Spring naar bijdragen

De zus van Maria (welke niet bij name genoemd wordt); en die toch geen zus had …???

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Hopper:

De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.  (Galaten 5:22)

Jij begrijpt het begrip 'geloof' niet eens, dat komt omdat je ongelovig bent.  Jij denkt dat geloof een overtuiging is, maar dat is niet zo.  Het geloof steekt zo in elkaar: naarmate ik minder wordt, wordt Hij meer. (Johannes 3:30)  Johannes 3:30 voert zo ver door dat 'ik' verdwijn en Hij de regie overneemt.  

Dus omdat ik niet gelovig ben begrijp ik het begrip geloof niet? Wat is dit voor boude en onhoudbare uitspraak?

Omdat ik geen kikker ben begrijp ik het begrip kikker niet. Omdat ik geen lamzak ben begrijp ik het begrip lamzak niet.. Ja, zo kan je alles rechtlullen wat krom is..

In geen enkele bijdrage van jou lees ik liefde, zachtmoedigheid, geduld. Of dat Hij meer word en jij minder. Ik lees vooral zelfbevlekking. Maar misschien zit ik verkeerd en is het Zelfbevlekking wat jij ten toon spreid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn zorg zit niet alleen in de interpretatie van deze specifieke tekst, maar ook in de gevolgen die zo'n interpretatie heeft. Als Maria op basis van deze passage wordt gezien als de geestelijke moede

Maria staat voor mij niet boven de andere gelovigen in de zin dat zij een andere toegang tot God zou hebben. Ook zij is volledig afhankelijk van de genade die Christus aan het kruis heeft bewezen.

Volgens mij veronderstel je wat je wilt aantonen. Je stelt dat de kerk uit het Nieuwe Testament dezelfde is als de huidige Rooms-Katholieke Kerk, en gebruikt dat vervolgens als bewijs dat het huidige

Posted Images

5 minuten geleden zei Hopper:

De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.  (Galaten 5:22) Jij begrijpt het begrip 'geloof' niet eens, dat komt omdat je ongelovig bent.  Jij denkt dat geloof een overtuiging is, maar dat is niet zo.  Het geloof steekt zo in elkaar: naarmate ik minder wordt, wordt Hij meer. (Johannes 3:30)  Johannes 3:30 voert zo ver door dat 'ik' verdwijn en Hij de regie overneemt.  

Misschien dan toch meer iets voor Dan Brown, zolang het maar niet te simpel wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei IKBENANDERS:

Maar je hebt Christian Rozenkreutz waarschijnlijk nooit de hand willen schudden, anders was je er misschien wel bij gebleven. Overigens is het lijntje tussen de Rozenkruisers en de antroposofie dun, heel dun. En van de antroposofie moet je ook niet veel weten.

Ik heb bij de Rozenkruisers veel opgestoken en ik heb er menig plezant uurtje doorgebracht.  Ik zal niet beweren dat de mensen welke ik daar ontmoette allemaal in de liefde des Vaders leefden, maar ze waren goed op weg.    De reden dat ik niet ben gebleven is dat ik anderen niet voor de voeten wil lopen.   (En nog wat andere persoonlijke redenen)  En een reden is dat ik niet genoegzaam wil wegzinken in een liefdevol gezelschap.   Mijn weg is een eenzame weg.  Dat is innerlijk onthechten aan de wereld temidden van de wereld.   Deze onthechting is momenteel al behoorlijk radicaal, dat wil ik niet verstoren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb bij de Rozenkruisers veel opgestoken en ik heb er menig plezant uurtje doorgebracht.  Ik zal niet beweren dat de mensen welke ik daar ontmoette allemaal in de liefde des Vaders leefden, maar ze waren goed op weg.    De reden dat ik niet ben gebleven is dat ik anderen niet voor de voeten wil lopen.   (En nog wat andere persoonlijke redenen)  En een reden is dat ik niet genoegzaam wil wegzinken in een liefdevol gezelschap.   Mijn weg is een eenzame weg.  Dat is innerlijk onthechten aan de wereld temidden van de wereld.   Deze onthechting is momenteel al behoorlijk radicaal, dat wil ik niet verstoren.

We hoeven niet per se wetenschappers te zijn om te kunnen begrijpen dat ‘willekeurig’ redelijk breed geïnterpreteerd kan worden. Dit geldt zeker in een wereld waarin de informatiestromen en bijhorende meningen amper te volgen zijn. Langs de ene kant hebben we middels internet instant toegang tot veel meer informatie dan pakweg veertig jaar geleden, het zegt tegelijk misschien ook dat onze aandachtsfocus kan verslappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei najjreb86:

In geen enkele bijdrage van jou lees ik liefde, zachtmoedigheid, geduld.

Dat zie ik idd eigenlijk ook niet.

21 minuten geleden zei TTC:

Dan Brown

Fuck Dan Brown. Die heeft de massa al genoeg met dwaze ideeën bevrucht.

20 minuten geleden zei Hopper:

De reden dat ik niet ben gebleven is dat ik anderen niet voor de voeten wil lopen.   (En nog wat andere persoonlijke redenen)  En een reden is dat ik niet genoegzaam wil wegzinken in een liefdevol gezelschap.

Dus ging het niet om het gedachtengoed, maar om jezelf? Je kunt niet met jezelf overweg in gemeenschap van anderen en je kiest daarom voor eenzaamheid en dit forum? Ik dacht dat liefde met mensen te maken had … nu lijkt het wel of ik het mis heb.

Liefde is elkaar toegewijd en elkaar toegenegen zijn. Kan men de liefde beoefenen, kan men in de liefde zijn zonder zijn naaste?

bewerkt door IKBENANDERS
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei IKBENANDERS:

Dat zie ik idd eigenlijk ook niet.

Misschien is het wel zoals een mentor eens wist te vertellen, melige woorden zijn gevaarlijk. Gelukkig dat hij dat op een nogal ludieke wijze tot expressie wist te brengen, zodat we er ook hartelijk om konden lachen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites