Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 09:42:53 schreef Susanne het volgende:

Als Hij zin had in een feestje... zou hij dan in de moshpit gaan staan?

Ik veroordeel t niet hoor... (hoorde een week geleden voor t eerst van de term...) En er zijn mensen die het leuk vinden.. Maar je moet denk ik wel goed bedenken wat je er doet en of je dat kan rechtvaardigen met je leven als Christen.

jeetje, bedenk jij bij alles wat je doet of je het kan rechtvaardigen als Christen? Of staat er ergens een bijbel tekst wat zegt dat het niet mag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:30:21 schreef danielpunt het volgende:

[...]

jeetje, bedenk jij bij alles wat je doet of je het kan rechtvaardigen als Christen? Of staat er ergens een bijbel tekst wat zegt dat het niet mag.

Er is uiteraard geen bijbel tekst over pitfighten, nee. Wat is er mis met ergens bij stil te staan wat Jezus zou hebben gedaan? Dat zouden juist meer mensen moeten doen, zou een hoop problemen kunnen schelen, lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou Jezus wel make-up hebben gebruikt?

Zou Jezus wel studie X hebben gevolgd?

Zou Jezus wel met pensioen zijn gegaan?

Zou Jezus wel een WWJD bandje gedragen hebben?

Er bij stil staan is best goed, maar hoe letterlijk ik dat moet opvatten is wat anders, zoals ik met mijn voorbeeldje hoop te laten zien.

En ik vind dat er helemaal niks mis is met moshpits an sich.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus zou nooit met pensioen gegaan zijn!

Voor die leeftijd was Hij al gestorven, weer opgestaan en terug gekeerd naar de hemel.

En de moshpit.

A. Het is helemaal niet het doel om iemand op z'n neus te slaan. Normaal gesproken hoor je helemaal niet doelbewust op iemand in te schoppen/slaan.

B. En risico dat je perongeluk geraakt word bestaat idd en zal ook zeker een paar keer gebeuren. Maar dat risico doe je jezelf toch wel aan als je in de pit gaat staan.

Wat zou daar onetisch aan moeten zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:07:05 schreef krokeledokus het volgende:

Lucas 6:29 Als iemand je op de wang slaat, bied hem dan ook de andere wang aan

smile.gif

Een goede tekst. In een moshpit is het NOT DONE om iemand dus maar in elkaar te trappen omdat iemand je per ongeluk raakte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:58:16 schreef Gorthaur het volgende:

Jezus zou nooit met pensioen gegaan zijn!

Voor die leeftijd was Hij al gestorven, weer opgestaan en terug gekeerd naar de hemel.

En de moshpit.

A. Het is helemaal niet het doel om iemand op z'n neus te slaan. Normaal gesproken hoor je helemaal niet doelbewust op iemand in te schoppen/slaan.

B. En risico dat je perongeluk geraakt word bestaat idd en zal ook zeker een paar keer gebeuren. Maar dat risico doe je jezelf toch wel aan als je in de pit gaat staan.

Wat zou daar onetisch aan moeten zijn?

Zelfs als Jezus nog geleefd had, bestond de hele pensioen-regeling toen nog niet.

Het idee van een pit is iig om flink te duwen en trekken. Alleen het idee dat Jezus iemand, al dat niet onbedoeld, pijn zou doen, heeft naar mijn mening toch echt wel een etische achtergrond.

Quote:
A dangerous genre of dancing related to heavy metal/rock music. Usually done in crowded areas by pushing, shoving and jumping. The denser frontal part of a concert gig will usually have the crazier stunts such as trampling and crowd surfing.

Bron: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=moshing

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 17:20:40 schreef PiB het volgende:

Ik vind die moshpits bij concerten trouwens maar soft gedoe. Als ik met m'n zus mee moet naar de uitverkoop, gaat het er altijd veel ruiger aan toe
mondhouden.gif

Dan heb je de verkeerde pits gezien. devil.gif

Al moet ik toe geven dat niks het viveau haalt van een uitverkoop. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 17:15:55 schreef Grawl het volgende:

Zelfs als Jezus nog geleefd had, bestond de hele pensioen-regeling toen nog niet.

Dus wwJd: geen pensioen.

Quote:
Het idee van een pit is iig om flink te duwen en trekken. Alleen het idee dat Jezus iemand, al dat niet onbedoeld, pijn zou doen, heeft naar mijn mening toch echt wel een etische achtergrond.

Ongetwijfeld. En daarom zullen we ook maar niet denken aan een Jezus die Rugby, voetbal of een andere contact sport speelt. Toch?

Of wat te denken aan een matial art...

Quote:
[...]

Leuke wikipedia quote.

Ben het er trouwens nog met de quote eens ook. Vind ook niet dat er iets onetisch in staat...

En hoe vaak heb je zelf wel eens een pit gezien of ben je er zelf wel eens in geweest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rugby niet nee, maar voetbal hoeft niet persé met geweld te gaan. Het hoeft er niet als de Fifa aan toe te gaan of hoe het allemaal begonnen was puh2.gif

En ja, ik heb wel eens een pit gezien en erin geweest. Dat was dan wel tijdens een screamo optreden, dus daar kan het misschien aan gelegen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 19:14:22 schreef Grawl het volgende:

Rugby niet nee, maar voetbal hoeft niet persé met geweld te gaan. Het hoeft er niet als de Fifa aan toe te gaan of hoe het allemaal begonnen was
puh2.gif

Maar toch gebeuren er ongelukken. Ook onbedoeld vliegen de koppen wel eens tegen elkaar, of trapt er iemand tegen de schenen van de ander.

En of die trap nou tegen de bal is bedoeld of tegen een stuk lucht doet er denk ik niet veel toe.

Quote:
En ja, ik heb wel eens een pit gezien en erin geweest. Dat was dan wel tijdens een screamo optreden, dus daar kan het misschien aan gelegen hebben.

Vond je het daar geweldadig er aan toe gaan?

Ik ervaar de sfeer juist erg gemoedelijk. Als iemand valt komen ze je direct te hulp en helpen je overeind.

Als er iemand gewond raakt zijn er direct mensen in de pit die om je heen komen staan om je te helpen en de rest op afstand te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jawel, maar voetbal is bedoeld voor fun, en pitten is toch meer bedoeld voor het trekken en duwen. De kans dat je bij een partijtje stoeien iemand slaat, is groter dan dat je iemand slaat tijdens voetballen (denk hierbij dan aan een vriendschappelijke partij tussen wat vrienden).

En ja, ik vond 't toen redelijk geweldadig aan toe gaan. Zeker met van die reuzen erbij die 2 maal sterker zijn dan de rest. Het is ook niks voor mij, maar ik ben er verder ook niet tegen. Ieder z'n eigen ding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 17:57:04 schreef Huskarl het volgende:
In de Speelwaghen, in de Bibelot, en in Elektra is er officieel ook een pitverbod.

Vandaar dat ik toch elke keer onder de blauwe plekken terugkom
engel.gif

* Diana gaat nu wel heel hard twijfelen aan haar geheugen...

Volgens mij is een aantal jaar geleden een verbod ingesteld door de overheid dat er geen Moshpits meer gehouden mogen worden op de officiele festivals.

Dit was na aanleiding van een festival, ik dacht dance valley...

engel.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:25:33 schreef Diana het volgende:

[...]

* Diana gaat nu wel heel hard twijfelen aan haar geheugen...

Volgens mij is een aantal jaar geleden een verbod ingesteld door de overheid dat er geen Moshpits meer gehouden mogen worden op de officiele festivals.

Dit was na aanleiding van een festival, ik dacht dance valley...

engel.gifknipoog_dicht.gif

Dacht dat het over crowdsurfen ging hoor, dat verbod. Moshpit is toegestaan, crowdsurfen niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 26 oktober 2005 19:27:16 schreef Grawl het volgende:

Jawel, maar voetbal is bedoeld voor fun, en pitten is

Ook voor fun.

Quote:
dat je bij een partijtje stoeien iemand slaat, is groter dan dat je iemand slaat tijdens voetballen (denk hierbij dan aan een vriendschappelijke partij tussen wat vrienden).

En tussen een vriendschappelijk potje voetbal en een potje schaken is het risico ook weer groter.

Quote:
Het is ook niks voor mij, maar ik ben er verder ook niet tegen.

Oké prima. Dat mag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Er is niks etisch onverantwoord aan het dragen van make-up, of met pensioen gaan. Dat ligt wel anders bij elkaar in een straal van 3 meter de neus inslaan; ongeacht of die mensen 't leuk vinden of niet.

Daar dacht Paulus wel iets anders over smile.gif

Quote:
Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;

Daarbij is ethiek ook nog eens persoongeboden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:50:20 schreef Grawl het volgende:

Er is niks etisch onverantwoord aan het dragen van make-up, of met pensioen gaan. Dat ligt wel anders bij elkaar in een straal van 3 meter de neus inslaan; ongeacht of die mensen 't leuk vinden of niet.

Dat valt best mee. Als je netjes buiten de pit blijft staan krijg je echt geen klap op je smoel. En zelfs als je valt word je meestal netjes omhoog geholpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je in de pit gaat weet je toch dat je de kans loopt er een beetje blauw uit te komen.

Net als dat je met die wetenschap in sommige kermisattracties gaat.

En hetzelfde geldt voor voetballen, turnen, boksen etc.

Jezus zou het veel te druk hebben gehad met belangrijkere zaken, denk ik.

Maar je kan niet zeggen dat Jezus niet tegen een stootje kan.

(hamer.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:35:58 schreef danielpunt het volgende:

[...]

Dat valt best mee. Als je netjes buiten de pit blijft staan krijg je echt geen klap op je smoel. En zelfs als je valt word je meestal netjes omhoog geholpen.

hmm.. ik stond buiten een pit, maar heb toch wel een paar klappen gekregen verbaasd.gif

Soms als je valt word er ook gewoon over je heen gelopen. lijkt me niet echt prettig, maar toch vind ik pits leuk ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid