Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ik snap wel dat ze zoiets hebben van: daar komen ze weer met hun goede God en hun betere Bijbel en hun beste geloof.. ik snap het wel.. maar ergens hoop ik dat het goed zal landen bij een aantal metalliefhebbers..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:12:54 schreef bart1984 het volgende:

Echt veel kan het me niet boeien maar ik heb wel zo iets van, liever niet.

Bart, als Atheist, ongelovige dus, heb je toch geen gemeente ofzo?

Wat zou het jouw dan boeien of andere om je heen bekeerd worden naar het geloof?

Het lijkt me dat je hier goed over hebt nagedacht en op de "feiten" de overweging hebt gemaakt om Atheist te zijn toch?

Dan doet het toch geen enkele afbreuk aan jouw opvattingen als er andere mensen wel gaan geloven in iets dat jij (en vele anderen) niet ervaren?

OF zie je dat als een bedreiging?

Groet josminator!

(edit spelfout)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:02:56 schreef Gilrea het volgende:

[...]

Dat is een opdracht van Jezus..

Het opdringen van jouw mening aan andere mensen, is dat jouw opdracht dan? Proberen mensen te bekeren vind ik echt walgelijk.

Het moet uit de mensen zelf komen en niet aan ze opgedrongen worden. Ziekelijke bemoeizucht noem ik dat (maar daar ben ik ook liberaal voor knipoog_dicht.gif)

Maar dit is misschien niet helemaal ontopic puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:36:55 schreef denniseindhoven het volgende:

[...]

Gelukkig heb jij geen vooroordelen
muur.gif

Gelukkig kun jij een geintje van een serieuze opmerking onderscheiden.

De achterliggende gedachte van mijn opmerking is dat ik een beetje raar vind om een bijbel "in begrijpelijke taal", speciaal voor metalheads te maken. Eigenlijk zeg je, als maker, dan: zij zijn dom.

capice?

Leuk hoe hier gehapt wordt, trouwens. Zelfs door de mensen die mij wel kennen van 3 metal-topics... nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:09:38 schreef Joozt het volgende:

[...]

Gelukkig kun jij een geintje van een serieuze opmerking onderscheiden.

De achterliggende gedachte van mijn opmerking is dat ik een beetje raar vind om een bijbel "in begrijpelijke taal", speciaal voor metalheads te maken. Eigenlijk zeg je, als maker, dan: zij zijn dom.

capice?

Leuk hoe hier gehapt wordt, trouwens. Zelfs door de mensen die mij wel kennen van 3 metal-topics...
nosmile.gif

daar ben ik het dan ook wel weer mee eens.. metalliefhebbers zijn niet anders ofzow..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:04:04 schreef denniseindhoven het volgende:

[...]

Het opdringen van jouw mening aan andere mensen, is dat jouw opdracht dan? Proberen mensen te bekeren vind ik echt walgelijk.

Het moet uit de mensen zelf komen en niet aan ze opgedrongen worden. Ziekelijke bemoeizucht noem ik dat (maar daar ben ik ook liberaal voor
knipoog_dicht.gif
)

Maar dit is misschien niet helemaal ontopic
puh2.gif

Ik vind zelf mensen die overal, op elk event evangeliseren ook niet helemaal okej.. Wat ik doe, is mensen de boodschap vertellen, de Heilige Geest doet de rest..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zullen we nu weer BOT gaan?

Trouwens, die begrijpelijke taal zul je ook in "de jongerenbijbel" (jongeren zijn dus volgens het nbg dom?) die het NBG (en KBS?) gaat uitbrengen tegen komen.

En de grootnieuwsbijbel is ook betrekkelijk "eenvoudiger".

Waarschijnelijk is die metal bijbel ook deels gericht op het jongere publiek (gezien de bands die er tussen staan zoals korn) en niet op de intelectuele Zweedse elite.

Het zal denk ik best tegen vallen hoeveel van de "adolescenten" met practisch geen christelijke opvoeding werkelijk de bijbel snappen. Daarbij heb ik geen idee wat voor bijbels ze in Zweden hebben. Wie weet is de gangbare bijbel daar wel een soort halve SV.

Ik vind die "metalbijbel" best een grappig initiatief.

Of het wel of niet iets is waar ik zelf aan heb doet daar niks aan af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:09:38 schreef Joozt het volgende:

[...]

Gelukkig kun jij een geintje van een serieuze opmerking onderscheiden.

De achterliggende gedachte van mijn opmerking is dat ik een beetje raar vind om een bijbel "in begrijpelijke taal", speciaal voor metalheads te maken. Eigenlijk zeg je, als maker, dan: zij zijn dom.

capice?

Leuk hoe hier gehapt wordt, trouwens. Zelfs door de mensen die mij wel kennen van 3 metal-topics...
nosmile.gif

Nee, dat kan ik dus niet. En ik ken jou trouwens ook niet, maar als je nu pas zegt wat je bedoelt, waarom zeg je het dan niet meteen?

En dat van die metalbijbel zal wel een marketingtruuk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:47:24 schreef denniseindhoven het volgende:

[...]

Nee, dat kan ik dus niet. En ik ken jou trouwens ook niet, maar als je nu pas zegt wat je bedoelt, waarom zeg je het dan niet meteen?

En dat van die metalbijbel zal wel een marketingtruuk zijn.

Sorry, ik bedoelde Bart (die hapte als eerste).

En waarom ik dat niet meteen zei? Tja.. geen idee... zo ben ik nu eenmaal.

Overigens had ik een smiley geplaats... ik was in de veronderstelling dat men wel zou begrijpen dat het dan een grapje was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:24:37 schreef Gorthaur het volgende:

Daarbij heb ik geen idee wat voor bijbels ze in Zweden hebben. Wie weet is de gangbare bijbel daar wel een soort halve SV.

Valt erg mee, hun bijbel leest nl. zo ongeveer zoals onze NBV of Willibrord .. gewoon lekker dus smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid