najjreb86 8 Geplaatst gisteren om 10:43 Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:43 20 minuten geleden zei Hopper: De Waarheid weten is wat ze noemen "weten het niet-weten" . Het "niet-weten" in het taoïsme is een diepe wijsheid die draait om bescheidenheid, openheid en ruimte laten. Het betekent dat je stopt met proberen de wereld te vangen in vaste meningen en concepten. Dat hoogmoedige dat jij hier als ongelovige de gelovigen probeert de les te lezen, dat is je achilleshiel. Man, je bent al jaren hier op dit forum aan het pronken met je "kennis"... Dus zoals ik al schreef "je praat A en doet B".. Maar zelfkennis is je niet gegeven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst gisteren om 11:49 Rapport Share Geplaatst gisteren om 11:49 59 minuten geleden zei najjreb86: Man, je bent al jaren hier op dit forum aan het pronken met je "kennis"... Dus zoals ik al schreef "je praat A en doet B".. Maar zelfkennis is je niet gegeven. Zelfkennis = Godskennis luidt een oud adagium. Jij verwerpt God, de Bijbel en alles. Dus hoe kun jij nou zelfkennis hebben? Wel eens van de splinter en de balk gehoord? We hadden het over Waarheid, Christus is de Waarheid. Maar jij verwerpt Christus en daarmee ook de Waarheid. Christus is de Waarheid en de natuurlijke mens is onwaarheid, dat is zo'n beetje de kwestie. En als gelovige kun je de Waarheid verstaan ( Johannes 8:32). Niet in pacht hebben, dat staat niet in Johannes 8:32. En de Waarheid maakt je vrij! Waarvan? Van je onware zelf: de natuurlijke mens. Alleen in Christus is de ware wijnstok. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 196 Geplaatst gisteren om 13:03 Rapport Share Geplaatst gisteren om 13:03 17 uur geleden zei IKBENANDERS: Met jouw gedrag kan ik helemaal niets; en ik vermoed dat dit voor de rest van de forumleden hier ook zo geldt. Fantastisch dat je voor alle forum leden een spreekbuis denkt te zijn. Aristarkos 16 uur geleden zei najjreb86: Je zegt zelf dat ik een troll ben en dat een troll een persoon is die berichten plaatst om voorspelbare emotionele reacties uit te lokkne, zoals woede, irritatie en verdriet.. Snap even uit je trollen buble, wat denk jij dat de meeste christenen voelen als jij hun geloof constant beledigt (door God te ontkennen en erger)? Wat denk je voor waarde toe te voegen aan discussies over het geloof als je zelf NIET GELOOFD en alleen maar onzin uitkraamt? Ik zal het je vertellen: H E L E M A A L N I E T S Dus het feit dat je hier toch iedere keer denkt te moeten reageren met je negatieve atheistische nonsens laat precies zien wat je bent. Een gefrustreerde trol. Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet. Het vet gedrukte hierboven is wat je constant doet (en bij mij niet werkt) en zolang je dat doet zal ik je iedere keer een trol noemen, want dat ben je, een trol. Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 8 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 23 uur geleden zei Hopper: Zelfkennis = Godskennis luidt een oud adagium. Jij verwerpt God, de Bijbel en alles. Dus hoe kun jij nou zelfkennis hebben? Wel eens van de splinter en de balk gehoord? We hadden het over Waarheid, Christus is de Waarheid. Maar jij verwerpt Christus en daarmee ook de Waarheid. Christus is de Waarheid en de natuurlijke mens is onwaarheid, dat is zo'n beetje de kwestie. En als gelovige kun je de Waarheid verstaan ( Johannes 8:32). Niet in pacht hebben, dat staat niet in Johannes 8:32. En de Waarheid maakt je vrij! Waarvan? Van je onware zelf: de natuurlijke mens. Alleen in Christus is de ware wijnstok. Man, je bent een nog ergere fundi dan de gemiddelde gelovige... Christus is de waarheid? wie zegt dit? O ja, Christus. Volgens een evangelie geschreven 70 jaar na de dood van Christus.. Sowieso, iemand die iets van zichzelf zegt is niet geloofwaardig. En het is geschreven door anderen, terwijl de persoon al 70 jaar dood is. Zelfkennis is Godskennis is een Grieks idee. Dus waarom je hier de Bijbel bij haalt? Citaat Zelfkennis en het orakel van Delphi zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden via de beroemde spreuk "Gnothi seauton" (Ken uzelf), die op de Tempel van Apollo stond. Dit bekende Griekse aforisme vormt de basis van de filosofische gedachte dat u eerst uzelf moet kennen voordat u ware wijsheid of kennis kunt bereiken. [1, 2, 3, 4] De Betekenis van de Spreuk Gnothi seauton: Het Griekse opschrift betekent letterlijk "ken uzelf" of "kom tot uzelf". [1, 2] Goddelijke wijsheid: De tekst was geplaatst bij de ingang van de tempel waar de goddelijke boodschappen van Apollo werden ontvangen, om pelgrims te herinneren aan hun eigen menselijke beperkingen tegenover de goden. [1, 2, 3] Begin van wijsheid: Het idee is dat inzicht in de eigen geest, het ego en onwetendheid de noodzakelijke eerste stap is voor persoonlijke groei. [1] Rol in de Filosofie Socrates: De filosoof gebruikte de opdracht als kern van zijn denken om mensen via kritische vragen bewust te maken van hun eigen onwetendheid. Bewustwording: Ware zelfkennis helpt om te begrijpen hoe je handelt, wat je drijft en waar je grenzen liggen. [1] Ik verwerp God helemaal niet. Wel de bijbelgod, dat was een stamgodje en niks meer. Tevens lees ik het OT volledig als PR.. Niks uit het OT heeft historische waarde. Helaas zijn veel mensen nog steeds gegijzeld door die stamgod, getuige hoe zij met Israel omgaan in hun genocide op de Palestijnen en hoe weinig men erover durft te zeggen (bang als ze zijn voor de joodse stamgod). 22 uur geleden zei Aristarkos: Fantastisch dat je voor alle forum leden een spreekbuis denkt te zijn. Aristarkos Snap even uit je trollen buble, wat denk jij dat de meeste christenen voelen als jij hun geloof constant beledigt (door God te ontkennen en erger)? Wat denk je voor waarde toe te voegen aan discussies over het geloof als je zelf NIET GELOOFD en alleen maar onzin uitkraamt? Ik zal het je vertellen: H E L E M A A L N I E T S Dus het feit dat je hier toch iedere keer denkt te moeten reageren met je negatieve atheistische nonsens laat precies zien wat je bent. Een gefrustreerde trol. Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet. Het vet gedrukte hierboven is wat je constant doet (en bij mij niet werkt) en zolang je dat doet zal ik je iedere keer een trol noemen, want dat ben je, een trol. Aristarkos Ik ben juist enorm positief. In tegenstelling tot mensen die menen dat jullie God liefde is. Ik heb een heel ander beeld van liefde, voor mijn liefde hoeft niemand te sterven, of gekruisigd te worden. en o wee als je niet goed gelooft, dan kom je er niet. Tevens kraam ik nergens onzin uit. Bewijs maar eerst dat het onzin is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 1 uur geleden zei najjreb86: Man, je bent een nog ergere fundi dan de gemiddelde gelovige... Daar hebben we het al over gehad. Ik geloof moet je groeien, dus radicaliseer je uiteraard. Wie de liefde des Vaders kent, die wil niet anders. En de liefde des Vaders is alleen kenbaar in de zelfverloochening, dus het hiernamaals en/of reïncarnatie zit er niet meer in. Er is immers geen zelf meer, maar alleen 'niets'. Voorzover ik goede daden doe, doet God die goede daden. Dus op grond van goede daden kan ik ook al niet meer naar het hiernamaals. Wat resteert is radicaal niets. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 8 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 21 minuten geleden zei Hopper: Daar hebben we het al over gehad. Ik geloof moet je groeien, dus radicaliseer je uiteraard. Wie de liefde des Vaders kent, die wil niet anders. En de liefde des Vaders is alleen kenbaar in de zelfverloochening, dus het hiernamaals en/of reïncarnatie zit er niet meer in. Er is immers geen zelf meer, maar alleen 'niets'. Voorzover ik goede daden doe, doet God die goede daden. Dus op grond van goede daden kan ik ook al niet meer naar het hiernamaals. Wat resteert is radicaal niets. Je bent gewoon een atheist en materialist. Die kennen ook het radicaal niets hierna.. Maar je maakt het wat smeuiger met je woorden. Tevens, en dit heb ik al vaak geschreven: Jezus en Paulus kenden geen radicaal niets. Die verwachtten de opstanding der doden. Zoals Paulus schrijft in een van zijn authentieke geschriften.. Zonder de opstanding van de doden was zijn geloof niets en zinloos. Citaat 2 Indien nu Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden opgewekt is, hoe zeggen sommigen onder u, dat er geen opstanding der doden is? 13 En indien er geen opstanding der doden is, zo is Christus ook niet opgewekt. 14 En indien Christus niet opgewekt is, zo is dan onze prediking ijdel, en ijdel is ook uw geloof. 15 En zo worden wij ook bevonden valse getuigen Gods; want wij hebben van God getuigd, dat Hij Christus opgewekt heeft, Dien Hij niet heeft opgewekt, zo namelijk de doden niet opgewekt worden. 16 Want indien de doden niet opgewekt worden, zo is ook Christus niet opgewekt. 17 En indien Christus niet opgewekt is, zo is uw geloof tevergeefs, zo zijt gij nog in uw zonden. 18 Zo zijn dan ook verloren, die in Christus ontslapen zijn. 19 Indien wij alleenlijk in dit leven op Christus zijn hopende, zo zijn wij de ellendigste van alle mensen. Oei oei, Paulus heeft het verkeerd volgens Hopper. Want Paulus gelooft in een radicaal Iets.. Citaat 13 Doch, broeders, ik wil niet, dat gij onwetende zijt van degenen, die ontslapen zijn, opdat gij niet bedroefd zijt, gelijk als de anderen, die geen hoop hebben. 14 Want indien wij geloven, dat Jezus gestorven is en opgestaan, alzo zal ook God degenen, die ontslapen zijn in Jezus, weder brengen met Hem. 15 Want dat zeggen wij u door het Woord des Heeren, dat wij, die levend overblijven zullen tot de toekomst des Heeren, niet zullen voorkomen degenen, die ontslapen zijn. 16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel; en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan; 17 Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen. 18 Zo dan, vertroost elkander met deze woorden. Oei oei, Paulus heeft het verkeerd. Want hij geloofde in een hiernamaals. Wanneer ga je eens echt groeien? Dus als je door hebt dat jouw idee niet klopt, dat je dit aanpast? Dat is namelijk groeien in volwassenheid. Eerst geloof je in Sinterklaas, maar dan kom je erachter dat die niet bestaat. Dat pas je in je systeem aan. Dan geloof je dat Paulus en Jezus het radicale niets preekten, maar dan lees je dat ze geloofden in een hiernamaals en opstanding der doden en dan pas je dit in je systeem aan. Kinderen en onvolwassen figuren doen hun vingers in de oren en doen jaren alsof ze het niet gehoord hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 196 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 uur geleden zei najjreb86: Ik ben juist enorm positief. In tegenstelling tot mensen die menen dat jullie God liefde is. Trolletje trolletje, dit is al zo negatief als het maar kan zijn, of je nou gelooft of niet het is niet de God van de andere "partij" maar de God van iedereen. Zelfs van ongelovige negatieve trollen zoals jij. 1 uur geleden zei najjreb86: Ik heb een heel ander beeld van liefde, voor mijn liefde hoeft niemand te sterven, of gekruisigd te worden. en o wee als je niet goed gelooft, dan kom je er niet. Christus is niet gekruisigd voor de liefde van wie dan ook, hij is gekruisigd voor de zonde van iedereen. Heel moeilijk voor een trol om te snappen, maar schuld moet op een of andere manier betaald worden. 1 uur geleden zei najjreb86: Tevens kraam ik nergens onzin uit. Bewijs maar eerst dat het onzin is. Je doet niet anders dan onzin uitkramen en je frustratie bot vieren op mensen die wel geloven in Christus en God. Maar Johannes zei het al: 5:1 "Een iegelijk, die gelooft, dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren;" 2:22 "Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent." Jij bent welliswaar niet de antichrist maar je hebt wel zijn geest Joh. 4:3 "En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld." Jij hoort hier niet thuis, er zijn zoals ik al eerder zei forums voor atheisten. Atheisten die hier tegen de gelovigen aan komen schoppen zijn trollen. Dus jij bent een trol. Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 8 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 40 minuten geleden zei Aristarkos: Trolletje trolletje, dit is al zo negatief als het maar kan zijn, of je nou gelooft of niet het is niet de God van de andere "partij" maar de God van iedereen. Zelfs van ongelovige negatieve trollen zoals jij. Nee hoor, jullie God is een stamgod. Specifiek voor Israel. Vandaar ook alle slachtpartijen die jullie God toestond of expliciet opriep te doen in het OT.. 41 minuten geleden zei Aristarkos: Christus is niet gekruisigd voor de liefde van wie dan ook, hij is gekruisigd voor de zonde van iedereen. Heel moeilijk voor een trol om te snappen, maar schuld moet op een of andere manier betaald worden. En dat is dus mijn punt. Dat is geen liefde.. Jezus riep zelf op aan mensen "vergeef om niet".. Maar God moet een kruisiging hebben, anders kan hij de mens niet vergeven? Dat is geen liefde. En stel dat je dat "historische" punt niet gelooft, dan is Jezus niet voor jou gekruisigd en moet je alsnog boeten.. Als iemand mij iets aandoet dan vergeef ik hem of haar gewoon. Zelfs zonder dat de andere boete doet. Sterker nog, dat is het idee van vergeving. Het is niet iets zakelijks. 43 minuten geleden zei Aristarkos: Je doet niet anders dan onzin uitkramen en je frustratie bot vieren op mensen die wel geloven in Christus en God. Maar Johannes zei het al: 5:1 "Een iegelijk, die gelooft, dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren;" 2:22 "Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent." Jij bent welliswaar niet de antichrist maar je hebt wel zijn geest Joh. 4:3 "En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld." Jij hoort hier niet thuis, er zijn zoals ik al eerder zei forums voor atheisten. Atheisten die hier tegen de gelovigen aan komen schoppen zijn trollen. Dus jij bent een trol. Aristarkos Alles wat ik schrijf is oprecht. Je kan het ermee eens zijn (waarschijnlijk niet) of niet maar het is mijn mening.. Jij moet in China of Rusland een eigen forum gaan bouwen, als je niet tegen kritiek kan. Of als je enkel wilt debatteren over de kleur van de mutsjes van de smurfen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 196 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 37 minuten geleden zei najjreb86: Jij moet in China of Rusland een eigen forum gaan bouwen, als je niet tegen kritiek kan. Of als je enkel wilt debatteren over de kleur van de mutsjes van de smurfen. Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet. Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 8 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 2 minuten geleden zei Aristarkos: Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet. Aristarkos Citaat Joseph Goebbels, the Nazi propaganda minister, defined propaganda as a practical tool for mass persuasion rather than an academic truth. Key themes in his philosophy include invisibility, simplicity, and repetition. [1, 2, 3, 4] Core Principles of Propaganda Invisibility: "The best propaganda is that which, as it were, works invisibly, penetrates the whole of life without the public having any knowledge of the propagandistic initiative." [1] Simplicity and Repetition: "Propaganda must therefore always be essentially simple and repetitious." and "It must confine itself to a few points and repeat them over and over." [1] Mass Appeal: "Propaganda should be popular, not intellectually pleasing. It is not the task of propaganda to discover intellectual truths." [1] Uniformity: "Nothing confuses the people more than lack of clarity or aimlessness." [1] Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 196 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Kijk kijk, het tovertrolletje boert zijn verzuurde onzin weer op... Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet. Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 8 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 23 minuten geleden zei Aristarkos: Kijk kijk, het tovertrolletje boert zijn verzuurde onzin weer op... Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet. Aristarkos Jij bent de enige die onzin WEER opboert.. Aangezien jij steeds dezelfde dingen knipt en plakt. En ik haal je grote vriend Goebbels aan, omdat die dacht dat als je dingen maar vaak genoeg herhaalt dit vanzelf gelooft word en waarheid wordt. Ik denk, ik leg het even uit. IKBENANDERS reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei najjreb86: Je bent gewoon een atheist en materialist. Die kennen ook het radicaal niets hierna.. Het niets is heden. Niet hierna. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 8 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 20 minuten geleden zei Hopper: Het niets is heden. Niet hierna. Precies wat ik zeg, je bent gewoon een materialist die met mooie woorden een schijn ophoudt.. Met christelijke woorden, met een totaal andere betekenis. En al eens de citaten gelezen waar ik je al tig keer op gewezen heb? Paulus die het heeft over een hiernamaals. Wat jij allemaal bijgeloof en lulkoek vind. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 18 Geplaatst 59 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 59 minuten geleden 34 minuten geleden zei Hopper: Het niets is heden. ?? najjreb86 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 52 minuten geleden 6 minuten geleden zei IKBENANDERS: ?? De dood schenkt het heden: het eeuwig nu. Leeg van verwachtingen, leeg van het toekomstig onvervulde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 18 Geplaatst 46 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 46 minuten geleden (bewerkt) 6 minuten geleden zei Hopper: A. De dood schenkt … het eeuwig nu. B. Leeg van verwachtingen, leeg van het toekomstig onvervulde. B. is naar mijn mening pure onzin. 45 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 8 Geplaatst 30 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 30 minuten geleden 21 minuten geleden zei Hopper: De dood schenkt het heden: het eeuwig nu. Leeg van verwachtingen, leeg van het toekomstig onvervulde. moet je wat antidepressiva hebben? Ik heb er nog wat liggen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 196 Geplaatst 24 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 24 minuten geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei najjreb86: Jij bent de enige die onzin WEER opboert.. Aangezien jij steeds dezelfde dingen knipt en plakt. En ik haal je grote vriend Goebbels aan, omdat die dacht dat als je dingen maar vaak genoeg herhaalt dit vanzelf gelooft word en waarheid wordt. Ik denk, ik leg het even uit. 🚨 T R O L A L E R T 🚨 24 minuten geleden bewerkt door Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 8 Geplaatst 21 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 21 minuten geleden 2 minuten geleden zei Aristarkos: 🚨 T R O L A L E R T 🚨 moet je wat antidepressiva hebben? Ik heb er nog wat liggen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten