Spring naar bijdragen

In de 30, nooit een relatie gehad.


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben Thijs een man van in de dertig, heb nog nooit een relatie gehad, maar ik voel mij zo eenzaam, wat een relatie betreft dan. Mensen genoeg om mij heen. Geen vrienden, dat niet. Ik heb autisme, en dat bemoeilijkt heel de gang van zaken wel een beetje. Maar ja, ik vind het eigenlijk niet fijn om het zo openlijk te schrijven maar ik ben een beetje wanhopig, en ik hoop via dit forum wat tips te krijgen. Ik mis een vrouw in mijn leven, een maatje met wie ik alles kan bespreken, en dat ik s'avonds niet meer alleen in mijn kamer zit. En dat ik leuke dingen met haar kan doen. En ja, ook seksueel mis ik haar aanwezigheid, dat vind ik dus niet leuk om te schrijven want, dan lijkt het misschien net of het daar alleen om gaat. Als Christen, en dat vind ik fijn om God te dienen, is het niet toegestaan om buiten het huwelijk seksueel actief te zijn. Hoe ga ik toch om met deze gevoelens, want ik wil God dienen maar ik mis haar ontzettend. Ik zit in een moeilijke situatie, ik wil niet boos zijn op God, maar die gedachten komen wel in mij op, helaas. Ik weet me gewoon geen raad meer. Ook ben ik heel bang, dit is vooral versterkt door autisme en wat er verder allemaal bij komt kijken. 

Heeft er iemand tips?

Groetjes Thijs

Link naar bericht
Deel via andere websites

De sociale interactie en communicatie zal altijd een punt van aandacht blijven. Dit tezamen met de gefixeerde interesses, repetitieve gedragingen en weerstand tegen veranderingen, vergt een vrouw die daar tegen zal moeten kunnen. Die zijn er weinig! Temeer omdat vrouwen over het algemeen niet zo zijn gecharmeerd van botte ongenuanceerde horken, waarbij een preoccupatie met seks ook nog eens op de loer ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja als iemand met autisme zou je veel ellende kunnen besparen met een lotgenoot. Iemand die geen autisme heeft kan zich vaak niet inleven of begrijpen de ernst van die "details" niet. 

Waarom zou je trouwens bang zijn? Kunt u niet voor zichzelf zorgen en kunt u daarnaast ook voor een vrouw zorgen? Wilt u dat echt?

Zolang je uw nachtrust, bed en eten hebt, heeft u alles wat nodig is. Maar de gevoelens van eenzaamheid en angst kunnen potentie bieden om daarmee aan de slag te gaan. Doe dat eerst en wie weet wat trekt u daarna op uw pad aan? ;)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Probeer eens een christelijke dating site zoals Funky Fish. Maak een profiel aan , je zou er voor kunnen kiezen aan te geven dat je autisme hebt. Maar dat is natuurlijk aan jou. 
 

Misschien reageren er dan vrouwen die er wel mee om weten te gaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-10-2024 om 06:09 zei Rippertjiep5748:

Hoi allemaal,

Ik ben Thijs een man van in de dertig, heb nog nooit een relatie gehad, maar ik voel mij zo eenzaam, wat een relatie betreft dan. Mensen genoeg om mij heen. Geen vrienden, dat niet. Ik heb autisme, en dat bemoeilijkt heel de gang van zaken wel een beetje. Maar ja, ik vind het eigenlijk niet fijn om het zo openlijk te schrijven maar ik ben een beetje wanhopig, en ik hoop via dit forum wat tips te krijgen. Ik mis een vrouw in mijn leven, een maatje met wie ik alles kan bespreken, en dat ik s'avonds niet meer alleen in mijn kamer zit. En dat ik leuke dingen met haar kan doen. En ja, ook seksueel mis ik haar aanwezigheid, dat vind ik dus niet leuk om te schrijven want, dan lijkt het misschien net of het daar alleen om gaat. Als Christen, en dat vind ik fijn om God te dienen, is het niet toegestaan om buiten het huwelijk seksueel actief te zijn. Hoe ga ik toch om met deze gevoelens, want ik wil God dienen maar ik mis haar ontzettend. Ik zit in een moeilijke situatie, ik wil niet boos zijn op God, maar die gedachten komen wel in mij op, helaas. Ik weet me gewoon geen raad meer. Ook ben ik heel bang, dit is vooral versterkt door autisme en wat er verder allemaal bij komt kijken. 

Heeft er iemand tips?

Groetjes Thijs

Hi Thijs, 

Heb je deze wel 's geprobeerd? 

 

https://www.autisme.nl/actueel/lotgenotencontact-overzicht/

https://www.wegwijzer-autisme.nl/aanbod/christelijke-begeleiding-en-lotgenotencontact-dit-koningskind

https://www.autentiek.nl/

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-10-2024 om 07:09 zei Rippertjiep5748:

Hoi allemaal,

Ik ben Thijs een man van in de dertig, heb nog nooit een relatie gehad, maar ik voel mij zo eenzaam, wat een relatie betreft dan. Mensen genoeg om mij heen. Geen vrienden, dat niet. Ik heb autisme, en dat bemoeilijkt heel de gang van zaken wel een beetje. Maar ja, ik vind het eigenlijk niet fijn om het zo openlijk te schrijven maar ik ben een beetje wanhopig, en ik hoop via dit forum wat tips te krijgen. Ik mis een vrouw in mijn leven, een maatje met wie ik alles kan bespreken, en dat ik s'avonds niet meer alleen in mijn kamer zit. En dat ik leuke dingen met haar kan doen. En ja, ook seksueel mis ik haar aanwezigheid, dat vind ik dus niet leuk om te schrijven want, dan lijkt het misschien net of het daar alleen om gaat. Als Christen, en dat vind ik fijn om God te dienen, is het niet toegestaan om buiten het huwelijk seksueel actief te zijn. Hoe ga ik toch om met deze gevoelens, want ik wil God dienen maar ik mis haar ontzettend. Ik zit in een moeilijke situatie, ik wil niet boos zijn op God, maar die gedachten komen wel in mij op, helaas. Ik weet me gewoon geen raad meer. Ook ben ik heel bang, dit is vooral versterkt door autisme en wat er verder allemaal bij komt kijken. 

Heeft er iemand tips?

Groetjes Thijs

Je maakt het jezelf veel te moeilijk.

1 Korinthe 7: 25 "Wat betreft hen die nog maagd zijn, heb ik geen bevel van de Heere."

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-10-2024 om 07:09 zei Rippertjiep5748:

Hoi allemaal,

Ik ben Thijs een man van in de dertig, heb nog nooit een relatie gehad, maar ik voel mij zo eenzaam, wat een relatie betreft dan. Mensen genoeg om mij heen. Geen vrienden, dat niet. Ik heb autisme, en dat bemoeilijkt heel de gang van zaken wel een beetje. Maar ja, ik vind het eigenlijk niet fijn om het zo openlijk te schrijven maar ik ben een beetje wanhopig, en ik hoop via dit forum wat tips te krijgen. Ik mis een vrouw in mijn leven, een maatje met wie ik alles kan bespreken, en dat ik s'avonds niet meer alleen in mijn kamer zit. En dat ik leuke dingen met haar kan doen. En ja, ook seksueel mis ik haar aanwezigheid, dat vind ik dus niet leuk om te schrijven want, dan lijkt het misschien net of het daar alleen om gaat. Als Christen, en dat vind ik fijn om God te dienen, is het niet toegestaan om buiten het huwelijk seksueel actief te zijn. Hoe ga ik toch om met deze gevoelens, want ik wil God dienen maar ik mis haar ontzettend. Ik zit in een moeilijke situatie, ik wil niet boos zijn op God, maar die gedachten komen wel in mij op, helaas. Ik weet me gewoon geen raad meer. Ook ben ik heel bang, dit is vooral versterkt door autisme en wat er verder allemaal bij komt kijken. 

Heeft er iemand tips?

Groetjes Thijs

Je maakt het jezelf te moeilijk, eenzaamheid is een gift van God.  Maar je aanvaard het geschenk niet.   Zodoende blijft je geest maar onrustig en blijf je de wereld lief hebben.  Maar dat is niet werkelijk de wereld lief hebben, want wat je zoekt ligt niet in de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Hopper:

Je maakt het jezelf te moeilijk, eenzaamheid is een gift van God.  Maar je aanvaard het geschenk niet.   Zodoende blijft je geest maar onrustig en blijf je de wereld lief hebben.  Maar dat is niet werkelijk de wereld lief hebben, want wat je zoekt ligt niet in de wereld.

Is een mens gemaakt om alleen te zijn? 

Maar ik ben wel tot de vaststelling gekomen dat je vaak beter alleen blijft dan relaties aan te gaan. Ik heb bewust maar een hele kleine cirkel rond mij.  En als die ooit kleiner wordt, zal ik die eenzaamheid wellicht niet in dankbaarheid aannemen. Samen eten, lachen, slapen is beter. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Is een mens gemaakt om alleen te zijn? 

Maar ik ben wel tot de vaststelling gekomen dat je vaak beter alleen blijft dan relaties aan te gaan. Ik heb bewust maar een hele kleine cirkel rond mij.  En als die ooit kleiner wordt, zal ik die eenzaamheid wellicht niet in dankbaarheid aannemen. Samen eten, lachen, slapen is beter. 

De mens is niet gemaakt om alleen te zijn, God heeft niet voor niks de mens in meervoud geschapen.   Doch in de grond van zijn ziel is de mens eenzaam en alleen.   Het is aan Thijs om te aanvaarden dat hij alleen en eenzaam is, dat is kennelijk de weg welke hij moet gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

De mens is niet gemaakt om alleen te zijn, God heeft niet voor niks de mens in meervoud geschapen.   Doch in de grond van zijn ziel is de mens eenzaam en alleen.   Het is aan Thijs om te aanvaarden dat hij alleen en eenzaam is, dat is kennelijk de weg welke hij moet gaan.

Of aan ons allemaal voor Thijs een betere wereld te presenteren zodat we niet in eenzaamheid hoeven te sterven? Waar het terug traditioneel wordt en er een hele familie zich rond u verzamelt, indien ge een natuurlijke dood moogt sterven tenminste. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Of aan ons allemaal voor Thijs een betere wereld te presenteren zodat we niet in eenzaamheid hoeven te sterven? Waar het terug traditioneel wordt en er een hele familie zich rond u verzamelt, indien ge een natuurlijke dood moogt sterven tenminste. :)

Het betreft hier het probleem van Thijs, niet van jou of mij.   Ik ken de weg niet die Thijs moet afleggen.  Ik doe Thijs een suggestie aan de hand , dat is alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Hopper:

Het betreft hier het probleem van Thijs, niet van jou of mij.   Ik ken de weg niet die Thijs moet afleggen.  Ik doe Thijs een suggestie aan de hand , dat is alles.

Is Thijs geholpen met uw lauw antwoord? 

Als hij de natuurlijke drang voelt een gezinnetje te starten, dan misschien is er ergens op de wereld wel een goed vroom duifke die zich wilt laten ringen? ;)

Het is misschien wel aan te raden eens gewone omgang met vrouwen te hebben en goed onderscheid te leren maken tussen een tradwife en 1 van Jezabel. 

^^

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Is Thijs geholpen met uw lauw antwoord? 

Als hij de natuurlijke drang voelt een gezinnetje te starten, dan misschien is er ergens op de wereld wel een goed vroom duifke die zich wilt laten ringen? ;)

Het is misschien wel aan te raden eens gewone omgang met vrouwen te hebben en goed onderscheid te leren maken tussen een tradwife en 1 van Jezabel. 

^^

Ik schrijf ook vanuit levenservaring.   Thijs staat op een  tweesprong.  Wil hij  zo'n verstokte vrijgezel worden die kwijlend naar iedere vrouw kijkt?   Of gaat hij het geestelijk leven leiden?  Verlokkingen uit de wereld zullen de mens nooit bevredigen , het geestelijk leven..tja, dat moet een mens ondervinden.

In alle gevallen is het verstandig om normaal met vrouwen om te gaan en ze niet als potentiële sekspartners te zien.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid