Hopper 841 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 2 uur geleden zei Aristarkos: De geestelijke mens is wedergeboren, de natuurlijke mens niet. Daarom snapt de natuurlijke mens de woorden Gods niet. Joh. 8:47 "Die uit God is, hoort de woorden Gods; daarom hoort gijlieden niet, omdat gij uit God niet zijt." Zoals in onze natuurlijke geboorte zijn we in de geestelijke wedergeboorte, passief, het is — in het kort — de genade Gods op het geloven dat God is. De eerste stap op de weg der behoudenis. Na de wedergeboorte kunnen we pas geloven dat Jezus is de Christus zoals Joh. 5:1 ons zegt "Een iegelijk, die gelooft, dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren ..." Klopt, de geestelijke geboorte is passief. Wat wil zeggen dat de mens dat niet zelf kan doen, het is genade Gods. Dit gezegd hebbende kan de mens wel afscheid nemen van de natuurlijke mens door deze te ontkennen (verloochenen zoals Christus dat leert) Waar ik minder wordt daar wast Hij (Christus). De mens maakt dus plaats voor Christus door zichzelf te verloochenen. Citaat Reincarnatie is het herhalen en geloven van de leugen die Satan Eva op haar mouw spelde: "Gijlieden zult den dood niet sterven" Gen. 3:4. Daar komt de zogenaamde onsterfelijke ziel vandaan en reincarnatie. Christus zei het al " Zij hebben Mozes en de profeten, dat zij die horen. " Luk. 16:28. En dan Paulus die zegt in 2 Tim. 4:3, 4 "Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen. " Reincarnatie behoort tot de fabelen. Aristarkos Valse profeten houden de mens voor het lapje. "Nee hoor, jij zult niet sterven, je keert weer terug in het vlees". En zo wordt de mens wederom verleidt door het boze. Steiner gaat nog een stapje verder, zijn reïncarnatie leert stoelt op Golgotha. De lezer mag zelf het vers opzoeken waar Christus Zelf waarschuwt voor valse Christussen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 18 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 17 uur geleden zei Hopper: Ik ken jouw mening, jij wil reïncarneren. Het feit dat jij reïncarnatie voor onzin houdt, zie ik als een teken dat jij je nog teveel met de ‘natuurlijke’-mens vereenzelvigd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 44 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 44 minuten geleden (bewerkt) 22 minuten geleden zei IKBENANDERS: Het feit dat jij reïncarnatie voor onzin houdt, zie ik als een teken dat jij je nog teveel met de ‘natuurlijke’-mens vereenzelvigd. Ik hou het niet eens voor onzin, ik weet 100 % zeker dat reïncarnatie een dwaalleer is. Steiner kan nooit kennis gehad hebben van het geestelijk zelf , want dat is de geestelijke mens naar de woorden van Christus welke ik zojuist geciteerd heb. Steiner zijn "kennis" van het geestelijk domein komt dan ook gewoon uit zijn duim. Christus rept van opnieuw geboren worden in Johannes 3. En ten overvloede meldt Christus er in vers 8 nog eens bij dat "een ieder" die uit de Geest is geboren niet weet waar hij naar toe gaat. (Je kan dus niets weten van reïncarnatie) Aan jouw schrijven zie ik ook waar die dwaalleer toe leidt. Dan wordt er zomaar veronderstelt dat Maria een reïncarnatie is van Eva. Het staat nergens in de Bijbel, dus iemand heeft dat ooit bedacht en jij neemt het over. Ik vind het allemaal prima, ik denk dat jij al te vast zit in je overtuigingen. Maar voor hen die Christus zoeken schrijf ik dat het niet wenselijk is om reïncarnatie te promoten of te geloven. Dan ben je geen medewerker van God. Van wie je dan wel een medewerker bent laat ik maar in het midden...... Matteüs 16:24. Toen zeide Jezus tot Zijn discipelen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij. Weet je wat het woord 'verloochenen' betekent? Zelfverloochening betekent dat je jouw eigen belangen, wensen of gevoelens opoffert of onderdrukt voor een ander of vanuit een hoger doel. Het ego heeft een wensnatuur (Ik wil!) en de geestelijke mens ontbreekt het aan die wensnatuur. Reïncarnatie is simpelweg de wens om weer in het vlees te komen in een ander leven. Reïncarnatie komt voort uit de egoïstische natuur van de mens. Ego en de liefde van de Vader ontmoeten elkaar dan ook nooit. 43 minuten geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.571 Geplaatst 8 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 8 minuten geleden 35 minuten geleden zei Hopper: Ik hou het niet eens voor onzin, ik weet 100 % zeker dat reïncarnatie een dwaalleer is. Steiner kan nooit kennis gehad hebben van het geestelijk zelf , want dat is de geestelijke mens naar de woorden van Christus welke ik zojuist geciteerd heb. Steiner zijn "kennis" van het geestelijk domein komt dan ook gewoon uit zijn duim. Christus rept van opnieuw geboren worden in Johannes 3. En ten overvloede meldt Christus er in vers 8 nog eens bij dat "een ieder" die uit de Geest is geboren niet weet waar hij naar toe gaat. (Je kan dus niets weten van reïncarnatie) Aan jouw schrijven zie ik ook waar die dwaalleer toe leidt. Dan wordt er zomaar veronderstelt dat Maria een reïncarnatie is van Eva. Het staat nergens in de Bijbel, dus iemand heeft dat ooit bedacht en jij neemt het over. Ik vind het allemaal prima, ik denk dat jij al te vast zit in je overtuigingen. Maar voor hen die Christus zoeken schrijf ik dat het niet wenselijk is om reïncarnatie te promoten of te geloven. Dan ben je geen medewerker van God. Van wie je dan wel een medewerker bent laat ik maar in het midden...... Matteüs 16:24. Toen zeide Jezus tot Zijn discipelen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij. Weet je wat het woord 'verloochenen' betekent? Zelfverloochening betekent dat je jouw eigen belangen, wensen of gevoelens opoffert of onderdrukt voor een ander of vanuit een hoger doel. Het ego heeft een wensnatuur (Ik wil!) en de geestelijke mens ontbreekt het aan die wensnatuur. Reïncarnatie is simpelweg de wens om weer in het vlees te komen in een ander leven. Reïncarnatie komt voort uit de egoïstische natuur van de mens. Ego en de liefde van de Vader ontmoeten elkaar dan ook nooit. Nog even en er zijn ook geen wormgaten meer, zodat we ons ook nooit kunnen vergewissen van wat je hier stelt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten