Thorgrem 430 Geplaatst 6 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2006 Ik heb op mijn computer Miserere mei, Deus a 9 (Tallis Scholars) van Allegri Gregorio staan. Ik vind het een prachtig stuk en zeer rustgevend. Weet iemand nog vergelijkbare muziek (weg2 misschien). Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 6 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2006 Quote: Ik heb op mijn computer Miserere mei, Deus a 9 (Tallis Scholars) van Allegri Gregorio staan. Ik vind het een prachtig stuk en zeer rustgevend. Weet iemand nog vergelijkbare muziek (weg2 misschien). Sjaloom Thorgrem, Als je van Gregoriaans houdt, dan denk ik dat je aan deze site, door mij al eerder aangetipt, veel plezier zult hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 6 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2006 Quote: Op zondag 06 augustus 2006 13:18:39 schreef RobertF het volgende: [...]Sjaloom Thorgrem, Als je van Gregoriaans houdt, dan denk ik dat je aan deze site, door mij al eerder aangetipt, veel plezier zult hebben. Dank voor de link. Ik hou idd van Gregoriaans. In een Belgisch klooster waar ik een klein jaartje geleden een weekend was zongen ze ook alles in het Gregoriaans. Maar ze zongen wel in het Nederlands. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 9 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2006 Quote: Op zondag 06 augustus 2006 13:10:46 schreef Thorgrem het volgende: Ik heb op mijn computer Miserere mei, Deus a 9 (Tallis Scholars) van Allegri Gregorio staan. Ik vind het een prachtig stuk en zeer rustgevend. Weet iemand nog vergelijkbare muziek (weg2 misschien). Inderdaad prachtig (en wel gewoon te luisteren voor Raido, het is gewoon een psalmtekst ). Ik heb niet zo'n verstand van klassieke muziek hoor, maar ik heb toevallig een CD waar dit opstaat, dus it's your lucky day Daarop staat nog meer van de Tallis Scholars. Namelijk: - Vox Patris caelestis van William Mundy (da's typisch katholiek, gaat over Maria Tenhemelopneming, wat we volgende week op 15 aug. vieren*) - Missa Papae Marcelli van Giovanni Pierluigi da Palestrina De CD bevat een tekstboekje met uitleg en vertaling van de Latijnse teksten. KLIK voor meer info. * saillant detail: dat dogma is in 1950 uitgeroepen, maar niet bepaald uit de lucht komen vallen, getuige o.a. dat William Mundy er al in de 16e eeuw iets over heeft gecomponeerd Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 9 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2006 Quote: Op zondag 06 augustus 2006 13:27:30 schreef Thorgrem het volgende: [...] Dank voor de link. Ik hou idd van Gregoriaans. In een Belgisch klooster waar ik een klein jaartje geleden een weekend was zongen ze ook alles in het Gregoriaans. Maar ze zongen wel in het Nederlands. Als je dat leuk vindt, kan ik je zeker de CD 'Alles ademt een verlangen' van de trappistinnen in Berkel-Enschot aanraden. Te bestellen via hun site: KLIK. Je kunt er ook enkele liedjes online luisteren. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 9 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2006 Quote: Op woensdag 09 augustus 2006 08:14:31 schreef wateengedoe2 het volgende: Als je dat leuk vindt, kan ik je zeker de CD 'Alles ademt een verlangen' van de trappistinnen in Berkel-Enschot aanraden. Te bestellen via hun site: KLIK . Je kunt er ook enkele liedjes online luisteren. Hé, het lied "Aan U behoort, o Heer der Heren" op die site ken ik ook, maar dan op een andere, meer "protestantse" melodie. Wordt bij ons in de kerk redelijk vaak gezongen. Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 9 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2006 Het nummer "Turn your eyes upon Jesus" van de Newsboys is ook heel lounge. En heel heel mooi. Ik zou zeggen zoek even, 't is de moeite waard! Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 9 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2006 Ik vind dat Mike Oldfield ook geweldige rustgevende muziek heeft. Vooral "Women of Ireland".. Geweldig Link naar bericht Deel via andere websites
jeffrey_1989 0 Geplaatst 9 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2006 Ik vind Jason Upton ook behoorlijk rustgevend hoor. Hij heeft ook wel eens iets (met nadruk op iets) drukkere nummers maar over het algemeen heel relaxte rustige muziek. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 9 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2006 Ik ga eens kijken Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 9 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2006 Enya - Storms in Africa. 1 van haar beste nummers Geweldig ! Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 9 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2006 Quote: Zingen in het Gregoriaans Het is een manier van zingen, geen taal. Het is bijvoorbeeld mogelijk om in het Nederlands Gregoriaans te zingen Link naar bericht Deel via andere websites
Jelmer 0 Geplaatst 14 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2006 Buddha Bar, Cafe del Mar, Supper Club etc. Ik vind het zelf erg relaxte muziek Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Godspeed You! Black Emperor is ondanks de heftige naam een band die erg rustige muziek maakt, maar volgens mij geen new age band zijn. Het is eerder post-rock. Ik zou hier maar eens naar zoeken. Link naar bericht Deel via andere websites
Bride 0 Geplaatst 29 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2006 Zoek op 'the river' Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 29 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2006 Ik vind de 'Psalmen van nu' altijd wel rustgevend. Hoewel ze muzikaal niet vreselijk hoogstaand zijn (goed genoeg vind ik). Maar het zijn vooral de teksten die het hem dan doen. Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 11 september 2006 Rapport Share Geplaatst 11 september 2006 M W Smith heeft een heleboel rustige nrs. ik gebruik leidjes van hem als ik mezelf niet zo rustig voel. Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 11 september 2006 Rapport Share Geplaatst 11 september 2006 Neem bijv. zijn CD Healing Rain. Daar staan heerlijke nrs op die in elk geval mij tot rust brengen. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 2 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2006 Ik vind de muziek van Dave Bainbridge ook heel mooi..hij is gitarist van Iona(progrock met heel veel Keltische invloeden) vind het ook erg rustgevend...hij heeft een cd uitgebracht: Veil of Gossamer... Link naar bericht Deel via andere websites
willembalfoort 0 Geplaatst 28 november 2006 Rapport Share Geplaatst 28 november 2006 Zelf ben ik groot fan van Michelle Tumes, "New-Age style" muziek met een goede christelijke inhoud. Geweldige, mooie, rustige muziek. Seculier zou ik gaan voor Enya, Celine Dion en Il Divo Link naar bericht Deel via andere websites
RawRanX 0 Geplaatst 30 november 2006 Rapport Share Geplaatst 30 november 2006 Biosphere, Tangerine Dream & A Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tralala Band zijn zeker het luisteren waard. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 30 november 2006 Rapport Share Geplaatst 30 november 2006 zijn hier dan geen mensen die chillen op drone? Sunn0))) en Earth doen het goed bij mij. Link naar bericht Deel via andere websites
Joener 0 Geplaatst 30 november 2006 Rapport Share Geplaatst 30 november 2006 Ik weet niet hoe ver je van Utrecht af woont? Op Hoog Catherijne heb je een christelijke muziekwinkel, Sjofar (.nl waarschijnlijk), daar kun je uuuuren rondkijken en je kunt alles op je dooie gemakje beluisteren! Heerlijk! Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 30 november 2006 Rapport Share Geplaatst 30 november 2006 Duur! Link naar bericht Deel via andere websites
RawRanX 0 Geplaatst 30 november 2006 Rapport Share Geplaatst 30 november 2006 Quote: Op donderdag 30 november 2006 18:48:42 schreef Audiophile het volgende: zijn hier dan geen mensen die chillen op drone? Sunn0))) en Earth doen het goed bij mij. Yep! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten