Fundamenteel 1.017 Geplaatst 3 november Rapport Share Geplaatst 3 november 19 uur geleden zei sjako: Jij hebt helemaal niet het verstand om dit te beoordelen. Het tegendeel heb ik wel gehoord van een professor in de theologie die de NWV als een van de meest eerlijke vertaling beschouwde. Daar heb ik toch net iets meer vertrouwen in. Waarom ben je er als de kippen bij als het om uw sekte gaat en wat voor mod zegt leden geen verstand te hebben? Die dan niets terug kunnen zeggen omdat je dan banned? Mullog reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 3 november Rapport Share Geplaatst 3 november 9 uur geleden zei Fundamenteel: Waarom ben je er als de kippen bij als het om uw sekte gaat en wat voor mod zegt leden geen verstand te hebben? Die dan niets terug kunnen zeggen omdat je dan banned? sjako heeft helemaal niet gezegd dat je geen verstand hebt, of wie dan ook.. Misschien de hele zin lezen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 3 november Rapport Share Geplaatst 3 november https://www.nrc.nl/nieuws/2024/11/01/trump-is-de-ultieme-wraakfantasie-a4871478 Trump heeft een gevoel van miskenning massaal weten te mobiliseren. Amerikanen stemmen op hem niet ondanks zijn wanstaltige gedrag, maar juist omdat ze er met volle teugen van genieten. Toen Trump in 2020 de verkiezingen van Joe Biden verloor, dacht voormalig president Barack Obama de Amerikanen gerust te stellen door te wijzen op de bedaagdheid van Biden, die de rust en redelijkheid zou terugbrengen. De komende jaren zouden Amerikanen, stelde hij, niet dagelijks lastig worden gevallen met de uitzinnigheden van Trump, de krankjorume uitspraken, de schandalige besluiten, heel de constante stroom persoonlijke beledigingen. Dat was typisch vanuit het politieke establishment geredeneerd. Als iemand consequent Trump verkeerd heeft ingeschat, is het Obama geweest. Het begon al met zijn vrolijk denigrerende grappen over Trump tijdens het White House Correspondents’ Dinner in 2011, waar Trump bij aanwezig was. Die publieke vernedering heeft Trump, zo wordt beweerd, ertoe gebracht zich verkiesbaar te stellen voor het presidentschap. Gezien vanuit de klasse die zich dat wel kon veroorloven is Trump nooit iets anders geweest dan een oplichter, een conman. Iedereen weet ook dat dat klopt, hij is een oplichter, maar dat is het punt niet. Zijn aanhang geniet daar juist van, zoals Italianen jarenlang genoten van Berlusconi. Daarom heeft hem ontmaskeren ook geen zin. Niets maakt zo woedend als je afgewezen voelen door degene wiens erkenning je zocht. In een tijd waarin individuele zelfontplooiing als het dragende ideaal wordt beschouwd, voelt een ieder zich ook eerder door een ander gedwarsboomd. Daarom wordt het gevoel van miskenning, van je gekrenkt voelen, afgewezen worden, ook heel snel persoonlijk. Zelden zo'n goede analyse gelezen waarom mensen Trump stemmen. Trump zijn achterban is een achterban van mislukkelingen die zich miskent voelen, die zich afgewezen voelen. Trump is de ultieme wraak op hen die het beter voor elkaar hebben. Dat zie je op dit forum ook bij de Trump groupies, redelijke argumenten inbrengen helpt niet. Ze zijn vooral heel ontzettend boos! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 3 november Rapport Share Geplaatst 3 november 15 uur geleden zei Fundamenteel: Waarom ben je er als de kippen bij als het om uw sekte gaat en wat voor mod zegt leden geen verstand te hebben? Die dan niets terug kunnen zeggen omdat je dan banned? Omdat er iets onwaars wordt beweerd. Ik heb daar alle recht op hier op te reageren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 4 november Rapport Share Geplaatst 4 november 7 uur geleden zei sjako: Omdat er iets onwaars wordt beweerd. Ik heb daar alle recht op hier op te reageren. De vraag is: waarom alleen op uzelf en uw eigen geloof? Waarom tolereer je laster en leugens bij mensen die u minder aanstaan? 13 uur geleden zei Paulus888: sjako heeft helemaal niet gezegd dat je geen verstand hebt, of wie dan ook.. Misschien de hele zin lezen? Hij zegt dat ik geen verstand heb dat te oordelen, na 7 jaar ervaring. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 4 november Rapport Share Geplaatst 4 november 12 uur geleden zei Fundamenteel: De vraag is: waarom alleen op uzelf en uw eigen geloof? Waarom tolereer je laster en leugens bij mensen die u minder aanstaan? Hij zegt dat ik geen verstand heb dat te oordelen, na 7 jaar ervaring. Dat is wat anders dan zeggen dat je geen verstand hebt.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 4 november Rapport Share Geplaatst 4 november 18 minuten geleden zei Paulus888: Dat is wat anders dan zeggen dat je geen verstand hebt.. Ik denk dat iedereen hier voldoende verstand heeft om te oordelen hoe inconsequent hij modereert en vooral op zichzelf en zijn eigen geloof. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 4 november Rapport Share Geplaatst 4 november 5 minuten geleden zei Fundamenteel: Ik denk dat iedereen hier voldoende verstand heeft om te oordelen hoe inconsequent hij modereert en vooral op zichzelf en zijn eigen geloof. Daar ging het niet om.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 4 november Rapport Share Geplaatst 4 november 6 minuten geleden zei Paulus888: Daar ging het niet om.. Jawel en hij zei wel dat ik geen verstand heb. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mullog 641 Geplaatst 4 november Rapport Share Geplaatst 4 november (bewerkt) 1 uur geleden zei Paulus888: Dat is wat anders dan zeggen dat je geen verstand hebt.. @sjako schreef "Jij hebt helemaal niet het verstand om dit te beoordelen" wat wel op een wat ongelukkige manier suggereert dat iemand geen verstand heeft (onbedoeld, denk ik, ik vermoed dat bedoeldwerd iets als je hebt onvoldoendekennis over het onderwerp of zoiets) De opmerking was echter gericht aan @Figulus en niet aan @Fundamenteel. En tenzij die dezelfde zijn is het een beetje onduidelijk waarom @Fundamenteel zich zo druk maakt. 4 november bewerkt door Mullog Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 4 november Rapport Share Geplaatst 4 november 11 minuten geleden zei Mullog: @sjako schreef "Jij hebt helemaal niet het verstand om dit te beoordelen" wat wel op een wat ongelukkige manier suggereert dat iemand geen verstand heeft (onbedoeld, denk ik, ik vermoed dat bedoeldwerd iets als je hebt onvoldoendekennis over het onderwerp of zoiets) De opmerking was echter gericht aan @Figulus en niet aan @Fundamenteel. En tenzij die dezelfde zijn is het een beetje onduidelijk waarom @Fundamenteel zich zo druk maakt. Zoals jij het op het laatst beschrijft zie ik het ook.. En ik snap niet dat mensen het anders denken te moeten interpreteren. Als je zegt "jij hebt niet het lichaam om....." dan denken mensen toch ook niet dat je helemaal geen lichaam hebt? Maar enkel niet het lichaam om iets te doen (hard te lopen, te klimmen, bergen beklimmen op de fiets). Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 5 november Rapport Share Geplaatst 5 november Inderdaad ik was wat in den tunnel... Paulus888 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten