Tortelduif 10 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 19 minuten geleden zei TTC: Zo blijft je bezig, en je geraakt maar niet verder. Dat is geen kwestie van verder komen; dat is een kwestie van eerst het argument zelf onderbouwen. Piemeltje met grote bek. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.585 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei Tortelduif: Dat is geen kwestie van verder komen; dat is een kwestie van eerst het argument zelf onderbouwen. Piemeltje met grote bek. Het is altijd wel iets, vorige keer ging dat net zo. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 10 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei TTC: Het is altijd wel iets, vorige keer ging dat net zo. Ja, piemeltjes blijven piemeltjes. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.585 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei Tortelduif: Ja, piemeltjes blijven piemeltjes. Het panarchisme maakt veel werelden mogelijk, als een schilderij dat nooit af is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 10 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei TTC: Het panarchisme maakt veel werelden mogelijk, als een schilderij dat nooit af is. Volgens mij levert dat enkel kogels op. Meerdere waarheden kunnen niet tegelijkertijd naast elkaar bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.585 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 4 minuten geleden zei Tortelduif: Volgens mij levert dat enkel kogels op. Meerdere waarheden kunnen niet tegelijkertijd naast elkaar bestaan. Strijd is de vader der dingen, dixit Heraclitus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 10 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei TTC: Strijd is de vader der dingen, dixit Heraclitus. “Verschillende groepen mogen verschillende opvattingen over de werkelijkheid als waarheid hanteren.” dan ontstaat inderdaad een epistemisch probleem. Twee elkaar tegensprekende proposities kunnen niet beide in dezelfde betekenis en onder dezelfde omstandigheden waar zijn: P: “Dit is toegestaan.” ¬P: “Dit is niet toegestaan.” Die kunnen niet allebei tegelijk waar zijn binnen één en hetzelfde normatieve kader. Uiteindelijk zal 1 waarheid moeten prevaleren, anders wordt waarheid enkel een bedreigend fenomeen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.585 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 minuut geleden zei Tortelduif: “Verschillende groepen mogen verschillende opvattingen over de werkelijkheid als waarheid hanteren.” dan ontstaat inderdaad een epistemisch probleem. Twee elkaar tegensprekende proposities kunnen niet beide in dezelfde betekenis en onder dezelfde omstandigheden waar zijn: P: “Dit is toegestaan.” ¬P: “Dit is niet toegestaan.” Die kunnen niet allebei tegelijk waar zijn binnen één en hetzelfde normatieve kader. Uiteindelijk zal 1 waarheid moeten prevaleren, anders wordt waarheid enkel een bedreigend fenomeen. Vraag het eens aan Hopper, ons verstand gebruiken mag niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 10 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei TTC: Vraag het eens aan Hopper, ons verstand gebruiken mag niet. Ik denk dat het beste jij je psychiater eens met je probleem confronteert. Hopper is van geen belang in deze discussie. Het laat enkel zien dat jij je laat regeren door een ander. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.585 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 18 minuten geleden zei Tortelduif: Ik denk dat het beste jij je psychiater eens met je probleem confronteert. Hopper is van geen belang in deze discussie. Het laat enkel zien dat jij je laat regeren door een ander. Lang duurt het niet, stel het anders even voor. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 10 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Lang duurt het niet, stel het anders even voor. Geef mij de naam maar even door van je psychiater, dan vertel ik het hem wel ff. Tegelijkertijd zal ik hem ook duidelijk maken dat hij God niet is en dus de kanker zal krijgen als hij daarover van mening verschilt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.585 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 6 minuten geleden zei Tortelduif: Geef mij de naam maar even door van je psychiater, dan vertel ik het hem wel ff. Tegelijkertijd zal ik hem ook duidelijk maken dat hij God niet is en dus de kanker zal krijgen als hij daarover van mening verschilt. Er zijn verschillende waarheidsconcepten in omloop, dat is wat psychiaters nu net zeggen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 10 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei TTC: Er zijn verschillende waarheidsconcepten in omloop, dat is wat psychiaters nu net zeggen. Het smoesje van degenen die zich boven God achten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 10 Geplaatst 54 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 54 minuten geleden Kwam hij na zijn bevrijding tot geloof en werd hij een getuige van Jezus? Dan is het Bijbelse antwoord duidelijk ja, al formuleert de tekst het niet letterlijk als „hij leerde God kennen”. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten