Barnabas 181 Geplaatst 44 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 44 minuten geleden Jezus is de Heer en Jezus is God, God kan niet liegen. Zie Titus 1:2: "God, Die niet liegen kan". Daarom staat er ook dat Jezus de waarheid is. Jezus is God en Jezus kan niet liegen. Alles wat Hij doet is waar: Joh 14:6: "Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven." God wil ook dat zijn kinderen niet liegen en in de waarheid wandelen. In het oude testament zegt God In Lev 19:11: "U mag niet stelen, u mag niet liegen en iemand mag zijn naaste niet bedriegen." In het nieuwe testament zegt Jezus om in Hem te blijven en omdat het niet mogelijk is zonder Hem goede vruchten voort te brengen. Die vruchten zijn goedheid, geduld, vrede, liefde, aangename woorden, etc., Zie Joh 15:1-8:: "Ik ben de ware Wijnstok en Mijn Vader is de Wijngaardenier. Elke rank die in Mij geen vrucht draagt, neemt Hij weg; en elke rank die vrucht draagt, reinigt Hij, opdat zij meer vrucht draagt. U bent al rein vanwege het woord dat Ik tot u gesproken heb. Blijf in Mij, en Ik in u. Zoals de rank geen vrucht kan dragen uit zichzelf, als zij niet in de wijnstok blijft, zo ook u niet, als u niet in Mij blijft. Ik ben de Wijnstok, u de ranken; wie in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt u niets doen. Als iemand niet in Mij blijft, wordt hij buitengeworpen zoals de rank, en verdort, en men verzamelt ze en werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand. Als u in Mij blijft en Mijn woorden in u blijven, vraag wat u maar wilt en het zal u ten deel vallen. Hierin wordt Mijn Vader verheerlijkt, dat u veel vrucht draagt en Mijn discipelen bent." En Johannes zegt dat in Jezus blijven is om te wandelen zoals Jezus gewandeld heeft. En dat houdt in Zijn geboden te houden, Wie Zijn geboden houdt die heeft de liefde van God in zich en dat is het teken dat wij in Hem zijn. Dus het gaat er om praktisch te doen wat Hij zegt en dat is liefhebben en dan kunnen we naar waarheid zeggen dat we in Hem zijn.1 Joh 2:3-6: "En hierdoor weten wij dat wij Hem kennen, namelijk als wij Zijn geboden in acht nemen. Wie zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet in acht neemt, is een leugenaar en in hem is de waarheid niet. Maar ieder die Zijn woord in acht neemt, in hem is werkelijk de liefde van God volmaakt geworden. Hierdoor weten wij dat wij in Hem zijn. Wie zegt in Hem te blijven, moet ook zelf zo wandelen als Hij gewandeld heeft." In Joh 8:30-45 spreekt Jezus er weer over om in Hem te blijven. Maar sommigen beweren goed te doen maar doen dat niet. Want degenen met wie Hij spreekt proberen Hem te doden ondanks het feit dat Hij de waarheid tegen hen gesproken heeft. Maar nu keert het om, Jezus begint duidelijk te maken dat zij niet werkleijk zonen van Abraham zijn omdat Abraham zich niet bezig hield met het doden van mensen die de waarheid zeggen. Maar zij liegen en doen de werken van hún vader zoals Jezus de werken van Zijn Vader doet. Hun vader is de duivel en de duivel is de uitvinder van de leugen en wordt door Jezus ook mensenmoordenaar genoemd. Daarom doen zij de leugen. Maar zij beweren God tot Vader te hebben en niet geboren te zijn uit hoererij. Maar zij plegen wel hoererij, want zij dienen de duivel al liegende en daarmee een afgod en dat wordt door God als hoererij gezien. Maar zij geloven dat alles niet omdat het de waarheid is: "Toen Hij deze dingen sprak, geloofden velen in Hem. Jezus dan zei tegen de Joden die in Hem geloofden: Als u in Mijn woord blijft, bent u werkelijk Mijn discipelen, en u zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u vrijmaken. Zij antwoordden Hem: Wij zijn Abrahams nageslacht en zijn nooit slaaf van iemand geweest; hoe kunt U dan zeggen: U zult vrij worden? Jezus antwoordde hun: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Ieder die de zonde doet, is een slaaf van de zonde. En de slaaf blijft niet eeuwig in het huis; de zoon blijft er eeuwig. Als dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult u werkelijk vrij zijn. Ik weet dat u Abrahams nageslacht bent, maar u probeert Mij te doden, omdat Mijn woord in u geen plaats krijgt. Ik spreek over wat Ik bij Mijn Vader gezien heb; u doet dus ook wat u bij uw vader gezien hebt. Zij antwoordden en zeiden tegen Hem: Abraham is onze vader. Jezus zei tegen hen: Als u Abrahams kinderen was, zou u de werken van Abraham doen. Maar nu probeert u Mij te doden, een Mens Die de waarheid tot u gesproken heeft, die Ik van God gehoord heb. Dat deed Abraham niet. U doet de werken van uw vader. Zij zeiden dan tegen Hem: Wij zijn niet geboren uit hoererij; wij hebben één Vader, namelijk God. Jezus dan zei tegen hen: Als God uw Vader was, zou u Mij liefhebben; want Ik ben van God uitgegaan en gekomen. Want Ik ben ook niet uit Mijzelf gekomen, maar Hij heeft Mij gezonden. Waarom begrijpt u niet wat Ik zeg? Omdat u Mijn woord niet kunt horen. U bent uit uw vader de duivel, en wilt de begeerten van uw vader doen; die was een mensenmoordenaar van het begin af, en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij vanuit wat van hemzelf is, want hij is een leugenaar en de vader van de leugen. Maar Mij, omdat Ik de waarheid spreek, Mij gelooft u niet." Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten