Joëlle 0 Geplaatst 5 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2010 Ik heb voor mijn eerste tantezeggetjer (van vriendliefs kant) een kraamcadeautje gemaakt. Heel simpel, maar toch. Linkje naar het plaatje: link - 3 spuuglapjes voorzien van een randje en met textielverf een schaapje er op gemaakt. Schaapje is met paarse textielstift gemaakt en vervolgens ingekleurd met parelmoerkleurige textielverf. - zomerrompertje maat 50/56 voorzien van een schaapje. - winterrompertje maat 62/68 ook een schaapje gegeven. 't is een iniminimensje van 4 pond bij de geboorte (maand te vroeg) dus ik denk dat ze 't voorlopig nog wel past. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 5 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2010 Liiiiieeeeeef!!!! <3 (Oh jee, waarom vind ik kinderkleertjes nu weer lief? Dat Olorin het maar niet ziet. ) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 6 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2010 Omdat babykleertjes zo heerlijk klein zijn en het je doet denken aan je poppenspeeltijd (Ik vond kleertjes nooit zo interessant, mijn poppen waren altijd naakt. Bij mijn dochter is dat dan wel weer helemaal bijgetrokken ) Ze zijn schattig Joëlle! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 6 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2010 Superleuk, Joelle! Echt een leuk origineel cadeau heb je dan! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Videl 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Ik heb een mobielhoesje gehaakt! Er zit inmiddels nog een flap overheen, ik moet er nog twee knoopjes aanmaken zodat de flap ook dichtkan. dat geluksnijntje zit aan m'n mobiel vast, niet aan het hoesje zelf Ik heb nog zo'n soortgelijkhoesje in het zwart gemaakt voor m'n broertje en ben er nu 1 voor m'n moeder aan het haken! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Ik ben weer bezig met breien. Vorige week 4 bollen gekocht toen ik bij m'n ouders was als beginnetje en vrijdagavond tijdens een lange treinreis begonnen. Na wat gefreubel had ik een mooi begin van 80 steken per toer op pennen 5. Maar daardoor brei ik per bol slechts 15-20 centimeter (heb nu 12 cm en nog ongeveer een derde van de bol over). Anyways, ik zaterdag gelijk naar de Zeeman op Urk om extra bollen te halen. Alleen hadden ze daar wel andere kleuren, maar niet wit. Dus ik vandaag naar de Zeeman in Ede, waar ze gelukkig wel een paar witte bollen hadden. Kom ik thuis, blijk ik de verkeerde kleur wit (01 ipv 03) te hebben meegepakt. Maar weer terug om te ruilen dus. Morgen ben ik in Oss, ga ik mooi daar even in de Zeeman kijken of ze het goede kleurtje hebben. En m'n moesje lief aankijken of ze ff in de Zeeman wil kijken of ze daar de juiste kleur nog wel hebben. 't Is wat, maar ik heb straks wel een heerlijk warme sjaal. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Ik had hem al gepost in een ander topic, maar hier hoort hij meer thuis. Nu hopen dat het plaatje blijft bestaan... Voor de ongelovigen, dit is Abraham Kuyper a.k.a Abraham de Geweldige. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Quote: Op maandag 04 oktober 2010 17:33:06 schreef Joëlle het volgende: Ik ben weer bezig met breien. Ik ook! Nouja, ik heb 200 steken op pen 4.5 staan Wordt een winterdekentje voor dochterlief. Ik moet een toer of 500 om een dekentje van het juiste formaat te maken. Heb nu 10 bollen maar ik gok dat ik wel wat meer nodig ga hebben Heb trouwens bamboe gekocht. De beschrijving 'zachter dan katoen, neemt 60% meer vocht op, anti-allergisch' sprak me wel aan. En het is inderdaad geweldig zacht Anti-allergisch is in ons astma-hooikoorts-eczeemhuisje ook wel zo prettig (gelukkig nog geen van allen bij dochterlief te bekennen ) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Klinkt goed. Maar is 200 steken op een toer niet heul erg veel? Mijn 80 steken passen precies losjes op één pen, met 200 zal het wel flink proppen zijn? succes in elk geval. Mocht je niet op tijd klaar zijn, dan is het een leuk picnic/box kleed? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Ja beetje proppen is het wel Had misschien xxl pennen moeten bestellen. Enneh, als hij pas volgend winter klaar is kan hij ook nog mee, waarschijnlijk slaapt ze dan ook nog wel in een ledikantje Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Ik knutsel nog steeds wallpapers volgens een vast patroon met vaste (gejatte en geleende) ingrediënten. Daarbij probeer ik zo min mogelijk na te denken en gewoon op intuïtie te werken. Dat zul je misschien niet aan het resultaat afzien maar, geloof me, voor mij is dat een uitdaging op zich. Paar voorbeeldjes: Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Ik vind ze stuk voor stuk prachtig, op een hele eigen en unieke manier Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 5 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2010 Raido heeft weer eens niets beters te doen.. dus even een Work-in-Progressje rond het thema 'What If...' in dit geval dus Rousseau geen filosoof, maar een band was. Voorkant Achterkant Heuse wikipedia-entry Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 6 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2010 Haha, leuk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Videl 0 Geplaatst 7 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2010 Quote: Op maandag 04 oktober 2010 22:05:18 schreef Dagmar het volgende: [...] Heb trouwens bamboe gekocht. De beschrijving 'zachter dan katoen, neemt 60% meer vocht op, anti-allergisch' sprak me wel aan. En het is inderdaad geweldig zacht Anti-allergisch is in ons astma-hooikoorts-eczeemhuisje ook wel zo prettig (gelukkig nog geen van allen bij dochterlief te bekennen ) Is dat veel duurder dan katoen? En waar kan je dat halen? Ik kan alleen katoen gebruiken, ook ivm allergie en exceem -___- Maar als bamboe goedkoper of qua prijs vergelijkbaar is wil ik dat ook wel eens proberen! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 7 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2010 Ik heb het op internet gekocht, en wel hier: breiwinkel.nl 3 euro voor 50 gram (ongeveer 100 meter) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 20 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2010 Voor mijn vriendin die laatst verloofd is ga ik een set wijnglazen graveren met hun voorletters/namen er op. Ik ben daarvoor nu aan het oefenen op glas uit onze glasbak. Best grappig! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 20 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2010 Ik wil graag een beeldje maken, een heiligenbeeldje om precies te zijn. Maar ik heb geen oven, geen keramiekoven dan, wel een gewone oven. Je hebt wel van die zelfdrogende klei, maar werkt dat een beetje? Of zijn er andere manieren om leuk zelf beeldjes te maken? Ik ben op zich best handig met dat soort dingen, maar geen ervaringen met beeldhouwen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 20 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2010 Je zou ook iets uit een zachte steensoort kunnen maken (speksteen of mergel bijvoorbeeld) Dit werkt wel heel anders dan klei omdat je met een minder flexibel materiaal werkt, maar het kan wel hele verrassende resultaten opleveren. Speksteen is trouwens meer geschikt voor een wat abstracter beeld en met mergel kan je ook wel wat preciezer werken. En als je toch met klei wilt werken kan je het misschien wel ergens laten bakken? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 20 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2010 Fimoklei misschien? Al is dat misschien wat te plastic. Anders kan zoutdeeg ook Die kunnen beide in een normale oven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 20 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2010 Ik kan me voorstellen dat fimoklei niet echt heel geschikt is om echt een beeldje van te maken, zoutdeeg is daarentegen volgens mij wel een heel goed idee. Je kan het ook nog eens makkelijk schilderen en lakken en dat geeft dan echt een mooi resultaat! Al weet ik niet in hoeverre je met dat deeg ook in de hoogte iets kunt doen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 21 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2010 Zoutdeeg is heel geschikt Dat kan je nadat het in de oven (gewoon je keukenoven trouwens) is geweest ook verven en vervolgens lakken Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 21 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2010 Ik zat zelf ook al te denken aan speksteen, maar mergel is misschien ook een idee. Ik meen dat dat ook als bouwmateriaal verkrijgbaar is, dus het hoeft niet heel duur te zijn. Is dat ook glad af te werken (zoals speksteen)? Zoutdeeg, is dat dat spul waar huisvrouwen van die lelijke siergebakjes mee maken en zo? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 21 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2010 Ja Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 21 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2010 Ik denk niet dat zoutdeeg dan geschikt is voor het vervaardigen van een beeldje van de H. Ignatius. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten