Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Naast orgelmuziek houdt ik ook veel van klassieke muziek, wat veel mensen (en vooral jongeren) ook vaak vreemd vinden!!

Bach is idd een hele goede componist voor orgelmuziek (al zijn de stukken vaak nog iets te moeilijk voor mij om te spelen nooo.gif, Dona Nobis Pacem van Bach ken ik (nog) niet, maar ik zal het eens opzoeken!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:16:59 schreef Brains het volgende:

[...] Doet dat er toe dan >.<

Soms vind ik het wel lastig dat ik een hele andere smaak heb dan de mensen op mijn werk bijvoorbeeld! En vaak durf ik het dan ook nog niet te zeggen ook (ik ben namelijk best verlegen!), Ik weet dat dit misschien wel heel raar klinkt maar toch durf ik er soms niet eens voor uit te komen dat ik van orgel en klassieke muziek houdt!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Orgelmuziek kan ik wel waarderen, maar eigenlijk dan wel als het op een bepaalde manier gespeeld bent. Bij ons in de gemeente wordt er m.i. goed gespeeld door 1 bepaalde persoon. Vaak krijg ik wel kippenvel als we met de gemeente zingen in combi met het orgel. Heel soms klinkt het weleens zoals ik denk dat engelen zouden klinken.

Verder: ik denk dat je je niet hoeft te schamen voor het feit dat jij daarvan houdt. Ieder z'n ding!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben opgegroeid met orgelmuziek en klassieke muziek en ik vind t ook wel mooi al heb ik t een tijd niet geluisterd. Ik vind orgelspel in een grote kerk wel mooi. Ik vind orgel verwerkt in popliedjes zoals bij het laatste liedje van nelly furtado op haar laatste cd helemaal geweldig. Bij gothicmuziek vind ik orgel ook heel mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Agnes, ik vind orgelmuziek ook erg mooi. Ik speel zelf kerkorgel, maar begeleidt de gemeente niet, omdat ik al bang wordt bij die gedachte knipoog_dicht.gif. Ik luister er zelf nagenoeg nooit naar, maar ik vind het wel erg mooi. Zou best wel weer eens naar een orgelconcert toe willen gaan, zoals van Klaas-Jan Mulder. Klassiek vind ik trouwens ook erg mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaaf zeg dat je ook orgel speelt! Ik heb ook wel eens op het kerkorgel bij ons in de kerk gespeelt... maar voor het begeleiden van de dienst ben ik nog niet ver genoeg met het orgelspel!! Maar ik hoop dat dit ooit nog wel eens komt!!

En orgelconcerten zijn echt leuk hoor... kga er alleen niet zo vaak naar toe omdat ze meestal nogal duur zijn, nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn opa heeft zelf een orgel gemaakt en ook geholpen met het orgel 'in elkaar zetten' van onze kerk. Ik vind het heel leuk om te horen wanneer mijn opa speelt, hij kan het ook heel goed. Al van kinds af aan vind ik het een genot om te horen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...
Gast Anon_phpbb

Hey!

Je bent echt niet de enige!

Je had 't over 'bij mij in de buurt'. Overijssel in de buurt genoeg?

Zijn er nog meer mensen die, net als ik,orgel gaan studeren aan 't conservatorium?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid