Spring naar bijdragen

Trouwt men jong vanwege de seks?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Trouwt men jong vanwege de seks?

    • jazeker
      11
    • nee natuurlijk niet
      37
    • ze zeggen nee, maar bedoelen ja
      18
    • wat is het probleem met seks voor het huwelijk?
      13


Aanbevolen berichten

Ik ben nu 20 net geworden en mijn vriend en ik gaan rond januari trouwen. Ja, dan ben ik jong, maar ik trouw zeker niet voor de seks!! Ik wil gewoon mijn hele Leven met hem delen! Omdat ik van hem hou!

@rupsje: Super zeg!big-smile.gif dat je getrouwd bent zo jongsmile.gifbig-smile.gifword er helemaal vrolijk van

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Als je op je 18e of 19e trouwt, dan ken je je echtgenoot/note waarschijnlijk nog niet zo lang. Je hebt in ieder geval nog niet zo lang verkering. Je komt net van de middelbare school, en je stapt zo het huwelijksbootje in. Ik vind dat je dan een heleboel mist. Je mist het 'in je eentje wonen'. En het lijkt me toch wel heel belangrijk dat je dat eerst meemaakt. Dat je weet hoe het is om niet iemand bij je te hebben waar je op terug kan vallen. Natuurlijk zijn er genoeg mensen waar je heen kunt, maar dat is toch anders.

En als ik getrouwd ben, dan vind ik dat ik niet meer lekker tot laat in de nacht kan gaan feesten en een beetje flirten met leuke jongens die ik tegen kom. Volgens mij sla je dan een periode over in je leven, vooral als er ook vrij snel een kindje wordt geboren.

Er zijn voor mij 2 redenen om nu al te willen trouwen: zodat ik seks kan hebben met mn vriend en om geborgen te zijn. En dat lijken me allebei geen goede redenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shalom,

@Dientje:

Jij opteert voor een vrij leven en stelt het huwelijk voor als een soort "gevangenis", waarin niets meer mogelijk is. Je conclusie dat iemand de partner nog maar kort kent snijdt geen hout. Wanneer ken je iemand lang genoeg om dan de beslissing trouwen te maken?

Wat mis je als je niet een tijdje op jezelf gewoont hebt? Helemaal niets! Mis je dat losbollige waar jij op doelt? Waarom is het zo belangrijk om eerst een tijdje helemaal uit je dak te gaan voordat je een keuze tot huwelijk maakt?

@Allemaal:

Waarom wordt huwelijk = sex associatie gemaakt en kan niemand verder kijken dan wat er gezegd wordt door bijvoorbeeld Rupsje en Lady-Kebiss. De mensen die zeggen huwelijk = sex zitten blijkbaar zelf verlegen om deze sex en hechten daar veel waarde aan.

Waarom kan iemand niet bewondering uitspreken voor een keuze tot trouwen op jonge leeftijd en daarmee veel verantwoording aangaande? Want zoals Rupsje zegt moet je nu plots voor twee zorgen en is dat moeilijker dan alleen. Als je getrouwd bent klop je niet zomaar even aan bij pa en ma om weer terug het huis in te mogen, omdat het niet lukt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het eens met dientje. Ik wil niet zeggen dat je 5 jaar lang met jan en alleman moet flirten en maar een beetje aan moet kloten, maar alleen wonen is niks mis mee.

Ik kan me wel voorstellen dat als je de ware hebt gevonden dat je er anders over denkt.

Wat ik een raar argument vind om vroeg te trouwen is het gegeven dat je de rest van je leven met de ander wilt delen. Moet je daarvoor trouwen? Kun je elkaar niet zien als je niet getrouwd bent?

Als ik het zo de kwestie bekijk denk ik dat seks wel een rol speelt, hoe groot of hoe klein kan ik niet weten, en is ook niet aan mij om wat over te zeggen.

Eén ding weet ik wel zeker: als ik niet aan sex voor het huwelijk zou doen, zou ik een stuk eerder in het huwelijksbootje stappen, ipv jaren wachten.

Dus voor de mensen waarbij seks een rol speelt: groot gelijk.

En voor iedereen die vroeg trouwt: veel geluk!

Edit: in reactie op Michiel, ik heb wel respect hoor voor mensen die vroeg trouwen, juist omdat het niet mijn keuze zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@dientje

Of een stel elkaar lang of kort kent voordat ze trouwen zegt niks! Mijn ouders kenden elkaar een jaar of 3 toen ze gingen trouwen. Ze zijn gescheiden. De ouders van mijn vriend kenden elkaar een jaar en zijn nu nog steeds heel gelukkig met elkaar. Ik ken mijn vriend ook nog niet zo lang, maar k ken m wel heel goed. Ik denk dat je iemand in korte tijd heel goed kan leren kennen, maar dat je iemand die je lang kent nog niet altijd goed hoeft te kennen. Het is maar net hoe open je voor elkaar bent.

@michiel

indd als je getrouwd bent kom je niet zomaar weer makkelijk thuis, terwijl als je op kamers gaat ofzo, kan je toch makkelijk even bij je ouders langsgaan om iets te vragen of om hulp te zoeken. Goed gezegd!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 09:41:14 schreef Hj het volgende:

[...]De liefde stelt weinig voor als de seks daarvan de bekroning zou moeten zijn, zo bijzonder is seks namelijk niet.

worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif

Overigens, ook een leuke statistiek op dit gebied, las ik een jaar of twee geleden (dus niet naar bron vragen, bron is mijn geheugen)

De kans dat een relatie "tot de dood" duurt is veruit het hoogst bij stellen die jong, van huis uit getrouwd zijn en bij stellen die als maagd hun relatie in gaan.

Aan de andere kant van de range zitten de stellen die na een periode van samenwonen gaan trouwen. Dit was, als ik me de cijfers goed herinner, bijna een recept voor scheiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elders gepost.

http://forum.credible.nl/topic.php?id=5947&singlepost=260956

Ik ben getrouwd toen ik 2 weken 24 was en veel mensen deden daar een beetje raar over.

Is kul vind ik. Geef mij een goede reden om niet jong te trouwen.

Geld?

wie zegt dat je per definitie ongelukkig word als je met een paar 100 euro moet rondkomen?

Je verandert nog zoveel?

Of je niet verandert als je 30 of 35 bent....

Studie?

Wie zegt dat je als je getrouwd bent je geen studie kunt doen? Het is een kwestie van goed organiseren en dat hebben veel studentjes niet geleerd. Dat leren ze wel als je kinderen krijgen.....

Nog genieten van je vrijheid? Denk je echt dat iemand die getrouwd is en kinderen heeft per definitie zegt dat hij of zij niet vrij is? Vrijheid is een mentaliteit, en dat ongebondenheid hetzelfde is als vrijheid is een hopeloos ouderwets idee uit de zestiger jaren van de vorige eeuw.

Ik kan het weten en ik heb a. geen spijt dat ik jong getrouwd ben en b. heb ik wel spijt dat ik niet eerder kinderen heb gekregen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat je iedereen vrij in zijn keuze moet laten om of jong of oud te trouwen.

Zelf ben ik de 25 jaar al gepasseerd en moet er niet aan denken om op mijn 18e te trouwen en nu zelfs nog niet.

Of het nu om de sex of niet te doen is, ik ben niet in de positie om een oordeel daarover uit te spreken het is een zaak tussen twee personen die elkaar lief hebben.

Zolang ze niemand kwaad doen of kwetsen mogen ze voor mijn part met elke reden trouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je elkaar al vanaf je 16e kent. En je leert elkaar steeds beter kennen en houdt van elkaar. Dan is het toch logisch dat je op je 20e wel aan trouwen begint te denken??

Ik heb zelf geen vriend ofzo en ik denk misschien heel erg idealistisch. Maar jong trouwen lijkt me geweldig! (Jong kinderen krijgen trouwens ook!)

Als je 20 bent als je kinderen krijgt, ben je 40 en die kinderen gaan lekker het huis uit. (en heb je er nog kans op om overgrootoma te worden ;-) )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:36:05 schreef Michiel het volgende:

Shalom,

@Dientje:

Jij opteert voor een vrij leven en stelt het huwelijk voor als een soort "gevangenis", waarin niets meer mogelijk is. Je conclusie dat iemand de partner nog maar kort kent snijdt geen hout. Wanneer ken je iemand lang genoeg om dan de beslissing trouwen te maken?

Wat mis je als je niet een tijdje op jezelf gewoont hebt? Helemaal niets! Mis je dat losbollige waar jij op doelt? Waarom is het zo belangrijk om eerst een tijdje helemaal uit je dak te gaan voordat je een keuze tot huwelijk maakt?

@Allemaal:

Waarom wordt huwelijk = sex associatie gemaakt en kan niemand verder kijken dan wat er gezegd wordt door bijvoorbeeld Rupsje en Lady-Kebiss. De mensen die zeggen huwelijk = sex zitten blijkbaar zelf verlegen om deze sex en hechten daar veel waarde aan.

Waarom kan iemand niet bewondering uitspreken voor een keuze tot trouwen op jonge leeftijd en daarmee veel verantwoording aangaande? Want zoals Rupsje zegt moet je nu plots voor twee zorgen en is dat moeilijker dan alleen. Als je getrouwd bent klop je niet zomaar even aan bij pa en ma om weer terug het huis in te mogen, omdat het niet lukt.

worshippy.gif

Als je het idee hebt dat je zou moeten trouwen vanwege de seks, denk ik dat je een onzettend groot probleem krijgt met z'n tweeën, want een huwelijk is absoluut veel meer dan dat.

Apart dat iedereen dat schijnt te weten, maar dat als je jong trouwt men denkt dat seks de enige drijfveer is. Raar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ikzelf vindt 13 behoorlijk jong, maar dat is in sommige landen behoorlijk normaal. Maar ja, waarschijnlijk hebben zij dan ook een heel ander beeld van een huwelijk dan ik...

* toevoeging * Ja, dat was een beetje sarcastisch. Het ligt maar net aan de persoon die de mening geeft en over welke persoon hij/zij het heeft...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:35:24 schreef Lady-Kebiss het volgende:

Ikzelf vindt 13 behoorlijk jong, maar dat is in sommige landen behoorlijk normaal. Maar ja, waarschijnlijk hebben zij dan ook een heel ander beeld van een huwelijk dan ik...

widegrin.gif dat plaatst dit hele topic in een totaal nieuw perspectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:19:54 schreef diakio het volgende:

[...]

worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif

Overigens, ook een leuke statistiek op dit gebied, las ik een jaar of twee geleden (dus niet naar bron vragen, bron is mijn geheugen)

De kans dat een relatie "tot de dood" duurt is veruit het hoogst bij stellen die jong, van huis uit getrouwd zijn en bij stellen die als maagd hun relatie in gaan.

Aan de andere kant van de range zitten de stellen die na een periode van samenwonen gaan trouwen. Dit was, als ik me de cijfers goed herinner, bijna een recept voor scheiden.

Daar sta ik helemaal niet van te kijken, daar heb ik geen onderzoek voor nodig: stellen die vroeg trouwen hebben het huwelijk veel hoger in het vaandel staan, en geven dit niet zo gauw op.

Mensen die later trouwen hechten meer belang aan vrijheid, dus geven ze een huwelijk sneller op.

Vergeet bovendien niet dat als we het hebben over geen sex voor het huwelijk en vroeg trouwen (met al dan niet een verband ertussen), dat zijn mensen die ook scheiden niet als optie zien, want ze hebben een verbond met God.

Kortom: dit zegt weinig over het werkelijke succes van een huwelijk.

Ik ben wel een beetje gevoelig voor het argument van krokeledokus om vroeg kinderen te nemen, als je 40 bent ben je weer vrij.... (al is dat misschien leuker in je twintiger jaren...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:57:26 schreef Alexej het volgende:

[...]

Kortom: dit zegt weinig over het werkelijke succes van een huwelijk.

Hoe je "succes" definieert bij een huwelijk is nogal bepalend voor de vraag of je succes waarneemt.

Gegeven het feit dat kinderen die opgroeien in een huwelijk, ook een "slecht" huwelijk, het volgens de statistieken op veel vlakken beter maken dan kinderen in één-oudergezinnen en kinderen van gescheiden ouders, en gegeven het feit dat mensen met een relatie gemiddeld langer, gezonder en gelukkiger leven dan mensen zonder, mag je succes definieren tot je een ons weegt widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 16:24:59 schreef Rafox het volgende:

Elders gepost.

Ik ben getrouwd toen ik 2 weken 24 was en veel mensen deden daar een beetje raar over.

Is kul vind ik. Geef mij een goede reden om niet jong te trouwen.

Geld?

wie zegt dat je per definitie ongelukkig word als je met een paar 100 euro moet rondkomen?

Je verandert nog zoveel?

Of je niet verandert als je 30 of 35 bent....

Studie?

Wie zegt dat je als je getrouwd bent je geen studie kunt doen? Het is een kwestie van goed organiseren en dat hebben veel studentjes niet geleerd. Dat leren ze wel als je kinderen krijgen.....

Nog genieten van je vrijheid? Denk je echt dat iemand die getrouwd is en kinderen heeft per definitie zegt dat hij of zij niet vrij is? Vrijheid is een mentaliteit, en dat ongebondenheid hetzelfde is als vrijheid is een hopeloos ouderwets idee uit de zestiger jaren van de vorige eeuw.

Ik kan het weten en ik heb a. geen spijt dat ik jong getrouwd ben en b. heb ik wel spijt dat ik niet eerder kinderen heb gekregen...

24 vind ik niet echt jong meer zoals ik jong bedoel.

Met jong bedoel ik een leeftijd van 18, 19, 20. Als je net van de middelbare school afbent zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 september 2005 00:28:20 schreef Troel het volgende:

[...]

24 vind ik niet echt jong meer zoals ik jong bedoel.

Quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:35:24 schreef Lady-Kebiss het volgende:

Het ligt maar net aan de persoon die de mening geeft en over welke persoon hij/zij het heeft...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmz... hoe doen jullie dat toch, dat overnemen van een stukje tekst van iemand anders, zodat het anders gedrukt staat? Wat ben ik toch groen!!!

Wat betreft dit onderwerp, volgens mij is het toch wel van belang om eerst uit huis te hebben gewoond voor je gaat trouwen. Ik baseer dit eigenlijk alleen op eigen ervaring, ik zou het minder prettig hebben met een man die nog bij zn pap+mam woont en daardoor nog niet geheel zelfstandig zn keuzes kan maken (het gaat dus om een stukje zelfstandigheid en ontw.). Ik denk dat het 'te jong' trouwen niet zozeer om leeftijd gaat (fysiek) maar om een stukje geestelijke volwassenheid. Daar komt natuurlijk wel bij dat je je altijd blijft ontwikkelen. Iemand die niet getrouwd is zal makkelijker zeggen: ik had deze ontwikkeling niet willen missen voor mijn trouwen.

Ik denk ook dat je elkaar goed moet kennen voor je gaat trouwen. Voor iedereen geldt daarin natuurlijk een andere maatstaf, maar trouwen in een verliefdheidsroes lijkt me waanzin. Er moet een absoluut houden van zijn en dat in de hoogste vorm met het oog op die ander gericht.

13 jaar is idd erg jong om te trouwen. Ik ben een aantal keren in Oekraine geweest, en daar is het ook nog een vrij jonge leeftijd (GELUKKIG) --> dan ben je gem. 14 of 15 als je trouwt (in sommige groeperingen). En dat is vaak omdat je dan MOET trouwen.

Zelf zit ik nu een tijd in een relatie, en als ik heel eerlijk ben denk ik soms wel es van: kunnen we niet gewoon trouwen en seks hebben? Een oergedachte, hoop ik. hehehe. Gelukkig is er dan nog een 'volwassen' deel in me dat een beetje de balans aanbrengt, en ernstig beseft dat het niet om seks alleen gaat. Gelukkig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 september 2005 00:36:19 schreef Jolene het volgende:

Hmmz... hoe doen jullie dat toch, dat overnemen van een stukje tekst van iemand anders, zodat het anders gedrukt staat? Wat ben ik toch groen!!!

In de hoek bij ieder getikt stukje staan verschillende knopjes. Als je klikt op het knopje met de aanhalingstekens zie je de codes voor een quote (zoals dat heet)

Je kunt ook even in de Faq kijken, deze staat in de groene balk, naast registreer

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 september 2005 00:36:19 schreef Jolene het volgende:

Hmmz... hoe doen jullie dat toch, dat overnemen van een stukje tekst van iemand anders, zodat het anders gedrukt staat? Wat ben ik toch groen!!!

Geeft niks hoor. smile.gif

Dat overnemen van stukjes noemen we quoten. Je kunt iemand (een post) quoten door bij de betreffende post op dit quote.gif knopje te klikken. Dan krijg je een venster waarin je zo ongeveer dit ziet:

[quote][b]Op donderdag 01 september 2005 00:36:19 schreef Jolene het volgende:[/b]

Hmmz... hoe doen jullie dat toch, dat overnemen van een stukje tekst van iemand anders, zodat het anders gedrukt staat? Wat ben ik toch groen!!!

(Dit ziet er vreemd uit, maar als je je reactie invoert, ziet het er mooi uit.)

Hieronder kun je je reactie typen. Als je maar een gedeelte wilt quoten, haal je gewoon een stuk tekst weg uit het reactievenster. Je kunt ook een stuk tekst verdelen in meerdere quotes. Dat doe je door aan het begin van elk stukje tekst [quote] neer te zetten en aan het eind [/quote].

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid