Spring naar bijdragen

sjako

Moderators Levensbeschouwing
  • Aantal bijdragen

    10.449
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over sjako

  • Rang
    CrediOrca

Recente profielbezoeken

15.024 profielweergaven
  1. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Maar dat wilt niet zeggen dat we dezelfde autoriteit krijgen als God. We dragen wel goddelijke eigenschappen zoals heersen over de aarde, liefde, creativiteit etc, maar nergens staat dat we naar de hemel zouden gaan.
  2. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Helemaal eens. Kijk, zo komen we tot nieuwe inzichten samen. Nuance verschillen misschien maar in grote lijnen denken we hetzelfde. Als er geen zondeval was geweest dan was de aarde een grote tuin van Eden geworden. Maar we moeten inderdaad om die reden ook machthebbers in de hemel worden, samen met Christus als koningen en priesters. Maar dat wilt dus zeggen dat er dus wel een hemelse klasse is, de koningen en priesters, en de bewoners van de nieuwe aarde. Maar het ene is niet superieur over het andere. De hemelen, de nieuwe regering in de hemel, zal regeren over de nieuwe aarde, same
  3. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Of het was een symbolische boom, anders moest het wel een heel grote boom zijn om potentieel miljarden mensen eten te geven. Superfijn dat we het eens een keertje eens zijn. Wij noemen dat de gezalfden, oftewel de 144.000. Het ligt wat anders. 917x komt de naam Jezus voor in het Griekse Nieuwe Testament. In het Grieks luidt de naam I­­esous. Het is de weergave van de Hebreeuwse naam Jehoshua (Ex.17:9), soms afgekort als Jeshua (Neh.7:7). Als in het bovenstaand vers in de Hebreeën-brief gesproken wordt van Jozua, dan is dat exact dezelfde naam die we vele honderden keren tegenk
  4. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Dat weet jij helemaal niet. Kom eens met onweerlegbare bronnen. Ik zeg niet dat ik het 100% zeker weet maar ik vind het best aannemelijk dat Mattheüs van oorsprong Hebreeuws was. Jezus berispt de man. Als je iemand berispt dan corrigeer je een persoon. Dat is de logica. Maar trinitariers hebben een apart soort logica vind ik. Dit zou kunnen, maar de mens was zondig geworden en ze hadden hun eeuwige leven verbeurt. En waarover gaat die koning dan regeren?
  5. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Dat zeg ik ook niet maar ook in het Grieks herken je die structuur. Bijv Matt 1:21 Ze zal een zoon krijgen, en je moet hem Jezus noemen, want hij zal zijn volk redden van hun zonden.’ Hoezo moest Maria Hem Jezus noemen? Wat heeft die naam met redding te maken? Dat zie je niet in het Grieks maar wel in het Hebreeuws. De Hebreeuwse naam voor Jezus is Jehosua. Dit betekent letterlijk Jehovah zal redden.
  6. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Waarschijnlijk gebaseerd op oude informatie. Hoe krijg je het verzonnen. Zie de link. Het origineel zal natuurlijk niet meer bestaan, maar dat is er ook niet meer van het Grieks. Neemt niet weg dat er typisch Hebreeuwse zins constructies inzitten.
  7. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Die zijn er niet of nauwelijks. Stilistisch gezien is het Hebreeuwse Mattheüs geschreven in Bijbels Hebreeuws, met een ‘valide’ mengeling van Hebreeuws van de Misjna en later Rabbijns woordgebruik en taaleigenheden. Het is ongepolijst van stijl en het bevat een aantal revisies van Schriftgeleerden. Het wordt gekarakteriseerd door woordspelingen, woordverbanden en een bepaalde rijm. Deze inrichting van de tekst is veel terug te zien – De tekst is hiervan verzadigd – ; dit behoort tot de structuur van het Hebreeuws. (…) (p. 233-234) https://www.yeshuahatorah.com/wordpress/hebreeuws
  8. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Je moet het research van Nehemiah Gorden maar eens bekijken. Onweerlegbaar is dat de naam Yehovah is, oftewel Jehovah. Jezus legt gewoon uit hoe het zit. Als je je aan aardse zaken blijft vasthouden zal je je leven verliezen. Jezus oordeelt hier niet. De rijke man wist wat hem te doen stond en dat viel hem zwaar. En wie weet heeft hij alles wel verkocht later en aan de armen gegeven. Bovendien kwam Jezus in de naam van God. Matt 21:9 Grote groepen mensen liepen voor hem uit en kwamen achter hem aan. Ze riepen: ‘Red toch de Zoon van David! Gezegend is degene die komt in Jehovah’s naam!
  9. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Vooral vol blijven houden, dan wordt het misschien wel waar.
  10. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Die kennes had die rijke man helemaal niet. En dat kon hij ook niet weten. Jezus berispte hem juist omdat hij Hem goed noemde. Er is er maar één echt goed en dat is God en Hij was dat niet. Hoe kon je nu denken dat hij dacht dat Jezus God was. De leer van de Drieeenheid is pas rond de 4e eeuw een beetje ontstaan en nu in de 21ste eeuw zijn we het er nog steeds niet over eens. Laat staan dat een ongeschoolde rijke man dit al wist. Het is een berisping maar trinitariërs geven er een rare draai aan. En zo kan je ook nooit begrijpen waarom en hoe Jezus wonderen kon verrichten. Dat
  11. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Je begrijpt het goed. Het enige wat je moet doen is in Jezus en Jehovah te geloven en er naar leven. En geloven dat Jezus dat zoenoffer heeft gebracht.
  12. De Israëlieten hadden een zuivere theocratie. Ze werden rechtstreeks door God geregeerd, maar ze gingen zeuren dat ze toch een menselijke koning wilde hebben. God gaf toe, maar bezag het als een mindere optie. Paulus geeft duidelijk aan dat de wereld in de handen ligt van de goddeloze, satan. Tegelijkertijd moeten we ook de overheid gehoorzamen. In die tijd was het goddeloze Rome aan de macht. Voor zover ik weet zat ik er geen enkele christen in de Roomse overheid. We moeten bidden voor de overheid, zodat we een rustig leven mogen leiden in dienst van God. We moeten God geven wat van God is
  13. Paulus stelde dat de wereld in de handen van de goddeloze, lees satan, ligt. Er moet wel een vorm van overheid zijn, anders zou er helemaal anarchy zijn. Maar we mogen er geen onderdeel van zijn. Stel je voor dat er oorlog tussen twee landen uitbreekt. Dan zouden broeders van elkaar gaan neerschieten. We moeten ons van de wereld afhouden. We mogen er geen onderdeel van zijn en dat ben je wel als je in de politiek zit. Een christen is neutraal.
  14. Ik heb het over Handelingen 16, wat wel degelijk een aanklacht tegen de staat was. Ze hadden Paulus nooit zo mogen behandelen. Heel die beschuldiging van sexueel misbruik is een bedenksel van vooral Hintjes die is uitgesloten vanwege openbaar homosexualiteit. Hij was ouderling en probeert wraak te nemen. Zoals de broeders al aangeven is 96% ongegrond en moet je alle religies gaan onderzoeken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid