Spring naar bijdragen

Crea-topic!


Aanbevolen berichten

Ik heb voor mijn eerste tantezeggetjer (van vriendliefs kant) een kraamcadeautje gemaakt. Heel simpel, maar toch. Linkje naar het plaatje: link

- 3 spuuglapjes voorzien van een randje en met textielverf een schaapje er op gemaakt. Schaapje is met paarse textielstift gemaakt en vervolgens ingekleurd met parelmoerkleurige textielverf.

- zomerrompertje maat 50/56 voorzien van een schaapje.

- winterrompertje maat 62/68 ook een schaapje gegeven.

't is een iniminimensje van 4 pond bij de geboorte (maand te vroeg) dus ik denk dat ze 't voorlopig nog wel past. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Of een natuurlijk gestorven dier. Ik spreek niet zo makkelijk over 'waarschijnlijk' daar er niet specifiek staat hoe God aan die huid komt en idere aanname gemaakt wordt in zijn/haar eigen perspectief

Er staat nergens dat God een dier doodmaakte. Er staat dat Hij een huid gebruikte.   En imho zou een christen wel wat tegen doodknuppelen moeten hebben, daar het vegetarier zijn in t Paradij

En jij maar fout denken dan.   Dan behoor jij tot de categorie niet-oplettende lezers, want ik stelde ook dat Kaasjeskruid zijn partner niet uit een rib word geboetseerd. Toch maakte God w

Posted Images

  • 1 month later...

Ik heb een mobielhoesje gehaakt!

Er zit inmiddels nog een flap overheen, ik moet er nog twee knoopjes aanmaken zodat de flap ook dichtkan.

rimg0158e.jpg

rimg0159s.jpg

dat geluksnijntje zit aan m'n mobiel vast, niet aan het hoesje zelf puh2.gif

Ik heb nog zo'n soortgelijkhoesje in het zwart gemaakt voor m'n broertje en ben er nu 1 voor m'n moeder aan het haken!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik ben weer bezig met breien. Vorige week 4 bollen gekocht toen ik bij m'n ouders was als beginnetje en vrijdagavond tijdens een lange treinreis begonnen. Na wat gefreubel had ik een mooi begin van 80 steken per toer op pennen 5. Maar daardoor brei ik per bol slechts 15-20 centimeter (heb nu 12 cm en nog ongeveer een derde van de bol over). Anyways, ik zaterdag gelijk naar de Zeeman op Urk om extra bollen te halen.

Alleen hadden ze daar wel andere kleuren, maar niet wit. Dus ik vandaag naar de Zeeman in Ede, waar ze gelukkig wel een paar witte bollen hadden. Kom ik thuis, blijk ik de verkeerde kleur wit (01 ipv 03) te hebben meegepakt. Maar weer terug om te ruilen dus. Morgen ben ik in Oss, ga ik mooi daar even in de Zeeman kijken of ze het goede kleurtje hebben. En m'n moesje lief aankijken of ze ff in de Zeeman wil kijken of ze daar de juiste kleur nog wel hebben. 't Is wat, maar ik heb straks wel een heerlijk warme sjaal. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben weer bezig met breien.

Ik ook! Nouja, ik heb 200 steken op pen 4.5 staan puh2.gif Wordt een winterdekentje voor dochterlief. Ik moet een toer of 500 om een dekentje van het juiste formaat te maken. Heb nu 10 bollen maar ik gok dat ik wel wat meer nodig ga hebben widegrin.gif

Heb trouwens bamboe gekocht. De beschrijving 'zachter dan katoen, neemt 60% meer vocht op, anti-allergisch' sprak me wel aan. En het is inderdaad geweldig zacht biggrin.gif Anti-allergisch is in ons astma-hooikoorts-eczeemhuisje ook wel zo prettig smile.gif (gelukkig nog geen van allen bij dochterlief te bekennen party.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik knutsel nog steeds wallpapers volgens een vast patroon met vaste (gejatte en geleende) ingrediënten. Daarbij probeer ik zo min mogelijk na te denken en gewoon op intuïtie te werken. Dat zul je misschien niet aan het resultaat afzien maar, geloof me, voor mij is dat een uitdaging op zich.

Paar voorbeeldjes:

getaway_1440x900.JPG07700900461_1440x900.jpg

hugme_1440x900.jpgcuriosity_1440x900.jpg

learn_1440x900.jpgfine_1440x900.jpg

bigmachine_1440x900.jpgprovoking_1440x900.jpg

uterus_1440x900.jpgmixtape_1440x900.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heb trouwens bamboe gekocht. De beschrijving 'zachter dan katoen, neemt 60% meer vocht op, anti-allergisch' sprak me wel aan. En het is inderdaad geweldig zacht
biggrin.gif
Anti-allergisch is in ons astma-hooikoorts-eczeemhuisje ook wel zo prettig
smile.gif
(gelukkig nog geen van allen bij dochterlief te bekennen
party.gif
)

Is dat veel duurder dan katoen? En waar kan je dat halen?

Ik kan alleen katoen gebruiken, ook ivm allergie en exceem -___- Maar als bamboe goedkoper of qua prijs vergelijkbaar is wil ik dat ook wel eens proberen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik wil graag een beeldje maken, een heiligenbeeldje om precies te zijn. Maar ik heb geen oven, geen keramiekoven dan, wel een gewone oven. Je hebt wel van die zelfdrogende klei, maar werkt dat een beetje? Of zijn er andere manieren om leuk zelf beeldjes te maken? Ik ben op zich best handig met dat soort dingen, maar geen ervaringen met beeldhouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou ook iets uit een zachte steensoort kunnen maken (speksteen of mergel bijvoorbeeld) Dit werkt wel heel anders dan klei omdat je met een minder flexibel materiaal werkt, maar het kan wel hele verrassende resultaten opleveren. Speksteen is trouwens meer geschikt voor een wat abstracter beeld en met mergel kan je ook wel wat preciezer werken. En als je toch met klei wilt werken kan je het misschien wel ergens laten bakken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me voorstellen dat fimoklei niet echt heel geschikt is om echt een beeldje van te maken, zoutdeeg is daarentegen volgens mij wel een heel goed idee. Je kan het ook nog eens makkelijk schilderen en lakken en dat geeft dan echt een mooi resultaat! Al weet ik niet in hoeverre je met dat deeg ook in de hoogte iets kunt doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat zelf ook al te denken aan speksteen, maar mergel is misschien ook een idee. Ik meen dat dat ook als bouwmateriaal verkrijgbaar is, dus het hoeft niet heel duur te zijn. Is dat ook glad af te werken (zoals speksteen)?

Zoutdeeg, is dat dat spul waar huisvrouwen van die lelijke siergebakjes mee maken en zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid