Spring naar bijdragen

Trouwt men jong vanwege de seks?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Trouwt men jong vanwege de seks?

    • jazeker
      11
    • nee natuurlijk niet
      37
    • ze zeggen nee, maar bedoelen ja
      18
    • wat is het probleem met seks voor het huwelijk?
      13


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 06 september 2005 20:17:46 schreef Freefly4fun het volgende:

Volgens mij zit er een balk in je oog.

Is dat even een waardevolle toevoeging aan dit gesprek! muur.gif

Natuurlijk kan het prima zijn dat jij je niet kan vinden in iemands verhaal, maar probeer dan op z'n minst een beetje respect te tonen, en onderbouw dat ook eens met argumenten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Waarom komen mensen niet eens met wat anders dan: "ga eerst nog eens lekker genieten" Dat vind ik echt zooo'n domme opmerking! Alsof ik nu niet geniet! Ik geniet meer dan ooit. Tenzij onder het genieten van tegenwoordig wordt verstaan zoveel mogelijk scoren en zoveel mogelijk ervaring opdoen en je vooral nog niet binden, want dan ben je je vrijheid kwijt.

@Saartje: jij praat alsof het huwelijk een levenslange straf is waar je zo laat mogelijk aan moet beginnen. Ik zie het als een enorme zegen waar je niet lang genoeg van kan genieten. Hoe langer hoe beter!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 september 2005 22:11:44 schreef rupsje het volgende:

Waarom komen mensen niet eens met wat anders dan: "ga eerst nog eens lekker genieten" Dat vind ik echt zooo'n domme opmerking! Alsof ik nu niet geniet! Ik geniet meer dan ooit. Tenzij onder het genieten van tegenwoordig wordt verstaan zoveel mogelijk scoren en zoveel mogelijk ervaring opdoen en je vooral nog niet binden, want dan ben je je vrijheid kwijt.

Nou ja, zo extreem hoeft het nu ook weer niet te zijn. Het ligt er ook maar net aan wat voor karakter, relatie en leven je hebt. Iedereen op zijn eigen tijd. Er is een tijd om kind te zijn en een tijd om verantwoordelijkheid te nemen. Er is een tijd om nog lekker 'thuis' te wonen en er is een tijd om te trouwen... nouja zoiets dus. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 september 2005 14:31:43 schreef Alexej het volgende:

Ik denk dat vrouwen sex ook best fijn vinden, alleen moet de man daar dan wel een beetje aandacht aan besteden, en dat gebeurt niet altijd overal evenveel.

Dat weet ik wel zeker, zélfs als de man er geen aandacht aan besteedt big-smile.gif (Hoewel het natuurlijk wel leuker is als de man in kwestie wél wat aandacht voor je heeft, maar ik denk dat dat andersom ook zo is).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 september 2005 22:17:11 schreef Hester het volgende:

[...]Nou ja, zo extreem hoeft het nu ook weer niet te zijn. Het ligt er ook maar net aan wat voor karakter, relatie en leven je hebt. Iedereen op zijn eigen tijd. Er is een tijd om kind te zijn en een tijd om verantwoordelijkheid te nemen. Er is een tijd om nog lekker 'thuis' te wonen en er is een tijd om te trouwen... nouja zoiets dus.
knipoog_dicht.gif

precies...zoals het voor mij goed voelde en ik merkte dat de bedoeling was dat ik op mezelf ging wonen op m'n 19de, zegt mijn zusje liever " ik blijf thuis"

Ik ben al meer dan 4,5 jaar samen met mijn vriend...mijn zusje moet er niet aan denken om een vriend te hebben!!

Voor iedereen een eigen tijd, en iedereen geniet van andere dingen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:12:38 schreef Musli het volgende:

[...]

Yup.

Ik wil niet nu al trouwen (ik misschien wel gewoon niet trouwen) En dat is niet omdat ik geen levenslange verbintenis aan wil gaan, want die bén ik al aangegaan. Daar heb ik geen huwelijk voor nodig. En áls ik ga trouwen dan wil ik dan dan ook goed doen, niks halfbakkens, dus eerst even goed sparen (het huis was al duur genoeg
puh2.gif
).

Ja inderdaad. Als je echt van elkaar houd hoef je niet te trouwen om bij elkaar te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik dacht eerder ook altijd dat het idioot is om zo jong te trouwen (mn broers denken dat nog steedspuh2.gif) maar ik vin het tegenwoordig juist andersom.

Lange verkering is geen garantie voor een gelukkig huwelijk, leeftijd ook niet. Karakters en wat je over hebt voor een gelukkig huwelijk wel.

(btw, hoorde vandaag over een meisje dat bijna 19 is en 3 kinderen heeft. Ze trouwde toen ze 15/16/17 ofzoiets was, omdat ze zwanger was)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben 24, ben nu 2 jaar getrouwd, heb daarvoor eerst 5 jaar verkering (later verloving) gehad.

Ik woonde nog thuis, en had verkering in Stadskanaal, ik ben blij dat we getrouwd zijn, heb nu 1 zoontje, 2e kind is onderweg.

Nee ben niet getrouwd om de sex, heeft misschien wel ergens mee gespeeld maar als ej trouwt om de sex heb je wel een hele smalle basis voor je huwelijk.

Mensen die roepen ga eerst van het leven genieten, je bet nog jong. Die zijn:

a. niet geluukig in/met hun huwelijk

b. hebben geen verkering, verloving oid.

Ik zou niet meer ander willen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...

Al een oud topic, maar nieuw leven erin blazen kan geen kwaad. smile.gif

Quote:

wat ik me trouwens zonet afvroeg hè; de mensen die zo jong trouwen, wat nogal vaak gebeurt in christelijke kringen; beseffen die écht dat het voor ALTIJD is? Heel je leven lang.. als je oma en opa bent? Krijg soms een beetje het idee dat het meer traditie is, iedereen trouw jong en ach je hebt al lang met elkaar, houdt van elkaar dus ; waarom niet?

Wellicht dat er vanuit Christelijke kringen anders tegen het huwelijk aangekeken wordt, dat men beter bewust is van de gevolgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk besef je niet ten volle hoe verstrekkend de keus voor elkaar is, maar voor zover ik dat besef kan hebben, ben ik er toch wel bewust van dat we de rest van ons leven met elkaar zullen delen.

Tegenwoordig wachten veel mensen juist lang met trouwen, vind ik. Eerst maar 5 jaar verkering en dan zien we wel verder. Op die manier stellen ze juist de onvoorwaardelijke keuze voor elkaar enorm uit vanwege onzekerheid. Nu zeg ik niet dat je maar met de eerste de beste moet trouwen, dat doe ik ook zeker niet smile.gif Maar als je al die jaren in je relatie niet de stap durft te maken om elkaar echt trouw te beloven, als je al die tijd geen keus kunt maken voor elkaar, vraag ik me af of je hebt begrepen waar het om draait.

Want liefde is uiteindelijk toch ook een keus. Niet alleen een rationele keus waar geen enkel gevoel bij komt kijken, een efficiënte kosten-baten analyse, maar uiteindelijk blijft het niet alleen op het gevoel hangen. En als je die keus nog niet kan maken na een paar jaar, wanneer dan wel?

Eerst samenwonen is eigenlijk blijven hangen in die vrijblijvendheid en het is niet verwonderlijk dat het scheidingspercentage onder stellen die eerst hebben samengewoond hoger is dan gemiddeld.

Als stellen elkaar dan al goed genoeg kennen om te weten dat ze met elkaar door willen en beseffen dat het ten diepste ook een keus is, zie ik niet in waarom ze zouden moeten wachten daarmee alleen maar omdat ze jong zijn. Dan zouden ze juist moeten kiezen voor de vrijblijvendheid die de tijdbom onder veel relaties vormt...

Als ik over een paar dagen trouw, doe ik dat omdat ik met Lydia de rest van mijn leven wil delen. Mijn prioriteit ligt er niet bij dat we eerst materieel alles hebben wat we zouden kunnen willen en een droombruiloft kunnen betalen, maar dat ik met haar wil zijn. Ook als dat betekent dat we in een klein huisje moeten wonen, want daar gaat het niet om. En natuurlijk verlangen we ernaar om samen ook seks te hebben, dat lijkt me niet meer dan normaal. Juist omdat we zoveel van elkaar houden, is dan verlangen zeker reëel aanwezig. Maar dat is niet dé reden om met elkaar te trouwen. We trouwen met elkaar omdat we de rest van onze levens met elkaar willen delen

Link naar bericht
Deel via andere websites

En over jong trouwen: ik heb ook wel 's 't idee dat mensen het niet goed doordenken. Sowieso zijn je hersenen en karakter nog niet uitontwikkeld als je bijvoorbeeld trouwt op je negentiende... Het lijkt mij persoonlijk niet altijd even verstandig. Dat geldt ook voor samenwonen wat mij betreft, trouwens...

Anderzijds ben ik ook weer niet zo'n voorstander van enorm langdurende relaties zonder echte keuze... ("Vijf jaar relatie en dan zie wel verder...")

Ik denk gewoon niet dat het verstandig is om heel jong een relatie te starten en heel jong te trouwen, en met heel jong bedoel ik sowieso alles onder de twintig (voor meisjes) en drie-/vier-/vijfentwintig (voor jongens), en er zijn vast ook weer uitzonderingen die de regel bevestigen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, bizar idee is dat. smile.gif

Ik post dit maar even hier: Ik vind het [samenwonen] zeker niet laf, maar ik ben dan ook niet iemand die samen gaat wonen als hij een maand een relatie heeft. Voor mij is samenwonen net zoiets als trouwen: het is voor mij dezelfde keuze als de keuze die ik zou maken om te trouwen. Redenen om dan niet te trouwen is niet het feit dat ik niet definitief zou willen kiezen of zo, maar bijvoorbeeld: financiële redenen (ik wil een perfecte bruiloft, en dat kost geld), geen zin in rompslomp, geregel en geneuzel over oninteressante randzaken, et cetera.

Ik hecht niet veel waarde aan 'trouwen', maar aan trouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor jou wel, maar voor genoeg mensen is samenwonen veel makkelijker dan trouwen. Ik vind trouwen gewoon iets moois.

Ik zou niet snel samen willen wonen. Hooguit als ik al een tijdje samen zou zijn met mijn vriend en we al wel trouwplannen zouden hebben, maar om de een of andere reden niet zouden kunnen trouwen. Dan zou ik misschien wel samen willen wonen, maar wel met het uitzicht op trouwen.

Ik zou niet mijn hele leven willen samenwonen zonder getrouwd te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

bart en ik woonden binnen 3 maanden samen. zaterdag zijn we een jaar bij elkaar en over 2 maanden zijn we getrouwd.

we weten beiden heel goed waar we aan beginnen. wij trouwen omdat we ons hele leven bij elkaar willen blijven. aan het begin van onze relatie spraken we hier al over. we wisten gewoon dat wij de ware voor elkaar waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat ik me trouwens zonet afvroeg hè; de mensen die zo jong trouwen, wat nogal vaak gebeurt in christelijke kringen; beseffen die écht dat het voor ALTIJD is? Heel je leven lang.. als je oma en opa bent? Krijg soms een beetje het idee dat het meer traditie is, iedereen trouw jong en ach je hebt al lang met elkaar, houdt van elkaar dus ; waarom niet?

Huuh? Voor altijd???? Dat wist ik niet!! Kan ik nog terug???

hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik het geld had, en niet studeerde was ik het liefst nu al getrouwd. Meer omdat mijn vriend en ik al zolang samen zijn, en omdat we al zoveel meegemaakt hebben dat ik zeker weet dat we een huwelijk waard zijn, en aan elkaar de ware hebben gevonden. Helaas zit het nu gewoon anders in elkaar.. en wordt het pas over jaren.. maar daar heb ik vrede mee smile.gif

Maar ik vind wel dat er veel vooroordelen zijn over jong trouwen.. dat die mensen het niet volhouden of dat soort dingen.. maar in mijn omgeving zie ik genoeg mensen die jong getrouwd zijn, en een supersterk huwelijk hebben.. het ligt aan de mensen zelf of een huwelijk het volhoud of niet..das mijn mening dan puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

dus je bent nu.... (reken, reken...) Oud? rofl.gif

Jong of oud trouwen is geen garantie voor een geslaagd huwelijk.

Zelfs als je allebei een toegewijd Christen bent is dat niet. Dus: leeftijd, al dan niet kerkelijk meelevend. nooo.gif Het is het erkennen dat je het vanuit jezelf niet lukt, dat je God in ieder aspect van je leven (en dus ook je huwelijk) nodig hebt. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid