Spring naar bijdragen

Mattheus 25:46 is het afsnijding, pijn of straf

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Flawless victory:

Wat een ander voor mij kan betekenen is waar de oude mens zich druk om maakt. Een volgeling van Christus kijkt waar hij een broeder kan zijn.   

Een ander constant weer naar beneden trappen komt voort uit de oude mens. Die verheft zichzelf ten koste van een ander.   Het is de bedoeling dat we deze oude natuur door Christus in de dood laten brengen.   En dit soort gedrag voortaan achterwege laten. 

Dat klinkt mooi. Maar kijk nu eens realistisch naar de uitingen van hen die zichzelf christenen noemen, op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 535
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Met een diepe zucht haalde Paulus zijn pijp tevoorschijn – een nieuwe gewoonte sinds hij ontdekte dat kaboutermoraliteit weinig helpt tegen existentiële twijfel. “Weet je,” mompelde hij tegen een voor

Voor zover ik zie is het alleen de NWV die het vertaalt met eeuwige afsnijding. Alle andere vertalingen houden het bij eeuwige pijniging of eeuwige straf, waarbij de straf het vaakst voorkomt. Ik denk

Als God met diep verlangen kijkt om te herstellen wat gebroken is, dan is het kind — zodra het volwassen is geworden en bewust keuzes maakt — zelf verantwoordelijk voor wat het doet met dat aanbod van

6 minuten geleden zei Flawless victory:

Wat een ander voor mij kan betekenen is waar de oude mens zich druk om maakt. Een volgeling van Christus kijkt waar hij een broeder kan zijn.   

Een ander constant weer naar beneden trappen komt voort uit de oude mens. Die verheft zichzelf ten koste van een ander.   Het is de bedoeling dat we deze oude natuur door Christus in de dood laten brengen.   En dit soort gedrag voortaan achterwege laten. 

Jij bent enkel een broeder voor christenen... En wat heeft Jezus daarover gezegd? Dat ZELFS de heidenen dit doen. Jij en de jouwen moeten de anderen liefhebben..

Merk ik bij jullie niks van, jullie trappen enkel andersdenkenden naar beneden. Acties zeggen meer dan woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het lijkt me kritisch genoeg, maar ik denk dat het je gewoon aan argumenten ontbreekt om er tegenin te gaan. Dat kan ik me voorstellen. 

Hoe zo je hebt het over de beren en de kinderen uit Elisha zijn verhaal ik heb alleen de context gegeven. Ahab, Jezebel, 7000, doodmaken en het willen oppakken van profeten, de eerdere profetie over Bethel van Hosea. Dat is geen eens een argument ik plaats in eerste instantie eerst de juiste context. Welke jij toch nooit geweten zou hebben.

Je kan dit zelfde doen over alle materie. Egypte, Sodom, Noah. En dat doe je ook. Maar dat is verder geen argument. Alleen dat je vindt er geen goddelijke interventie mag plaatsvinden of het is onrechtvaardig. De draai hier is dat rechtvaardige mensen onder moeten doen aan de onrechtvaardige of het is onrechtvaardig. Zo werkt het gewoon niet.

De rechtvaardige zullen en hebben altijd speciale bescherming. Zelfs wonderlijke bescherming..

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Monachos:

Dat klinkt mooi. Maar kijk nu eens realistisch naar de uitingen van hen die zichzelf christenen noemen, op dit forum.

Die houden jou dan een spiegel voor.  En jij hen. Maar is dat dan de plaats waar je wilt blijven? Het spiegelpaleis? Waarin de ene oude mens de andere uitfoetert?  Daarmee voed je je eigen oude mens.  “Hij moet wassen, maar ik moet minder worden” zegt Paulus. Johannes 3:30.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Die houden jou dan een spiegel voor.  En jij hen. Maar is dat dan de plaats waar je wilt blijven? Het spiegelpaleis? Waarin de ene oude mens de andere uitfoetert?  Daarmee voed je je eigen oude mens.  “Hij moet wassen, maar ik moet minder worden” zegt Paulus. Johannes 3:30.

Dat zei Johannes de doper. Paulus was toen nog niet eens 'in the picture'.

Ik kijk continu kritisch in de spiegel. Maar het nadeel van lieden die zichzelf 'christen' noemen is dat ze denken die kritische reflectie niet nodig te hebben want ze hebben 'de waarheid' immers al zogenaamd gevonden. Alsof het een ding is dat ze zodra ze het menen te hebben verworven, voor altijd kunnen bezitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Paulus888:

Jij bent enkel een broeder voor christenen... En wat heeft Jezus daarover gezegd? Dat ZELFS de heidenen dit doen. Jij en de jouwen moeten de anderen liefhebben..

Dat is jouw oordeel. Een oordeel waarmee je zelf wordt wedergemeten.   Want jij kent mij niet.  Je hebt geen flauw benul waar je over praat maar je haalt wel Jezus aan, in wie je niet eens gelooft en dat om christenen te trollen.    En dan het woord liefde in de mond nemen. Terwijl je Hem die Liefde was en is, en voor ons allen aan het kruis is gegaan, ontkent. En toch zijn hier nog enkele christenen, het zijn er niet veel meer want de rest heb je weggejaagd, die zijn gebleven. En die toch nog de moeite nemen met je te praten. Op je eigen niveau. 

18 minuten geleden zei Paulus888:

Merk ik bij jullie niks van, jullie trappen enkel andersdenkenden naar beneden. Acties zeggen meer dan woorden.

Volgens mij ben je hier nog steeds niet verbannen. 

…..

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik heb ook geen werk de hele tijd als ik zeg dat ik wil gaan werken geeft de Heer geld en laat me uitslapen. Ik kan ook goed verdienen, gemiddeld 300-500€ per dag maar toch werk ik niet en doe ik met heel weinig geld. De laatste keer dat ik werkte is een lange tijd geleden.

Dat klinkt alsof je het zo wel best vindt. Klopt dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat is jouw oordeel. Een oordeel waarmee je zelf wordt wedergemeten.   Want jij kent mij niet.  Je hebt geen flauw benul waar je over praat maar je haalt wel Jezus aan, in wie je niet eens gelooft en dat om christenen te trollen.    En dan het woord liefde in de mond nemen. Terwijl je Hem die Liefde was en is, en voor ons allen aan het kruis is gegaan, ontkent. En toch zijn hier nog enkele christenen, het zijn er niet veel meer want de rest heb je weggejaagd, die zijn gebleven. En die toch nog de moeite nemen met je te praten. Op je eigen niveau. 

Volgens mij ben je hier nog steeds niet verbannen. 

…..

Grappig dat je dit zegt. Ik weet werkelijk niet waar te beginnen.. je huilt dat ik jou niet ken, dat ik geen idee heb waar ik over praat etc. Maar je kent mij niet, figulus kent mij niet, Arikostas kent mij niet, Leren Schoen kent mij niet. En toch hebben ze hier oordelen over mij alsof ze nog met mij geknikkerd hebben. 
Hoor je mij zeggen "een oordeel waarmee ze zelf worden gemeten"? Natuurlijk niet..

Stel dat jij oordeelt over mij (wat je gedaan hebt) word je zelf dan ook geoordeeld? Of geld dit voor jou niet?

Je hebt steeds van die woorden, maar uit jouw daden blijkt iets anders. Maar goed, dat ben ik wel gewend van bijbelgelovigen. Kan je in de Bijbel ook lezen. Mozes kwam terug van de berg, met stenen tafelen waarop stond "gij zult niet doden" en het eerste wat hij liet doen was iedereen doden die de Levieten tegenkwamen. Paulus heeft het over de liefde, maar de man oordeelde alles en iedereen die zijn mening niet deelde. Jezus had het over vergeving 7 maal 70 maal, liefhebben van de vijanden, maar de Jezus uit Openbaring is niet gekomen voor hen die niet in Hem geloven.. Zo kan ik nog wel doorgaan. Dominees praten over rijke mensen die het koninkrijk der hemelen niet binnen kunnen gaan, maar zelf hebben ze 3 auto's voor de deur staan. Vooral in Amerika dan.. Indiase goeroes roepen dat seks slecht is, maar misbruiken hun dienaren bij de vleet.. Woorden zijn
overal en altijd anders dan daden.

Je hebt het over mijn niveau, maar ik heb de door jouw zo geliefde christenen enorm veel fouten zien maken. Enkel in dit topic. Mensen die anderen iets verweten wat ze zelf gezegd hebben (Figulus over "kleuters" wat DBI gezegd zou hebben, terwijl hij het zelf gezegd heeft), Leren Schoen die het had over de duivelse geest van DBI terwijl DBI het als gedachte van Figulus had beschreven (woorden in de mond leggen).. Ook niet echt van hoog niveau..

Geef gewoon eens eerlijk toe dat je christenen altijd likt/liked ook al hebben ze geen gelijk..

6 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik heb ook geen werk de hele tijd als ik zeg dat ik wil gaan werken geeft de Heer geld en laat me uitslapen. Ik kan ook goed verdienen, gemiddeld 300-500€ per dag maar toch werk ik niet en doe ik met heel weinig geld. De laatste keer dat ik werkte is een lange tijd geleden.

Je zegt het waarschijnlijk elke maand? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 Tessalonicenzen 3:

10 Want ook toen wij bij u waren, bevalen wij u dit: Wil iemand niet werken, dan zal hij ook niet eten.

11 Wij horen namelijk, dat sommigen onder u zich ongeregeld gedragen, door geen werk te verrichten, maar bezig te zijn met wat geen werk is;

12 Zulke mensen bevelen wij en wij vermanen hen in de Here Jezus Christus, dat zij rustig bij hun werk blijven en hun eigen brood eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Monachos:

Dat zei Johannes de doper. Paulus was toen nog niet eens 'in the picture'.

Ja sorry, foutje van mij. Hoe dan ook Hij moet wassen, ik moet minder worden.  Geldt voor iedere Christen. 

2 minuten geleden zei Monachos:

Ik kijk continu kritisch in de spiegel. Maar het nadeel van lieden die zichzelf 'christen' noemen is dat ze denken die kritische reflectie niet nodig te hebben want ze hebben 'de waarheid' immers al zogenaamd gevonden. Alsof het een ding is dat ze zodra ze het menen te hebben verworven, voor altijd kunnen bezitten.

Het is nu juist zaak áchter de spiegel te  kijken in plaats van erin.  Wat “ze” hebben verworven en “menen te bezitten”, daar ga jij  of ik helemaal niet over.   Wat jij probeert te doen is de hele tijd de oude mens van de ander proberen te veranderen door je eigen oude mens.  Oftewel strijden tegen andermans vlees vanuit je eigen vlees.  Dat zal nooit werken, want je zaait dan het verkeerde zaad op de verkeerde akker. 

Dat moet je verder zelf weten natuurlijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Monachos:

2 Tessalonicenzen 3:

10 Want ook toen wij bij u waren, bevalen wij u dit: Wil iemand niet werken, dan zal hij ook niet eten.

11 Wij horen namelijk, dat sommigen onder u zich ongeregeld gedragen, door geen werk te verrichten, maar bezig te zijn met wat geen werk is;

12 Zulke mensen bevelen wij en wij vermanen hen in de Here Jezus Christus, dat zij rustig bij hun werk blijven en hun eigen brood eten.

Oh ik werk voldoende. Het is maar hoe je het bekijkt. Hoe wil dit noemen, denk je dat ik graag met je in gesprek ga?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Monachos:

Dat klinkt alsof je het zo wel best vindt. Klopt dat?

Dat is jouw zaak niet. Als je van Christus bent is dit jouw zaak niet.  Als je van Christus bent dan bouw je Hem op en dan blijf je niet je eigen spiegelbeeld veroordelen. Alles wat van deze wereld is, inclusief de baan waar je zo op pocht, gaat voorbij.  Het enige van Eeuwigheidswaarde is Christus.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat is jouw zaak niet. Als je van Christus bent is dit jouw zaak niet.  Als je van Christus bent dan bouw je Hem op en dan blijf je niet je eigen spiegelbeeld veroordelen. Alles wat van deze wereld is, inclusief de baan waar je zo op pocht, gaat voorbij.  Het enige van Eeuwigheidswaarde is Christus.

Dat klopt ja. Ik bouw alleen op mijn Heer. Dat heb jij goed gezien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Flawless victory:

maak er dan snel een einde aan...

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat is jouw zaak niet. Als je van Christus bent is dit jouw zaak niet.  Als je van Christus bent dan bouw je Hem op en dan blijf je niet je eigen spiegelbeeld veroordelen.

Eikels die wel een grote bek hebben op dit forum maar ondertussen werkeloos en lui hun uitkerinkje af zitten te wachten zijn niet mijn spiegelbeeld. Ik werk en verloochen mezelf voor mijn brood. Dus lul niet zo dom, christelijk moraalriddertje.

De tijd zal het allemaal leren. Christus is ongetwijfeld heel erg trots op Zijn 'volgelingen' die zichzelf al helemaal naast Hem hebben gepositioneerd maar die ondertussen geen ene fuk bijdragen.

Mattheüs 7:

23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

'Werkers der werkeloosheid' was nog mooier geweest.

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Monachos:

Eikels die wel een grote bek hebben op dit forum maar ondertussen werkeloos en lui hun uitkerinkje af zitten te wachten zijn niet mijn spiegelbeeld. Ik werk en verloochen mezelf voor mijn brood. Dus lul niet zo dom, christelijk moraalriddertje.

De tijd zal het allemaal leren. Christus is ongetwijfeld heel erg trots op Zijn 'volgelingen' die zichzelf al helemaal naast Hem hebben gepositioneerd maar die ondertussen geen ene fuk bijdragen.

Mattheüs 7:

23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Hij is boos toch dat die moet werken. Ja dat heb je alleen aan jezelf te danken.

Gaat die uitmaken voor ongerechtigheid

Omdat hij moet werken. ben je homo?

Dat ben je dus. Daarom. Duidelijk. 

Gaat je wekkertje morgen lekker vroeg hoop ik voor je. Jij verdient dat ook. Dat is duidelijk.

Ik hoop dat jij kapot gaat van binnen vandaag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Monachos:

Mattheüs 7:

Als je niet oppast, Monachos, neemt God je jouw baan af.   Over denken het te bezitten, gesproken. God geeft en God neemt.  En wat je vermag vermag je enkel in Hem. Een christen behoort dat te weten.    En de enige die de moraalridder blijft uithangen ben jij.     Maar suit yourself.

19 minuten geleden zei Paulus888:

maak er dan snel een einde aan...

Waaraan precies?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Monachos je hebt echt een probleem zelfs als mevrouwtje het zegt kan je beter opgaan passen. Wat ben je nou voor een fl*kk3r. En dan als religieus figuur jezelf proberen voor te doen, terwijl je wekkertje morgen af gaat. JIJ MOET. Werken. Niet doen alsof je zelf iets te zeggen heb. 

Ik houd van me schatje ben niet zo’n vieze fl*kk*r als dat jij bent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites