Spring naar bijdragen

Muzikale (her-)ontdekkingen


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:44:20 schreef Mr_Mephisto het volgende:

Het nieuwe album van Grimm komt uit eind april 2007, en daarna gaat er ongetwijfeld nog 1 volgen.

Op
zijn een viertal nieuwe nummers te beluisteren.

Metalarchives is doorgaans even betrouwbaar als de Telegraaf
knipoog_dicht.gif

Mwah, metal-archives is goed te doen, als hij ooit eens te bereiken is...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 529
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:55:40 schreef Leidenschaft het volgende:

De muziek die ze eerst maakten vind ik toch duizenden malen beter. Het is eigenlijk de meest aparte muziek die ik ooit heb gehoord.

hehe, ik denk dat je het wel mee zult vinden vallen als je het hele album gehoord hebt! 70 procent is nog steeds cleane zang, alleen iets minder vrolijk hehe, maar melancholie heeft ook zijn charmes smile.gif De zang is sowieso beter, evenals de gehele geluidskwaliteit en de composities. Maar goed, het is minder gemakkelijk verteerbaar.... kwestie van wennen, denk ik smile.gif

@heer Audiophile: mijn ervaring is dat er best vaak fouten in metalarchives staan, dat kan dan natuurlijk net bij die bands zijn waar ik op zoek, maar vaak klopt de line-up gewoon niet, of staan mensen bij bands waar ze helemaal niet in spelen of gespeeld hebben, dan snap ik niet waar ze die informatie vandaan hebben.

Verder natuurlijk wel een goede wegwijzer als je dingen over bepaalde bands zoekt, dat zeker!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ja, ik kijk meestal alleen voor welke stijl een band is op Metal Archives... Wel soms leuk om via de line up door te klikken naar andere bands...

Naam: Pustulated

Style: Ultra Brute Death

Beetje als: Brodequin, Lividity en een beetje samba

Luister: link

link (legale mp3 via de website van Cpt. Killdrums, de drummer van de band...

Christelijk: Nee, al hebben ze wel een cover van Vengeance Rising...

Omschrijving: Blastbeat!Blastbeat!Blastbeat!Blastbeat!Blastbeat!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 30 december 2006 11:50:54 schreef Audiophile het volgende:

Ach ja, ik kijk meestal alleen voor welke stijl een band is op Metal Archives... Wel soms leuk om via de line up door te klikken naar andere bands...

Naam
: Pustulated

Style
: Ultra Brute Death

Beetje als
: Brodequin, Lividity en een beetje samba

Luister
:

(legale mp3 via de website van Cpt. Killdrums, de drummer van de band...

Christelijk
: Nee, al hebben ze wel een cover van Vengeance Rising...

Omschrijving
: Blastbeat!Blastbeat!Blastbeat!Blastbeat!Blastbeat!

klinkt vrolijk smile.gif

*denkt opeens aan varkens...*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beyond Twilight is fantastisch het beste te vergelijken met Symphony X en Masterplan, niet met Mercenary (dat is nogal snelle melodic death metal), en ik vind Dragonland en Kamelot te powermetallig smile.gif

De andere albums zijn overigens ook erg gaaf, met Jorn Lande als leadzanger (ook bij Ark, Jorn en Masterplan).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dragonland's laatste schijfje al eens beluisterd dan? Klinkt behoorlijk progressiever dan hun vorige werk smile.gif En de vergelijking met Mercenary is wegens die snelle stukken die me daar aan deden denken. Drums en gitaren klinken hier en daar nagenoeg gelijk, en het zijn Denen haha!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: Sarah McLachlan

Style: Female Vocalist

Beetje als: Tori Amos, Fiona Apple

Luister: link

Christelijk (dus of de band/artiest uit christenen bestaat): ja

Omschrijving: Deze vrouw stond in mijn 'rock' folder voor onbekende reden, dus ik ging eens checken wat 't was. Ik was op slag verliefd en besloot meer te downloaden kopen. Mooie muziek van een vrouw met een prachtige stem, met een recent kerstalbum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 02 januari 2007 16:01:09 schreef Leidenschaft het volgende:

Dragonland gister in search gegooid, het is toch black metal?

Neejoh, progressive (power) metal smile.gif Je hebt ook nog Dragonforce en nog wel meer bandjes met dragon. Erg creatief met hun bandnaam zijn ze niet geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 03 januari 2007 09:53:54 schreef FigmentuM het volgende:

[...]

Neejoh, progressive (power) metal
smile.gif
Je hebt ook nog Dragonforce en nog wel meer bandjes met dragon. Erg creatief met hun bandnaam zijn ze niet geweest.

Dat zijn de meeste powermetal bands sowieso niet.

Neem nou Fairy Land of Adventure Quest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Naam: 30 seconds to mars

Style: Rock of emo ofzo? weet ik veel...

Klinkt als: Fall Out Boy, My Chemical Romance

Luister: http://www.myspace.com/30secondstomars]Klik! Vooral het nummer 'The Kill'

Christelijk: niet dat ik weet...

Naam: Elis

Style: female fronted metal/gothic metal (man, wat haat ik die term >.<")

Klinkt als: Tsja... Geen idee... Ik kan die bands in dit genre moeilijk met elkaar vergelijken (^^)

Luister: Klik!

Die nieuwe zangeres heeft een enge neus:

jens-07_02.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Naam: Elis

Style: female fronted metal/gothic metal (man, wat haat ik die term >.<")

Klinkt als: Tsja... Geen idee... Ik kan die bands in dit genre moeilijk met elkaar vergelijken (^^)

Elis vind ik zelf een slap aftreksel van Within Temptation, Nemesea en soms een vleugje Lunatica smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Start the Fire Live van RPWL. Zeker aan te raden.

rpwl.jpg

recensie:

Quote:
RPWL- Start The Fire (Live)

Het gaat goed met RPWL. Sinds de band in 2000 met hun debuutalbum veel symfonische rock fans aan zich wist te binden, is het Duitse viertal gestaag aan het uitgroeien tot een van de betere progacts van het moment. De drie albums die na het debuut volgden, waren allemaal sterke troeven met prachtige nummers met veel oog voor melodie en heerlijke instrumentale stukken. Na vier studioalbums werd het hoog tijd voor een live album.

Met deze live dubbelaar geeft de band een perfecte dwarsdoorsnede van het nu al indrukwekkende repertoire. De cd is opgenomen tijdens de "World Through My Eyes" tournee waarin de band o.a. Duitsland, België en Spanje aandeed. Ook stond de band een avond in De Boerderij in Zoetermeer (19 maart 2005), alleen stond het geluid toen zo ongelofelijk hard dat ik het optreden vanaf de hal moest volgen. Het geluid op de cd is gelukkig tot in de puntjes verzorgd. Gelukkig is er niet al te veel aan het album gesleuteld achteraf waardoor je echt de sfeer van de concerten meekrijgt. Een absolute meerwaarde.

De cd’s zijn eigenlijk een aaneenschakeling van hoogtepunten. Het begint al meteen met het prachtige Sleep van "World Through My Eyes". De iets verlengde intro is al meteen reden genoeg voor een flink portie kippenvel. Yogi Lang is prima bij stem en zijn warme geluid komt prima uit de verf. De vele tempowisselingen worden soepel gespeeld en de gitaarsolo’s van Kalle Wallner zijn een lust voor het oor. Day On My Pillow kent een wel heel speciale variant. De band verwerkt moeiteloos een stuk van I Know What I Like van Genesis in het nummer om daarna weer met het oorspronkelijke nummer verder te gaan alsof het er gewoon in hoort.

Als speciale gast heeft de band oud Genesis zanger Ray Wilson opgetrommeld. Hij zingt uiteraard het nummer Roses, wat hij op het album "World Through My Eyes" ook voor zijn rekening nam. Persoonlijk vind ik Roses een van de beste popsongs van de laatste jaren en ook live klink hij als een klok! Wilson mag daarna nog even blijven om de heerlijke Genesis ballade Not About Us (album "Caling All Stations") ten gehore te brengen. Ook hier is kippenvel weer niet te onderdrukken.

The Gentle Art Of Swimming (album "Stock") was een nummer dat mij nog niet echt opgevallen was, maar na het horen van dit nummer in een live versie heb ik het gebombardeerd tot mijn favoriete RPWL nummer. Het lange instrumentale gedeelte met het spannende drumspel, het prachtige toetsenwerk en af en toe fel van leer trekkend gitaarspel, is echt geweldig. Het publiek reageert dan ook terecht uitzinnig na dit nummer. Ook Wasted Land is een waar hoogtepunt, luister maar eens naar die fantastische en lange toetsensolo van Markus Jehle aan het einde van het nummer, daar kan je toch niet bij stil blijven zitten? Het enige smetje op de eerste cd is afsluiter Trying To Kiss The Sun, maar dat komt meer omdat ik dat veruit het slechtste en meest inspiratieloze RPWL nummer tot nu vind.

RPWL is ooit als Pink Floyd coverband begonnen en kennelijk willen ze die afkomst niet verloochenen. Op de tweede schijf staan dan ook covers van de Pink Floyd nummers Cymbaline en Welcome To The Machine en van oud Pink Floyd-lid Syd Barret het nummer Opel (waarvan de RPWL-versie al te horen was op het album "Stock"). Vooral Cymbaline wordt fantastisch door de band gespeeld. Ook het pakkende en poppy I Don’t Know en het meeslepende en emotionele Hole In The Sky zijn o.a. op de tweede schijf te vinden.

Ik heb echt 128 minuten lang genoten van deze live dubbelaar. Ik blijf hem ook maar in de cd-lade stoppen om zo alles steeds maar opnieuw weer te kunnen beleven. "Start The Fire Live" is een uitstekende plaat om mee te beginnen als je de band nog niet zo goed kent. Je haalt dan meteen de beste nummers van de band in huis. Laten we hopen dat RPWL nog heel lang heel veel goede muziek mag maken!

Maarten Goossensen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: Goo Goo Cluster

Land: Frankrijk

Muziek: Reggae + Rock + Funk + Soul = Blijheid

Beetje als: Tja.. Caribische muziekachtig

link: link (gratis album)


Samegevoegd:

Quote:

[...]

Neejoh, progressive (power) metal
smile.gif
Je hebt ook nog Dragonforce en nog wel meer bandjes met dragon. Erg creatief met hun bandnaam zijn ze niet geweest.

Dragonlord is wel degelijk een vuige black metal band, maar idd er is ook een power Dragonland knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid