Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Er wordt een negatief klimaat gecreëerd door woorden te verdraaien of toe te passen in een foute context. Mensen spreken vaak van religie waar mensen Bijbelse waarheden verdedigen. Maar wat betekent religie dan voor deze mensen?

Dus geen holle uitspraken geven aub, maar nuancering van de holle uitspraken bieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Openbaring is een grote aanklacht tegen de Romeinse overheersing van die tijd. Babylon wordt gebruikt als scheldnaam voor Rome.   De bibleproject heeft 2 goede video’s over Openbaring.  Als mensen

Religie is gewoon een ander woord voor godsdienst, dus alles wat je voor God en je naasten doet en alles wat je over Hem gelooft. Het stelsel aan leringen, geboden en devoties die je aanhoudt en waard

In brede zin duidt het woord 'religie' op een algemene vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven. Deze religiositeit kan beschouwd worden in relatie tot een

21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er wordt een negatief klimaat gecreëerd door woorden te verdraaien of toe te passen in een foute context. Mensen spreken vaak van religie waar mensen Bijbelse waarheden verdedigen. Maar wat betekent religie dan voor deze mensen?

Dus geen holle uitspraken geven aub, maar nuancering van de holle uitspraken bieden.


De farizeeërs hadden een geest van religie. Dat wil zeggen zij hielden andere mensen de wet voor en veroordeelden hen en legden hen zware lasten op, terwijl ze zich zelf niet aan de wet van God (naastenliefde) hielden. Ze waren wel heel erg godsdienstig.  Ze bestookten Jezus met vragen. Niet om van hem te leren, maar om hem iets te laten zeggen waarvoor hij gearresteerd zou kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:


De farizeeërs hadden een geest van religie. Dat wil zeggen zij hielden andere mensen de wet voor en veroordeelden hen en legden hen zware lasten op, terwijl ze zich zelf niet aan de wet van God (naastenliefde) hielden. Ze waren wel heel erg godsdienstig.  Ze bestookten Jezus met vragen. Niet om van hem te leren, maar om hem iets te laten zeggen waarvoor hij gearresteerd zou kunnen worden.

Dus religie voor u is moeilijke vragen stellen en stenigen in plaats van aanmanen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja dat je mensen als Paulus als farizee en niet als apostel ziet. Ik ben als autist nogal patroongericht en lees vooral tussen de lijnen. Mijn ASS is dus een gave van God daarin, zeer dankbaar "anders" te zijn. :D

Jij bent in mijn ogen geen autist.  In tengenstelling tot mensen met autisme ben jij verslaafd aan prikkels. Tegenwoordig neemt Jan en alleman plaats in het autisme hokje of wordt het hen toegewezen.  Het is het meest vriendelijk klinkende hokje en daarom aantrekkelijk voor diverse soorten mensen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:

Jij bent in mijn ogen geen autist.  In tengenstelling tot mensen met autisme ben jij verslaafd aan prikkels.

Ja prikkels kunnen ook aangenaam zijn. Het is geen geheim dat ik afgelopen maanden met gespreidde armen leef en de Heer loof Zichzelf kenbaar te maken en mij door alle tegenstand te sterken. Alle eer komt God toe en dat mensen mij nu minder autistisch ervaren is aan Hem te danken. Volgens de DSM5 heb ik aspergersyndroom en ADHD. 

Dus wat is religie? Voor mij een levensstijl toewijden aan God en Hem als Vader aanduiden. Je verheugt dan in waarheid en prikkels worden plots sensationeel. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja dat je mensen als Paulus als farizee en niet als apostel ziet.

Dat zijn allemaal verdraaiingen en leugens.  Mensen die zich gedragen als jij en Jahu zie ik als farizeeërs. Niet Paulus.  Lieden die de naam van Paulus misbruiken om mensen voor hun Sanhedrin te slepen. Met dezelfde tactieken als de Farizeeën, zoals mensen met vragen bestoken niet om van ze te leren maar om hen iets te laten zeggen waarvoor ze “gearresteerd” (in overdrachtelijke zin) kunnen worden. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:

Dat zijn allemaal verdraaiingen en leugens.  Mensen als jij en Jahu zie ik als farizeeërs. Niet Paulus.  Lieden die de naam van Paulus misbruiken om mensen voor hun Sanhedrin te slepen. Met dezelfde tactieken als de Farizeeën, zoals mensen met vragen bestoken niet om van ze te leren maar om hen iets te laten zeggen waarvoor ze “gearresteerd” (in overdrachtelijke zin) kunnen worden. 

Ja wat uw religie is moet je niet constant openbaren hoor. Iedereen heeft kunnen waarnemen wie uw vader is, den leugenaar. ;)

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus wat is religie? Voor mij een levensstijl toewijden aan God en Hem als Vader aanduiden. Je verheugt dan in waarheid en prikkels worden plots sensationeel. ;)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Flawless victory:

De farizeeërs hadden een geest van religie. Dat wil zeggen zij hielden andere mensen de wet voor en veroordeelden hen en legden hen zware lasten op, terwijl ze zich zelf niet aan de wet van God (naastenliefde) hielden. Ze waren wel heel erg godsdienstig.  Ze bestookten Jezus met vragen. Niet om van hem te leren, maar om hem iets te laten zeggen waarvoor hij gearresteerd zou kunnen worden.

Religie is gewoon een ander woord voor godsdienst, dus alles wat je voor God en je naasten doet en alles wat je over Hem gelooft. Het stelsel aan leringen, geboden en devoties die je aanhoudt en waardoor je God leert kennen en beminnen. De negatieve connotatie omtrent het woord 'religie' is vooral iets evangelisch-protestants. In de rest van het christendom kom je het niet tegen en veel evangelische gemeenschappen zijn in de praktijk ook gewoon religieus.
Jezus sprak de farizeeën dan ook niet aan op het gegeven dat zij religieus waren, want dat was Hijzelf immers ook, maar omdat zij hypocriet en liefdeloos met de geboden omgingen. Dat gevaar kom je zowel binnen als buiten religie tegen, omdat het gevaar vanuit de mens zelf komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In brede zin duidt het woord 'religie' op een algemene vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven. Deze religiositeit kan beschouwd worden in relatie tot een Macht, of manifestaties van een macht, maar dat hoeft niet.  Het boeddhisme bijvoorbeeld kent geen hogere Macht.

Daarnaast is het woord etymologisch afkomstig van (her)verbinden.   Maar het woord 'religie' is ook een containerbegrip.  Wettische gelovigen noemen zich ook religieus.  En met wettische gelovigen heb ik niks.   In feite kun je dit woord beter niet gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Hopper:

In brede zin duidt het woord 'religie' op een algemene vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven. Deze religiositeit kan beschouwd worden in relatie tot een Macht, of manifestaties van een macht, maar dat hoeft niet.  Het boeddhisme bijvoorbeeld kent geen hogere Macht.

Daarnaast is het woord etymologisch afkomstig van (her)verbinden.   Maar het woord 'religie' is ook een containerbegrip.  Wettische gelovigen noemen zich ook religieus.  En met wettische gelovigen heb ik niks.   In feite kun je dit woord beter niet gebruiken.

Met je eens. Jezus werd door religieuzen veroordeeld. Niet door atheïsten. En Jezus noemde religieuzen adderengebroed. Niet boeddhisten of atheïsten maar religieuzen. Hij noemt hen kinderen van de “hel”.  Mattheus 23:15. 

15Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u reist zee en land af om één proseliet te maken, en als hij het geworden is, maakt u hem een kind van de hel, dubbel zo erg als u.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Er wordt een negatief klimaat gecreëerd door woorden te verdraaien of toe te passen in een foute context. Mensen spreken vaak van religie waar mensen Bijbelse waarheden verdedigen. Maar wat betekent religie dan voor deze mensen?

Dus geen holle uitspraken geven aub, maar nuancering van de holle uitspraken bieden.

Religie, dat kan een complexe aangelegenheid zijn. M.i. komt het woord religie van het Latijnse werkwoord "relegere", wat zoveel betekent als "nauwkeurig lezen". Onder aan de streep houdt het zoveel in als de zorgvuldige naleving van rituelen en verplichtingen tegenover de goden, en heeft het helemaal niets uit te staan met het geloof in God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
3 minuten geleden zei Figulus:

Religie, dat kan een complexe aangelegenheid zijn. M.i. komt het woord religie van het Latijnse werkwoord "relegere", wat zoveel betekent als "nauwkeurig lezen". Onder aan de streep houdt het zoveel in als de zorgvuldige naleving van rituelen en verplichtingen tegenover de goden, en heeft het helemaal niets uit te staan met het geloof in God.

Latijn to the rescue en zo komen we aan het einde van de Latijn. Latijn is zo'n mooie taal. Het zou verplichte leerstof moeten worden afgaand op de samenleving van vandaag. :D Latijn benoemt gewoon dat wat is.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Latijn to the rescue en zo komen we aan het einde van de Latijn. Latijn is zo'n mooie taal. Het zou verplichte leerstof moeten worden afgaand op de samenleving van vandaag. :D Latijn benoemd gewoon dat wat is.

Zo apart, mijn schooladvies uit vroegere tijden middels een CITO toets was VWO. Ik ben in staat om nog hoger te functioneren, maar door het hersendefect lukt het me niet om alles te onthouden en om alles in de bepaalde tijd tevoorschijn te halen. Hoewel ik behoorlijk veel snap, heb ik tijd nodig om het paraat te krijgen, meer dan men toestaat om voldoendes te scoren voor een hoog IQ. Tijd is mijn vijand en tevens mijn vriend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag ben ik wezen vissen samen met mijn hond. Ik ben op een bootje gaan staan dat er verlaten uitzag, maar toch bewoond bleek te zijn. Ik werd aangesproken door de eigenaar, die er niet van gediend was. Terecht heb ik mijn excuses aangeboden aan deze meneer, die gauw wegliep toen hij mijn hondje zag. Daarna was mijn hond gewoon een mooie hond, en ik ben van plan om deze meneer vaker op te zoeken. Ik ben benieuwd wat er schuilt achter deze eenzame manier van leven, en hopelijk krijg ik een kop koffie aangeboden op zijn plekje dat er verlaten uitziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

Zo apart, mijn schooladvies uit vroegere tijden middels een CITO toets was VWO. Ik ben in staat om nog hoger te functioneren, maar door het hersendefect lukt het me niet om alles te onthouden en om alles in de bepaalde tijd tevoorschijn te halen. Hoewel ik behoorlijk veel snap, heb ik tijd nodig om het paraat te krijgen, meer dan men toestaat om voldoendes te scoren voor een hoog IQ. Tijd is mijn vijand en tevens mijn vriend.

Liever een EQ, mensen met een hoog IQ ontbreken dat vaak. Dom of slim zijn is echter geen excuus. Dat duivelbedrijvers vies zijn van vele woorden, verbaast me echter niet. Ze willen alles, maar ook alles uit de kast halen om ons religie te infiltreren en van binnenuit te veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Liever een EQ, mensen met een hoog IQ ontbreken dat vaak. Dom of slim zijn is echter geen excuus. Dat duivelbedrijvers vies zijn van vele woorden, verbaast me echter niet. Ze willen alles, maar ook alles uit de kast halen om ons religie te infiltreren en van binnenuit te veranderen.

Met mijn EQ is niks mis. Al krijgen ze het voor elkaar om wettelijk ons te onderdrukken, dan zal ik ondergronds gaan en verzet plegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Met mijn EQ is niks mis. Al krijgen ze het voor elkaar om wettelijk ons te onderdrukken, dan zal ik ondergronds gaan en verzet plegen.

Ze kregen het niet voor elkaar en gaan de geschiedenis in als alles wat ze zelf veroordeelde. Ik vind dat wel krachtig :D en wij zullen hen daarom nooit aan cancel culture onderwerpen, of we kunnen geen bewijsmateriaal verzamelen. De alfabetbeweging maakte duizendtal slachtoffers en zijn vies van religie. :) Terwijl noemen ze zichzelf christen en wanen ze zich superieur aan christenen van de gezonde leer. Want de gezonde leer nastreven is religie he :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ze kregen het niet voor elkaar en gaan de geschiedenis in als alles wat ze zelf veroordeelde. Ik vind dat wel krachtig :D en wij zullen hen daarom nooit aan cancel culture onderwerpen, of we kunnen geen bewijsmateriaal verzamelen. De alfabetbeweging maakte duizendtal slachtoffers en zijn vies van religie. :) Terwijl noemen ze zichzelf christen en wanen ze zich superieur aan christenen van de gezonde leer. Want de gezonde leer nastreven is religie he :)

Nee, religie is de lul van de duivel. Ik bereid me voor op verzet, want de kans is groot dat ze hun zin krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Figulus:

Dat is zo, echter daar wil men niet aan. In deze wereld is het vechten tussen wetenschap en God geloven.

Maar de wetenschap is conform met ons geloof. Zij hebben pseudowetenschap, dwaalleren en cancel culture nodig om mensen in hun "religie" te bekeren. Ze zijn religieuzer dan ze denken, maar handhaven duivelse praktijken daarin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid