Spring naar bijdragen

Van wie komt de geest?


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Fundamenteel:

Neen dat is wat traditionele christenen geloven.  Als jij denkt Hem eerst te plaatsen, dan heeft uw genadeloze reactie van gisteren uw ware aard toch helaas anders getoond. En uiteraard spreek ik voor mezelf: en ik zie het ook dagelijks gebeuren. Praatjesmakers als u denken Hem te kennen, maar uw narcisme toont toch anders.

Dan moet  je het zelf maar weten.  Maar kom hier dan niet dagelijks klagen over PTTS en je beslommeringen van mensen die jou afwijzen.  Je hebt overduidelijk een 'geest der wereld' en dat is de geest die problemen heeft.   De geest welke uit God is, is een geheel andere geest.  Die heeft nooit PTTS.  Die weet namelijk niet waar hij vandaan komt noch waar hij naar toe gaat.

God is er alleen voor de rechtvaardigen, niet voor extremisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hè, zoiets dacht ik vaak als ik jouw schrijfsels in sekse/gender topics las.  Zoiets dan, want schelden is mijn ding niet. 

Sommigen geloven dat geest belangrijker is dan fysiologie. Wetenschappelijk is er een eenheid lichaam en geest. Maar ik geloof dat de geest van God komt. Anderen denken weer dat de geest som

Zoals een discussie bijvoorbeeld. Iemand heeft het recht om te vinden dat Palestijnen bestaan, of ze daarmee de werkelijkheid juist interpreteren is een andere kwestie. Ik ben een paar maanden g

Zojuist zei Hopper:

Dan moet  je het zelf maar weten.  Maar kom hier dan niet dagelijks klagen over PTTS en je beslommeringen van mensen die jou afwijzen.  Je hebt overduidelijk een 'geest der wereld' en dat is de geest die problemen heeft.   De geest welke uit God is, is een geheel andere geest.  Die heeft nooit PTTS.  Die weet namelijk niet waar hij vandaan komt noch waar hij naar toe gaat.

God is er alleen voor de rechtvaardigen, niet voor extremisten.

Het ging over slachtoffers die jij beschuldigde te falen door zelfverloochening. Ik klaagde niet dagelijks maar schepte perspectief tegen mensen die blijkbaar niets van ptss kennen.

Je moet wat minder uw narcistische zelf als referentie nemen en vooral zwijgen als ge niet weet waarover je praat. 

Als je uzelf rechtvaardig wilt verklaren, dan lach ik daar eens goed mee. :)

Flikker op nu. Je hebt geen enkele meerwaarde anders dan trollen en alles van de essentie leiden met uw wereldvreemd paradigma.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

 

47 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je kan ook gewoon andere meningen aanvaarden zonder die mensen te willen bijleren alsof je het beter weet

Het ging over een onjuist feit, wat je blijft herhalen. Omdat het hier off topic is, heb ik het geplakt waar het thuishoort. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

 

 

Het ging over een onjuist feit, wat je blijft herhalen. Omdat het hier off topic is, heb ik het geplakt waar het thuishoort. 

 

Het is geen feit. Mannen dragen X of Y chromosomen in hun sperma. Dus als dat een eicel (X) bevrucht, dan wordt dat XX of XY na conceptie. 

Wat mensen vandaag allemaal verzinnen is niet afkomstig van Hem. Maar voel u vrij anders te geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is geen feit. Mannen dragen X of Y chromosomen in hun sperma. Dus als dat een eicel (X) bevrucht, dan wordt dat XX of XY na conceptie. 

Wat mensen vandaag allemaal verzinnen is niet afkomstig van Hem. Maar voel u vrij anders te geloven.

Je haalt wetenschap aan door te verwijzen naar chromosomen. Maar helaas klopt je kennis van die wetenschap niet. En dus verzin je zelf en noemt dat Bijbels.  Er staat geen woord in de Bijbel over chromosomen! 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Petra.:

Je haalt wetenschap aan door te verwijzen naar chromosomen. Maar helaas klopt je kennis van die wetenschap niet. En dus verzin je zelf en noemt dat Bijbels.  Er staat geen woord in de Bijbel over chromosomen! 

 

 

Ik heb u al eens gevraagd te bewijzen dat we met wetenschap en geen social construct te maken hebben. U veroorzaakte toen een stortvloed aan youtubefilms (van mensen die geen wetenschapper zijn) en een stortvloed aan copy pastes uit uw chatgpt, remember?

De Bijbel leert dat er maar 2 geslachten zijn en iedereen aanwezig op dit forum bewijst dat.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb u al eens gevraagd te bewijzen dat we met wetenschap en geen social construct te maken hebben. U veroorzaakte toen een stortvloed aan youtubefilms (van mensen die geen wetenschapper zijn) en een stortvloed aan copy pastes uit uw chatgpt, remember?

Nou nee. Ik kom met wetenschap een jij met filmpjes. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Petra.:

Nou nee. Ik kom met wetenschap een jij met filmpjes. 

 

Die vrouw is psychiater en somt de feiten op, spreek ze eens tegen? En quoteer eens de wetenschappelijke methodiek door met bronvermelding aub. Dus niet een onderwerp vol tekst, maar de actuele methodiek die men toepaste om dat social construct te bewijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

De Bijbel leert dat er maar 2 geslachten zijn en iedereen aanwezig op dit forum bewijst dat.

Mensen hebben ook ogen om te zien, oren om te horen en benen om te lopen.  
Wel vreemd dat Jezus juist die mensen op zoekt, die afwijken van de norm (die mensen stellen).

Jij kunt het alleen maar hebben over seksualiteit. Net of alles tussen mensen daarover gaat.  
Waar komt die obsessie vandaan?

Nu ben ik een amateur-theoloog van de 4 de klasse, maar wat als ik ook eens probeer een amateur-psycholoog te zijn.

Het valt mij op dat jij heel vaak de relatie legt met kinderen en de bedreiging van kinderen.  
Ligt hier niet jouw innerlijke pijnpunt en jouw obsessief gedrag om te blijven hangen in dit punt.  
Waarom zoek je geen hulp en ga je met die hulp relaties proberen te herstellen. Stapje voor stapje vertrouwen winnen. 
7x24 op een forum zitten en dan over het geloof in de bijbel schrijven, komt bij mij ook niet geloofwaardig over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Breuk:

Het valt mij op dat jij heel vaak de relatie legt met kinderen en de bedreiging van kinderen.  
Ligt hier niet jouw innerlijke pijnpunt en jouw obsessief gedrag om te blijven hangen in dit punt.  
Waarom zoek je geen hulp en ga je met die hulp relaties proberen te herstellen. Stapje voor stapje vertrouwen winnen. 
7x24 op een forum zitten en dan over het geloof in de bijbel schrijven, komt bij mij ook niet geloofwaardig

Blabla ff niet subjectief doen en de wetenschap erbij halen die de Bijbel tegenspreekt, dat er maar 2 geslachten zijn. Anders is zwijgen uw wijsheid. Je bent niet eens amateur theoloog. Je gaat naar een kerk terwijl je anderen van religie verwijt. In mijn boek noemt dat een huichelaar.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen dat is wat traditionele christenen geloven.  Als jij denkt Hem eerst te plaatsen, dan heeft uw genadeloze reactie van gisteren (uw ware aard) helaas anders getoond. En uiteraard spreek ik voor mezelf: en ik zie het ook dagelijks gebeuren. Praatjesmakers als u denken Hem te kennen, maar uw narcisme toont toch anders.

Je zegt zelf: Falen we allemaal.. Dus je hebt het niet over jezelf alleen.

Wel kan het kloppen dat mensen denken Hem te volgen en dan vooral het plaatje in hun hoofd volgen. Zoals veel mensen ook God laten buikspreken.. De mening van God verandert toevallig op het moment dat hun eigen mening verandert.

Maar ja, dat kan enkel bij niet bestaande en onzichtbare wezens gebeuren. Die kunnen niks terugzeggen namelijk.

5 uur geleden zei Fundamenteel:

De Bijbel leert dat er maar 2 geslachten zijn en iedereen aanwezig op dit forum bewijst dat.

De Bijbel leert ook dat de Aarde plat is. Dat de hel onder de Aarde en de Hemel boven de Aarde is. En de 2,4 miljard christenen bewijzen dit elke dag..

Maar dat maakt het nog niet waar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid