Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Ik snap je negatieve reactie niet helemaal ten op zichte van besnijdenis. Onderzoek heeft uitgewezen dat besneden mannen minder vatbaar zijn voor HIV, geslachtsziektes, peniskanker, het veroorzaken van baarmoederhalskanker e.d..

Ja en? onderzoek bij besneden volwassenen toont ook aan dat de sexbeleving dramatisch kan verminderen. Verder is het gewoon een onnodige operatie die complicaties kan hebben. Als ik de pinkjes van mijn fictieve zoontje zou verwijderen of de oortjes zou bijpunten oid dan zal dat ook echt geen grote problemen opleveren voor betreffend fictieve kind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Vrouwenbesnijdenis wel....

En als je dat jong genoeg uitvoerd is hoeft het helemaal geen probleem te zijn. zonder clitoris kun je prima leven.

Dag Mach
bye.gif

Clitoris verwijderen is niet vergelijkbaar met het verwijderen van de voorhuid, verwijderen van de eikel is een betere vergelijking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Welke (gezondheids)voordelen heeft vrouwenbesnijdenis dan?

Minder zin in sex dus minder kans op geslachtsziektes party.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Clitoris verwijderen is niet vergelijkbaar met het verwijderen van de voorhuid, verwijderen van de eikel is een betere vergelijking.

Het is een functioneel deel van het lichaam; dat het ene erger is dan het andere doet niets af aan het feit dat het allebei barbaars is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja en? onderzoek bij besneden volwassenen toont ook aan dat de sexbeleving dramatisch kan verminderen. Verder is het gewoon een onnodige operatie die complicaties kan hebben. Als ik de pinkjes van mijn fictieve zoontje zou verwijderen of de oortjes zou bijpunten oid dan zal dat ook echt geen grote problemen opleveren voor betreffend fictieve kind.

Seksbeleving onderzoeken van iemand die vanaf zijn babyjaren is besneden? Hoe moet ik dat voor me zien. Hoe is je seksbeleving voor en na de besnijdenis?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja en? onderzoek bij besneden volwassenen toont ook aan dat de sexbeleving dramatisch kan verminderen. Verder is het gewoon een onnodige operatie die complicaties kan hebben. Als ik de pinkjes van mijn fictieve zoontje zou verwijderen of de oortjes zou bijpunten oid dan zal dat ook echt geen grote problemen opleveren voor betreffend fictieve kind.

Persoonlijk ben ik overigens ook van mening dat, als jij dat vanuit een fundamenteel levensbeschouwelijk standpunt zou doen, en die levensbeschouwing zou door een considerabele groep gedeeld worden zou ik er geen moeite mee hebben als jij de oortjes zou bijpunten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ook in Afrika?

Ik zie ook in Afrika geen reden om kindertjes te besnijden. Het heeft voordelen, maar kindertjes sexen in principe niet. Dus stel het gewoon even uit, zet de feiten op een rijtje als ze er aan toe zijn. HIV loop je toch wel op want besnijdenis halveert de kans, maar er blijft nog genoeg kans over heh?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Seksbeleving onderzoeken van iemand die vanaf zijn babyjaren is besneden? Hoe moet ik dat voor me zien. Hoe is je seksbeleving voor en na de besnijdenis?

Er worden ook volwassenen besneden.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Persoonlijk ben ik overigens ook van mening dat, als jij dat vanuit een fundamenteel levensbeschouwelijk standpunt zou doen, en die levensbeschouwing zou door een considerabele groep gedeeld worden zou ik er geen moeite mee hebben als jij de oortjes zou bijpunten.

Ja, daarin verschillen we enigzins. Ik zie kinderen niet als eigendom dus ze hebben ook aniet automatisch mijn levensovertuiging, dus kan ik modificaties aan het lichaam niet opdringen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Maar dat iets barbaars is zegt an sich niet zo heel veel.

Jou niet, mij wel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er worden ook volwassenen besneden.....

je argument is dat de seksbeleving vermindert. Dit gaat voor baby's dus niet op. Verder treden er nagenoeg geen complicaties op bij het besnijden van pasgeboren baby's. Dus ook dat mag geen argument zijn.

Dan ben ik nog steeds benieuwd waarom je tegen het besnijden van baby's bent, aangezien:

* kans op bepaalde infecties enorm wordt terug gedrongen en enkele zelfs nihil zijn

* de baby er geen enkel hinder van ondervind, slechts op het moment van de besnijdenis

* de seksbeleving niet verandert

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

je argument is dat de seksbeleving vermindert. Dit gaat voor baby's dus niet op. Verder treden er nagenoeg geen complicaties op bij het besnijden van pasgeboren baby's. Dus ook dat mag geen argument zijn.

Dan ben ik nog steeds benieuwd waarom je tegen het besnijden van baby's bent, aangezien:

* kans op bepaalde infecties enorm wordt terug gedrongen en enkele zelfs nihil zijn

* de baby er geen enkel hinder van ondervind, slechts op het moment van de besnijdenis

* de seksbeleving niet verandert

Ik ken beide kanten van de discussie, maar dat neemt niet weg dat de bay in kwestie geen keuze heeft. Ik vind mijn voorhuid een nuttig onderdeel waar ik niet van afwil.

Mach, rat als hij is haalde terecht Afrika erbij, en ik zou niet eens zo vreselijk tegen besnijdenis zijn als middel om de HIV-epidemie daar terug te dringen.(valt enigzins onder het kopje "medische noodzaak") Maar dan nog zou het vrijwillig moeten gebeuren. En dat kan want de voordelen van een besnijdenis hebben vooral met sex te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je, dus als ik het goed begrijp vind je dat de persoon in kwestie er een keus in moet hebben. Dat kan ik inderdaad goed begrijpen.

Vaak is het zo dat wanneer mannen op latere leeftijd worden besnijden (vanwege geloof of medische noodzaak) ze er toch langer en meer last van hebben dan wanneer dit bij pasgeboren babys gebeurt. Ook de complicaties worden groter en er komt in enkele gevallen ook psychische problematiek bij kijken.

Met al die gezondheidsredenen zou ik ook zelf wel besneden willen worden, alleen het idee eraan doet mij daar al voor terug deinzen. Vanuit mezelf zou ik zeggen dat wanneer ik kon kiezen ik had graag had gehad dat mijn ouders mij al baby hadden laten besnijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar als het volwassen moet gebeuren, schijn je er veel meer last van te hebben, is dat het waard?

Dat is voor mij niet echt een argument; Wat je ook met een baby doet als je dat met een volwassene doet heeft die volwassenen meer last.

En het gaat over Afrika hier. In NL waar totaal geen noodzaak bestaat tot besnijdenis zou er mi een verbod op moeten komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dank je, dus als ik het goed begrijp vind je dat de persoon in kwestie er een keus in moet hebben. Dat kan ik inderdaad goed begrijpen.

Vaak is het zo dat wanneer mannen op latere leeftijd worden besnijden (vanwege geloof of medische noodzaak) ze er toch langer en meer last van hebben dan wanneer dit bij pasgeboren babys gebeurt. Ook de complicaties worden groter en er komt in enkele gevallen ook psychische problematiek bij kijken.

Met al die gezondheidsredenen zou ik ook zelf wel besneden willen worden, alleen het idee eraan doet mij daar al voor terug deinzen. Vanuit mezelf zou ik zeggen dat wanneer ik kon kiezen ik had graag had gehad dat mijn ouders mij al baby hadden laten besnijden.

De gezondheidsrisio's kun je makkelijk op een andere manier oplossen. Hygiene, condooms, onthouding van mijn part.

Er zijn ook mensen die graag van een arm of been afwillen of een maagverkleining wensen. Moet je daarr als ouder ook maar op vooruit lopen? ik denk het niet....


Samengevoegd:

Quote:

[...]

cry.gif

Dat was een soor compliment. Ik kan sluwheid erg waarderen.... puh.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is voor mij niet echt een argument; Wat je ook met een baby doet als je dat met een volwassene doet heeft die volwassenen meer last.

En het gaat over Afrika hier. In NL waar totaal geen noodzaak bestaat tot besnijdenis zou er mi een verbod op moeten komen.

Maar nu Nederlander garandeert niets over later, net als welvaart op dit moment.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zolang je je hygiene goed bijhoudt en net zo hygienisch zou zijn als een besneden penis, dan ja.

Verder zijn condooms goed, maar dan wel voor altijd. Dus niet een keertje niet. En onthouding, tja, dat is altijd het beste om geen geslachtsziektes e.d. op te lopen.

Maar zolang men zich aan dat alles niet stipt weet te houden, is besnijdenis toch altijd nog steeds een stuk effectiever.

Verder vind ik je vergelijkingsvoorbeelden telkens niet echt vergelijkbaar. Hoe staat een arm of been amputeren in verhouding tot besnijdenis?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En verbod op? Bensijdenis in het algemeen?

Nou, dat gaat te ver, maar het zou dezelfde status moeten krijgen als een tatoeages en piercings ed.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

yes.gif
, maar die mochten van jou eventueel toch nog wel besneden worden.

Je maakt een scheiding op grond van eigenschappen die niet constant zijn.

Ik leef in een wereld waar je soms moet kiezen tussen twee kwade. Afrika heeft een HIV-epidemie en besnijdenis maakt je minder vatbaar voor voor HIV. Maar dan nog moet iemand enigzins de keuze hebben denk ik. Als jongeren in Afrika toe zijn aan seks zou ik niet onverdeeld tegen zijn om ze te laten kiezen voor besnijdenis hoewel ik liever een vooralsnog meestal niet bestaand maar beter alternatief zou hebben als condooms.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou, dat gaat te ver, maar het zou dezelfde status moeten krijgen als een tatoeages en piercings ed.

Voor zover ik weet is dat er geen leeftijdgrens voor staat. Ik meende dat minderjarigen toestemming moesten hebben van hun ouders.

Correctie:

Afgezien van het aanbrengen van een piercing in de oorlel, is het verboden om een piercing of tatoeage aan te brengen bij kinderen onder de twaalf jaar. Boven de zestien zijn kinderen vrij te beslissen over het laten aanbrengen van een tatoeage of piercing. In de leeftijd tussen twaalf en zestien jaar, mag een tatoeage of piercing bij een kind slechts worden aangebracht indien de ouders daarmee instemmen. Zij moeten daarvan blijk geven door hun kind naar de tatoeage- of piercingshop te vergezellen. Uitzonderingen hierop staan in artikel 10 van het Warenwetbesluit tatoeëren en piercen. In de leeftijd tussen de 12 en 16 jaar mag:

1. bij meisjes geen tepelpiercing worden aangebracht.

2. geen genitale piercing worden aangebracht.

3. geen tatoeage worden aangebracht op het hoofd, de hals, de polsen of handen.

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik leef in een wereld waar je soms moet kiezen tussen twee kwade. Afrika heeft een HIV-epidemie en besnijdenis maakt je minder vatbaar voor voor HIV. Maar dan nog moet iemand enigzins de keuze hebben denk ik. Als jongeren in Afrika toe zijn aan seks zou ik niet onverdeeld tegen zijn om ze te laten kiezen voor besnijdenis hoewel ik liever een vooralsnog meestal niet bestaand maar beter alternatief zou hebben als condooms.

Maar dan is het te laat en psychisch veel ingewikkelder.

En een condoom is misschien een beter alternatief, als het de gemiddelde man ook maar iets zou interesseren wat hij een vrouw aandoet. In Afrika vinden ongelofelijk veel verkrachtingen plaats, die dus iets minder erg onbesneden zouden zijn.

Veel Afrikanen willen geen condooms gebruiken en condooms zijn niet altijd beschikbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid