Spring naar bijdragen

onder de lhbtqa+ vallen in het christendom

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Paulus888:

ik vind dat je nu ook zondig bezig bent met je manier van praten. Dus jij moet ook uit de kerk.

Wat jij vindt doet er niet toe, jij bent niet de maatstaf.

dus jij denkt dat er maar 10 geboden zijn? Leviticus uit je Bijbel gesloopt?

Er is er eigenlijk maar 1 God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf. Samenvatting van de 10 geboden.

Dus iedereen die zich niet aan de 613 geboden houdt moet de kerk uit volgens jouw redenering

Nee, alle 613 wijzen heen naar jezus christus of zijn terug te voeren op het ene gebod God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf.

Nou, dat betwijfel ik. Men kwam er vooral omdat christendom makkelijker was dan vele andere godsdiensten of sekten. Waar je zwaar aan jezelf moest werken.  Plus de Kerk stond open voor slaven en vrouwen

Mooi dat je dat betwijfeld, de vroege christenen werden zwaar vervolgd en verdrukt.

Zo makkelijk was en is het niet om christen te zijn.

8 minuten geleden zei Paulus888:

Denk je dat homoseksualiteit en lesbianiteit enkel om het lichamelijke gaat? Want qua houden van is er geen verschil tussen welke seksualiteit ook. Geestelijk, lichamelijk en alles ertussenin. 

Grotendeels wel, maar dat doet niet terzake ik lan oprecht ervan houden om te stelen maar dat rechtvaardigt de zonde niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sommige mensen willen van de Bijbel en diens God een soort leuk en lief wezentje maken. Ontdaan van alle, in onze ogen, vreemde en ergerlijke zaken. Dan krijg je dat mensen esoterisch gaan Bijbellezen

jawel, je word hiermee geboren en gaat hiermee dood. het is dus niet dat ik speciaal wil zijn of zoiets maar dit ben ik gewoon. het is niet als een hond maar bijvorbbeeld als adhd. je word geboren met

Hoi Milou, Er staat heel veel in de Bijbel. Mijn persoonlijke mening is dat de Bijbel niet als een kant en klaar boek uit de hemel is komen vallen, met een watermerk van God zeggend "Dit is de en

9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Onzin, want Leviticus 18 heeft het niet over tempel prostitutie. Dat is simpelweg een veroordeling van homoseksualiteit.

Letterlijk staat er is ritueel onrein. Dus ik denk ook dat er gerefereerd wordt aan tempelprostitutie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-2-2025 om 19:27 zei sjako:

Letterlijk staat er is ritueel onrein. Dus ik denk ook dat er gerefereerd wordt aan tempelprostitutie.

Aardig bedacht door je vrienden, maar het kan niet. Je geeft de indruk te willen laten zien dat je weet wat er staat, maar tegelijk wordt duidelijk dat je eigenlijk helemaal niet weet wat er precies in Leviticus 18 staat.

Leviticus 18 is een lange lijst met ongewenste seksuele omgangsvormen. Waarvan de meeste binnen de familie zijn.  De omgangsvorm met hetzelfde geslacht wordt genoemd in een adem met mannen of vrouwen met dieren. Het kan dus niet gaan om tempel prostitutie. Van al die handelingen wordt men onrein, ongeacht de plaats van handeling. Als God nu aangeeft welke seksuele omgang niet mag, dan was tempel prostitutie wel specifiek genoemd. Maar dat is niet het geval. Dat geeft 2 mogelijkheden: het kwam uberhaupt niet voor bij de Joden, of het was geen probleem voor God.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Aardig bedacht door je vrienden, maar het kan niet. Je geeft de indruk te willen laten zien dat je weet wat er staat, maar tegelijk wordt duidelijk dat je eigenlijk helemaal niet weet wat er precies in Leviticus 18 staat.

Dat wilt niet zeggen dat God het in Leviticus goedkeurt. Maar specifiek dit vers lijkt op tempelprostitutie te slaan. Elders wordt het gewoon afgekeurd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Dat wilt niet zeggen dat God het in Leviticus goedkeurt. Maar specifiek dit vers lijkt op tempelprostitutie te slaan. Elders wordt het gewoon afgekeurd. 

Ik weet niet of je het weet maar ten tijde van Leviticus was er nog geen tempel. Dus hoezo zou het daarop slaan?

Citaat

1 Verder sprak de HEERE tot Mozes, zeggende:

2 Spreek tot de kinderen Israëls en zeg tot hen: Ik ben de HEERE, uw God!

3 Gij zult niet doen naar de werken des Egyptischen lands, waarin gij gewoond hebt; en naar de werken des lands Kanaän, waarheen Ik u brenge, zult gij niet doen, en zult in hun inzettingen niet wandelen.

4 Mijn rechten zult gij doen, en Mijn inzettingen zult gij houden, om in die te wandelen; Ik ben de HEERE, uw God!

5 Ja, Mijn inzettingen en Mijn rechten zult gij houden; welk mens dezelve zal doen, die zal door dezelve leven; Ik ben de HEERE!

6 Niemand zal tot enige nabestaande zijns vleses naderen, om de schaamte te ontdekken; Ik ben de HEERE!

7 Gij zult de schaamte uws vaders en de schaamte uwer moeder niet ontdekken; zij is uw moeder; gij zult haar schaamte niet ontdekken.

8 Gij zult de schaamte der huisvrouw uws vaders niet ontdekken; het is de schaamte uws vaders.

9 De schaamte uwer zuster, der dochter uws vaders, of der dochter uwer moeder, te huis geboren of buiten geboren, haar schaamte zult gij niet ontdekken.

10 De schaamte der dochter uws zoons, of der dochter uwer dochter, haar schaamte zult gij niet ontdekken; want zij zijn uw schaamte.

11 De schaamte van de dochter der huisvrouw uws vaders, die uw vader geboren is (zij is uw zuster), haar schaamte zult gij niet ontdekken.

12 Gij zult de schaamte van de zuster uws vaders niet ontdekken; zij is uws vaders nabestaande.

13 Gij zult de schaamte van de zuster uwer moeder niet ontdekken; want zij is uwer moeder nabestaande.

14 Gij zult de schaamte van den broeder uws vaders niet ontdekken; tot zijn huisvrouw zult gij niet naderen; zij is uw moei.

15 Gij zult de schaamte uwer schoondochter niet ontdekken; zij is uws zoons huisvrouw; gij zult haar schaamte niet ontdekken.

16 Gij zult de schaamte der huisvrouw uws broeders niet ontdekken; het is de schaamte uws broeders.

17 Gij zult de schaamte ener vrouw en harer dochter niet ontdekken; de dochter haars zoons, noch de dochter van haar dochter zult gij nemen, om haar schaamte te ontdekken; zij zijn nabestaanden; het is een schandelijke daad.

18 Gij zult ook geen vrouw tot haar zuster nemen, om haar te benauwen, mits haar schaamte nevens haar, in haar leven, te ontdekken.

19 Ook zult gij tot de vrouw in de afzondering van haar onreinigheid niet naderen, om haar schaamte te ontdekken.

20 En gij zult niet liggen bij uws naasten huisvrouw ter bezading, om met haar onrein te worden.

21 En van uw zaad zult gij niet geven, om voor den Molech door het vuur te doen gaan; en den Naam uws Gods zult gij niet ontheiligen; Ik ben de HEERE!

22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

23 Insgelijks zult gij bij geen beest liggen, om daarmede onrein te worden; een vrouw zal ook niet staan voor een beest, om daarmede te doen te hebben; het is een gruwelijke vermenging.

24 Verontreinigt u niet met enige van deze; want de heidenen, die Ik van uw aangezicht uitwerpe, zijn met alle deze verontreinigd;

25 Zodat het land onrein is, en Ik over hetzelve zijn ongerechtigheid bezoeke, en het land zijn inwoners uitspuwt.

Nergens ook maar een tempel te bekennen. Het is gewoon weer goedpraten wat niet goed te praten valt. Althans, in onze tijd.

Kan je ook meteen weer lezen wat voor Godheid dit is.

Op 25-2-2025 om 17:51 zei Thinkfree:

Wat jij vindt doet er niet toe, jij bent niet de maatstaf.

Ten eerste was het een grapje. Om te laten zien hoe het zou gaan als iedereen met zonden omging zoals men met homoseksuele zonden omging.

Ten tweede: Natuurlijk ben ik geen maatstaf. Ik geloof niet eens in maatstaven. Het is cultureel en tijdsgebonden. Helaas zijn er nog mensen liever oude Boeken voor zich laten buikspreken dan hun hart of hoofd. 

Er is er eigenlijk maar 1 God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf. Samenvatting van de 10 geboden.

Klinkt mooi, maar in de praktijk komt het erop neer "wat ik denk dat God wil als belangrijkste stellen".. Want niemand weet wie of wat God is. Dus wat men denkt dat God is en wat God wil of denkt zal men als hoogste zien en daarna komt de naaste.

Als jezelf is ook een probleem. Omdat gelovigen vaak denken dat zondeval en zonde bestaan en zij zelf zondig zijn zullen ze zichzelf nooit erg liefhebben. Dus de naaste ook niet.

Nee, alle 613 wijzen heen naar jezus christus of zijn terug te voeren op het ene gebod God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf.

dat moet je de schrijvers van die 613 geboden maar proberen wijs te maken..

Toen die geboden bedacht werden was er niemand die ook maar van Jezus gehoord had.

Mooi dat je dat betwijfeld, de vroege christenen werden zwaar vervolgd en verdrukt.

Zo makkelijk was en is het niet om christen te zijn.

Dat eerste is ook enorm overdreven. Beetje geschiedenis lezen en je weet het. 

Bij andere religies moest je aan jezelf werken. Perfect worden. Bij christendom had je vergeving der zonden. Vrouwen en slaven mochten meedoen. Daarom was het makkelijker.

Grotendeels wel, maar dat doet niet terzake ik lan oprecht ervan houden om te stelen maar dat rechtvaardigt de zonde niet.

Waarom vergelijk je houden van van homos en lesbos met stelen? Vergelijk je houden van van heteros ook met iets slechts?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Paulus888:

Ten eerste was het een grapje.

Dan ben je vast niet de leukste thuis.

Natuurlijk ben ik geen maatstaf. Ik geloof niet eens in maatstaven. Het is cultureel en tijdsgebonden.

Atheïstische dommigheid.

Want niemand weet wie of wat God is.

Persoonlijk aanname ik kan er niks mee.

Omdat gelovigen vaak denken dat zondeval en zonde bestaan en zij zelf zondig zijn zullen ze zichzelf nooit erg liefhebben. Dus de naaste ook niet.

Wat een helder licht ben je ook.  (Not)

Toen die geboden bedacht werden was er niemand die ook maar van Jezus gehoord had.

Wederom een persoonlijke aanname die nergens op is gebaseerd.

Dat eerste is ook enorm overdreven. Beetje geschiedenis lezen en je weet het. 

Idd, dat heb jij duidelijk nagelaten.

Waarom vergelijk je houden van van homos en lesbos met stelen? Vergelijk je houden van van heteros ook met iets slechts?  

Je mist weer eens mijn punt, en wat een vergelijking weer.

Probeer het eens opnieuw en dan inhoudelijk graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Dan ben je vast niet de leukste thuis.

Toevallig wel!

En ook de domste. De sukkeligste, de knapste, de lelijkste.

3 minuten geleden zei Thinkfree:

Atheïstische dommigheid.

Ik vind (zie je, ik ben nederig. Geen maatstaf, geen absoluten. Enkel mijn mening) mensen die een 2500 jaar oud Boek hun normen en waarden laat bepalen juist dom. 

Als er in het Boek had gestaan dat er geen zwaartekracht was waren jullie allemaal van de kerk naar beneden gesprongen.

4 minuten geleden zei Thinkfree:

Persoonlijk aanname ik kan er niks mee.

Dus mijn persoonlijke aanname kan je niks mee. Maar een persoonlijke aanname van iemand uit de pruimentijd vind je zo bijzonder dat je het aanneemt zonder zelf na te denken?

Man, die Israelieten waren qua kennis nergens. Dus hoezo zouden zij toevallig weten wie of wat God was?

5 minuten geleden zei Thinkfree:

Wat een helder licht ben je ook.  (Not)

Bedankt sjapoo.

6 minuten geleden zei Thinkfree:

Wederom een persoonlijke aanname die nergens op is gebaseerd.

Is gebaseerd op logica.. Het NT is allemaal de koe in de kont kijken. En doen alsof teksten uit het OT op Jezus sloegen. Vandaar dat nieuwe gelovigen aangeraden word om eerst het NT te lezen. Want lees je eerst het OT dan haal je daar nergens Jezus uit. De mens is keigoed in verbanden leggen die er niet zijn.

7 minuten geleden zei Thinkfree:

Idd, dat heb jij duidelijk nagelaten.

Nee hoor, ik heb van alles gelezen. Zowel christelijke boeken als niet christelijke historici. Er werden inderdaad christenen vervolgd. Maar niet zo erg als de kerkgeschiedenis schrijvers later hebben beweerd. En ook niet altijd. Maar in korte periodes.

9 minuten geleden zei Thinkfree:

Je mist weer eens mijn punt, en wat een vergelijking weer.

Probeer het eens opnieuw en dan inhoudelijk graag.

Misschien moet je eens wat normaler en vriendelijker reageren? Dan probeer ik het misschien eens opnieuw. Nu heb ik daar weinig behoefte aan. Zoals je kan begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Paulus888:

Misschien moet je eens wat normaler en vriendelijker reageren?

Dit is het nieuwe vriendelijk, absolute maatstaven bestaan namelijk niet ik ben een evo trendsetter.

Je kan mij better bedanken voor het uitvinden van het nieuwe vriendelijk gedrag.

Dan nu graag inhoudelijk reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Dit is het nieuwe vriendelijk, absolute maatstaven bestaan namelijk niet ik ben een evo trendsetter.

Je kan mij better bedanken voor het uitvinden van het nieuwe vriendelijk gedrag.

Dan nu graag inhoudelijk reageren.

ik reageer altijd inhoudelijk. Dat jij erom moet huilen kan ik niks aan doen

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Paulus888:

ik reageer altijd inhoudelijk. Dat jij erom moet huilen kan ik niks aan doen

Ik neem aan dat dit ook één van je grapjes is, meschien ben je toch de leukste thuis. 😂

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Thinkfree:

Ik neem aan dat dit ook één van je grapjes is, meschien ben je toch de leukste thuis. 😂

hahahahaha, nee

Jij wil graag dingen horen die je wilt horen. Dus doe je alsof mijn antwoorden niet inhoudelijk zijn. Dat is een copingmechanisme. Zoals dat andere mensen mij verwijten trol te zijn. Met trollen hoef je niet te discussieren. En met mensen die inhoudelijks niks zeggen ook niet. Je kan jezelf ook nog hoger achten dan degene die je verwijt niet inhoudelijk te zijn...

Leer mij de christelijke mensen kennen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Paulus888:

Jij wil graag dingen horen die je wilt horen.

Weer een ongefundeerde aaname.

Dus doe je alsof mijn antwoorden niet inhoudelijk zijn.

Zijn ze ook niet, jij komt met persoonlijke aaname's aan zonder uitleg verder, en verwacht dan van mij een complete onderbouwing.

Dat is een copingmechanisme

Grappig dat is nu precies waar ik jou van verdenk, maar ik weet ook dat jij er niets aan kan doen.

Je gaat volledig voorbij aan mijn punten die ik maak en vervolgens lul je maar wat en dan denk je dat jij inhoudelijk bezig bent.

Zoals dat andere mensen mij verwijten trol te zijn. Met trollen hoef je niet te discussieren. En met mensen die inhoudelijks niks zeggen ook niet.

Precies drom heb ik het een tijdje geleden alweer opgegeven met je.

Je kan jezelf ook nog hoger achten dan degene die je verwijt niet inhoudelijk te zijn...

Ben jij niet degene die elke keer zegt:  dat domme christenen in een oeroud boek geloven!

Jij bent degene die zich verheven voelt en zodra jij een koekje van eigen deeg krijgt, kruip je in de slachtofferrol.

Leer mij de christelijke mensen kennen

Blijkbaar leer je niet zoveel, je krijgt zelf een duimpje van iemand die satan als avatar heeft tenminste zo lijkt het.

Dat wil toch wel wat zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Paulus888:

Ik weet niet of je het weet maar ten tijde van Leviticus was er nog geen tempel. Dus hoezo zou het daarop slaan?

Dat was natuurlijk een heidense tempel van de volken die daar nog woonden.

5 uur geleden zei Paulus888:

Nergens ook maar een tempel te bekennen. Het is gewoon weer goedpraten wat niet goed te praten valt. Althans, in onze tijd.

Ik praat niks goed, ik bekijk de Bijbel gewoon op een eerlijke manier. Ik zeg toch dat het verder wordt afgekeurd, maar dat is een ander vers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer een ongefundeerde aaname.

Zo kom je over op dit forum. Ik ga uit van de dingen die jij me geeft op een forum. Dat jij misschien iets ander wilt kan, maar draag je hier niet uit. Tevens is zelfkennis de moeilijkste kennis die er is, dus ik vergeef als jij jezelf niet zo goed kent.

Zijn ze ook niet, jij komt met persoonlijke aaname's aan zonder uitleg verder, en verwacht dan van mij een complete onderbouwing.

Het enige wat jij zei was dat ik niet inhoudelijk was. Meer niet. Dat is geen manier van discussieren. Zeg dan tenminste iets waarom mijn reactie niet inhoudelijk is. Vooralsnog zit mijn reactie voller met inhoud dan een zwembad in de zomer.

Ik heb jou nergens om complete onderbouwing gevraagd sjapoo. Volgende keer dus betere smoesjes verzinnen. Je kunt het.

Je gaat volledig voorbij aan mijn punten die ik maak en vervolgens lul je maar wat en dan denk je dat jij inhoudelijk bezig bent.

ik heb je nul punten zien maken.. Je bent gewoon een arrogant mannetje/vrouwtje dat denkt altijd gelijk te hebben.. En als je antwoord krijg dan zeg je loze kreten als "Wederom een persoonlijke aanname die nergens op is gebaseerd".. Daarom zeg ik, jij en ik leven echt op een andere planeet. Waar ik de mens ken en weet dat ze verbanden zien die er niet zijn (OT en NT bijvoorbeeld) of dat de schrijvers van het NT deden alsof bepaalde zaken in het OT sloegen op hun Messias ga jij uit van het idee dat iemand die in 760 vC iets schreef Jezus in gedachten had. Dan ben je gewoon dom en kan je wel van alles zeggen zonder onderbouwing.. Allemaal gebaseerd op een idee dat er een God is die mensen iets in hun oren zei of inspireerde dat dan 500 jaar later uit moest komen.. Echt, dan ben je af.. Doei.

Het is veel logischer en je hoeft er minder bij te verzinnen dat mensen in de NT tijd dingen lazen en dat aan hun Heiland toeschreven. En sowieso zijn er zoveel geboden van de 613 die op geen enkele manier naar Jezus verwezen. Bijvoorbeeld over seksualiteit. Dat je niet met een man mag liggen zoals met een vrouw verwijst op geen enkele manier naar Jezus. Om maar een regel te noemen.

Precies drom heb ik het een tijdje geleden alweer opgegeven met je.

ik geef het op met christenen in het algemeen. Ze zijn namelijk over het algemeen leugenachtig. Of wonen op een andere planeet qua wereldbeeld.

Ben jij niet degene die elke keer zegt:  dat domme christenen in een oeroud boek geloven!

Jij bent degene die zich verheven voelt en zodra jij een koekje van eigen deeg krijgt, kruip je in de slachtofferrol.

in deze reageerde ik op jouw "atheistische dommigheid".. En ik vind het dommer om in een eeuwenoud boek te geloven en die slaafs te volgen dan zelf na te denken over normen en waarden die bij deze tijd passen. 

Waar ik precies in een slachtofferrol kruip weet ik niet. Maar jij zegt wel vaker dingen zonder ze verder te onderbouwen. 

Blijkbaar leer je niet zoveel, je krijgt zelf een duimpje van iemand die satan als avatar heeft tenminste zo lijkt het.

Dat wil toch wel wat zeggen.

Ik weet niet wat a en b met elkaar te maken hebben. Ik kan veel leren en tegelijkertijd een duimpje krijgen van iemand die satan als avatar heeft. Ik ben niet verantwoordelijk voor de duimpjes die mensen mij geven. Of de avatars die mensen dragen.

De persoon die mij een duimpje gaf is een van de weinige christenen met een open mind en vol met zijn voeten in het 2025e jaar na Christus.

44 minuten geleden zei sjako:

Dat was natuurlijk een heidense tempel van de volken die daar nog woonden.

ik lees in Lev niks van een tempel.

Wel dat ze niet zo moeten doen als de heidenen. Want kleintjes zetten zich vaak af tegen groteren...

45 minuten geleden zei sjako:

Ik praat niks goed, ik bekijk de Bijbel gewoon op een eerlijke manier. Ik zeg toch dat het verder wordt afgekeurd, maar dat is een ander vers.

iedereen bekijkt de bijbel op een eerlijke manier. Maar het is zo multi interpreteer baar dat je er alles van kan maken. Net als het ouderwetse NS spoorboekje.    

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-2-2025 om 08:57 zei milou.christen:

hallo allemaal,

ik ben lesbisch, en er staat in de bijbel dat dat tegennatuurlijk is. is dit een zonde?

mvg,

milou

Hoi Milou,

Er staat heel veel in de Bijbel. Mijn persoonlijke mening is dat de Bijbel niet als een kant en klaar boek uit de hemel is komen vallen, met een watermerk van God zeggend "Dit is de enige echte handleiding voor ieders leven."

Hoe je het ook wendt of keert, de Bijbel is door mensen geschreven. Niet door 'God'. Als jij van jezelf weet dat je lesbisch bent en daardoor weet dat je van een ander mens kunt houden, dan is dat m.i. geen zonde. Het zijn eigenlijk altijd anderen (bijna altijd mensen die zichzelf 'christen' noemen) die menen daarover te moeten/mogen oordelen. Leef gewoon je eigen leven en vertrouw op je eigen intuïtie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Paulus888:

ik geef het op met christenen in het algemeen. Ze zijn namelijk over het algemeen leugenachtig.

Gelukkig kom je niet weer terug?

48 minuten geleden zei Paulus888:

Ik kan veel leren en tegelijkertijd een duimpje krijgen van iemand die satan als avatar heeft.

Leer nou eens lezen, ik ben trouwens de grappigste thuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:
51 minuten geleden zei Paulus888:

ik geef het op met christenen in het algemeen. Ze zijn namelijk over het algemeen leugenachtig.

Gelukkig kom je niet weer terug?

51 minuten geleden zei Paulus888:

Ik kan veel leren en tegelijkertijd een duimpje krijgen van iemand die satan als avatar heeft.

Leer nou eens lezen, ik ben trouwens de grappigste thuis.

Wat heeft Milou aan deze 'bijdragen'? Een wedstrijdje ver plassen verdient wellicht een eigen topic maar Milou heeft daar niks aan. Hou aub een beetje rekening met de oorspronkelijke topic vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Monachos:

Hoi Milou,

Er staat heel veel in de Bijbel. Mijn persoonlijke mening is dat de Bijbel niet als een kant en klaar boek uit de hemel is komen vallen, met een watermerk van God zeggend "Dit is de enige echte handleiding voor ieders leven."

Hoe je het ook wendt of keert, de Bijbel is door mensen geschreven. Niet door 'God'. Als jij van jezelf weet dat je lesbisch bent en daardoor weet dat je van een ander mens kunt houden, dan is dat m.i. geen zonde. Het zijn eigenlijk altijd anderen (bijna altijd mensen die zichzelf 'christen' noemen) die menen daarover te moeten/mogen oordelen. Leef gewoon je eigen leven en vertrouw op je eigen intuïtie.

Volgens de Bijbel heeft God wel die dingen gezegd. Tegen Mozes namelijk. 

Als je ervanuitgaat dat de Bijbel door mensen is geschreven verliest het alle kracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Paulus888:

Volgens de Bijbel heeft God wel die dingen gezegd. Tegen Mozes namelijk. 

Als je ervanuitgaat dat de Bijbel door mensen is geschreven verliest het alle kracht.

Heeft God tegen Mozes gezegd "ik heb een hekel aan lesbiennes"? Zo ja waar dan precies?

8 minuten geleden zei Paulus888:

Het is gewoon een feit. Tenzij je gelooft dat God een pen ter hand nam en alles opschreef. De Bijbel is geschreven door mensen die in elk geval zelf geloofden dat ze 'geïnspireerd' werden door een macht buiten zichzelf die we 'God' noemen. Ik laat even in het midden of dat terecht was of dat ze wellicht niet helemaal goed bij hun hoofd waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Monachos:

Heeft God tegen Mozes gezegd "ik heb een hekel aan lesbiennes"? Zo ja waar dan precies?

Het is gewoon een feit. Tenzij je gelooft dat God een pen ter hand nam en alles opschreef. De Bijbel is geschreven door mensen die in elk geval zelf geloofden dat ze 'geïnspireerd' werden door een macht buiten zichzelf die we 'God' noemen. Ik laat even in het midden of dat terecht was of dat ze wellicht niet helemaal goed bij hun hoofd waren.

Neen, de wetten heeft Mozes van God ontvangen. Dus ook van het slapen als een man met een man (en misschien geld dat ook voor vrouwen)..

Ik denk dat niemand gelooft dat God zelf een pen opnam. Wel dat mensen geinspireerd werden. Hoe dat gebeurde, geen idee. Van bepaalde profeten lees je dat ze dingen moesten eten. Dan denk je aan drugs. Maar goed, dat vechten gelovigen maar onder elkaar uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach... Jezus had zelf ook een soort liefdesverhouding met Johannes, de leerling die Hij liefhad. Dat wordt over geen enkele andere apostel geschreven in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Paulus888:
12 uur geleden zei sjako:

🤣🤣🤣

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Monachos:

Ach... Jezus had zelf ook een soort liefdesverhouding met Johannes, de leerling die Hij liefhad. Dat wordt over geen enkele andere apostel geschreven in de Bijbel.

https://centeredonchrist.substack.com/p/what-are-the-four-main-greek-words

Was geen romantisch liefde, woord is agape welke een opofferende liefde is, volgens mij heeft Jezus zich voor heel de wereld opgeofferd.

2 uur geleden zei Paulus888:

Van bepaalde profeten lees je dat ze dingen moesten eten. Dan denk je aan drugs. Maar goed, dat vechten gelovigen maar onder elkaar uit

Alsof gelovigen onder elkaar om atheïstisch nonsens vechten, je benne echt niet goed in je knikker hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites