Spring naar bijdragen

De drie eenheid is een terechte afleiding uit de bijbel

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei Hopper:

Het gaat er steeds om dat de gelovige het op de juiste wijze verstaat.  Daarbij gaat het om de betekenis van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.  Voorbeeld: Johannes 16: 12-13 verteld ons dat er dingen zijn die u (de gelovige in kwestie) nu nog niet kan dragen, maar als de tijd daar is dan zal de Geest der waarheid het u verkondigen.    Maar hoe kan het verkondigt worden als de gelovige in kwestie een foutief beeld heeft van de Geest? Waarom zou je überhaupt de Heilige Geest invullen?   Christus verteld Zelf dat er veel is wat je nog niet kan dragen, maar het dan wel beter weten dan Christus Zelf?

Het heeft wel iets komisch, iemand die probeert uit te leggen dat iets niet te bevatten is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 390
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is toch malle praat, vind je ook niet Breuk?  Toen de Geest van God boven het water zweefde, denk je dat God Zelf toen thuis bleef?  Waar dat ook moge zijn?  Het is een wijze van uitdrukken.   Als

Ja hoor, alle niet JG bijbelvertalers zien het fout 😀 Kolossenzen 1:15 zegt: “Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping.” Deze tekst wordt vaak aan

In dit subforum wordt gediscussieerd vanuit de legitimiteit van het christelijk geloof en de Bijbel als Gods woord. In de subfora van Levensbeschouwing is er meer ruimte voor dit soort opmerkingen. Vr

1 uur geleden zei TTC:

Het heeft wel iets komisch, iemand die probeert uit te leggen dat iets niet te bevatten is. 

Ja, het zal maar gaan over het volstromen met Gods Volkomenheid wat het kennen te boven gaat.    Over het volstromen met de drie personen daarentegen lees je maar weinig in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Het gaat er steeds om dat de gelovige het op de juiste wijze verstaat.  Daarbij gaat het om de betekenis van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.  Voorbeeld: Johannes 16: 12-13 verteld ons dat er dingen zijn die u (de gelovige in kwestie) nu nog niet kan dragen, maar als de tijd daar is dan zal de Geest der waarheid het u verkondigen.    Maar hoe kan het verkondigt worden als de gelovige in kwestie een foutief beeld heeft van de Geest?

Waarom zou je überhaupt de Heilige Geest invullen?   Christus verteld Zelf dat er veel is wat je nog niet kan dragen, maar het dan wel beter weten dan Christus Zelf?

Wat een uitleg... Wat heb je nu eigenlijk concreet gezegd dat relevant is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Niks wat voor jou er toe doet.

In plaats van je te vermoeien met de vraag 'waarom' of te piekeren over zaken die je verstand te boven gaan. Kun je ook gewoon zeggen: "Waar ik voor mezelf niets wil, daar wil God het voor mij".

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:

Ja, het zal maar gaan over het volstromen met Gods Volkomenheid wat het kennen te boven gaat.    Over het volstromen met de drie personen daarentegen lees je maar weinig in de Bijbel.

Van Pascal en Zuse kan je maar moeilijk zeggen dat het ooit buren zijn geweest, ze waren wel met nagenoeg hetzelfde bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Van Pascal en Zuse kan je maar moeilijk zeggen dat het ooit buren zijn geweest, ze waren wel met nagenoeg hetzelfde bezig.

De rust die je zoekt zit niet in het begrijpen van de situatie, maar in het loslaten van de drang om het te begrijpen.  Dan begrijp je hetgeen niet te begrijpen is met een geest welke vrij van 'grijpen' is.

Grijpen of bégrijpen, dat is de kwestie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

De rust die je zoekt zit niet in het begrijpen van de situatie, maar in het loslaten van de drang om het te begrijpen.  Dan begrijp je hetgeen niet te begrijpen is met een geest welke vrij van 'grijpen' is. Grijpen of bégrijpen, dat is de kwestie. 

Tja, we hebben geduld, hoe lang denk je nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ja, in jou verschijnen miljarden maal miljarden sterrenstelsels, je wil me de schatting beslist vergeven. 

Alles verschijnt in mij, daarom ben ik zelf niets.   Maar ik aanschouw slechts dat wat verschijnt.  Bij de mensen met hun machtsdenken staat hun lichaam zo wijd open dat ze vermengd raken met hetgeen ze aanschouwen.  Zo worden ze betrokken bij de wereld.   Ieder zijn meug natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Alles verschijnt in mij, daarom ben ik zelf niets.   Maar ik aanschouw slechts dat wat verschijnt.  Bij de mensen met hun machtsdenken staat hun lichaam zo wijd open dat ze vermengd raken met hetgeen ze aanschouwen.  Zo worden ze betrokken bij de wereld.   Ieder zijn meug natuurlijk.

Dan kunnen we verder met de puntmassalichamen, maar dat is voor ons, kleine kinderen, mensen van vlees en bloed, met een hart en gevoelens. 

19 minuten geleden zei Fundamenteel:

De Z3 werd in 1943 vernietigd bij bombardementen in Berlijn, wellicht daardoor kon hij ook nooit verder ontwikkeld of opgeschaald worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dan kunnen we verder met de puntmassalichamen, maar dat is voor ons, kleine kinderen, mensen van vlees en bloed, met een hart en gevoelens. 

We hoeven niet verder.  Als de geest eenpuntsgericht is dan ziet de geest het mysterie omdat de geest dan zelf ook maar een punt is.   De mens in zijn lichamelijke constitutie ziet slechts verschijningen en vraagt zich af waar dit allemaal over gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

We hoeven niet verder.  Als de geest eenpuntsgericht is dan ziet de geest het mysterie omdat de geest dan zelf ook maar een punt is.   De mens in zijn lichamelijke constitutie ziet slechts verschijningen en vraagt zich af waar dit allemaal over gaat.

Een veelvoorkomend fideïstisch leerstuk is dat redelijke of wetenschappelijke bewijzen voor het bestaan van God niet ter zake zijn en ondeugdelijk, deze godsbewijzen hebben geen enkele reden van bestaan in de fideïstische theologie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Een veelvoorkomend fideïstisch leerstuk is dat redelijke of wetenschappelijke bewijzen voor het bestaan van God niet ter zake zijn en ondeugdelijk, deze godsbewijzen hebben geen enkele reden van bestaan in de fideïstische theologie.

De God die bewezen kan worden is niet God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Hopper:

Niks wat voor jou er toe doet.

In plaats van je te vermoeien met de vraag 'waarom' of te piekeren over zaken die je verstand te boven gaan. Kun je ook gewoon zeggen: "Waar ik voor mezelf niets wil, daar wil God het voor mij".

Ge kunt ook minder op de man lullen en uzelf wat minder supérieur voelen en gewoon "ik weet het niet schrijven."

Het is net door de Bijbel te lezen in begeleiding van de HG dat christenen tot de drie eenheid kwamen.

Ge doopt in naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest omdat Zij een drie eenheid zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites