Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Op 12-4-2026 om 21:19 zei Barnabas:

Het omvat ziel en lichaam

Een ziel = lichaam + geest (of levensadem). De levensadem is de levensvonk afkomstig van God. Na je dood gaat die terug naar God. Maar de levensadem is iets onpersoonlijks. Dieren hebben ook de levensadem. De 'geest' van 'Samuel' is hoogstwaarschijnlijk een demon die zich voordoet al Samuel. Samuel zou zich nooit laten gebruiken voor dit soort verboden handelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Een ziel = lichaam + geest (of levensadem). De levensadem is de levensvonk afkomstig van God. Na je dood gaat die terug naar God. Maar de levensadem is iets onpersoonlijks. Dieren hebben ook de levensadem. De 'geest' van 'Samuel' is hoogstwaarschijnlijk een demon die zich voordoet al Samuel. Samuel zou zich nooit laten gebruiken voor dit soort verboden handelingen.

Ik moet hier erg voorzicht zijn, want eigenlijk weet ik het niet.

1. Wat ik wel weet: De ziel wordt opgedeeld in 3 delen: gewaarwordingsziel, bewustzijnsziel, verstands-gemoedsziel. 
  2. Wat ik vermoed, maar (helemaal) niet zeker weet omdat ik me er nooit in heb verdiept: gewaarwordingsziel (bevindt zich het dichtst bij het lichaam) = Nefesh, bewustzijnsziel = Roeach, verstands-gemoedsziel = Neshamah.

@ Sjaka: Zou je er voor willen zorgen dat mijn naam wordt veranderd van IKBENANDERS in Edweena? Ik heb dit al gevraagd middels diverse mailtjes/berichten te sturen naar verschillende personen, maar er gebeurt niets mee.

bewerkt door IKBENANDERS
Link naar bericht
Deel via andere websites