Spring naar bijdragen

elkaar kennen in hemel/hel


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 08 december 2006 18:32:39 schreef lina het volgende:

[...]

ok, ik ben overtuigd

ik zal totaal mijn best doen in de hemel te komen 0o

Je kun zelf wel je best doen, door goede dingen te doen en aardig te wezen maar ja helaas zal dat geen enkel zekerheid wezen of je in de hemel kom, de hemel is niet omdat het daar fijn is het is hemel omdat Jezus daar is en dat je samen met Hem kunt wezen.

Niemand kan in de hemel komen, alleen Jezus kan jou in de hemel krijgen en dat houdt in dat je Jezus moet gehoorzamen en je leven geheel aan Hem toe te wijden.

En dat betekend dat je zijn woord predikt en er voor anderen bent en dat je niemand haat je moet iedereen liefhebben zoals je jezelf liefheb je moet God boven alles liefhebben.

Doe die dingen lees de bijbel iedere dag bid door Jezus naar God en belijd iedere dag je zonde, vergeef een andere de dingen die hij jou heeft aangedaan dan zal God jou vergeven niet eerder.

God zal je liefhebben, en dat is duizenden keren beter dan wat de wereld je te bieden heeft het is alles waard!

Daar zit de zekerheid in dat je gered bent, geen mens kan zien wie er gered is als hij de bijbel niet kent, God weet wie gered is want Hij heeft diegene gevonden en gered.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 08 december 2006 20:25:19 schreef Bronze het volgende:

[...]

Je kun zelf wel je best doen, door goede dingen te doen en aardig te wezen maar ja helaas zal dat geen enkel zekerheid wezen of je in de hemel kom, de hemel is niet omdat het daar fijn is het is hemel omdat Jezus daar is en dat je samen met Hem kunt wezen.

en met heiligen! best veel zelfs...

wel, ik wil in ieder geval zorgen voor een zo groot mogelijke kans?

Quote:
Niemand kan in de hemel komen, alleen Jezus kan jou in de hemel krijgen en dat houdt in dat je Jezus moet gehoorzamen en je leven geheel aan Hem toe te wijden.

En dat betekend dat je zijn woord predikt en er voor anderen bent en dat je niemand haat je moet iedereen liefhebben zoals je jezelf liefheb je moet God boven alles liefhebben.

ik zal proberen!

Quote:
Doe die dingen lees de bijbel iedere dag bid door Jezus naar God en belijd iedere dag je zonde, vergeef een andere de dingen die hij jou heeft aangedaan dan zal God jou vergeven niet eerder.

God zal je liefhebben, en dat is duizenden keren beter dan wat de wereld je te bieden heeft het is alles waard!

yeah, ik zal m'n best doen dit na te volgen!

Quote:
Daar zit de zekerheid in dat je gered bent, geen mens kan zien wie er gered is als hij de bijbel niet kent, God weet wie gered is want Hij heeft diegene gevonden en gered.

goed, ik zal alles doen wat ik van mijn kant kan...

jeetje, ben benieuwd.. nog een tijdje voordat de dood komt, denk ik, maar het klinkt de moeite waard als je voor eeuwigheid met zoveel heiligen kan zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Zou een boeddhist bijvoorbeeld naar de hel vluchten omdat het bij God in de hemel niet te verdragen is? Haat een boeddhist de God uit de Bijbel, denk je?

Ik zou het werkelijk niet weten, ik kan niet in andermans hart kijken.

Quote:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je helemaal niets hebt met God en er dus geen sentiment is dat kan groeien. Ik neem bijvoorbeeld aan dat jij helemaal niets hebt met Baiame (een god van de aboriginals in Australie). Wellicht heb je daar zelfs nog nooit van gehoord. Miljarden mensen hebben geleefd en zijn gestorven zonder ook ooit maar eens van Baiame te hebben gehoord. Is er bij hen dan überhaupt sprake van een bepaald sentiment tegenover zo'n vreemde god? Kan zo'n niet-bestaand sentiment ooit groeien?

Als ik voor Christus kies, dan kies ik sowieso tegen alle andere goden, of ik ze nu ken of niet. Goed, er is maar één God dus er valt niets te kiezen, maar laten we het even eenvoudig houden. Een atheïst kiest standaard voor geen enkele god. Een aboriginal zal misschien ook God afwijzen als hij hem zou leren kennen. De vraag is dan: wat als je God zou leren kennen, hoe zou je dan tegenover Hem staan? Die vraag kan alleen God beantwoorden.

Quote:
Maar er blijft wel een boel over waar je alleen over kunt speculeren. Er blijven met jouw antwoorden toch nog een boel vragen over. En bij mij roepen je antwoorden nog meer vragen op, zoals je kunt zien.

Och, dat is redelijk inherent aan het christelijk geloof: elk antwoord roept weer nieuwe vragen op, en de antwoorden daarop wéér nieuwe vragen. Net zolang tot je er gek van wordt en gebroken je maar moet overgeven aan Zijn genade. En dan begint het weten pas.

Quote:
De ins- en outs van hemel en hel blijven een beetje subjectief zo.

Mwah, God heeft er al wel het één en ander over geopenbaard. En volgens mij is "niet helemaal bekend" iets anders dan "subjectief."

Quote:
En dat zorgt er dus meteen voor dat je niet echt kunt zeggen hoe het er aan toe zal gaan in hemel of hel, wie je waar kunt aantreffen en waarom.

Inderdaad, maar God heeft er toch wel het één en ander over gezegd, waar we dan gewoon naar hebben te luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik denk van niet! Zeker niet.

Er is niet voor niets een scheiding. Ik geloof dat als je dood gaat, dat je voor Gods troon komt. God bepaalt daar of je naar de hemel of naar de hel gaat. Er wordt door God een beslissing genomen. Als je in de hemel komt is daar geen pijn, verdriet, angst, kwaad en manipulatie meer. Iemand uit de hel zal dus nooit naar binnen kunnen of contact kunnen zoeken!

Ik heb hier wel eens een studie over gehad. Als ik tijd heb, zal ik de bijbelteksten die toen werden aangedragen en hier wel van toepassing zijn, opzoeken.

Maar NEE, dat kan niet!! En dat is maar goed ook! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:28:38 schreef Judith het volgende:

Dan heb ik een vraag die hierop aan sluit; kan iemand die (waarschijnlijk) in de hel is, contact zoeken met mensen in de hemel.. en manipuleren?

Dat kan niet!

Lucas 16: 19-31: Er was eens een rijke man die altijd de mooiste kleren droeg. Hij woonde in een groot, duur huis en leidde een luxe leven. Op een dag werd een bedelaar, Lazarus, bij de poort van zijn grote villa neergelegd. Zijn lichaam zat onder de zweren. Hij hoopte zijn honger te stillen met wat bij de rijke man van tafel afviel. Hij was er zelfs zo erg aan toe dat de honden zijn zweren kwamen likken. Tenslotte stierf de bedelaar. Hij werd door de engelen bij Abraham gebracht. De rijke man stierf ook. Hij werd begraven en ging naar het dodenrijk, waar men van God gescheiden is. Terwijl hij daar grote pijn leed, zag hij in de verte Lazarus, die bij Abraham was. Vader Abraham! Heb toch medelijden met mij! Stuur Lazarus hier naartoe. Laat hij zijn vinger nat maken en daarmee mijn tong verkoelen. Want het is verschrikkelijk hier in deze vlammen. 'U bent zeker vergeten dat u tijdens uw leven alles had wat uw hart begeerde en Lazarus had niets dan ellende. Nu is het andersom: Hij wordt hier getroost en u vergaat van de pijn. Bovendien is tussen u en ons een enorme kloof. Wie van hier naar u toe wil, komt er niet overheen. Vader Abraham, ik smeek u Lazarus dan naar het huis van mijn vader te sturen, want ik heb vijf broers. Laat hij hen ernstig waarschuwen voor de pijn en ellende hier. Want ik zou het verschrikkelijk vinden als zij ook hier moesten komen. In de boeken van Mozes en de profeten staan waarschuwingen genoeg. Uw broers kunnen die zo vaak lezen als zij willen. Nee, vader Abraham. Die lezen ze toch niet. Maar als iemand uit de dood terugkomt en hen waarschuwt, zullen ze hun leven zeker beteren. Dat is niet waar. Als zij niet naar Mozes en de profeten luisteren, zullen zij ook niet luisteren naar iemand die terugkomt uit de dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 08:24:36 schreef -eva- het volgende:

Ik denk van niet! Zeker niet.

Er is niet voor niets een scheiding. Ik geloof dat als je dood gaat, dat je voor Gods troon komt. God bepaalt daar of je naar de hemel of naar de hel gaat. Er wordt door God een beslissing genomen. Als je in de hemel komt is daar geen pijn, verdriet, angst, kwaad en manipulatie meer. Iemand uit de hel zal dus nooit naar binnen kunnen of contact kunnen zoeken!

Ik heb hier wel eens een studie over gehad. Als ik tijd heb, zal ik de bijbelteksten die toen werden aangedragen en hier wel van toepassing zijn, opzoeken.

Maar NEE, dat kan niet!! En dat is maar goed ook!
smile.gif

Dan kan je lang zoeken, want de bijbel geeft welgeteld nul teksten waarin staat dat je direct na de dood naar de hemel of de hel gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:09:13 schreef -eva- het volgende:

[...]

Dat zeg ik ook niet
smile.gif
.

Oh. Wat bedoel je dan hiermee?

Quote:
Er is niet voor niets een scheiding. Ik geloof dat als je dood gaat, dat je voor Gods troon komt. God bepaalt daar of je naar de hemel of naar de hel gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 08:24:36 schreef -eva- het volgende:

Ik denk van niet! Zeker niet.

Er is niet voor niets een scheiding. Ik geloof dat als je dood gaat, dat je voor Gods troon komt. God bepaalt daar of je naar de hemel of naar de hel gaat. Er wordt door God een beslissing genomen. Als je in de hemel komt is daar geen pijn, verdriet, angst, kwaad en manipulatie meer. Iemand uit de hel zal dus nooit naar binnen kunnen of contact kunnen zoeken!

Ik heb hier wel eens een studie over gehad. Als ik tijd heb, zal ik de bijbelteksten die toen werden aangedragen en hier wel van toepassing zijn, opzoeken.

Maar NEE, dat kan niet!! En dat is maar goed ook!
smile.gif

Dankje Eva smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid