TTC 1.570 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 58 minuten geleden zei IKBENANDERS: Het volgende stukje (mijn samenvatting van de docta ignorantia) ligt al een poosje in de ‘kast’ om te worden gepubliceerd. Misschien dat ik dat nu maar moet doen: Ja, misschien is de tijd er wel rijp voor, aan nog meer complotdenkers hebben we geen nood. 58 minuten geleden zei IKBENANDERS: Onzuiver denken bestaat uit gedachten die een aardse, zintuigelijke kijk op de zaak vertegenwoordigen. Het zuivere denken is dit vreemd Je kunt dit ook proeven in het bovenstaande stukje. Het zou onjuist zijn om te menen dat degenen die in staat zijn tot zuiver denken zich verheven en afgescheiden voelen van zij die hier (nog) niet toe in staat zijn. Dit zou deze mensen eerder terug omlaag trekken, in het onzuivere denken. Cusanus is ook hier weer een heel mooi voorbeeld, en er gaat een heel bijzonder gevoel door mij heen als ik dit schrijf, hij heeft zich heel erg ingezet voor godsdienstvrede. Link naar de pagina is ook in een belabberde NL vertaling beschikbaar door rechts boven de juiste taal te selecteren. Meer vind je op Wikipedia. Dat is wat in jouw bewsutzijn speelt, is dat niet met een tandenstoker een olifant pootje lap proberen te leggen? Het doet geen afbreuk aan wat velen al eens gezegd hebben, de lectuur overvloedig. Achteraf gezien zijn het enkel maar holle woorden geweest, zonder godsdientvrede, zoals je het wil noemen. 1 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten