Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Afgelopen uur
  2. Mahavairocana is het zelf wat het Zelf betreedt en waarin het Zelf het zelf betreedt. Wie het juiste vers er bij plaatst gaat door voor de koelkast. Spoiler: zoek niet bij de synoptische Evangeliën.
  3. Je doet dat, geef ik toe, wel supersnel. Maar nu weten we nog niet wat je allemaal gezien hebt, als geestelijke mens uiteraard.
  4. Dharmakaya betekent letterlijk ‘wets-’ of ‘waarheidslichaam’. Het bevindt zich in volmaakte rust en voert geen activiteit uit. Maar volgens Kūkai was dit een onjuiste visie. Visie...
  5. Was al even ongerust, hoe ver ben je geraakt met die homunculus?
  6. Degene die zich laat binden is onvrij, de synthese maakt vrij.
  7. Hopper

    Doop

    Daar ben ik het mee eens. De natuurlijke mens staat tegenover de geestelijke mens. Het ene komt uit het andere voort, zoals een machtige eik uit een onnozel eikeltje groeit. Zie de gelijkenis van de zaaier. Het meeste zaad valt op de rotsen, wordt door de vogels opgepikt, verdroogt op rotsachtige bodem. En alleen de enkeling groeit uit en wast op.
  8. Descartes zei: 'Ik denk, dus ik besta.' Ik zal het mijn hond eens voorleggen en kijken wat hij ervan vindt.
  9. Maak je nog een bondige synthese? Zeer benieuwd waar je overal gezeten hebt, en wat je onderweg allemaal gezien hebt.
  10. Vandaag
  11. boeiend wat jij denkt? Het gaat om wat is, niet om wat mensen denken.. Je kan wel stoicijns aan het idee blijven hangen "mensen zijn anders dan dieren, dieren kunnen niet denken" maar als wetenschap anders bewijst moet je verder. Hoe sneu het ook is. Sinterklaas is ook leuk, en het is fijn in sinterklaas te geloven. Maar dan word je volwassen en geloof je er niet meer in. Zo ook met jouw ideeen over de geest, astrale lichamen, dieren kunnen niet denken dit is enkel voorbehouden aan mensen.
  12. najjreb86

    Doop

    Er is geen enkel bewijs dat jij anders bent. Je bent net zo erg op zoek naar tegenstelling als de natuurlijke mens. Daarom heb je het ook over natuurlijke mens vs geestelijke mens.. En als jij honger hebt en gaat eten word je gedreven door emoties en vergankelijke prikkels. En dan sta je ook onder invloed van externe factoren.. Er is ook alleen maar Aarde voor ons, daarom zijn we gericht op het Aardse. En wees er maar blij mee. Want als je dit niet zou zijn dan zou je allang niet meer leven. Dan zou je je handen niet terugtrekken als je je vingers brandt, of je tong brand door te he
  13. En dan denk ik op mijn beurt: bij iedere reactie verhard je jezelf en zink je dieper weg in het materialistische wereldbeeld.
  14. Hopper

    Doop

    De aardse, op het zintuiglijke gerichte mens is altijd op zoek naar tegenstellingen (zoals goed en kwaad), en is gebonden en slaafs. Ze wordt gedreven door het ego, emoties en vergankelijke prikkels, en staat vaak sterk onder invloed van externe factoren. Daar in blijven hangen is niet de bedoeling, maar het mag wel natuurlijk.
  15. najjreb86

    Doop

    Ja en alles en iedereen. Zie je wel, dat het niet zo moeilijk is Hopper. Je begint gewoon een atheist en materialist. Niks mis mee. Dan heof je geen geest te verzinnen die verder leeft of zo. Alleen jij wilt je bijzonder voelen dus kom je steeds met je "spirituele" nonsens aan. Om je anders te voelen dan de gemiddelde atheist en materialist.
  16. Hopper

    Doop

    Ja, dat is de natuurlijke mens. En als die dood gaat is het brein dood en de zelfbedachte zelf ook.
  17. Dit noemen ze de bubbel waarin je kan zittne. Zit je in de christelijke bubbel dan geloof je van alles over die "bovennatuurlijke zaken". Zelf ben ik bekend met bepaalde evangelisten die beweerden in India mensen die blind waren weer te hebben laten zien. Toen is een christelijk (!) persoon langs gegaan om te kijken of het klopte, en het bleek niet te kloppen. Vooral in landen waar men nog goedgelovig is komen die "wonderen" voor. In Europa en het Westen zelden. Dat geeft te denken. Dat ieder volk gered kan worden is volgens mij Bijbels niet waar te maken. De God van Israel is de Go
  18. Bij iedere reactie maak je jezelf belachelijker.. Eekhoorns die nootjes verzamelen en ze op een bepaalde plek verzamelen voor de winter. Vervolgens kunnen ze 80% van die nootjes weer terugvinden. Olifanten die jaar in jaar uit dezelfde waterbron vinden, nos.nl/artikel/2496439-baanbrekende-studie-ook-dieren-hebben-verbeeldingskracht nl.wikipedia.org/wiki/Dierlijke_cognitie www.doggo.nl/artikelen/emoties-en-intelligentie-bij-honden/hebben-honden-besef-van-tijd/ wibnet.nl/natuur/onthouden-eekhoorns-waar-ze-hun-noten-verstoppen Nogmaals, gewoon zelf lezen wat de
  19. Dieren hebben geen geheugen; wel instinct. Ze gaan af op geur, het gehoor, het zichtvermogen en hun instinct. Dit alles fungeert voor wat je aandraagt. Je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Dieren herkennen hun baasjes niet omdat ze er een gedachtenbeeld van hen hebben gevormd. Ze herkennen hun baasjes aan hun geur, de manier waarop ze geluid maken enz. Instinct is overigens goed te conditioneren, zoals ook uit het experiment van Pavlov blijkt. Wetenschappers zouden beter meer tijd en geld steken in onderzoek doen naar het hoe en waarom van het instinct, dan allerlei proefjes doen, waaruit
  20. najjreb86

    Doop

    Wie ben je dan wel? De onzichtbare geest die de hersenen bespeelt als een piano? Volgens mij maak je overigens ook een stropop van "wij zijn ons brein". Want zoals jij het uitlegt legt niemand van de wetenschappelijke wereld het uit. We zijn niet enkel het brein, maar ons hele lichaam. Onze darmen reageren op de hersenen en vice versa. Depressie kan ontstaan door een verkeerde darmflora bijvoorbeeld, en dus ook weer herstellen door meer darmbacterieen in te dienen.. Met "wij zijn ons brein" word bedoeld dat we niet een onzichtbare en onbewezen geest hebben die onze hersenen bespeel
  21. Jezus is zeer zeker met dingen bezig. Er zijn allerlei bovennatuurlijke zaken die Hij vandaag de dag nog doet. Tot voor kort was daar bijvoorbeeld de gebedsgenezerJan Zeilstra die door gebed tot Jezus velen van de meest uiteenlopende ziektes heeft genezen en waarvan de getuigenissen nog online staan bij "wings-off-healing". Jezus deed vele wonderen en tekenen toen Hij op aarde was. Hij genas vele zieken. in het oude testament staan ook wonderen zoals God die een man weer tot leven brengt die in het graf van Elisa (als ik het goed heb) geworpen wordt. Of de zorg voor een weduwe tijdens een hong
  22. Wat zeg je steeds? Je zegt iets, vervolgens herhaal je dit. alsof je jezelf moet overtuigen.. Israel heeft nul gedaan om vrede te krijgen met de Palestijnen. Sterker nog, er was ooit 1 (lees:1!) minister die een tweestatenoplossing voor ogen had en die is vermoord door een extremist (met hulp van de Mossad). Rabin heette die man. Toen had je van de kant van de Palestijnen ook een leider die een tweestatenoplossing wilde en die is toen vermoord door de Mossad. Zogenaamd omdat hij een terrorist was. Maar toen de man een terrorist was werd hem geen strobreed in de weg gelegd. Pas toen
  23. Je speelt het argument terug terwijl je zelf geen antwoord geeft. Je probeert de zaak om te draaien zoals men ook de zaak met Israëlprobeert om te draaien. Van de zijde van Israël is voortdurend geprobeerd om in v rede met een Palestiijnse stat te leven maar van de zijde van de Palestijnen is die vrede steeds gefrustreerd. De grote lijn is dat er van de zijde van Israël bereidheid tot vrede is maar van de zijde van de Palestijnen dat Israël Palestina moet worden en geheel moet verdwijnen. Israël is een staat waar een goede moraal heerst vergelijken met de Gazastrook en de westelijke jordaanoev
  24. Hopper

    Doop

    Het brein denkt zichzelf en roept dat bedachte zelf uit tot zichzelf (ego). Geeft niks BerJan, dat deed ik ook ooit. Maar je bent niet je brein.
  25. Wat is het verschil tussen denken en instinct? Eekhoorns verzamelen nootjes omdat ze weten dat het later winter word en kouder en dus moeilijker om nootjes te vinden. Die verstoppen en veel vinden ze later weer terug. Niet allemaal, net als de mens. Die vergeet ook weleens wat. Dieren herinneren zich mensen en kunnen ervan houden of ze haten (ligt aan de contact die de mens met hen had). Met andere woorden, ze zijn mentaal bezig. Echt waar, mensen die anno nu nog denken dat dieren niet kunnen denken. Geloof je in een platte Aarde? youtube.com/shorts/QfV0KvJth1U
  26. najjreb86

    Doop

    Je snapt het zelf allemaal niet meer, dat is duidelijk. En dat is ook logisch, bij die zogenaamde spirituele figuren. Die praten zichzelf altijd tegen. Soms zeg je "het brein denkt dit en dat" en nu opeens zeg je weer "het brein denkt niet, ik denk".. Maar zonder brein was je er niet, en ik ook niet en alle mensen waren niet. Iedereen is overigens aangedaan met een ego, hoe groot die is dat verschilt. Maar zonder ego zou jij allang verhongeren, zonder ego zou jij jezelf onderpoepen en plassen. Jij bent het met iedereen eens die precies zegt wat jij blijkbaar denkt da
  27. Hopper

    Doop

    Mijn brein denkt niet, ik wel. Mijn benen wandelen niet, ik wel. Mijn handen zwaaien niet, ik wel. Moeilijk allemaal hè? Iemand die denkt dat hij zijn brein is, is per definitie aangedaan met een ego. Het ego denkt zichzelf.....
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid