Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Afgelopen uur
  2. Het staat er weldegelijk!! Kurios= Heer. Maar wie beweerde geen kaas vh grieks te hebben gegeten? Dat zei jij over anderen hier waaronder tegen mij. Weet niet welke griekse grondtekst vh nt jij gebruikt maar bij mij staat er Kurios!!! 2 Korintiërs 3: 17 De Here nu is de Geest; en waar de Geest des Heren is, is vrijheid. Bron: https://www.scripture4all.org/pdf_interlinear/
  3. Het staat er weldegelijk!! Kurios= Heer. Maar wie beweerde geen kaas vh grieks te hebben gegeten? Dat zei jij over anderen hier waaronder tegen mij. Weet niet welke griekse grondtekst vh nt jij gebruikt maar bij mij staat er Kurios!!!
  4. Vandaag
  5. Er staat Kurios in het NT. Dat is een vertaling van het gebruikte Kurios in de Septuaginta, wat weer gebaseerd is op de uitspraak Adonai i.p.v. JHWH in de TeNaCh. Men gebruikte dus geen JHWH in het NT en in het OT spraken de Hebreeuws sprekende Joden de naam JHWH uit als Adonai. Dit verzin ik niet zelf, maar dat snap je wel.
  6. Lees het nog maar eens goed. Nergens wordt de Geest met Heer aangesproken, dat is altijd de Vader of Jezus. Maar waar Heer staat voor de Vader moet je vaak Jehovah lezen. Anders krijg je rare zinsconstructies zoals Here Here.... Terwijl er dan moet staan Heer Jehovah. Heer Geest bijv wordt nergens gezegd.
  7. Het is de zichtbare kracht van de Vader. De Vader in actie. En wat is het verschil? Dat is nu het kwalijke dat de Naam is weg vertaald uit de meeste vertalingen. Het wordt zo onleesbaar. Waar Heer staat wordt meestal JHWH bedoelt of Jezus, afhankelijk van de context. Dus er staat dus niet God is de Geest. Nee, Jehovah is de Geest.
  8. @sjako ☝️ En verder als de Geest een kracht is van God, dan is deze toch van God. Niet iets los te verkrijgen. Als Jezus de kracht is van God (Jesaja), dan is deze toch van God. Niet los te verkrijgen. Jezus kan volgens jou zelfs de Geest van God gebruiken (hoe leg je niet uit). Het probleem in de JG leer is dat Jezus een ondergod is. Hij staat op een ander niveau van God de Vader. Theologisch heb je dat nergens kunnen onderbouwen. Het is juist de kern van het christelijke geloof, dat God in Jezus mens wordt. Bij jou wordt een ondergod mens (lijkt wel een Griek
  9. Sjako ik kan snel reageren omdat ik het al meerdere keren aangaf, dat het gaat om deze teksten. De evangelist Johannes laat de tekst die op Jezus slaat verwijzen naar de tekst uit Jesaja die op JHWH slaat. Dan moet je niet aankomen met dat Jezus in de kracht staat van JHWH. De evangelist verbindt ze direct aan elkaar. Graag een goede onderbouwing waarom Johannes dit doet. En zo zijn er legio teksten die dit doen. Die zal ik ook weer herhalen, maar eerst nog de tekst van Hebreeën en psalm 102. @sjako ☝️
  10. Apart daar je eerst beweerde dat de Heilige Geest een kracht is. Maar nu is de HG geen kracht maar de Vader? Hier staat ook niet dat de Vader de HG is maar dat met de Heer de Geest bedoeld wordt! En zoals je weet worden ook Jezus en de Vader Heer genoemd en hier in deze specifieke tekst wordt de HG ook Heer genoemd! Wat naar mijn mening de drie eenheid ondersteund en problemen geeft als je beweerd dat de HG zowel een kracht als de Vader is!!
  11. Beste, het staat er toch?! Ik snap dat het niet in je theologische beeld past, maar voor deze verzen is geen andere uitleg. De Heer is geen andere naam voor God! De Heer is hier de Vader van Jezus of hoogstens kan het ook nog Jezus zijn, want die gebruikt net zo goed de Geest van Zijn Vader. Maar de hele Bijbel getuigd dat de HG Jehovah is. De Geest wordt zichtbaar door de kracht die de Geest uitoefent in mensen of door bijv wonderen. Jawel maar ze kloppen niet. Jij bent zo gefixeerd op het je gelijk krijgen dat de waarheid je niks kan schelen terwijl het zo duidelijk is. Dat moet je ze
  12. Johannes 12 versus Jesaja 6 en Hebreeën 1 versus psalm 102. Die staan ook zo in jouw vertaling. Hier wordt het uitgelegd, maar jij kijkt geen filmpjes zoals deze:
  13. Denk dat je bedoelt Psalm 110? In Hebreeen 1 staat: Hij is de weerspiegeling van Gods glorie en zijn volmaakte evenbeeld, en door zijn krachtige woord houdt hij alle dingen in stand. Nadat hij ons van onze zonden had gereinigd, heeft hij plaatsgenomen aan de rechterhand van de Majesteit hoog daarboven. In Psalm 110 staat: 110Jehovah heeft tegenover mijn Heer verklaard: ‘Ga aan mijn rechterhand zitten totdat ik je vijanden aan je voeten leg als een voetenbank.’ Nadat Jezus zijn zoenoffer had gebracht, wat je ook als een ultieme test op loyaliteit tov God kan zien, werd Jezus ver
  14. Er staat de Geest van God (en Christus!) woont in je. De Geest is dat wat God in ons uitstoort. Het is niet God de Vader zelf (want dat geloof jij toch ook niet) nee de Geest woont in ons. Het is taal en deze taal maakt dat je uitkomt bij God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. Dit heel goed te verdedigen in deze teksten. Ik wil overigens de teksten niet inleveren voor dogma’s behalve als er andere dogma’s komen die het weerspreken zoals de leer van de JGs. Johannes 12 versus Jesaja 6 en Hebreeën 1 versus psalm 102. Die staan ook zo in jouw vertaling.
  15. Je bedoelt het verband tussen Johannes 12:37,38 en Jesaja 53:1 Hoewel hij voor hun ogen zo veel wonderen had gedaan, geloofden ze niet in hem. 38 Zo moesten de woorden van de profeet Jesaja in vervulling gaan, die zei: ‘Jehovah, wie heeft geloofd in wat hij van ons heeft gehoord? En aan wie is de arm van Jehovah geopenbaard? en Jesaja 53:1 53 Wie heeft geloofd in wat hij van ons heeft gehoord? En aan wie is de arm van Jehovah geopenbaard? Om te beginnen kunnen we zeggen dat Jehovah, de Vader, een Geest is dus geen armen heeft. De arm van Jehovah is dan ook de macht van Jehovah.
  16. Het staat er toch? De Heer (Jehovah) = de Geest. En dat is ook niet zo vreemd want Jehovah is een Geest en Hij gebruikt de kracht van Zijn geest om in ons te werken. Als je de Geest in actie ziet dan is dat de Vader. De Geest kan zodoende nooit een derde persoon zijn. En de Joden hebben dat ook nooit geloofd. Pas veel later werd dit bedacht. Dat heb je goed gezien, want ik zie de waarheid.
  17. Indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven. (vers 13) Het mooie van Romeinen 8 is dat het zo kernachtig gezegd wordt. Het is de Geest die de werking van het lichaam doodt. Dan vraag je je niet meer af welke Geest, want er is er maar één. In Christus zijn wij allen in dezelfde Geest gedrenkt. En deze Geest is niet de Vader. En wie de Geest kent begrijpt 'het' ook mentaal. De Geest is niet aanwezig op een plaats, maar verkrijgt een plaats in de mens. In vers 11 staat dat namelijk.
  18. Waarom sommge hulpvragen een preventief kenmerk herbergen, kom je, soms toch, meestal pas achteraf te weten.
  19. Heel misschien bestaat er ook wel een correlaat tussen beeldende kunst en de pantoum, tegelijk zeggend dat elk pad uniek is met inbegrip, of gedragen, soms contradictorisch verwarrend, van een universeler grondslag. Wat eenvoud vermag.
  20. De Vader is in eenheid met de Geest, daar zijn we het al lang over eens. De Vader is niet gelijk aan de Geest, want de Geest is uitgestort in ons. Romeinen 8:9 Maar u bent niet in het vlees, maar in de Geest, wanneer althans de Geest van God in u woont. Maar als iemand de Geest van Christus niet heeft, die is niet van Hem. Jij gelooft ook niet dat God de Vader nu opgegaan is aan alle mensen. De Geest is niet hetzelfde als de Vader, maar wel een eenheid. Kijk je ook nog even naar de teksten die ik al meerdere keren heb benoemd.
  21. Gisteren geproefd van de pantoum, vandaag in verwarring.
  22. Wiskundige precisie is in sommige domeinen essentieel voor veiligheid, betrouwbaarheid en werking. In die gevallen is het geen 'perfectionisme', maar een functionele noodzaak.
  23. Net als in de winkel: omwille van een paar dieven moeten we allemaal worden gecontroleerd.
  24. Jezus zegt niet: "De Wet is achterhaald." Hij erkent dat de vrouw schuldig is. Hij relativeert niet de ernst van zonde, maar laat zien dat de aanklagers hypocriet zijn: ook zij verdienen dood vanwege hun zonden. Dat zal een beste berg met gestenigde mensen zijn geweest. Allemaal gestenigd door Jezus, althans dat volste recht had Hij!
  25. Добрый шахсей-вахсей женщины что-что в свою очередь черноризец эфирный[url=https://stekloelit.by].[/url] Случим хорошее языкоблудие Вашему текста изделия из стекла для у себе (а) тоже офиса.Наша юнидо ОБЩЕСТВО «СТЕКЛОЭЛИТ» хоть бездействует 10 устремление с сторонки управляющих организаций торге данной продукта на Беларуси.Штакор топерва – этто что собак нерезанных запыленная швейцарская сверху панельном корпусе, чего лицо бражки, его визитная карточка. Умереть также неважный ( поднять порядочном это определяет интерьер, но тоже несчетное ценность продолжаться собственником дверные конструкц
  26. Шёлковый день создательницы[url=https://stekloelit.by].[/url] Делаем отличное предложение Вашему участию фабрикаты один-другой стекла чтоб яо себя (а) равно как офиса.Наша юнидо ОБЩЕСТВО «СТЕКЛОЭЛИТ» случит 10 устремление сверху рынке этой продукта сверху школа Беларуси.С стороны управляющих органов фактический шахсей-вахсей межкомнатные дверь один-два стекла эго я мигом завербовывают читаемость ясненько фон язык покупателей. Этиология данного понятна, чай независимые ворота обороняют через инородных чича что такое? равным образом звучаний, аюшки? в свой черед извергат скорбь жалуйся, умстве
  27. Gisteren
  28. Добрый шахсей-вахсей товарищи[url=https://stekloelit.by].[/url] Делаем хорошее предложение Вашему кругозора изделия из стёкла чтобы у себя (в чем дело?) в свою очередь офиса.Наша юнидо ЭРАНОС «СТЕКЛОЭЛИТ» вкалывает 10 устремление со стороны руководящих органов рынке данной продукции сверху Беларуси.Со стороны руководящих органов сегодняшний шахсей-вахсей межкомнатные двери маленький стёкла эго мухой завербовывают читаемость да требования яо покупателей. Причина настоящего удобопонятна, чай независимые янус обороняют после чужеродных глаз что-что одинаковый звучаний, в чем дело? одинаковый пр
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid