Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Er zijn drie hemelen:

* De eerste hemel is de atmosfeer die wij kunnen zien vanaf de aarde.

* De tweede hemel wordt 'de hemelse gewesten' genoemd in de bijbel, waar de strijd tussen demonen en engelen gaande is, en waar satan zijn troon gevestigd heeft.

Is dat net als 'de eerste hemel' (de atmosfeer die wij 'zien') een fysiek plaats?

Quote:
* Dan is er nog 'de hemel der hemelen', vergelijk 'het heilige der heiligen'. Over deze derde hemel spreekt Paulus herhaaldelijk in zijn brieven. En Markus spreekt over 'de hoogste hemelen'.

Wat betekend jou het woord der in de context 'de hemel der hemelen of het heilige der heiligen?' Betekend het: het Allerheiligste/Allerhemel(ste) of is het de hemel van de hemel of het heilige van de heiligen?

Quote:
Ja, de hemel is een plaats. Zoals God de aarde gegrondvest heeft, een fundament heeft gegeven. Zo heeft Hij ook de hemelen hun plaats gegeven. Elk object in ons universum heeft een vaste plaats.

Bedoel je daarmee dat ze op een bepaalde plek in de ruimte bevinden van eeuwigheid tot eeuwigheid, want dat is namelijk niet zo. Als je bedoeld dat God alles een bepaald 'doel' gegeven heeft, waarom zeg je het dan niet zo knipoog_dicht.gif

Quote:
God is Geest en Hij leeft in eeuwigheid, hij is dus niet gebonden aan tijd of ruimte, zoals de mensheid. God is, en was, en komt.

Dat weet ik, maar toch heb je in dit topic gezegt dat je het heel mooi zou vinden (dat maak ik er uit althans) als God in het middenpunt van het universum zou staan, daarmee sluit je naar mijn mening het 'gebonden aan tijd en ruimte'-element uit.

Quote:
Maar God heeft in de schepping de zon, de maan en de sterren hun plaats gegeven. Hij heeft de zon aan de hemel geplaatst, om ons te verwarmen. Zou het dan logisch zijn dat wij om de zon draaien?

Volgens de natuurkunde wel ja.

Quote:
Veel mensen menen dat alles om de zon draait. Weet je wie zich profileert als de lichtdrager? Juist, Lucifer.

En aangezien je thuis bent in de Bijbel heb je natuurlijk ook al wel eens gelezen dat de Lichtdrager Jezus Christus is. In vroegere tijden werd Lucifer vereenzelvigd met Satan of een van de duivelen, ik denk dat dat alleen onjuist is (zoek maar eens op 'Lucifer' op Credible.nl).

Quote:
Het draait niet om zon of zwaartekracht of magnetische velden, het draait om God, en de aarde waarop Hij ons geplaatst heeft.

Dat het om God draait geloof ik ook, maar dat het betekend dat 'het' ook in de fysieke werkelijkheid 'om' God 'draait' geloof ik niet, daarmee zeg je namelijk dat God gebonden is aan tijd en ruimte, namelijk het middenpunt van het universum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Is dat net als 'de eerste hemel' (de atmosfeer die wij 'zien') een fysiek plaats?

Ja, dat is een fysieke plaats die God gegrondvest heeft.

Quote:
[...]Wat betekend jou het woord der in de context 'de hemel der hemelen of het heilige der heiligen?' Betekend het: het Allerheiligste/Allerhemel(ste) of is het de hemel van de hemel of het heilige van de heiligen?

Het woord 'der' betekent 'van de'.

Zoals in de bijbel de tempel en tabernakel een 'heilige der heiligen' heeft, waar de grootste heiligheid is, de overtreffende trap (het mooiste van het mooiste); Zo is er ook 'de hemel der hemelen' of 'de hoogste hemel', de bovenste hemel.

Quote:
[...]Bedoel je daarmee dat ze op een bepaalde plek in de ruimte bevinden van eeuwigheid tot eeuwigheid, want dat is namelijk niet zo. Als je bedoeld dat God alles een bepaald 'doel' gegeven heeft, waarom zeg je het dan niet zo
knipoog_dicht.gif

In het zonnestelsel zoals wij dat kennen, heeft God alles een vaste plaats gegeven, in verhouding met elkaar, zodat dingen niet op elkaar botsen. (Behalve rondvliegende brokstukken, zoals kometen dan.)

Quote:
[...]Dat weet ik, maar toch heb je in dit topic gezegt dat je het heel mooi zou vinden (dat maak ik er uit althans) als God in het middenpunt van het universum zou staan, daarmee sluit je naar mijn mening het 'gebonden aan tijd en ruimte'-element uit.

Nee, ik noemde de troon van het Lam het middelpunt van het universum, die gezeten is in de hoogste hemelen.

God is de bron, diegene waar alles om 'draait'.

Quote:
[...]Volgens de natuurkunde wel ja.

De aarde is eerder geschapen, de zon is later aan de hemel geplaatst om ons te dienen. Zou het niet logischer zijn dat de zon voor ons zou draaien? Ervan uitgaande dat de aarde hol is knipoog_dicht.gif

Quote:
[...]En aangezien je thuis bent in de Bijbel heb je natuurlijk ook al wel eens gelezen dat de Lichtdrager Jezus Christus is. In vroegere tijden werd Lucifer vereenzelvigd met Satan of een van de duivelen, ik denk dat dat alleen onjuist is (zoek maar eens op 'Lucifer' op Credible.nl).

Lucifer betekent lichtdrager. Satan doet zich voor als een engel des lichts, Hij wordt morgenster en zoon van de dageraad genoemd. Hij wordt niet voor niets aanbeden als de zonnegod.

Quote:
[...]Dat het om God draait geloof ik ook, maar dat het betekend dat 'het' ook in de fysieke werkelijkheid 'om' God 'draait' geloof ik niet, daarmee zeg je namelijk dat God gebonden is aan tijd en ruimte, namelijk het middenpunt van het universum.

Ik ben het met je eens, zoals ik al eerder zei. Letterlijk zal het niet om God draaien, maar naar ik mag hopen overdrachtelijk wel!


Samengevoegd:

De studie staat trouwens ook op onze hyves, denk niet dat ik hier een link mag plaatsen(?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ja, dat is een fysieke plaats die God gegrondvest heeft.

Ok.

Quote:
Het woord 'der' betekent 'van de'.

Zoals in de bijbel de tempel en tabernakel een 'heilige der heiligen' heeft, waar de grootste heiligheid is, de overtreffende trap (het mooiste van het mooiste); Zo is er ook 'de hemel der hemelen' of 'de hoogste hemel', de bovenste hemel

Dan betekent het dus niet 'van de' maar 'Aller' ofwel de overtreffende trap, maar dan zijn we het daarin eens knipoog_dicht.gif

Quote:
In het zonnestelsel zoals wij dat kennen, heeft God alles een vaste plaats gegeven, in verhouding met elkaar, zodat dingen niet op elkaar botsen. (Behalve rondvliegende brokstukken, zoals kometen dan.)

Het schijnt dat van alles naar elkaar toebeweegt of rond elkaar draait, door elkaar opgezogen en aangetrokken te worden. Is dat dan niet in tegenspraak met 'de vaste plaats?'.

Quote:
Nee, ik noemde de troon van het Lam het middelpunt van het universum, die gezeten is in de hoogste hemelen. God is de bron, diegene waar alles om 'draait'.

Overdrachtelijk wel ja, maar fysiek niet.

Quote:
De aarde is eerder geschapen, de zon is later aan de hemel geplaatst om ons te dienen. Zou het niet logischer zijn dat de zon voor ons zou draaien?

Ik weet niet wat eerder geschapen is.

Quote:
Lucifer betekent lichtdrager. Satan doet zich voor als een engel des lichts, Hij wordt morgenster en zoon van de dageraad genoemd. Hij wordt niet voor niets aanbeden als de zonnegod.

2 Petrus 1:19 spreekt over En wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de morgenster opga in uw harten. Jezus Christus is het Profetische Woord, het Licht der Wereld, Hij die zeer vast is, Hij schijnt in de duisternis, Hij is de Morgenster.

Ook wanneer je niet geloofd dat de Morgenster uit Jesaja een heenwijzing is naar Christus vind ik het nog behoorlijk vreemd om het 'Alles om de Zon draaien' associeerd met Satan terwijl Satan doet alsof hij licht geeft. Jezus Christus (God dus) is het Licht der Wereld. Satan zou dan eerder de Maan zijn of iets dergelijks. Dat van die zonnegoden, oh. Is dat Satan? En al die andere afgoden dan?

Quote:
Ik ben het met je eens, zoals ik al eerder zei. Letterlijk zal het niet om God draaien, maar naar ik mag hopen overdrachtelijk wel!

Juist, maar je redeneerd heen en weer tussen die twee dingen. De ene keer vat je het overdrachtelijk op en geef je aan te geloven in God die niet gebonden is aan tijd en plaats, Hij die van eeuwigheid tot eeuwigheid is. En in dezelfde posting geef je aan de de hemel waar Gods troon is een fysieke plaats is. Het ene moment zeg je dat het 'Om de zon draaien' te maken heeft met Satan als Lichtdrager en dat, maar dat je met 'God in het midden van het universum' overdrachtelijke spreekt.

Ik hoop dat je mijn verwarring begrijpt smile.gif

P.S. Als ik jou was zou ik dit ik heb mijn keuze reeds gemaakt, breng mij dus niet door allerlei feiten in verwarring - weghalen uit je ondertitel, Credible is namelijk juist het nadenken over die feiten en ruiterlijk toegeven dat je het niet weet, of misschien fout kunt hebben. Ik heb niet bij gehouden hoevaak ik dingen heb moeten bijstellen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn excuses voor de verwarring. Ik zie de allerhoogste hemel ook als woonplaats van God, buiten dat het de plaats van aanbidding door de engelen en heiligen is en waar de troon van het Lam staat.

Ik verkort ook vaak wat ik eigenlijk bedoel. Haha, dan zou ik moeten zeggen: - de hemel, de troon, en de woonplaats van God (verder genoemd: Gods aanwezigheid zelf).

De ondertitel is sarcastisch bedoelt, maar ik wil het met alle liefde weghalen hoor. Ik wil niemand aanstoot geven smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Na het zien van deze foto ben ik toch echt overtuigd dat de aarde hol is en niet bol.

Ehm, de maan die je daar ziet, is duidelijk op het plaatje geplakt, hahahaha rofl.gif

Daar gaat je overtuiging knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

Kijk mij maakt het niet uit wat je geloofd, alleen lijkt me het niet zo prettig wanneer twee geloofsopvatting in strijd met elkaar (lijken?) te zijn.

Sorry Harm-Jan, ben nogal een warhoofd soms, mijn hoofd zit boordevol dingen die ik aan de mensen kwijt wil. Als een beker die overstroomt yes.gif

Maar in mijn hoofd klopt het wel. Misschien kan ik de omslag van gedachte naar woord moeilijk begrijpelijk maken.

Hartelijk dank dat je mij daarop wijst. Wij leren elke dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid