Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:48:46 schreef Ann het volgende:

veel mensen die met softdrugs begonnen zijn ,stappen over op harddrugs

ik kan er zo heel wat aanduiden

Nee, dat is echt té overdreven. De mensen die harddrugs gebruiken zullen ook echt wel eerst softdrugs gebruikt hebben, maar dat betekent niet dat er veel mensen zijn die van de softdrugs naar de harddrugs overstappen.

Loop maar eens een willekeurige coffeeshop binnen en ga daar maar eens vragen of ze blowen saai beginnen te vinden en daarom willen overstappen naar de harddrugs.

Je zult andere antwoorden krijgen als dat je verwacht. En ja, dat durf ik je te verzekeren smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:54:20 schreef Ann het volgende:

ok dan

sorry heb geen zin in discussies deze dagen

gewoon even info delen

Dan is t niet zo handig van je om te zeggen dat je er veel kunt aanduiden, want dan word ik wel erg nieuwsgierig naar je voorbeelden.

Zo kan namelijk iedereen wel voorbeelden opnoemen waarvan een situatie de slechte kant op ging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. omdat je die mensen niet kent en dus nooit ECHT bewijs zal kunnen zien

2. je nieuwsgierig wordt naar mijn voorbeelden terwijl dat het toch genoeg is als ik zeg dat ze bestaan

3. en ik zei niet dat het meteen zo is , ik zei dat je mag

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las vandaag nog in 't AD over een psychiater die aan patienten eigenlijk slecht kon zien of mensen verslaafd waren aan harddrugs of softdrugs; ze vertoonden dezelfde psychische problemen. Hij zei dat dat vooral de laatste jaren was door de toename van THC.

Ik heb drie jaar in Belgie gewoond en doordat daar de softdrugs illegaal is, moet je aan de wiet komen via een dealer en daardoor kom je daar veel en veel gemakkelijker in aanraking met harddrugs als je softdrugs gebruikt, dan in Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:00:51 schreef Ann het volgende:

1. omdat je die mensen niet kent en dus nooit ECHT bewijs zal kunnen zien

Het waren er toch zoveel? Ik had in ieder geval wel een artikel verwacht. Niet echt een sterk punt.

Quote:
2. je nieuwsgierig wordt naar mijn voorbeelden terwijl dat het toch genoeg is als ik zeg dat ze bestaan

Je verwacht van mij dat ik zomaar iets klakkeloos aan moet nemen, alleen maar omdat jij dat zegt? Nee sorry, zo zit ik niet in elkaar. De meeste op Credible hier niet trouwens.

Quote:
3. en ik zei niet dat het meteen zo is , ik zei dat je mag

Eeuhm, deze snap ik niet echt hamer.gif

Al met al, nog steeds geen reden om te beweren dat ik denk dat jij liegt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 januari 2007 23:41:26 schreef Liset het volgende:

[...]

Het waren er toch zoveel? Ik had in ieder geval wel een artikel verwacht. Niet echt een sterk punt.

het zijn mensen die ik min of meer persoonlijk heb gekend en mensen die vrienden van mij kennen

een stuk of 20-30

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Farizeeën zagen dit en zeiden tegen zijn leerlingen: ‘Waarom eet uw meester met tollenaars en zondaars?’ 12 Hij hoorde dit en gaf als antwoord: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieken wel. 13 Overdenk eens goed wat dit wil zeggen: “Barmhartigheid wil ik, geen offers.†Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.’

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:25:10 schreef diakio het volgende:

De Farizeeën zagen dit en zeiden tegen zijn leerlingen: ‘Waarom eet uw meester met tollenaars en zondaars?’ 12 Hij hoorde dit en gaf als antwoord: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieken wel. 13 Overdenk eens goed wat dit wil zeggen: “Barmhartigheid wil ik, geen offers.†Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.’

Het zou prettig zijn als je ook erbij schrijft waarom je dit bijbelgedeelte hebt geplaatst flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Arjen zegt dat het tijd wordt om nieuwe vrienden te zoeken, als je 30 mensen kent die drugs gebruiken.

Daarop reageert Diakio met een Bijbeltekst die aangeeft dat het juist niet tijd is om nieuwe vrienden te zoeken, maar om deze te helen. Dit zijn de mensen die een dokter nodig hebben, niet de mensen die gezond zijn.

Mocht ik het fout hebben dan corrigeert Diakio me maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:39:20 schreef Leidenschaft het volgende:

Maar dat zegt niks over de verslavendheid van WIET.

Wiet is alleen geestelijk verslavend, tenminste, dat kan het zijn. Er zijn genoeg mensen die alleen op zaterdagavond ofzo een wietje roken, en dat is eigenlijk niet zo'n punt, maar er zijn er ook zat die elke dag blowen, en dát is wel aardig slecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:21:49 schreef Gorthaur het volgende:

Gelukkig dan maar dat Ann dat ook niet schrijft, toch?

idd, het zijn mensen die ik nauwelijks ken, maar iemand waar ik ook veel mee heb omgegaan die kende ze heel goed

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Duiveltjes zijn lief? De duivel is toch niet je naaste? Beste essie, dat kun je niet menen! Wiet en sigaretten hebben een slechte invloed! Word nuchter en verpest je leven niet door verslavingen en het goedpraten van duivels, want dan behoor je God niet toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 12:41:46 schreef Verheven het volgende:

Duiveltjes zijn lief? De duivel is toch niet je naaste? Beste essie, dat kun je niet menen! Wiet en sigaretten hebben een slechte invloed! Word nuchter en verpest je leven niet door verslavingen en het goedpraten van duivels, want dan behoor je God niet toe.

zoals je ziet zijn de posts van essie toch wel een tijdje geleden en niet iedereen op dit forum is Christen (gelukkig maar, anders zou het nog een saaie boel kunnen worden hier! widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 23 april 2005 01:11:46 schreef essie het volgende:

Wiet en sigaretten hebben dezelfde verslavende werking.

Paddo's daarintegen zijn niet verslavend.

Cannabisproducten zijn niet lichamelijk verslavend.

Er bestaan wel vormen van geestelijke verslaving, maar dat ligt dus aan de gebruiker en niet aan het middel.

Zo kun je ook verslaafd zijn aan zoute pinda's eten, postzegels verzamelen, tv kijken, of bingo.

Of wat te denken van Internet en chatten?

Allemaal maar verbieden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 19:23:23 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Klopt.

En cocaïne is trouwens ook niet lichamelijk verslavend.

Klopt, zo ken ik wel iemand die zich lichamelijk niet lekker voelt als hij niet blowt..erg moe, de hele tijd koud, dus ik vraag me af of het altijd zo is dat het niet lichamelijk verslavend kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geestelijke verslaving is imo veel gevaarlijker. Cocaïne is ondanks dat het geen lichamelijke verslaving is vreselijk verslavend.

Heroïne is wel lichamelijk verslavend, maar onder narcose kunnen ze je daarvan laten 'afkicken'. Maar juist doordat het spul ook geestelijk verslavend is, helpt die methode mensen niet van de verslaving af. Het neemt alleen de ontwenningsverschijnselen weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:37:32 schreef Gorthaur het volgende:

Geestelijke verslaving is imo veel gevaarlijker. Cocaïne is ondanks dat het geen lichamelijke verslaving is vreselijk verslavend.

Heroïne is wel lichamelijk verslavend, maar onder narcose kunnen ze je daarvan laten 'afkicken'. Maar juist doordat het spul ook geestelijk verslavend is, helpt die methode mensen niet van de verslavend is.

Alleen bij heroine is de lichamelijke verslaving sterker dan de geestelijke verslaving, dus ik vind het wel een erg goede methode. Daarna moeten ze gewoon nog in een goede behandeling blijven; het lichamelijk afkicken van de heroine is namelijk het ergste. Als dat voorbij is, heb je het grootste gedeelte al gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid