Spring naar bijdragen

God en het lijden


Aanbevolen berichten

Quote:

Sorry, maar wat voor een lijden blijft er dan nog over? En hoe verklaar jij de tekst uit 1 Cor. 4:

Wij zijn dwaas omwille van Christus, terwijl u dankzij Christus zo geweldig wijs bent; wij zijn zwak, terwijl u zo geweldig sterk bent; u staat enorm in aanzien, terwijl wij worden veracht. Tot op de dag van vandaag lijden we honger en dorst, hebben we nauwelijks kleren, worden we mishandeld, zijn we dakloos, zwoegen we voor ons eigen brood. Worden we bespot, dan zegenen we; worden we vervolgd, dan verdragen we het; zwoegen we voor ons eigen brood. Worden we bespot, dan zegenen we; worden we vervolgd, dan verdragen we het;

Hier lijkt men weldegelijk te lijden onder gevangenschap, hebben ze honger (door geldgebrek?). Heeft Paulus het in deze brief verkeerd begrepen? Hoe verklaar jij die drie teksten die ik naar voren bracht?

2 Kor.1

10 En Hij heeft ons uit zulk een groot doodsgevaar verlost en zal ons verlossen: op Hem hebben wij onze hoop gevestigd, [dat] Hij ons ook verder verlossen zal

2 Timoteüs 4

17 doch de Here heeft mij ter zijde gestaan en kracht gegeven, zodat door mij de verkondiging tot haar recht gekomen is en al de heidenen haar hebben kunnen horen; en ik ben uit de muil van de leeuw verlost.

2 Tim 3,11

vervolgingen en lijden, zoals mij getroffen hebben te Antiochië, te Ikonium en te Lystra. Al die vervolgingen heb ik doorstaan en de Here heeft mij uit alle gered.

Quote:
Precies, ons loon is groot in de hemel, maar hier op aarde lijden wij.

Fil 4,19

Mijn God zal in al uw behoeften naar zijn rijkdom heerlijk voorzien, in Christus Jezus.

Matth. 6

31 Maakt u dan niet bezorgd, zeggende: Wat zullen wij eten, of wat zullen wij drinken, of waarmede zullen wij ons kleden? 32 Want naar al deze dingen gaat het zoeken der heidenen uit. Want uw hemelse Vader weet, dat gij dit alles behoeft. 33 Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden.

Dit alles zal u geschonken worden. Als het je pas in de hemel geschonken wordt, wat moet je er dan nog mee? Dit geldt voor nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 916
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]24 Jaar, twee tumoren, een eerdere vraag en nog steeds geen antwoord. Misschien nu dan?

Ik kan niet voor ieder persoon antwoord geven. Sinds de zondevol waren ellende, ziekte en dood in de wereld gekomen. Sinds het volbrachte werk van Jezus Christus werd het weer mogelijk voor ieder mens volkomen verlost te zijn van elk gevolg van de vloek. Er zijn de afgelopen eeuwen verschrikkelijke dingen gebeurd, maar het is mogelijk zo te leven dat je niet geraakt wordt door de verschrikkingen zoals hier is beschreven.


Samengevoegd:

Quote:

Misschien moet je een verschil maken tussen beloond worden en voorzien worden.

Het zou kunnen dat daar een tekstueel onderscheid tussen zit, zo nauwgezet heb ik de Bijbel hier niet op bestudeerd. Zijn voorziening is in ieder geval bedoeld voor nu en is overvloedig.

Mar. 6

37 Maar Hij antwoordde hun en zeide: Geeft gij hun te eten. En zij zeiden tot Hem: Zullen wij dan voor tweehonderd schellingen brood gaan kopen en hun te eten geven? 38 Hij zeide tot hen: Hoeveel broden hebt gij? Gaat eens zien! En toen zij het nagegaan hadden, zeiden zij: Vijf, en twee vissen. 39 En Hij droeg hun op, dat allen groepsgewijze moesten gaan zitten op het groene gras. 40 En zij gingen zitten in groepen van honderd en van vijftig. 41 En Hij nam de vijf broden en de twee vissen, zag op naar de hemel, sprak de zegen uit en brak de broden en gaf ze aan de discipelen, dat die ze hun zouden voorzetten, en de twee vissen verdeelde Hij onder allen. 42 En zij aten allen en werden verzadigd. 43 En zij raapten de brokken op, twaalf manden vol, en ook van de vissen. 44 En die de broden gegeten hadden, waren vijfduizend man.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Barbapapa: Ga je nog uitleggen welke legitieme reden jij hebt om aan te nemen dat de duivel bestaat, en waaruit zou blijken dat substromingen van het christendom gezonder en rijker zijn?

Of ben ik al te zondig voor je om op gereageerd te worden?

De Bijbel is geen legitieme reden, want in de sv77 wordt 'satan' consequent met een kleine letter gespeld, omdat het geen op zichzelf staande persoon is!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Barbapapa,

In dat andere topic werden mijn posts verwijderd omdat ze of-topic waren, maar mijn vragen blijven nog steeds. In dat topic kwam de H. Lidwina ter sprake. Een godvruchtige vrouw, tot aan de rand gevuld met de heilige Geest en levend in intieme verbondenheid met God. Toch werd haar het lijden niet gespaard, hoeveel mensen ze ook inspireerde en hoeveel wonderen er ook gebeurde. Ze droeg het lijden vol moed en godsvertrouwen, maar werd er niet van verlost. Ze stierf er zelfs aan.

Nu zeg jij dat álle kinderen Gods gevrijwaard zullen blijven van ziekte en anderssoortig lijden. Tóch werd de H. Lidwina daar niet van gevrijwaard. Mijn vraag is dus: was Lidwina toch niet zo godvruchtig als jij bent, was God bij Lidwina even vergeten dat zij ook gevrijwaard had moeten worden van het lijden, is God misschien toch niet zo consequent en betrouwbaar als wij met z'n allen geloven, of klopt jouw theorie gewoon niet? Ik hoop dat je daarop antwoord kunt geven, vooral omdat Lidwina bepaald niet de enige heilige is die met God wandelde, maar zwaar lijden te verduren had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou je dan niet eerst de bijbel nauwgezet onderzoeken voordat je dogma's als dit uit de grond stampt? Zeg maar je fundament op de rots in plaats van los zand?

En waarom zou jou verhaal gelijk overvloed in voorziening uitleggen? Vooralsnog is het de genade van Jezus en geen principe dat je verwent wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zou je dan niet eerst de bijbel nauwgezet onderzoeken voordat je dogma's als dit uit de grond stampt? Zeg maar je fundament op de rots in plaats van los zand?

En waarom zou jou verhaal gelijk overvloed in voorziening uitleggen? Vooralsnog is het de genade van Jezus en geen principe dat je verwent wordt.

Ik heb de Bijbel nauwgezet onderzocht, maar niet een mogelijk onderscheid tussen voorziening en loon. Ik weet dat God een overvloedig God is Die graag rijk zegent.

Het komt inderdaad voort uit genade en liefde van God voor Zijn kinderen.

Rom 8,32

Hoe zal Hij, die zelfs zijn eigen Zoon niet gespaard, maar voor ons allen overgegeven heeft, ons met Hem ook niet alle dingen schenken?

2 Kor 8,9

Gij kent immers de genade van onze Here Jezus [Christus], dat Hij om uwentwil arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat gij door zijn armoede rijk zoudt worden.

Joh 10,10

De dief komt niet dan om te stelen en te slachten en te verdelgen; Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uit genade heeft Hij het al gegeven. Het is alleen nog aan Zijn kinderen of anderen om het van Hem aan te nemen. Niet iedereen weet gelijk hoe je het kan/moet aannemen.

Ook niet alle mensen nemen redding aan. Zo zijn er ook mensen die genezing en rijkdom niet van Hem aannemen of niet weten hoe ze het kunnen aannemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Uit genade heeft Hij het al gegeven. Het is alleen nog aan Zijn kinderen of anderen om het van Hem aan te nemen. Niet iedereen weet gelijk hoe je het kan/moet aannemen.

Ook niet alle mensen nemen redding aan. Zo zijn er ook mensen die genezing en rijkdom niet van Hem aannemen of niet weten hoe ze het kunnen aannemen.

Ik neem aan dat jij het dus wel weet. Je bent 30 jaar. Nou zou ik graag willen weten wat voor een auto je rijd en wat de waarde van je huis is.

Momenteel heb ik nog een Nissan Almera uit 2000 maar als jij me even laat zien hoe het werkt dan neem ik aan dat er binnen korte tijd een betere in het verschiet ligt. Zelf zat ik te denken aan een vrij nieuwe (liefst nieuw) Volvo C30 en dan iet het instapmodel maar een met een wat zwaardere motor en meer dingetjes er op en er aan. En ik heb ook nog een koophuis (liefst een oud herenhuis die niet opgeknapt hoeft te worden) op mijn verlanglijstje staan. Momenteel ben ik student, maar als je me even de weg wijst dan moet dat toch geen probleem zijn.

Ik maak er wel even een nieuw topic over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik neem aan dat jij het dus wel weet. Je bent 30 jaar. Nou zou ik graag willen weten wat voor een auto je rijd en wat de waarde van je huis is.

Momenteel heb ik nog een Nissan Almera uit 2000 maar als jij me even laat zien hoe het werkt dan neem ik aan dat er binnen korte tijd een betere in het verschiet ligt. Zelf zat ik te denken aan een vrij nieuwe (liefst nieuw) Volvo C30 en dan iet het instapmodel maar een met een wat zwaardere motor en meer dingetjes er op en er aan. En ik heb ook nog een koophuis (liefst een oud herenhuis die niet opgeknapt hoeft te worden) op mijn verlanglijstje staan. Momenteel ben ik student, maar als je me even de weg wijst dan moet dat toch geen probleem zijn.

Ik maak er wel even een nieuw topic over.

Je bent in ieder geval rijkelijk gezegend met sarcasme widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteravond weer eens naar de dagsluiting in het plaatselijke klooster geweest. Daar werd oa Psalm 31 gezongen, en het ging zo:

2 Bij U, HEER, kom ik schuilen,

beschaam mij nooit ofte nimmer,

bevrijd mij in uw rechtvaardigheid.

3 Leg uw oor te luisteren

en kom mij snel te hulp;

wees mijn machtige rots,

de burcht die mij zal beschermen.

4 Ja, mijn rots en vesting bent U.

Omwille van uw naam,

leid mij en geef mij rust;

5 ach, maak mij los uit de strik

die men zo listig heeft gelegd.

Werkelijk, U bent mijn burcht.

6 Ik leg mijn geest in uw hand:

red mij, HEER, getrouwe God.

7 Ik verafschuw iedereen die schijngoden dient

en stel mijn vertrouwen in de HEER.

8 Ik zal verheugd om uw liefde juichen,

omdat U mijn ellende ziet

en bespeurt hoezeer ik in nood zit.

9 U laat mij niet in de greep van de vijand,

maar geeft mijn voeten opnieuw ruim baan.

10 Ontferm u over mij, HEER, ik zit in nood;

mijn keel, mijn lijf, mijn ogen,

zij moeten in droefheid verzwakken;

11 mijn leven teert weg van verdriet,

van het zuchten krimpen mijn jaren;

van ellende begeeft mijn kracht het

en heel mijn gestel droogt uit.

12 Mijn vijanden spotten met mij,

buren wijzen mij na,

kennissen schrikken van mij:

ze zien mij op straat en gaan op de loop.

13 Ik ben vergeten, als een dode, weg uit het hart,

als een kruik die in scherven ligt.

14 Ik hoor de roddel van de mensen;

van overal om mij heen dreigt angst

omdat zij tegen mij samenspannen,

plannen smeden om mij uit de weg te ruimen.

15 HEER, ik stel mijn vertrouwen in U;

ik houd eraan vast: U bent mijn God.

16 Mijn levenslot ligt in uw hand;

maak mij los uit de greep van vijand en achtervolger.

17 Laat uw lichtend gelaat over uw dienaar schijnen,

red mij, want U hebt mij lief.

18 Beschaam mij niet als ik U roep, HEER,

beschaam de bozen,

breng ze tot zwijgen in het dodenrijk;

19 breng de liegende monden tot zwijgen,

ze gaan verwaand, minachtend en onbeschaamd

tekeer tegen rechtvaardigen.

20 Hoe talrijk zijn de weldaden, HEER,

die U bereid houdt voor degenen die U vrezen,

voor degenen die hun heil zoeken bij U,

ieder die wil, kan het zien.

21 Uw gelaat maakt U tot een scherm

tegen lasterpraat van mensen;

uw tent maakt U tot een veilig dak

tegen het schelden van boze tongen.

22 Geprezen, geprezen de HEER

die wonderen van liefde aan mij voltrekt

binnen zijn stad en zijn sterkte.

23 En ik in mijn angst maar denken:

‘Ik ben verbannen uit uw ogen’,

toch luisterde U naar mijn bidden en smeken,

naar mijn luid geroep om U.

24 Heb de HEER lief, jullie, zijn getrouwen:

Hij neemt zijn vrienden in bescherming,

maar meet de volle strafmaat uit

aan iedereen die zich uitleeft in hoogmoed.

25 Jullie, die wachten op de HEER,

wacht met een dapper, standvastig hart.

Een prachtige psalm die overigens prachtig werd gezongen door de broeders. (zoals alle psalmen eigenlijk, ik zou ze graag eens op CD willen hebben. )

Maar wat kunnen we nou leren uit deze psalm? Dat een diep gelovig persoon zijn gehele vertrouwen op God stelt, maar dat ondanks dat deze persoon nog met dingen te maken heeft als schelden, laster, angst, nood, verzwakking, ellende en meer van dat soort dingen.

Barbapapa is de schrijver van psalm 31 volgens jou een gelovig mens? Zo ja, waarom overkomt hem dan zulke leed, dingen waarvan jij beweert dat ze gelovigen niet overkomen. Zo nee, dan hebben we een groot probleem daar wij altijd stellen dat de Schrift door God geïnspireerd is.

Zomaar een voorbeeld, en wat een mooi toeval dat ik juist gister in het klooster was en juist gister deze tekst gezongen werd. Dat heb ik wel vaker als ik naar het klooster ga, dat datgene waar ik mee zit net aan bod komt in de vrij summiere dagsluiting (20 minuten, waarvan deze psalm zingen zoals de broeders dat doen behoorlijk wat tijd in beslag neemt)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

2 Kor.1

10 En Hij heeft ons uit zulk een groot doodsgevaar verlost en zal ons verlossen: op Hem hebben wij onze hoop gevestigd, [dat] Hij ons ook verder verlossen zal

2 Timoteüs 4

17 doch de Here heeft mij ter zijde gestaan en kracht gegeven, zodat door mij de verkondiging tot haar recht gekomen is en al de heidenen haar hebben kunnen horen; en ik ben uit de muil van de leeuw verlost.

2 Tim 3,11

vervolgingen en lijden, zoals mij getroffen hebben te Antiochië, te Ikonium en te Lystra. Al die vervolgingen heb ik doorstaan en de Here heeft mij uit alle gered.

[...]

Fil 4,19

Mijn God zal in al uw behoeften naar zijn rijkdom heerlijk voorzien, in Christus Jezus.

Matth. 6

31 Maakt u dan niet bezorgd, zeggende: Wat zullen wij eten, of wat zullen wij drinken, of waarmede zullen wij ons kleden? 32 Want naar al deze dingen gaat het zoeken der heidenen uit. Want uw hemelse Vader weet, dat gij dit alles behoeft. 33 Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden.

Dit alles zal u geschonken worden. Als het je pas in de hemel geschonken wordt, wat moet je er dan nog mee? Dit geldt voor nu.

Je verklaart de eerdere teksten die ik aanhaalde niet. Ga daar eerst eens op in voor je met nieuwe teksten komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Een mooie getuigenis over God en het lijden:

Betancourt: ‘Jezus leerde me mijn gijzelnemers te vergeven’

Hilversum (Van onze redactie) 10 juli 2008 - Ingrid Betancourt getuigt in een openhartig interview met de Franse katholieke krant La Croix van haar geloof en spreekt over vergeving en haar innerlijke worsteling tijdens haar zesjarige gevangenschap als gijzelaar van het Colombiaanse rebellenleger FARC.

Geweld en liefde

“Het enige antwoord op geweld is een antwoord van liefdeâ€, zei Ingrid Betancourt gisteren in hotel Meurice in Parijs. De Frans-Colombiaanse politica, die begin juli werd bevrijd, zegt erg haar best te doen om de gijzelnemers te vergeven.

Glimlach voor de commandant

“Ik herinner me heel goed deze commandant. Ik zie hem voor me. Hij was zo wreed geweest, zo gruwelijk. Toen hij voor me ging zitten, kon ik toch voor hem glimlachenâ€, zegt Betancourt.

Christus als springplank

“Het is erg moeilijk om van je vijand te houden. Je kan niet van iemand houden die je zoveel pijn doet. Maar ik vond in Christus een soort springplank. Ik zei: ‘Ik haat hem maar voor jou [Christus] stop ik met te zeggen dat ik hem haat’. En het feit dat ik het woord haat niet in mijn mond nam gaf mij rust.â€

‘Veel te vergeven’

Betancourt: “Ik denk dat ik erin geslaagd ben om echt te vergeven. Inderdaad, mijn gijzelnemers, maar niet alleen hen. Je moet ook vergiffenis schenken aan je makkers die van tijd tot tijd moeilijke momenten hadden, aan je vrienden die zich jou niet meer kunnen herinneren, de mensen op wie je rekende en die je tekort hebben gedaan, de personen van wie je hield en die je afschuwelijke dingen hebt horen zeggen, zoals: ‘Dat ze gegijzeld werd, heeft ze zelf gezocht.’ Er is veel te vergeven.â€

Heilige Maagd Maria

“Maria is me daarbij tot grote steun geweestâ€, zegt Betancourt. “Dat was fundamenteel voor mij, omdat in een ambiance van spirituele eenzaamheid waarin alles om mij heen vijandig en agressief was ik heb moeten leren niet te reageren op de wijze van toen ik vrij was en werd omringd door mensen die van me hielden: leren zwijgen, leren het hoofd te buigen. Soms was de enige persoon met wie ik kon praten, en dat geheel inwendig, de Maagd. Daarom, bravo Maria. Zij heeft enorm gesteund.â€

Pelgrimage

Zondag 6 juli pelgrimeerde Ingrid Betancourt naar de Sacré Coeur, de beroemde basiliek op Montmartre. Na afloop zei ze tot de verzamelde pers dat het gebed haar had ‘getransformeerd’. Toen ze met het geweld werd geconfronteerd, ontdekte ze dat er twee manieren waren om daarmee om te gaan. Ten eerste kun je toelaten dat het je ‘lelijk’ maakt. “Je wordt dan zuur, kribbig, wraakzuchtig en je laat je hart vollopen met rancune. Maar je kunt ook voor de andere weg kiezen, de weg die Jezus ons heeft gewezen. Hij vraagt ons: zegen je vijand. Iedere keer als ik in de Bijbel las voelde ik dat die woorden tot mij gericht waren. Alsof Hij zelf voor mij stond en precies wist wat Hij tegen me zeggen moest. En dat ging recht naar mijn hart.â€

Hand van God

Vandaag publiceerde het weekblad La Vie een kort interview met Betancourt. Daarin zegt ze opnieuw haar bevrijding als een wonder te hebben ervaren. “Gedurende al mijn jaren van gevangenschap heb ik de hand van God op mij gevoeld, maar nog veel meer op de dag van mijn bevrijding.â€

Straf

Betancourt zei tegen La Vie dat ze de eerste jaren van haar gevangenschap nagedacht heeft over haar schuld. “Ik dacht dat God mij gestraft had voor al mijn zonden. Bovendien heb ik Hem het een jaar lang verweten dat mijn papa doodging. Vervolgens ging ik geleidelijk over van een defensieve positie naar een houding van instemming. Ik aanvaardde mijn situatie, niet op een onderworpen manier, maar vanuit mijn innerlijk.â€Â Â Â Â Â Â 

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ow, ik had al heel lang niet meer op dit topic gekeken. Waren er nog vragen die ik moest beantwoorden?

Ik had trouwens ooit geschreven dat ik misschien wel een boekje zou schrijven knipoog_dicht.gif met daarin de antwoorden op het lijden en over hoe je uit het lijden kan komen, maar dat boek(je) hoef ik helemaal niet meer te schrijven, want dat bestaat al:

- 8 stappen naar het leven dat je wenst - Anatomie van een Succesvol Leven (Dr. Creflo A. Dollar)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Wonderen gebeuren nog steeds - Het Kompas

11 sep 2008

OUD-BEIJERLAND – Vanaf 1998 doorkruist evangelist Jan Zijlstra Nederland met zijn Reddings- en Genezingsdiensten. Vrijdagavond 12 september is Zijlstra met zijn medewerkers n sporthal De Boogerd.

Een dienst van Jan Zijlstra is altijd een bijzondere belevenis.

De avond wordt georganiseerd door Evangeliegemeente De Bazuin. In zijn eigen gemeente ’De levensstroom’ in Leiderdorp worden in al geruime tijd op de 1e en 2e zondagavond genezingsdiensten georganiseerd. Zijlstra geeft aan dat in deze diensten altijd op bijzondere wijze de kracht van God wordt geopenbaard, waardoor mensen aangeraakt en vernieuwd worden. In elke dienst komen er dan ook mensen met hun nood. "Ik predik al jaren: “ga met uw nood richting Jezus. Ga richting het wonder de boodschap is dat Jezus Christus Dezelfde is, gisteren, heden en tot in eeuwigheid. In iedere dienst zien wij dat de kracht van God levens vernieuwt, verslaafden verlost en de zieken geneest,†aldus Zijlstra. In 1992 startte hij samen met zijn vrouw Herma de Levensstroom in Leiderdorp, waar het werk in het bijzonder gericht is op genezingsdiensten. Het was in 1991 dat God hem in de dienst van genezing ging gebruiken. Vanaf 1992 tot en met 1997 werden er ook vele grote Evangelisatie-, Reddings- en Genezingscampagnes gehouden in Suriname, de Nederlandse Antillen en Indonesië. Het bijwonen van een dienst van Zijlstra is een bijzondere belevenis, zang, muziek, spontane getuigenissen, prediking, het gebed voor zieken en de reacties daarop, maken het tot een onvergetelijke ervaring. De boodschap van Evangelist Jan Zijlstra is duidelijk. Hij predikt dat Jezus Dezelfde is en dat er nog steeds wonderen van redding en genezing gebeuren. Aan de hand van de vele ervaringen vertelt hij de mensen hoe Jezus Christus mensen veranderd en genas en hoe Hij nog steeds mensen geneest. Regelmatig zijn er personen die genezen in zo’n dienst en ze worden dan gevraagd om van hun genezing te vertellen. Ook tijdens het gebed, na de prediking, zijn mensen er getuigen van hoe Jezus Christus de mensen geneest. Het is natuurlijk opmerkelijk als iemand doof is en plotseling gaat horen, maar de bezoekers zijn ook getuigen van genezingen van andere ziekten door de grote kracht van God.

Bron: link .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

We gaan hier verder waar we in het topic kol 3.8 gebleven ware. Er kan geen genezing plaats vinden als je niet het onderwijs van de algenezers hebt gevolgd en de dienst niet gaat onder de noemer iedereen zal genezen worden oid.

Kortom we durven niet naar een dienst met verstandelijk gehandicapten, we genezen ongevraagd de komplete zaal, want dat zou tot weerstand leiden.

Als ik de Bijbel lees zie ik Jezus een `zwembad´ binnenlopen en geneest één zieke, geen grootse aankondiging, geen onderwijs aan de man, zijn familie, geen toestemming etc.

De zweetdoeken van de discipelen waren zelfs genoeg om te genezen, maar nee dat kan allemaal niet meer.

Algenezing bestaat niet en de algeneesgelovigers wringen zich in allerlei bochten om hun geloof over eind te houden. Op zich niks mee, alleen jammer van al die mensen die hier de dupe van worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid