Agnes87 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 hoi allemaal! ik vind orgelmuziek echt ontzettend mooi, maar soms heb ik echt het idee dat ik de enige jongere in mijn omgeving ben die van orgelmuziek houdt! Zijn er hier nog meer jongeren die ook van orgelmuziek houden, of die zelf ook orgel spelen? Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 ik ben een van de jongeren die er absoluut niet van houdt, maar goed te horen dat er diversiteit is! Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 ik vind orgels soms wel mooi en het Hammond Orgel is helemaal cool Link naar bericht Deel via andere websites
WwJd-Matthijs 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 ik vind het duzz echt helemaal bagger, ja of bach in iedergeval, ik kan er niet van genieten, en moet moeite doen in de kerk om dat ding maar weer aan te horen, arme ik maar in iedergeval, electrische gitaar, drum, bass, zang en IT ROCKS Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 oh ja, Hammond orgel is onder alle omstandigheden zeer cool! (nou ja, als ze maar weten hoe ze het moeten gebruiken ) Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 kom op jongens.. de TS vroeg duidelijk om mensen die het ook mooi vond of vinden en niet om mensen die het afkraken.. BOT graag Link naar bericht Deel via andere websites
Brains 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 Ik hou wel erg veel van klassiek, maar orgel muziek. Raad ik toch Bach aan trouwens, Dona Nobis Pacem ( of zoiets ) is dacht ik best een mooi orgelstuk. Persoonlijk stukken meer into cello en orkestmuziek. Maar goed, ieder zijn ding. Link naar bericht Deel via andere websites
Agnes87 0 Geplaatst 16 juli 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 Naast orgelmuziek houdt ik ook veel van klassieke muziek, wat veel mensen (en vooral jongeren) ook vaak vreemd vinden!! Bach is idd een hele goede componist voor orgelmuziek (al zijn de stukken vaak nog iets te moeilijk voor mij om te spelen , Dona Nobis Pacem van Bach ken ik (nog) niet, maar ik zal het eens opzoeken!! Link naar bericht Deel via andere websites
Troel 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 Kayem!!! Syntesizer/Orgel, maar erg mooi! Link naar bericht Deel via andere websites
Brains 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 Quote: wat veel mensen (en vooral jongeren) ook vaak vreemd vinden!! Doet dat er toe dan >. Link naar bericht Deel via andere websites
Agnes87 0 Geplaatst 16 juli 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 Kajem is idd erg mooi!!! kheb er 2 cd's van, en die zijn echt wel de moeite waard! Link naar bericht Deel via andere websites
Agnes87 0 Geplaatst 16 juli 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 Quote: Op zaterdag 16 juli 2005 22:16:59 schreef Brains het volgende: [...] Doet dat er toe dan >.< Soms vind ik het wel lastig dat ik een hele andere smaak heb dan de mensen op mijn werk bijvoorbeeld! En vaak durf ik het dan ook nog niet te zeggen ook (ik ben namelijk best verlegen!), Ik weet dat dit misschien wel heel raar klinkt maar toch durf ik er soms niet eens voor uit te komen dat ik van orgel en klassieke muziek houdt!! Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 Ik kan orgelmuziek wel waarderen, maar dan het liefst wel in combinatie met een instrument als viool, dwarsfluit of trompet. Ook de combinatie panfluit en orgel vind ik niet verkeerd Link naar bericht Deel via andere websites
Gurkie 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 Orgelmuziek kan ik wel waarderen, maar eigenlijk dan wel als het op een bepaalde manier gespeeld bent. Bij ons in de gemeente wordt er m.i. goed gespeeld door 1 bepaalde persoon. Vaak krijg ik wel kippenvel als we met de gemeente zingen in combi met het orgel. Heel soms klinkt het weleens zoals ik denk dat engelen zouden klinken. Verder: ik denk dat je je niet hoeft te schamen voor het feit dat jij daarvan houdt. Ieder z'n ding! Link naar bericht Deel via andere websites
someone 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 Ik ben opgegroeid met orgelmuziek en klassieke muziek en ik vind t ook wel mooi al heb ik t een tijd niet geluisterd. Ik vind orgelspel in een grote kerk wel mooi. Ik vind orgel verwerkt in popliedjes zoals bij het laatste liedje van nelly furtado op haar laatste cd helemaal geweldig. Bij gothicmuziek vind ik orgel ook heel mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 Euhm.. ik heb echt niks met orgelmuziek. Een piano vind ik wel weer mooi om naar te luisteren (zowel in een kerk als in een cafe) Link naar bericht Deel via andere websites
Huskarl 0 Geplaatst 16 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2005 Van klassiek hou ik wel. Nu niet dag in dag uit er mee worden doodgegooid, maar dat is met bijna alle muziek zo. Ik denk zelf ook dat je op Bach uit komt. Ik zal es ff zoeken. Link naar bericht Deel via andere websites
Wroclaw 0 Geplaatst 17 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2005 Agnes, ik vind orgelmuziek ook erg mooi. Ik speel zelf kerkorgel, maar begeleidt de gemeente niet, omdat ik al bang wordt bij die gedachte . Ik luister er zelf nagenoeg nooit naar, maar ik vind het wel erg mooi. Zou best wel weer eens naar een orgelconcert toe willen gaan, zoals van Klaas-Jan Mulder. Klassiek vind ik trouwens ook erg mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Agnes87 0 Geplaatst 17 juli 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juli 2005 Gaaf zeg dat je ook orgel speelt! Ik heb ook wel eens op het kerkorgel bij ons in de kerk gespeelt... maar voor het begeleiden van de dienst ben ik nog niet ver genoeg met het orgelspel!! Maar ik hoop dat dit ooit nog wel eens komt!! En orgelconcerten zijn echt leuk hoor... kga er alleen niet zo vaak naar toe omdat ze meestal nogal duur zijn, Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 17 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2005 mijn opa heeft zelf een orgel gemaakt en ook geholpen met het orgel 'in elkaar zetten' van onze kerk. Ik vind het heel leuk om te horen wanneer mijn opa speelt, hij kan het ook heel goed. Al van kinds af aan vind ik het een genot om te horen Link naar bericht Deel via andere websites
Anne13 0 Geplaatst 19 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2005 Ik vind het bij ons in de kerk altijd wel mooi, maar weet je enige artiesten te noemen? Dan kan ik wat opzoeken, en kijken wat ik ervan vind. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 19 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2005 ik zou er geen weten sorry Link naar bericht Deel via andere websites
Rodelion 0 Geplaatst 19 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2005 Orgelspel n.a.v. mooie composities is uiteraard prachtig. Link naar bericht Deel via andere websites
Anne13 0 Geplaatst 19 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2005 Ik heb wat gevonden. Van Klaas-Jan Mulder. Inderdaad prachtig! Ik begrijp het wel, dat je dit mooi vindt! Alleen niet helemaal mijn stijl... Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 16 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2006 Hey! Je bent echt niet de enige! Je had 't over 'bij mij in de buurt'. Overijssel in de buurt genoeg? Zijn er nog meer mensen die, net als ik,orgel gaan studeren aan 't conservatorium? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten