Spring naar bijdragen

Wat versta je onder liefde of agape?


Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ontken hun bestaan niet, maar is geen traditioneel christendom. Paulus benadert dit, niet ik. 

Sois, is het geen traditioneel christendom meer. Waarom vasthouden aan tradities ? Kunnen best achterhaald zijn. Voorbeelden: doe jij nog traditioneel de was (met de hand) of heb je een machine ?
Verstuur je alles nog traditioneel via de post, of gebruik je ook e-mail ?

Gaan we nog traditioneel te paard of gebruiken we auto’s?
Als tradities niet meer voldoen, dan kun je ze ook gewoon loslaten. 
Vrouwen hebben niet meer de traditionele positie, maar zijn gelijkwaardig geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 172
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jij onderscheidt je van veel mensen. Misschien eerst zelf eens geen onderscheid meer maken, maakt je verhaal sterker. Nu spreek je jezelf constant tegen.  

Agape is onvoorwaardelijke liefde. In de eerste zaak is dat duidelijk niet het geval.

Wat opvalt is dat jij zelf constant oordeelt over anderen en je verheven opstelt. Neemt constant anderen de maat, je zit blijkbaar nog volop in de strijd met alles en iedereen, je gaat elke strij

20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Of je bent niet bereid woorden in hun oorspronkelijke betekenis toe te passen? 

 


Paulus en Petrus riepen de mensen op zich te schikken naar de toenmalige menselijke orde, opdat het Woord voortgang kon hebben.   En zo word jij anno 2024 opgeroepen je te schikken naar de huidige menselijke orde opdat het Woord voortgang kan hebben.  In plaats daarvan ben je zelf niet binnengegaan en belet je hen die binnen willen gaan de doorgang.  En ben je blind en doof voor het Woord.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW5:

Sois, is het geen traditioneel christendom meer. Waarom vasthouden aan tradities ? Kunnen best achterhaald zijn. Voorbeelden: doe jij nog traditioneel de was (met de hand) of heb je een machine ?
Verstuur je alles nog traditioneel via de post, of gebruik je ook e-mail ?

Gaan we nog traditioneel te paard of gebruiken we auto’s?
Als tradities niet meer voldoen, dan kun je ze ook gewoon loslaten. 
Vrouwen hebben niet meer de traditionele positie, maar zijn gelijkwaardig geworden.

Niemand beweert dat je ze niet mag loslaten. Het grote zalige aan de Heer is dat Hij de keuze aan ons laat. De tegenstander zal die optie echter niet bieden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:


Paulus en Petrus riepen de mensen op zich te schikken naar de toenmalige menselijke orde, opdat het Woord voortgang kon hebben.   En zo word jij anno 2024 opgeroepen je te schikken naar de huidige menselijke orde opdat het Woord voortgang kan hebben.  In plaats daarvan ben je zelf hier binnengegaan en belet je hen die binnen willen gaan.  En ben je blind en doof voor het Woord.

Pfff over welke orde had hij het doen? En lieten ze zichzelf kruisigen en vermoord worden, of schikten de apostelen zich toen naar de wetgevers? Die orde waarover de apostelen spreken, ging vooral over hun christelijke gemeenschappen en niet in d8e duivelbedrijvers van vandaag he? Of ontgaan die satanische openingsceremonies u tijdens het openen van die tunnel en de Olympische? Schik jij u maar naar hun woord, maar aangaande mijn huis en ik: wij erkennen den HEERE. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niemand beweert dat je ze niet mag loslaten. Het grote zalige aan de Heer is dat Hij de keuze aan ons laat. De tegenstander zal die optie echter niet bieden. 

Dus je kan rustig vrouwen als predikant benoemen en die traditie loslaten. De keuze wordt aanbod gelaten. Dan zie ik het probleem van vrouwelijke predikanten niet.

Dan kunnen we ook gewoon homosexualiteit aanvaarden en de traditionele vorm van relaties uitbreiden. Hij laat ons de keuze. Probleem toch opgelost ?
 

14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Pfff over welke orde had hij het doen? En lieten ze zichzelf kruisigen en vermoord worden, of schikten de apostelen zich toen naar de wetgevers? Die orde waarover de apostelen spreken, ging vooral over hun christelijke gemeenschappen en niet in d8e duivelbedrijvers van vandaag he? Of ontgaan die satanische openingsceremonies u tijdens het openen van die tunnel en de Olympische? Schik jij u maar naar hun woord, maar aangaande mijn huis en ik: wij erkennen den HEERE. 

Van maar weinig apostelen is bekend hoe ze geëindigd zijn. Wel veel “verhalen”, maar geen enkele onderbouwing.

Als het gaat om wat er in jouw huis gebeurt, waarom je dan druk maken om de opening van de OS.

Gewoon stoïcijns benaderen.

18 minuten geleden zei Flawless victory:

Het is wel traditioneel christendom. Dat begon bij Paulus en Petrus.  Maar onze fundamentalist heeft het Fundament niet begrepen.  Ironischerwijs. 

Punt dat ik wilde maken is dat je tradities niet heilig moet verklaren, het waren gebruiken in oude tijden.

We mogen op basis van kernwaarden (Liefde - Gulden regel) nieuwe antwoorden vinden op aloude vragen .

Door Liefde zijn vrouwen gelijkwaardig aan mannen en kunnen dus gewoon predikant worden. Op basis van nieuwe kennis (homosexualiteit is gewoon een geaardheid) kunnen we de rechten van homosexuelen herformuleren 

Net zoals we nu geen mensen meer stenigen omdat ze op de sabbat hout sprokkelen en we geen slaven meer houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW5:

Dus je kan rustig vrouwen als predikant benoemen en die traditie loslaten. De keuze wordt aanbod gelaten. Dan zie ik het probleem van vrouwelijke predikanten niet.

Dan kunnen we ook gewoon homosexualiteit aanvaarden en de traditionele vorm van relaties uitbreiden. Hij laat ons de keuze. Probleem toch opgelost ?
 

Van maar weinig apostelen is bekend hoe ze geëindigd zijn. Wel veel “verhalen”, maar geen enkele onderbouwing.

Als het gaat om wat er in jouw huis gebeurt, waarom je dan druk maken om de opening van de OS.

Gewoon stoïcijns benaderen.

Maar ik beweer toch nergens dat mensen dat niet kunnen? Maar dan is het niet meer traditioneel zoals dat oorspronkelijk overgeleverd is.

Petrus is oa ondersteboven gekruisigd, Paulus onthoofd, daarvoor gestenigd maar het overleeft. Zijn dat kenmerken van mensen die zich naar aardse ordes schikken? 

For the love of God, laten we aub taal in haar oorsprong staan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

DBI, vanaf een vrouw in de kerk als predikant preekt, dan is het geen traditioneel christendom meer, he?

Geef dat tevoren aan dat dit je standpunt is, in plaats van te vragen naar vrouwelijke predikanten binnen te traditionele kerk.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Er zijn wat vrouwelijke prosperity preachers die ik wel kan bedenken, maar traditionele? Leer me eens bij. 

 

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Owja vergeten, je hebt de reputatie erbarmelijk te zijn in begrijpend lezen dus is discussie met jou daarover volstrekt zinloos

Lafaard, wegrennen voor de discussie als je het niet meer aan kunt?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Geef dat tevoren aan dat dit je standpunt is, in plaats van te vragen naar vrouwelijke predikanten binnen te traditionele kerk.

 

Lafaard, wegrennen voor de discussie als je het niet meer aan kunt?  

Lol ja ik ben ver weg gaan lopen van mensen die het bij mij leggen omdat ze traditioneel niet in hun woordenboek hebben staan. As usual, kijk uw temperatuur eens na en ga terug naar school.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Petrus is oa ondersteboven gekruisigd, Paulus onthoofd, daarvoor gestenigd maar het overleeft. Zijn dat kenmerken van mensen die zich naar aardse ordes schikken? 

Ja, dat zijn nou typisch een paar voorbeelden van mensen die dat wat er in schriften stond, volledig verdraaiden naar aardse ordes: besnijdenis afschaffen, noem maar op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Achter gesloten deuren gebeden, openbaar ontvangen. Het viel allemaal wat te toevallig bij elkaar. Niemand wist er van, dus het was de HG die werken op me af liet komen. Ik heb geweigerd omdat ik ook een aarding heb die consequent faalt. Noeme het faalangst.

Mijn geloof is nochtans groot maar hoe dichterbij het kruis, hoe minder volgelingen. 

De deur staat nog open omdat het nogal luid op me afkomt. Ik word regelmatig herinnerd. Maar ik vrees dat ik daar niet meer in zal slagen omdat mijn geest te ontspoord is en ik weiger deel te nemen aan de samenleving.  

Ook ik ben de hel waardig :)

Mag ik dat bestempelen als indringende ervaringen ?

Helaas bent u gehinderd door faalangst. Een ontspoorde geest. Echt waar ? Bent u niet te hard voor uzelf ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Flawless victory:

En of dat traditioneel christendom is.  Vele vrouwen bevonden zich in de directe kring van Jezus.  Je hebt verder niets begrepen van het cultuurhistorische kader waarbinnen Paulus sprak.

“In deze lezing bespreekt Robert Plomp de verschillende aanwijzingen die Paulus en Petrus geven aan vrouwen in de jonge christelijke gemeenten. Plomp plaatst deze in het licht van de kerkelijke accommodatie: De apostelen willen dat christenen zich voegen naar de ‘menselijke orde’, en dus de sociale verhoudingen van die tijd en cultuur volgen, zodat de Kerk van Christus kan bloeien in een heidense, vrouwonvriendelijke wereld. Om dat helder te maken plaatst Plomp de aanwijzingen die vrouwen krijgen naast soortgelijke aanwijzingen voor christen-slaven. De kern is dat bij alles wat wij doen en zeggen “Jezus Christus, en die gekruisigd” centraal komt te staan.

En dit geloof je zelf?

Dus omdat men in een vrouwonvriendelijke wereld leefde leerde Paulus zelf ook vrouwonvriendelijke dingen?

Terwijl Paulus zo vaak heeft gewezen op de zogenoemde heidense wereld en dat vervloekte "gij geheel anders".. 

Misschien was Paulus zelf ook gewoon een vrouwonvriendelijk persoon? Zou dat ook kunnen? Waar je mee omgaat word je mee besmet. 

Dit hele verhaaltje is enkel bedoeld om mensen te laten geloven dat al het slechte komt door "aanpassing aan de slechte wereld" zodat de kerk en apostelen zeer aardig bevonden kunnen worden. De bijbel an sich is vrouwonvriendelijk.. Kijk eens hoe ze omgingen met vrouwen van andere volkeren? De geboorteregisters gingen altijd uit van de mannen. 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar ik beweer toch nergens dat mensen dat niet kunnen? Maar dan is het niet meer traditioneel zoals dat oorspronkelijk overgeleverd is.

Petrus is oa ondersteboven gekruisigd, Paulus onthoofd, daarvoor gestenigd maar het overleeft. Zijn dat kenmerken van mensen die zich naar aardse ordes schikken? 

For the love of God, laten we aub taal in haar oorsprong staan. 

En wie heeft je dit wijsgemaakt? De Heilige Geest haarzelf? Of de traditie? Niemand weet hoe die mensen aan hun einde kwamen. En of ze uberhaupt wel geleefd hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Paulus888:

En dit geloof je zelf?

Dus omdat men in een vrouwonvriendelijke wereld leefde leerde Paulus zelf ook vrouwonvriendelijke dingen?

Terwijl Paulus zo vaak heeft gewezen op de zogenoemde heidense wereld en dat vervloekte "gij geheel anders".. 

Misschien was Paulus zelf ook gewoon een vrouwonvriendelijk persoon? Zou dat ook kunnen? Waar je mee omgaat word je mee besmet. 

Dit hele verhaaltje is enkel bedoeld om mensen te laten geloven dat al het slechte komt door "aanpassing aan de slechte wereld" zodat de kerk en apostelen zeer aardig bevonden kunnen worden. De bijbel an sich is vrouwonvriendelijk.. Kijk eens hoe ze omgingen met vrouwen van andere volkeren? De geboorteregisters gingen altijd uit van de mannen. 

En wie heeft je dit wijsgemaakt? De Heilige Geest haarzelf? Of de traditie? Niemand weet hoe die mensen aan hun einde kwamen. En of ze uberhaupt wel geleefd hebben.

Kloon antisemiet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Paulus888:

En wie heeft je dit wijsgemaakt? De Heilige Geest haarzelf? Of de traditie? Niemand weet hoe die mensen aan hun einde kwamen. En of ze uberhaupt wel geleefd hebben.

Apocrief, maar ik ben me bewust dat ze geen autoriteit dragen. 

We kunnen er echter niet rond dat de eerste christenen serieus veroordeeld werden. Eren wij onze kerkelijke voorvaderen die als Romeinse fakkel en leeuwenvoer dienden om ons geloof over te leveren, als we dat vandaag laten veranderen door mensen die er opnieuw aanstoot aan geven? Neen. 

Het probleem vandaag is wokisme, niet christendom. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Paulus888:

De bijbel an sich is vrouwonvriendelijk..

Een vrouw die onderdanig aan haar Heer is en zich bewust is van haar menselijkheid is niet vrouwonvriendelijk. 

Mannen moeten zich kei hard opwerken om status te behalen op de wereld. Terwijl een vrouw helemaal niets hoeft te doen, anders dan zichzelf oorspronkelijk te bewaren. De maagdelijkheid. Hoe mooi is het om als man te krijgen? Een mooie maagdelijke deerne, goed is onze Heer en goed is dat een vrouw oorspronkelijk mooi is, maar helaas zo verleidelijk van vorm waar dus slangen naartoe erecteren. Bewaar uzelf dames. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Zijde:

Mag ik dat bestempelen als indringende ervaringen ?

Helaas bent u gehinderd door faalangst. Een ontspoorde geest. Echt waar ? Bent u niet te hard voor uzelf ?

Zijn wij niet te zacht voor onszelf? Zie wat een simpele Bijbelse waarheid kan veroorzaken. 

En dan zien we toch allemaal rond ons dat iedereen identiek onszelf worstelt met zonde? Paulus spreekt ook van mensen die er welbehagen in vinden, om te zondigen. Vraatzucht, ontucht, hebzucht, trots, wrok, jaloezie, wraakzucht en gemakzucht zijn geen gelogen zondes, maar zaken waar wij prooi voor zijn. 

Ik zie hier maar 1 zijde roeptoeteren, triggeren en niet om kunnen gaan met andere geloofsovertuigingen. Maar het is klaar als dag, objectief en niet subjectief, dat binnen traditioneel christendom homoseksualiteit als zonde gekaderd wordt. Christenen verwerpen daarom deze mensen niet, er gaan velen naar de kerk. Maar men dient te aanvaarden dat niet iedere kerk dat zal zegenen in het huwelijk. Het lijkt me veel maal meer intoleranter daar boos voor te worden en de traditionele/gezonde leer te gaan verbasteren om de zonde er mee te verzoenen. Het geloof is Heilig. Niemand gaat er naartoe om zijn zondes te vieren, maar om er van te bekeren. Als dit verandert, dan verliest het haar kracht. Wat het helaas in Europa te hard deed. Maar dat is ons voorspeld dus we kunnen daar niet over klagen.

En met die ene zijde bedoel ik niet u ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Apocrief, maar ik ben me bewust dat ze geen autoriteit dragen. 

We kunnen er echter niet rond dat de eerste christenen serieus veroordeeld werden. Eren wij onze kerkelijke voorvaderen die als Romeinse fakkel en leeuwenvoer dienden om ons geloof over te leveren, als we dat vandaag laten veranderen door mensen die er opnieuw aanstoot aan geven? Neen. 

Het probleem vandaag is wokisme, niet christendom. 

die fakkels zijn ook een mythe. Die helaas door heel veel mensen nog steeds geloofd word..

universonline.nl/nieuws/2013/05/22/geschiedenis-van-christendom-een-aangedikt-drama/

wokisme is geen probleem. Behalve voor de rechtse mensen onder ons. En misschien de mensen die vinden dat wokisme zich niet moet opdringen in de samenleving. Daar ben ik het wel mee eens. Je bent woke of je bent het niet. Dat moet van onderuit gebeuren. Politiek verandert ook enkel vanuit de samenleving en je kan de samenleving niet veranderen vanuit de politiek.

Of je krijgt de mensen die zich er tegen afzetten. Zo ben ik ooit van plan geweest om te gaan roken omdat ze roken overal willen verbieden. Dat betuttelende vanuit wokisme vind ik maar niks.

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Een vrouw die onderdanig aan haar Heer is en zich bewust is van haar menselijkheid is niet vrouwonvriendelijk. 

Mannen moeten zich kei hard opwerken om status te behalen op de wereld. Terwijl een vrouw helemaal niets hoeft te doen, anders dan zichzelf oorspronkelijk te bewaren. De maagdelijkheid. Hoe mooi is het om als man te krijgen? Een mooie maagdelijke deerne, goed is onze Heer en goed is dat een vrouw oorspronkelijk mooi is, maar helaas zo verleidelijk van vorm waar dus slangen naartoe erecteren. Bewaar uzelf dames. 

dit is voor mij akradabra.. Wat heeft vrouwelijkheid met maagdelijkheid te maken. Vrouwen die niet maagd zijn zijn nog even vrouwelijk, en misschien zelfs meer. 

Als man krijg je overigens ook geen vrouw. Ik dacht dat we "dit is mijn vrouw" al voorbij waren. Vrouwen zijn autonome mensen en hebben hun eigen wil. Net als mannen.

 

of klink ik nu te woke?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid