Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 23:59:42 schreef oikie het volgende:

[...]

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Vrouwen hebben immers ook zo'n gevoelig plekje en ik moet er niet aan denken dat dit open en bloot ligt.

Als het dat doet word het gewoon minder gevoelig. Weg is je sensatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 12 juli 2006 00:01:27 schreef Ol Moth het volgende:

[...]

Als het dat doet word het gewoon minder gevoelig. Weg is je sensatie.

Oke, ik ben geen manpuh2.gif Wat denk je van de statistieken die aangeven dat veel vrouwen nooit klaarkomen? Dus zo zielig ben je nietknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dan zal het of je belemmeren in je functioneren, zodanig dat je levensverwachtingen er op achter uit gaan, of de gevoeligheid zal dusdanig afnemen dat je er geen last meer van hebt, wat je voortplanting dus weer in gevaar brengt.

Het is eenvoudig: Of het heeft nut of niet. Als het geen nut heeft en het zal je kans op voortplanten verkleinen, dan zal het uiteindelijk verdweinen, de komende milenia.

Aldus de ET.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 12 juli 2006 00:08:36 schreef oikie het volgende:

[...]

Krijg je dan kanker als je niet besneden bent?
verbaasd.gif

Voor mij ook nieuw.

Maar al zou dat zo zijn, zolang je kans op voortplanting niet achteruit gaat, is dat niet een echt probleem.

En zoals ik al aangaf, geen voorhuid zou die kans wel kleiner maken. (mits je leven lang naakt door de struikjes banjerd)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het tijdschrift Science meldt dat verscheidene recente onderzoeken hebben aangetoond dat onbesneden Afrikaanse mannen vijf- tot achtmaal zoveel kans lopen door seksuele betrekkingen besmet te raken met het dodelijke HIV-virus als besneden mannen.

Science suggereert een mogelijke oorzaak: De „voorhuid voorziet in een warme, vochtige omgeving die het virus langer de tijd geeft om in leven te blijven en binnen te dringen. Het virus is in een droge omgeving slechts een kort leven beschoren.â€

Een epidemioloog Thomas Quinn komt tot de conclusie: „Deze bevinding pleit voor het aanbevelen van de besnijdenis.†Maar ook prostituées spelen een rol in de verspreiding van AIDS. In sommige delen van Afrika is 50 tot 80 procent van hen met AIDS besmet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:04:06 schreef Raido het volgende:

[...]

Uiteraard wist God dat al, maar.. zouden mannen gewoon niet nog steeds verplicht besneden moeten worden? Niet uit religieuze redenen maar om wille van de hygiëne? En zijn er hier mensen die besneden zijn?

Precies wat je zegt, God wist het vast al van tevoren en die wet uit het OT was er vast niet voor niks. Het verplicht maken lijkt me een beetje moeilijk, je kan moeilijk alle mannen onder het mes gooien. Maar je zou kunnen beginnen met de jongetjes in Afrika te besnijden bij hun geboorte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Oikie

Is het niet voor seksuele handelingen? Dat het fijner zou zijn? Heb ik me laten vertellen.

Je moet het meer voorstellen dat de huid zeg maar 3 centimeter over heeft en tijdens seks dus wat makkelijker erin/eruit schuift, omdat die huid niet direct mee beweegt mij blijft 'zitten'.

Quote:
Gorthaur

Wat dacht je van bescherming. Het is nogal gevoelig. En verplaats je in de tijd dat mensen niet met kleding rond lopen in een misschien wel dicht begroeide plaats.

Klopt, dat is ook de reden waarom de penis een slag donkerder getint is, en je daar haar hebt. Adam en Eva liepen in hun niksie en kregen later kleding van God (tegen schaamte), de voorhuid was het jasje voor de eikel nu heb je andere kleding daarboven op.

Quote:
Ol Moth

Ik snap niet wat er zo super duper hygienisch aan is.

Staat in de beginpost, een post later van mij, de posting van MarianneT en van Aimé. Achter/onder je voorhuid kan zich allerlei meug verzamelen, ja jij maakt het allemaal goed schoon, dat is echter lang niet overal zo.

Quote:
Als het dat doet word het gewoon minder gevoelig. Weg is je sensatie.

Dat is niet waar, de eikel van een onbesneden iemand is 'zachter' en dus gevoeliger (hebben eerder een orgasme, ook daarin.. hoe vaker je seks hebt hoe langer het gaat duren). Theo van Gogh was ook besneden, zijn laatste collumn ging er zelfs over, dat hij veel langer kon genieten omdat zijn eikel minder gevoelig was. (niet dat mij dat wat aanging knipoog_dicht.gif)

Quote:
MarianneT

Wat denk je van de statistieken die aangeven dat veel vrouwen nooit klaarkomen? Dus zo zielig ben je niet

Gelukkig gaat seks niet om orgasmes, geniet je enkel van orgasmes en is dat niet de enige manier van sensatie. Geld ook voor mannen. Wat dat betreft zijn mannen en vrouwen echt niet te vergelijken.

Quote:
Ik ben NIET besneden, Maar ik heb er wel eens wat over gelezen, En de huid van de eikel van een besneden penis is dikker en dus minder gevoelig voor sensaties.

Ik ben dus wel besneden, mijn huid is daar inderdaad dikker (net als huid op je voeten bij gebruik dikker wordt, nee geen eelt op je penis knipoog_dicht.gif) sensatie is echter niet enkel afhankelijk van je gevoeligheid. Het lijkt mij aan de ene kant ook wel fijn om als man niet zo gevoelig te zijn, spookverhalen genoeg... Mannen die na 10 minuten al klaar zijn, terwijl de vrouw dan ongeveer wat begint te voelen... knipoog_dicht.gif

Quote:
Krijg je dan kanker als je niet besneden bent?

Vast, net als besneden mensen. Wat ze bedoeld is dat vrouwen van mannen die onbesneden zijn, en leven onder niet hygienische omstandigheden veel meer kans hebben om baarmoederhalskanker/baarmoeder/eierstokkanker te krijgen; en tja dan ben je best onvruchtbaar. Voor de mannen gaat hetzelfde op, je hebt meer kans op peniskanker als je onbesneden bent (in onhygiensiche omstandigheden).

Quote:
MartineV

Het verplicht maken lijkt me een beetje moeilijk, je kan moeilijk alle mannen onder het mes gooien. Maar je zou kunnen beginnen met de jongetjes in Afrika te besnijden bij hun geboorte.

Als je ze verteld dat er een demoon in zit, zullen ze het wel doen. Ze zijn nogal bijgelovig knipoog_dicht.gif

* Raido hoopt dat Holla dit topic niet leest, met al die horrorverhalen over 'geen gevoel en geen sensatie' van Ol Moth puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:33:24 schreef Raido het volgende:

[...]Dat is niet waar, de eikel van een onbesneden iemand is 'zachter' en dus gevoeliger (hebben eerder een orgasme, ook daarin.. hoe vaker je seks hebt hoe langer het gaat duren). Theo van Gogh was ook besneden, zijn laatste collumn ging er zelfs over, dat hij veel langer kon genieten omdat zijn eikel minder gevoelig was. (niet dat mij dat wat aanging
knipoog_dicht.gif
)

Hey, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Weer wat geleerd over mannen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

* RobertF voelt de mogelijkheden tot een nieuw topic hier... engel.gif

Of we halen het oude topic van stal....


Samengevoegd:

Ik vind besnijdenis een prima iets, als je het nodig hebt of als je 18+ bent. Het bij kinderen uitvoeren vanwege je geloof is verminking. Het heeft aantoonbare negatieve effecten en mi zou er daarom een totaalverbod op moeten komen met uitzondering van medische noodzaak.

Er zijn echter goede alternatieven voor besnijdenis en het is dus een verouderde en tamelijk barbaarse procedure.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Volgens mij val je ergens over wat niet terecht. Dat ik dat boek aanhaal, is omdat dat boek juist bronnen geeft waar je dit in kan vinden. Dus je reactie is niet terecht.

De bijdbel is geen wetenschappelijk boek, dus als je een boek genaamd "Wetenschap in de Bijbel" aanhaalt om te onderbouwen dat het beter is om kinderen direct na de geboorte te verminken dan kun je van een ongelovige een dergelijke reactie verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als kinderen bijvoorbeeld op de 8e dag besneden worden, merken ze alleen iets van het moment van besnijden. Verder hebben ze er geen enkel last van.

Dat geld ook voor het:

- uitsteken van de oogjes

- het amputeren van de oortjes

- het breken van de botjes om de ledematen in leuke vormen te late groeien

- zo ongeveer voor alles eigenlijk.

Ze hebben er geen last van omdat ze niet beter weten.

Argument van tafel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat geld ook voor het:

- uitsteken van de oogjes

- het amputeren van de oortjes

- het breken van de botjes om de ledematen in leuke vormen te late groeien

- zo ongeveer voor alles eigenlijk.

Ze hebben er geen last van omdat ze niet beter weten.

Argument van tafel.

Dat zijn zaken die behoorlijk meer effect en invloed hebben op je leven en de werking van het lichaam veel sterker beinvloeden dan besnijdenis doen en het uitsteken van babyoogjes is iets dat geen bekende traditie is voor een behoorlijk deel van de wereldbevolking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap je negatieve reactie niet helemaal ten op zichte van besnijdenis. Onderzoek heeft uitgewezen dat besneden mannen minder vatbaar zijn voor HIV, geslachtsziektes, peniskanker, het veroorzaken van baarmoederhalskanker e.d..

Daarnaast zijn de voorbeelden die jij schetst wel degelijk dingen waar ze langer last van hebben dan enkel het moment waarop het verricht wordt. Bij besnijdenis gaat het er niet om dat ze er geen last van hebben, omdat ze niet beter weten. Maar simpel omdat ze er geen last van hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat zijn zaken die behoorlijk meer effect en invloed hebben op je leven en de werking van het lichaam veel sterker beinvloeden dan besnijdenis doen en het uitsteken van babyoogjes is iets dat geen bekende traditie is voor een behoorlijk deel van de wereldbevolking.

Vrouwenbesnijdenis wel....

En als je dat jong genoeg uitvoerd is hoeft het helemaal geen probleem te zijn. zonder clitoris kun je prima leven.

Dag Mach bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid