Alle activiteit
Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt
- Afgelopen uur
-
Flawless victory reageerde op een bericht in een discussie: Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
-
Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
discussie antwoordde op een sjako van Tomega in Bijbelstudie
Dat is het incorrect. Afgoderij is niet een woord van een gelovige. Het is een woord van degenen met meer zicht op hoe het werkelijk zit, dan de gelovige. Het gouden kalf was geen afgodendienst voor het volk. Maar voor God. Besef, dat ook de term gelovige niet afhangt van welk geloof je aanhangt, maar slechts wat in het leven voor jou doorslaggevend is voor wat jij beschouwt als waarheid. Jij bent daarom evengoed, en misschien wel meer, gelovig dan wat/wie jij een gelovige noemt. -
Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
discussie antwoordde op een sjako van Tomega in Bijbelstudie
Als jij slechts 10 procent van mij begrijpt, is jouw bijdrage vooral dat jij weinig begrijpt. En dat onderbouw je dan ook vlot door te stellen dat jij weet dat 90% van de mensheid mij niet snapt bij mijn bijdragen. Zou hier niet wat meer bescheidenheid van jouw kant sieren, alvorens je stelt waar het bij wie om gaat? Oh, wow, ik ben minder empathisch en menselijk? Het principe dat de mens zich verbindt aan zaken waar de mens warm voor loopt, aan heilig ervaren zaken, waar hij zijn levensbeslissingen afhankelijk aan stelt, is een principe waar jij ook mee werkt. Dat -
Dat beloof ik reageerde op een bericht in een discussie: Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
-
Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
discussie antwoordde op een sjako van Dat beloof ik in Bijbelstudie
Je bedoelt zoals in: Of eh, Of deze: En anders deze: Raadt eens, is dit gekopieerd uit a- handboek atheisme b- Pinkeltje in Artis c- Bijbel ? En nu meen jij mij de les te moeten lezen op grond van de bijbel. Dan zul je vroeger moeten opstaan. Men offert zonder schroom kinderen aan de oorlog. Zeker. En de eerste beschreven voorbeelden daarvan staan in de Bijbel. 🤣 -
Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
discussie antwoordde op een sjako van Dat beloof ik in Bijbelstudie
Is dat zo? Onder ‘noem het maar op,’ de maatstaf omtrent de zonde in de bijbel, zijn zij verlost van alle kwade praktijken? Ja, dat is zo. Jij stelt dat als mensen het kwaad niet meer weg doen, er sprake gaat zijn van gouden kalfjes, afgoderijen, kinderoffers en noem maar op. Dat zijn jouw woorden. Ik zie geen enkele atheïst waarbij er sprake is van deze zaken. Koekoek. Oh, wow, ik ben minder empathisch en menselijk? Eh... nee. Afgoderij is een term waarmee een gelovige alles betitelt aan geloof wat niet overeenkomt met zijn eigen geloof. Niet meer en niet m - Vandaag
-
Ja, binnen dat raamwerk vinden we een wildgroei aan strekkingen en vakdisciplines, als een overweldigend kluwen.
-
Moet een gelovige werken in deze wereld?
discussie antwoordde op een Monachos van Paulus888 in Studeren en werken
Hier kan een mens toch geen cola van maken? Weet je zeker dat je geen uitkering hebt? Hoe kom je anders aan geld, als je er niet voor werkt? Mensen gaan wel degelijk ergens over in in het leven. Bijvoorbeeld, of je werkt of niet. Kan je zelf beslissen. Ik denk dat je blij mag zijn in NL te wonen. Zou je in Amerika wonen was je allang vergaan van het weinig tot geen geld hebben en daardoor van honger omgekomen. Grappig dat je denkt dat God jou geld geeft, terwijl Jezus een hekel aan geld had. Getuigen zijn "de rijke kan niet in het koninkrijk des hemelen komen".. Ik denk -
Moet een gelovige werken in deze wereld?
discussie antwoordde op een Monachos van Hopper in Studeren en werken
1. De vleselijke mens is per definitie zondig. Om in zijn vleselijk voortbestaan te voorzien dient de mens te werken, zo vat ik de door mij geciteerde tekst op. Dat is niet omdat werken een straf is, maar ledigheid is een prima locatie om te vervallen in de zonde. De mens gaat namelijk in ledigheid toch een invulling zoeken voor zijn leven. 2. Werken heeft dus wel degelijk een nut: de mens leert om zaken te doen welke niet louter voor zijn vertier is. Het argument van 40 dagen vasten is niet valide. Allereerst omdat niemand dat letterlijk 40 dagen niet eet en ten tweede om dat v -
Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
discussie antwoordde op een sjako van Paulus888 in Bijbelstudie
Wat maakt het uit dat ik wat woorden verkeerd heb of een spreekwoord verkeerd typ? Het gaat erom of je mij begrijpt. En bij jouw bijdragen snapt 90% van de mensheid jou niet.. kinderen zijn bij mij veilig, waarom niet? -
Elk gesproken woord is communicatie van de geesten achter de woorden, en als zodanig zijn woorden niet de charmantste verpakkingsmiddelen van de geest. Toch is elk woord in potentie communicatie van hetgeen een geest tot de hoorder te zeggen heeft. De een ervaart voordeel, de ander nadeel, en in het grote raamwerk lijken het losse uitingen van onbetekenendheid. Want zowel sprekers als hoorders schieten gemakkelijk te kort.
-
Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
discussie antwoordde op een sjako van Tomega in Bijbelstudie
Jouw woorden. Ik hoop dat de kinderen in jouw omgeving veilig zijn. De Nederlandse taal is dat niet. -
Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
discussie antwoordde op een sjako van Paulus888 in Bijbelstudie
ik vind juist niet alles moeten kunnen. Zoals het doden van kinderen/jonge mensen/oudjes met rollators omdat ze zeggen "ga op kaalkop"... Ga dan het gesprek aan met die mensen. Leg ze uit dat het van een laag niveau is. Sinterklaasniveau van rijmelarij. Mijn idee is van de gulden regel. Zoals bekend in alle culturen. "doe niet aan een ander wat je niet wilt dat een ander jou aandoet".. Genocide om een "beloofd land" in handen te krijgen vind ik ook niet kunnen.. Tevens geloof ik niet dat jij ineens geld op je rekening krijgt door God. Waarschijnlijk staat er "WAJONG" of "UWV" bij. -
Moet een gelovige werken in deze wereld?
discussie antwoordde op een Monachos van Tomega in Studeren en werken
Duidelijk. En ook duidelijk verbonden met de zonde als oorzaak. Verlossing biedt even duidelijk bevrijding van de straf op de zonde. Geen bevrijding van de vloek trouwens. En ook niet van de plicht om niet te zondigen. Er is daarom geen nut voor de mens om te werken, anders dan voor kost en leven van de dag. En juist daarom is de mens geheel vrij om niets te doen. Want immers, de mens kan tot veertig dagen zonder eten, en dat lijden brengt hem dichter tot eenwording in de geest met God. Want de mens zal niet leven van brood alleen. Als het goed is. De enige werkzaamheid die nut -
Ja, het doet geen afbreuk aan het labyrint of het raamwerk, kan op verschillende manieren voorgesteld worden.
-
Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
discussie antwoordde op een sjako van Paulus888 in Bijbelstudie
Waar the piep heb jij het over? Bijbels is het in elk geval niet. Gouden kalf was een afgodsbeeld waar de Isralieten voor bogen, en de joodse God werd jaloers. Eigenlijk is het ook een verhaal van niks. Waar je heel duidelijk pas in kan geloven als je denkt dat de mensen van toen gek waren.. Alsof ze geloven dat een gemaakt beeldje hen uit Egypte zou hebben geleid. Eerst was het er niet, toen door mensenhanden wel en zie daar "die God heeft ons uit Egypte geleidt! Buigt voor Het"... Dat is van hetzelfde niveau als mensen die letterlijk geloven dat men vroeger in afgodsbeelden echte Goden -
Sarcasme sorteert vaak meer onbegrip bij de ontvanger, dan dat het communiceert vanaf de zender.
-
Paulus888 reageerde op een bericht in een discussie: Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
-
Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
discussie antwoordde op een sjako van Robovp in Bijbelstudie
портал эзотерики "vsi.com.ua" это место, где объединены религиозные традиции, направления и вероучения, как целостносные части Единого. [url=https://vsi.com.ua/][img]https://i120.fastpic.org/big/2022/1028/a8/c2082d627653d26a98a9e27d9b68caa8.jpg[/img][/url] Здесь есть всё для ищущих духовность людей и вы будете удивлены тем, сколько осмыслений скрыто за его страницами. Этот эзотерический портал - следствие сотворчества многих людей, для кого путь этического развития стал целью жития. Здесь ищущий получит ответ, а искушенный готов предоставить своим Знанием. Мы приглашаем Вас объединитьс -
ресурс эзотерики "vsi.com.ua" это место, где объединены духовные ценности, направления и вероучения, как целостносные куски Единого. [url=https://vsi.com.ua/][img]https://i120.fastpic.org/big/2022/1028/a8/c2082d627653d26a98a9e27d9b68caa8.jpg[/img][/url] Здесь есть всё для ищущих душевность людей и вы будете удивлены тем, сколько осмыслений скрыто за его страницами. Этот эзотерический проект - достижение сотворчества многих людей, для кого путь душевного процесса стал ценностью жизни. Здесь стремящийся найдет ответ, а сведущий может предоставить своим Знанием. Мы приглашаем Вас присоеди
-
Moet een gelovige werken in deze wereld?
discussie antwoordde op een Monachos van Hopper in Studeren en werken
16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben. 17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten, zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt, en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens. 18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen; en gij zult het kruid des velds eten. 19 In het zweet uws aanschijns zul -
Ja, back to basics, haast kinderlijk zoals in dit topic ook helder is geworden, simpel.
-
Het ruitjespapier is niet zozeer simpel, maar eenvoudig. De ruit is een principe. Beweging is ruitjesoverschrijdend. De lijn legt het verband vast. Eenvoud siert de bewegende mens. Het eenvoudige bouwt van fundament tot luchtkastelen. Het simpele is niet hetzelfde als het eenvoudige. Het simpele is geest, dat kiest geen eenvoud, maar krast maar wat basaals. Totdat het zich verbindt met eenvoud, en de weg gaat die de eenvoud brengt. Dan wordt eenvoud veelvoud, en het simpele wordt afgelegd.
-
Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf
discussie antwoordde op een sjako van Tomega in Bijbelstudie
Het gouden kalf, is als een heilige koe, waar de mens warm voor loopt, en heiligt en zijn leven en levensbeslissingen afhankelijk aan stelt. Dat is in zichzelf al een geloof. Mensen zonder een dergelijk geloof, zijn ongevoelig voor dergelijke emotionele gevoelens, en zij zouden op de schaal van menszijn ook minder gevoelig of empathisch of menselijk worden bevonden. Afgoderijen zijn afwijkingen van de eigen heilige levensbepalende principes, en als zodanig kwalificeren alle mensen die doen waarvan ze zelf gezworen zouden hebben (of intens verlangd), dat nooit te zullen doen. Wie een derge -
Ja, wat simpel is verwordt al snel tot een schijnbaar onsamenhangend geheel, het simpele verdwijnt niet.
-
Ruitjespapier heeft voor op een labyrinth, dat het niet dwingt in een bepaalde richting. Abstracties hebben voor op een labyrinth dat ze dwingen in een bepaald format. Een labyrint heeft voor op alles, dat afwijkende uitkomsten onmogelijk zijn. Dat voordeel wordt evenwel vaker gezien als onverteerbaar nadeel. Een labyrinth van abstracties treedt slechts op waar de behoefte of noodzaak van abstracties is vastgelegd, maar geen ervaring is met het aan ruitjespapier toevertrouwen van de onderkende abstracties. Klassiek is de vlucht in abstracte labyrinten, omdat de geest van vrijheid schreeuwt om
-
Een labyrint is te construeren vanuit de kern. Bij klassieke labyrinten is de kern opgebouwd uit een kruis met vier winkelhaken en vier stippen, het zaadpatroon.
-
Een dergelijke aanpak leidt tot een kader binnen hetwelk onmiddelijk opvalt wat rechtlijnig is, en ook wat afwijkt van wezenlijke abstracties als evenwicht, parallellen, en symmetrie, welke aanpak vanzelfsprekend vooral rijkdom brengt, als ook elk ruitje wordt beschouwd als een elementair punt van waarheid in rechtlijnigheid. Maar ook waar het ruitjesblad zich vooral kenmerkt door onsamenhangend gebrabbel, biedt het kaderen, categoriseren en etiketteren nut voor de handige gebruiker. Het ruitjesblad brengt dan ruimte en rust en samenhang op een plaats zonder ruimte rust en samenhang.