Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

De bange, geïndoctrineerde, gehersenspoelde gelovigen zullen nu zeggen: dat is de satan!

Maar de satan is slechts een engel, een beperkte dienaar met de meest ondankbare taak ooit. Dus wat dat betreft zou ik willen zeggen: satan, je hebt mijn sympathie.

God is een f*cking sadist. Hij geniet van onze ellende. Kijk naar de wereld. Kijk naar het nieuws. God grijpt niet in want Hij/Zij/Het vindt het allemaal wel best.

God? F*ck you. K*nkersadist.

Ben benieuwd hoeveel schijnheilige kutchristenen zich nu namens God beledigd voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Robert Frans:

Dan zal ik als bange, geïndoctrineerde, gehersenspoelde gelovige maar niet reageren. Je hebt je antwoord immers al en wat heb ik daar dan nog aan toe te voegen?

En toch reageren hè? Pleur toch op met je rooms katholieke kutreligie. 

"Effe een belletje laten rinkelen hoor want dan verandert dit nietszeggende schijfje ongedesemd brood in het enige echte lichaam van Christus! Het is een fucking wonder! En wij geloven dat omdat andere fucking idioten hebben gezegd dat dat een wonderbaarlijk wonder is!"

Fuck die kutpaus en je langdradige omhaal van woorden elke keer. Kom eens met iets origineels en persoonlijks i.p.v. te herhalen wat andere verdwaalde zielen je hebben voorgekauwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Monachos:

God grijpt niet in want Hij/Zij/Het vindt het allemaal wel best.

Je bent niet de enige die met dit vraagstuk worstelt. Het zit je kennelijk wel heel erg hoog. 

Er zijn niet voor niks boeken vol geschreven om het probleem van het lijden en een goeie God te verklaren: Theodicee.

 

9 uur geleden zei Monachos:

Kom eens met iets origineels en persoonlijks i.p.v. te herhalen wat andere verdwaalde zielen je hebben voorgekauwd.

Na 2000 jaar christendom en vele vele bijbelwetenschappers en theologen denk ik niet dat er nog wat origineels te zeggen is. 

 

P.S. https://nl.wikipedia.org/wiki/Theodicee

Is er geen eentje bij die voor jou werkt? 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Monachos:

De bange, geïndoctrineerde, gehersenspoelde gelovigen zullen nu zeggen: dat is de satan!

Maar de satan is slechts een engel, een beperkte dienaar met de meest ondankbare taak ooit. Dus wat dat betreft zou ik willen zeggen: satan, je hebt mijn sympathie.

God is een f*cking sadist. Hij geniet van onze ellende. Kijk naar de wereld. Kijk naar het nieuws. God grijpt niet in want Hij/Zij/Het vindt het allemaal wel best.

God? F*ck you. K*nkersadist.

Ben benieuwd hoeveel schijnheilige kutchristenen zich nu namens God beledigd voelen.

Nu sta ik hier niet bekend als aanhanger van God, maar of dit nu nodig is ....
Nu snap ik je redenatie wel: 1 klein foutje met een stukje fruit en vervolgens wordt er duizenden jaren lang ellende over de mensheid gestort.
Normaal geredeneerd is dat een ridicuul verhaal.
Maar ik zie dat als een door mensen ontwikkeld verhaal, niet als een daadwerkelijk door sadistische God uitgewerkt scenario.
Ik zie dus geen sadistische God, maar wel masochistische aanhangers. Want alleen die kunnen zo'n beeld van hun God in stand houden. 
Het probleem zit hem dus bij de aanhangers, die zich door jouw tekst niet zeer beledigd zullen voelen, maar wel zullen zien dat er met hun God wordt gespot.
Dat recht heb je, dat mag.
Maar de aanhangers denken nu eenmaal dat dit niet mag.
En daardoor gaan ze boos zijn. Je bent dus boos op de verkeerde.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Monachos:

Waarom komt God over als een sadist?

Zoals @Petra.  al min of meer schreef ontbreekt ons het ultieme antwoord op de vraag waarom het lijden. Persoonlijk houd ik me vast aan Gods beloften in de Bijbel dat Hij alle tranen van onze ogen zal wissen (Openbaring 21:4) en dat Hij alle dingen nieuw zal maken en dat aan het kwaad niet meer zal worden gedacht (Jesaja 65).

Persoonlijk geloof ik dat de zondeval een noodzakelijk kwaad is geweest opdat we zouden leren  ‘ hoe groot de breedte en lengte en hoogte en diepte is’ van Gods liefde. Efeziërs‬ ‭3‬:‭18‬-‭19‬ ‭

God gaf Zijn eniggeboren Zoon voor ons, opdat wij met Hem verzoend zouden worden.  Dit is voor mij voor nu voldoende antwoord.  Ja ik geloof dat de zondeval en daarmee het lijden noodzakelijk was, maar God is het lijden Zèlf ook aangegaan aan het levenschenkend kruis.  Dat is een troost want daarin mag ik me bewust zijn van Zijn nabijheid. 

Ik wens je van harte een troostrijke zondag toe.
 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Flawless victory:

Zoals @Petra.  al min of meer schreef ontbreekt ons het ultieme antwoord op de vraag waarom het lijden. Persoonlijk houd ik me vast aan Gods beloften in de Bijbel dat Hij alle tranen van onze ogen zal wissen (Openbaring 21:4) en dat Hij alle dingen nieuw zal maken en dat aan het kwaad niet meer zal worden gedacht (Jesaja 65).

Persoonlijk geloof ik dat de zondeval een noodzakelijk kwaad is geweest opdat we zouden leren  ‘ hoe groot de breedte en lengte en hoogte en diepte is’ van Gods liefde. Efeziërs‬ ‭3‬:‭18‬-‭19‬ ‭

God gaf Zijn eniggeboren Zoon voor ons, opdat wij met Hem verzoend zouden worden.  Dit is voor mij voor nu voldoende antwoord.  Ja ik geloof dat de zondeval en daarmee het lijden noodzakelijk was, maar God is het lijden Zèlf ook aangegaan aan het levenschenkend kruis.  Dat is een troost want daarin mag ik me bewust zijn van Zijn nabijheid. 

Ik wens je van harte een troostrijke zondag toe.
 

De zondeval een noodzakelijk kwaad noemen klinkt mij teveel naar een vooropgezet plan. Die gedachte valt nergens af te leiden in de bijbel. God zag meteen dat er iets vreselijk misgegaan was. En het tussentijds telkens maar verzachten van lijden kan nooit een definitieve oplossing zijn. Das een typisch menselijke tijdelijke remedie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hermanos2:

De zondeval een noodzakelijk kwaad noemen klinkt mij teveel naar een vooropgezet plan. Die gedachte valt nergens af te leiden in de bijbel. God zag meteen dat er iets vreselijk misgegaan was. En het tussentijds telkens maar verzachten van lijden kan nooit een definitieve oplossing zijn. Das een typisch menselijke tijdelijke remedie. 


Als jij het nou bij je eigen antwoord op de kwestie houdt en het mijne het mijne laat zijn, dan kan @Monachos zelf kiezen waar hij iets aan heeft of helemaal niets.  Aan jouw persoonlijk antwoord op zijn vraag heeft hij waarschijnlijk meer dan aan jouw commentaar op het mijne. Dit topic is geen discussietopic maar een vraag van iemand die met een geloofsvraag zit cq in zielenood is. Hij heeft de topic geplaatst in “christen vandaag”. Daarop is een persoonlijk antwoord vanuit je eigen geloof het meest passend.

@Monachos Waar ik persoonlijk ook grote troost en hoop uit put is de enorme puinhoop waarin de wereld verkeert en steeds dieper in verzeild raakt. Daar schep ik natuurlijk absoluut geen genoegen in, integendeel, maar de Here Jezus heeft ons op het hart gedrukt dat we op de tekenen der tijd zouden letten en daaraan zouden we kunnen weten dat Zijn Wederkomst nabij is.  Daar zie ik rijkhalzend naar uit.  Eindelijk voorgoed verenigd met onze Heer en Heiland. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

De zondeval is een noodzakelijk kwaad.   En dat is geen vooropgezet plan , maar een bijkomstigheid van het leven in  tijd en ruimte.  God is Een, hoe kan God die Een is tegen Zichzelf zondigen?  De mens is veel en waar 'veel' is, is ook de mogelijkheid om te zondigen tegen elkaar. Hetgeen dan ook volop gebeurd in onze wereld.    Palestijnen zondigen tegen Joden en Joden zondigen tegen Palestijnen.  Hoe kan dat?   Identiteit.    Vooral mannen plegen zedelijke delicten.  Hoe kan dat? Begeerte, begeerte om aan lichamelijke behoeften te voldoen of om macht over een ander uit te oefenen.

Om te zondigen is er twee nodig: degene die begeert en de begeerde kwestie.   Et voilà , daar is de metaforische Adam (of Eva) uit de hoge hoed.   Adam (of Eva) is degene die begeert.    En ieder begeren ligt in de wereld en de tijd. (de wereld)   Gaat er al een lampje branden waarom Jezus opdraagt om niets wat in de wereld is te begeren?

Want al wat in de wereld is: de begeerte van het vlees, de begeerte van de ogen en de hoogmoed van het leven, is niet uit de Vader, maar is uit de wereld. En de wereld gaat voorbij met haar begeerte; maar wie de wil van God doet, blijft tot in eeuwigheid.  (1 Joh 2)

Heus, het is niet zo ingewikkeld.  Maar je begrijpt het niet omdat je zelf het probleem bent!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid