Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Oeh, dacht je dat ik dat niet gedaan had.

Ik snap niet wat er boeiend aan is.

Wat krijgen we hierna dan? Een boek vol met prof-sporters die vertellen wat ze van de bijbel vinden?

Waar is de logica en wat kan het iemand schelen?

Ik vind het een beetje hetzelfde niveau als wanneer Het Journaal willekeurige mensen in de straat interviewd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:35:39 schreef Donnie het volgende:

Oeh, dacht je dat ik dat niet gedaan had.

Dat dacht ik inderdaad. Je post heeft namelijk niet veel samenhang met het onderwerp van dit topic.

Quote:
Ik snap niet wat er boeiend aan is.

Wellicht is het dan handig om in acht te nemen dat je je op een christelijk forum bevindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niets tegen een boek waarin mensen vertellen wat ze van de bijbel vinden, maar ik snap de logica niet waarom dat allemaal Metal-muzikanten moeten zijn. Ik zie niets relevants. Wel als het een boek zou zijn over de gitaar, bvb.

Je gaat toch ook geen boek maken waarin politie-agenten (willekeurige groep mensen met slechts 1 overeenkomst) hun favoriete Metal-albums analyseren?

Maar misschien wel als muzikanten hun favoriete albums analyseren. Daarom vind ik hier niets boeiends aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ja, welk jasje je het ook geeft, het blijft hetzelfde radicale, ruwe, verwarrende, onbestaanbare maar ook onweerstaanbare evangelie van Christus. Iemand die geïnteresseerd is pakt die bijbel tóch wel, of deze nu gewoon bruin is of van metaal.

Misschien moeten we de bijbel geen jasjes geven, maar gewoon de bijbel laten voor wat het is? Of net zoals bij de gevangenisbijbel échte waardevolle toevoegingen erbij, zoals goede overdenkingen of een voor het begin beter te behappen selectie van bijbelboeken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:31:58 schreef RobertF het volgende:

Ach ja, welk jasje je het ook geeft, het blijft hetzelfde radicale, ruwe, verwarrende, onbestaanbare maar ook onweerstaanbare evangelie van Christus. Iemand die geïnteresseerd is pakt die bijbel tóch wel, of deze nu gewoon bruin is of van metaal.

Misschien moeten we de bijbel geen jasjes geven, maar gewoon de bijbel laten voor wat het is? Of net zoals bij de gevangenisbijbel échte waardevolle toevoegingen erbij, zoals goede overdenkingen of een voor het begin beter te behappen selectie van bijbelboeken?

Het plaatje wat je waarschijnelijk bedoelt is niet het zelfde waar de TS het over heeft. Als je op de link klikt zie je dat ook, waar het topic wel over gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op dinsdag 08 november 2005 14:23:50 schreef viswife het volgende:

Ik heb ook de metal bible.. Das gewoon een bijbel met metalen hoes. Thirsty staat er op de voorkant & het meot lijken op een blikje. Drink levend water!!

Ja, en over die bijbel gaat dit topic dus niet over.

Leest er wel eens iemand de eerste post? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Ulf Christiansson en zijn zoon Alexander waren dit weekend te gast in onze gemeente. Ulf en onze voorganger zijn beiden even oud en ook beiden Zweed.

Ik ga nu niet ineens doen alsof ik al jaren fan was van Jerusalem maar de man en zijn zoon hebben in 2 dagen tijd de gemeente op z'n kop gezet. (in positieve zin) www.jerusalem.se... Ik ben wel wat gewend maar ik heb nog niet vaak zo'n radicale boodschap gehoord. Ulf doet een beetje denken aan Johannes de doper...!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 29 januari 2007 00:41:41 schreef Mr. Emilio het volgende:

Ulf Christiansson en zijn zoon Alexander waren dit weekend te gast in onze gemeente. Ulf en onze voorganger zijn beiden even oud en ook beiden Zweed.

Ik ga nu niet ineens doen alsof ik al jaren fan was van Jerusalem maar de man en zijn zoon hebben in 2 dagen tijd de gemeente op z'n kop gezet. (in positieve zin) www.jerusalem.se... Ik ben wel wat gewend maar ik heb nog niet vaak zo'n radicale boodschap gehoord. Ulf doet een beetje denken aan Johannes de doper...!

Ik ben jaloers nosmile.gif

Jerusalem is idd een prachtband yes.gif

BOT engel.gif

Die metal Bijbel mag er best wezen, waarom niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid