Fundamenteel 1.030 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden 2 uur geleden zei TTC: Is er ook ergens plaats voor een moeder, dat vraag ik me af. Aan de haard vaneigenst :D Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden 25 minuten geleden zei Fundamenteel: Aan de haard vaneigenst Redelijk apart is dat brughagedissen ook kunnen blaffen, weet echter niet of dat vergelijkbaar is met een hond. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 2 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) 7 uur geleden zei TTC: Is er ook ergens plaats voor een moeder, dat vraag ik me af. Goede vraag! Het ‘moederlijke’ kom ik eigenlijk niet tegen als ik terugdenk aan het bijbelse gedachtegoed inzake dit onderwerp. Wel kom ik uit bij Maria. Zou het vaderlijke bij de ‘hemel’ horen en het moederlijke bij de ‘aarde’? Er wordt ook wel gesproken van ‘moeder aarde’. @Fundamenteel: ‘Dus ja, aan de haard vaneigenst.’ 7 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 3 uur geleden zei IKBENANDERS: Goede vraag! Het ‘moederlijke’ kom ik eigenlijk niet tegen als ik terugdenk aan het bijbelse gedachtegoed inzake dit onderwerp. Wel kom ik uit bij Maria. Zou het vaderlijke bij de ‘hemel’ horen en het moederlijke bij de ‘aarde’? Er wordt ook wel gesproken van ‘moeder aarde’. @Fundamenteel: ‘Dus ja, aan de haard vaneigenst.’ Weet het niet, Barnabas schreef er iets over. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 2 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei TTC: Weet het niet, Barnabas schreef er iets over. Ik zou denken: ‘Het is aan de mens om voor de aarde te zorgen (vrouwelijk). Waar onze inspanning samen vallen met de Vader-, de Zoon- en de Heilige Geest-stroom (mannelijk) kunnen we getuige zijn van de zogenoemde “chymische bruiloft” (alchemische bruiloft). Mystieker kan het bijna niet! 3 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 29 minuten geleden zei IKBENANDERS: Ik zou denken: ‘Het is aan de mens om voor de aarde te zorgen (vrouwelijk). Waar onze inspanning samen vallen met de Vader-, de Zoon- en de Heilige Geest-stroom (mannelijk) kunnen we getuige zijn van de zogenoemde “chymische bruiloft” (alchemische bruiloft). Mystieker kan het bijna niet! Barnabas heeft er iets over geschreven, wat je beschrijft lijkt me meer op twee rupsen met vlinders in hun buik. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 2 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 2 minuten geleden zei TTC: Barnabas heeft er iets over geschreven, wat je beschrijft lijkt me meer op twee rupsen met vlinders in hun buik. Waar kan vinden wat de ‘zoon van de vader’ heeft geschreven? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 3 minuten geleden zei IKBENANDERS: Waar kan vinden wat de ‘zoon van de vader’ heeft geschreven? In de reacties op je betoog, eindje terug. In je vorige post bedoelde je 'Chymische Hochzeit'? 2 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 2 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 6 minuten geleden zei TTC: In de reacties op je betoog, eindje terug. In je vorige post bedoelde je 'Chymische Hochzeit'? Bedankt, zal eens moeten terugbladeren … Idd. Dat bedoelde ik: Chymische Hochzeit (= Chymische bruiloft). Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Zojuist zei IKBENANDERS: Bedankt, zal eens moeten terugbladeren … Idd. Dat bedoelde ik: Chymische Hochzeit (= Chymische bruiloft). Alvast benieuwd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 2 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Alvast benieuwd. Ik neem aan dat je hier naar verwijst? Citaat DE Vader en de Heilige Geest zijn geest maar de Zoon is ook geest voordat hij mens werd. De Zoon is een geest die precies past bij zijn lichaam en hij is man. De Vader is ook een manenlijke geest zoals de Zoon dat is en de Heilige Geest is een vrouwelijke geest. Zoals de Zoon man was was Adam man en was Eva vrouw. Zij zijn het beeld van God die man en vrouw is, de vader en moeder die kinderen (een zoon) kunnen krijgen. Dus de Vader is vader en de Heilige Geest is moeder. Ik zou wel eens willen weten waar Barnabas het volgende op baseert: ‘… de Heilige Geest is een vrouwelijke geest’. Weet jij het? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Zojuist zei IKBENANDERS: Ik zou wel eens willen weten waar Barnabas het volgende op baseert: ‘… de Heilige Geest is een vrouwelijke geest’. Weet jij het? Heb er geen idee van, het viel me op. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 2 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 43 minuten geleden zei TTC: Heb er geen idee van, het viel me op. Dan kan ik er niets (nog) niets meer. Hoe kijk jij daar trouwens tegen aan? Dat de H.G. vrouwelijk zou zijn? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten