Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nou, die achterlijke uitlatingen van jou bijvoorbeeld.

Dat gelooft toch helemaal niemand meer. ..... 🤣

Zo is dat.  En dat terwijl queers een van de meest vervolgde bevolkingsgroepen ter wereld zijn. https://www.amnesty.nl/encyclopedie/homoseksuelen-homofobie-homohaat    Dat wetende en dan toch nog die homohaat promoten.  En dan gek opkijken dat sommige christenen strakjes zelf vervolgd worden in de grote verdrukking. 

Deze moeder van een homoseksuele zoon - in de reacties onder het artikel - zegt het heel goed:

g.m.slootmans

15 februari 2024 · 20:46

Ik ben moeder van een homosexuele zoon. We zijn jaren naar mozaiek0318 gegaan. Ze doen voorkomen alsof je welkom bent maar helaas is dit schijn! Ik schaam mij voor christenen die zo oordelen over de LHTBIQ+ mensen. Alles wordt “gestaafd” op 2 teksten. Die als je er goed induikt gaan over tempel prostitutie. En niet over een monogame liefdes relatie. Er zijn veel christenen hypocriet. Echtscheiding wordt veel specifieker in de bijbel uitgelegd en daar hoor je niemand over! Kunnen we niet gewoon liefhebben en wachten wat God ons in het hiernamaals er over uitlegt? De bijbel is over veel dingen niet zwart/wit waarom oordelen zoveel christenen dan mbt LHTBIQ+ wel zwart/wit? Er plegen zoveel christenen nog zelfmoord omdat de kerk zegt: je bent een gruwel in Gods ogen! Onbegrijpelijk en zo niet hoe God is!

https://dit.eo.nl/artikel/christenen-zeggen-sorry-tegen-lhbti-vergeef-ons

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou, die achterlijke uitlatingen van jou bijvoorbeeld. Dat gelooft toch helemaal niemand meer. ..... 🤣

@Fundamenteel heeft serieus een zoveelste topic over hetzelfde onderwerp geopend. Wat een sukkel en een beroepszeikerd. @sjako goed idee van Fundamenteel hè? Dit nieuwe topic? Het draagt echt iet

Bewijs dat maar eens... Op de site staat niks over de COC vermeld. Wel staan er allerlei namen van de opstellers. Dus of je liegt, of je hebt er geen kennis van.

Geplaatst (bewerkt)
3 minuten geleden zei Flawless victory:

Zo is dat.  En dat terwijl queers een van de meest vervolgde bevolkingsgroepen ter wereld zijn. 

Christenen zijn degene die het meeste vervolgd worden en als het u nooit overkomt, ben je in compromis met de wereld. Vervolging is eigen aan de christelijke leer. Men gaat ons zelf doden omdat we het teken weigeren.

Vervolging hoort er dus bij en wij bleiten dan niet naar een totalitarisme. Lgbqt dus wel.;)

Beseffen julllie wel zélf dat je naar een totalitarisme ijvert? En hoe fascistisch dat is?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Christenen zijn degene die het meeste vervolgd worden en als het u nooit overkomt, ben je in compromis met de wereld. Vervolging is eigen aan de christelijke leer. Men gaat ons zelf doden omdat we het teken weigeren.

Vervolging hoort er dus bij en wij bleiten dan niet naar een totalitarisme. Lgbqt dus wel.;)

Heb je geen Openbaring gelezen of zo? Als je ziet wat de toekomst brenge mogen, dan is dat een christelijk totalitarisme.  En veel christenen zingen ook wekelijks over die tijd, waarin iedereen christen is of vermoord door jullie Godheid.

Lhbtq daarentegen wil graag gelijk behandeld worden. Gelijke rechten hebben. Zij vermoorden geen andersgeaarden omdat ze geen lhbtq-er zijn. Echt, jouw wereldbeeld is totaal andersomwereld of fantasialand. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
2 minuten geleden zei Bekeerling14:

Heb je geen Openbaring gelezen of zo? Als je ziet wat de toekomst brenge mogen, dan is dat een christelijk totalitarisme.  En veel christenen zingen ook wekelijks over die tijd, waarin iedereen christen is of vermoord door jullie Godheid.

Lhbtq daarentegen wil graag gelijk behandeld worden. Gelijke rechten hebben. Zij vermoorden geen andersgeaarden omdat ze geen lhbtq-er zijn. Echt, jouw wereldbeeld is totaal andersomwereld of fantasialand. 

Die door God gebracht wordt, dus niet door een mens. Als je niet in dat gelooft, heeft u toch niets te vrezen?

Lgbqt wordt verheven behandeld en streeft naar een totalitarisme. Wat gij in openbaringen rijmt overplakt hun fascistische methodieken niet.

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bekeerling14:

Waarom kan het niet haatzaaiend zijn als het volledig conform de gezonde leer is?

Kan de zogezegde gezonde leer zelf niet haatzaaiend zijn? 

 

En dan vooral de tekst: "

 

 

Hier heeft hij helemaal niet gezegd dat iets moet. Maar of het kan.

 


Prachtige uitvoering van het lied van Herman Finkers. I’m out of likes dus ik doe het zo 👍

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Flawless victory:

Het is precies andersom. Zeven christenen uit traditioneel evangelische hoek hebben de verklaring opgesteld. En het C.O.C. ondersteunt het. 

Nieuwe regenboogverklaring een feit

14 februari 2024-

Een frisse wind in kerkelijk Nederland. Zeven christenen met een overwegend evangelische (traditionele) achtergrond laten van zich horen: ze betuigen spijt, vinden dat het voortaan anders moet. Een moedige voorhoede die een ander geluid laat horen in een omgeving die overwegend repressief is. Een welkom gebaar op Valentijnsdag. Dat verdient onze steun. Lees en onderteken de regenboogverklaring. 

Meer weten? Bekijk ook de artikelen op NPO Radio 1 en Nederlands Dagblad. 

https://www.cocamsterdam.nl/algemeen/eerste-regenboogverklaring-een-feit

In dit geval heeft COC Amsterdam een rol gespeeld bij het bevorderen en ondertekenen van de Regenboogverklaring binnen de Amsterdamse gemeenschap. Het is allemaal terug te leiden naar COC. Verder mag je zo hoog of laag springen als je wil om dit gegeven te ontkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Bekeerling14:

 

Lhbtq daarentegen wil graag gelijk behandeld worden. Gelijke rechten hebben. Zij vermoorden geen andersgeaarden omdat ze geen lhbtq-er zijn. Echt, jouw wereldbeeld is totaal andersomwereld of fantasialand. 


Dat is nog mild uitgedrukt. Het is een en al haat en dit topic staat er alweer vol mee met haatzaaierij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Die door God gebracht wordt, dus niet door een mens. Als je niet in dat gelooft, heeft u toch niets te vrezen?

 

Wat ben jij een mong*** zeg. Dus je denkt dat als iemand niet gelooft dat je dan niks te vrezen hebt? Maar daarmee geef je toe dat jouw God enkel bedacht is en niet werkelijk bestaat? Want dingen die echt bestaan zijn niet afhankelijk van of mensen erin geloven. Zoals zwaartekracht. 

STEL dat jouw God echt bestaat dan moeten mensen die niet geloven of anders geloven wel degelijk vrezen. Want Openbaring geeft een totalitair christelijk toekomstbeeld. Mensen die andersgeloven worden kapot gemaakt. Dat is wat anders dan de lhbtq gemeenschap die niemand dwingt te worden als zij "of anders word je gedood".. Dus je overdrijft vreselijk, zoals je op dit forum wel vaker doet..

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lgbqt wordt verheven behandeld en streeft naar een totalitarisme. Wat gij in openbaringen rijmt overplakt hun fascistische methodieken niet.

Geen een lhbtq-er zal dwingen dat jij ook zo word. Ze willen enkel gelijk behandeld worden en met respect. Heeft met fascisme niks te maken. Man, je praat veel maar weet weinig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
2 minuten geleden zei Bekeerling14:

Wat ben jij een mong*** zeg. Dus je denkt dat als iemand niet gelooft dat je dan niks te vrezen hebt? Maar daarmee geef je toe dat jouw God enkel bedacht is en niet werkelijk bestaat? Want dingen die echt bestaan zijn niet afhankelijk van of mensen erin geloven. Zoals zwaartekracht. 

STEL dat jouw God echt bestaat dan moeten mensen die niet geloven of anders geloven wel degelijk vrezen. Want Openbaring geeft een totalitair christelijk toekomstbeeld. Mensen die andersgeloven worden kapot gemaakt. Dat is wat anders dan de lhbtq gemeenschap die niemand dwingt te worden als zij "of anders word je gedood".. Dus je overdrijft vreselijk, zoals je op dit forum wel vaker doet..

Geen een lhbtq-er zal dwingen dat jij ook zo word. Ze willen enkel gelijk behandeld worden en met respect. Heeft met fascisme niks te maken. Man, je praat veel maar weet weinig.

Doe eens minder subjectief en meer concreet.

Lgbqt handhaaft fascistische methodieken, niet het christendom. ;)

Een totalitarisme proberen bereiken zou het moeten zeggen he?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bekeerling14:

Huh, hoe kan je out of likes zijn? Zit er een maximum aan per maand?

Ja, per 24 uur.

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Doe eens minder subjectief en meer concreet.

Lgbqt habdhaaft fascistische methodieken, niet het christendom. ;)


Je gedraagt je op weliswaar kleine schaal, als Hitler in de jaren dertig door een bevolkingsgroep uit te maken voor alles wat rot is en complottheorieën over die groep de wereld in te slingeren alsof zij de wereldmacht willen veroveren.  Zo begon het met de Joden ook, en queers werden uiteindelijk ook in concentratiekampen opgesloten. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Doe eens minder subjectief en concreet.

Lgbqt habdhaaft fascistische methodieken, niet het christendom. ;)

Ga eens inhoudelijk op de reactie in, in plaats van oneliners te plaatsen.. 

Je doet alsof de lhbtq-ers mensen willen bekeren tot hun groep en dat andere groepen geen plaats hebben. En dat is onzin. Dat weet iedereen, jij ook wel. Dus ik vrees dat je hier aan het trollen bent, die het leuk vind domme dingen te roepen om mensen te triggeren..

Nogmaals, in de Bijbel staat een toekomstbeeld met enkel gelovigen. Mensen die niet geloven horen daarin niet thuis "ieder knie zal zich buigen voor hem". Als dat geen fascisme is, dan weet ik het niet. Alhoewel, ik die termen niet graag gebruik. Maar ik gebruik hier even een jij-bak. Jouw toekomstbeeld is veel erger dan het beeld dat de lhbtq gemeenschap voor ogen heeft. Tolerantie voor iedereen, ongeacht geslacht of geaardheid wil men. Is daar iets op tegen? 

in tegenstelling tot vele religies zoals christendom en islam (van jodendom weet ik niet of ze zo op intolerantie zijn gestoeld, wel weet ik dat ze menen dat ooit iedereen hun God aanbidt in Jeruzalem, dus ook intolerant naar andere godsdiensten denk ik).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
13 minuten geleden zei Flawless victory:

Je gedraagt je op weliswaar kleine schaal, als Hitler in de jaren dertig door een bevolkingsgroep uit te maken voor alles wat rot is en complottheorieën over die groep de wereld in te slingeren.  Zo begon het met de Joden ook, en queers werden uiteindelijk ook in concentratiekampen opgesloten. 

Ik kan bewijzen dat gij de aanleiding zijt met valse getuigenissen en een slachrofferrolletje. :)

complottheorie? Ontken je dan dat ze totalitair naar voren komen?IEDEREEN moet accepteren of haatzaaier, of discriminatie,.... Word eens wakker he jongeman.

9 minuten geleden zei Bekeerling14:

Ga eens inhoudelijk op de reactie in, in plaats van oneliners te plaatsen.. 

Je doet alsof de lhbtq-ers mensen willen bekeren tot hun groep en dat andere groepen geen plaats hebben. En dat is onzin. Dat weet iedereen, jij ook wel. Dus ik vrees dat je hier aan het trollen bent, die het leuk vind domme dingen te roepen om mensen te triggeren..

Nogmaals, in de Bijbel staat een toekomstbeeld met enkel gelovigen. Mensen die niet geloven horen daarin niet thuis "ieder knie zal zich buigen voor hem". Als dat geen fascisme is, dan weet ik het niet. Alhoewel, ik die termen niet graag gebruik. Maar ik gebruik hier even een jij-bak. Jouw toekomstbeeld is veel erger dan het beeld dat de lhbtq gemeenschap voor ogen heeft. Tolerantie voor iedereen, ongeacht geslacht of geaardheid wil men. Is daar iets op tegen? 

in tegenstelling tot vele religies zoals christendom en islam (van jodendom weet ik niet of ze zo op intolerantie zijn gestoeld, wel weet ik dat ze menen dat ooit iedereen hun God aanbidt in Jeruzalem, dus ook intolerant naar andere godsdiensten denk ik).

Subjectief en naast de kwestie. Het gaat over de methodieken om zichzelf op te dringen. Maar overplakken wat ge niet kunt tegenspreken is een gekende strategie ja. Whataboutisme.

Een fascist heeft het meestal niet van zichzelf door. Ze verwarren hun superioriteitsgevoel voor goede intenties.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik kan bewijzen dat gij de aanleiding zijt met valse getuigenissen en een slachrofferrolletje. :)

complottheorie? Ontken je dan dat ze totalitair naar voren komen?IEDEREEN moet accepteren of haatzaaier, of discriminatie,.... Word eens wakker he jongeman.

Als je een familielid van me was dan ging ik nu de crisisdienst voor je bellen.  Het zal mij overigens benieuwen hoe je tegenover je dochters zult reageren wanneer zou blijken dat ze toch lesbisch zijn en een relatie met een vrouw aangaan. 

 

7 minuten geleden zei Bekeerling14:

Ga eens inhoudelijk op de reactie in, in plaats van oneliners te plaatsen.. 

Je doet alsof de lhbtq-ers mensen willen bekeren tot hun groep en dat andere groepen geen plaats hebben. En dat is onzin. Dat weet iedereen, jij ook wel. Dus ik vrees dat je hier aan het trollen bent, die het leuk vind domme dingen te roepen om mensen te triggeren..

Nogmaals, in de Bijbel staat een toekomstbeeld met enkel gelovigen. Mensen die niet geloven horen daarin niet thuis "ieder knie zal zich buigen voor hem". Als dat geen fascisme is, dan weet ik het niet. Alhoewel, ik die termen niet graag gebruik. Maar ik gebruik hier even een jij-bak. Jouw toekomstbeeld is veel erger dan het beeld dat de lhbtq gemeenschap voor ogen heeft. Tolerantie voor iedereen, ongeacht geslacht of geaardheid wil men. Is daar iets op tegen? 

in tegenstelling tot vele religies zoals christendom en islam (van jodendom weet ik niet of ze zo op intolerantie zijn gestoeld, wel weet ik dat ze menen dat ooit iedereen hun God aanbidt in Jeruzalem, dus ook intolerant naar andere godsdiensten denk ik).


Ofschoon ik diezelfde bijbelverhalen niet op dezelfde manier lees als jij, kan ik wel begrijpen dat je zo bent gaan denken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:

Als je een familielid van me was dan ging ik nu de crisisdienst voor je bellen.  Het zal mij overigens benieuwen hoe je tegenover je dochters zult reageren wanneer zou blijken dat ze toch lesbisch zijn en een relatie met een vrouw aangaan. 

De wereld heeft wel gezien wie hier flipte en wie gewoon on topic bleef. ;)

Dus je ziet de fascistische methodieken ook bij lgbqt? Overal opdringen. Ik wil gewoon geen lgbqt aanvaarden of koppelen aan mijn geloof en dan word ik uitgemaakt voor allerlei en beweren ze nog dat ik de hater ben lol. Ik doe het tenminste uit liefde om een zuiver christendom en school te behouden. Kinderen in uw geaardheid willen betrekken wil je toch zelf niet? Wij hetero's doen dat ook niet. Ze zijn nog onschuldig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

De wereld heeft wel gezien wie hier flipte en wie gewoon on topic bleef. ;)

Dus je ziet de fascistische methodieken ook bij lgbqt? Overal opdringen. Ik wil gewoon geen lgbqt aanvaarden of koppelen aan mijn geloof en dan word ik uitgemaakt voor allerlei en beweren ze nog dat ik de hater ben lol. Ik doe het tenminste uit liefde om een zuiver christendom en school te behouden. Kinderen in uw geaardheid willen betrekken wil je toch zelf niet? Wij hetero's doen dat ook niet. Ze zijn nog onschuldig.

Wat lees ik hier?

Je hebt geen idee wat fascisme is, dat is duidelijk. "overal opdringen".. Dat deed christendom ook, toen het staatsgodsdienst werd. Die zou je dan ook moeten afwijzen.

Totalitair wil zeggen dat iedereen zo moet zijn. En in Openbaring lees je dat men een totalitair christendom wil. 

Je wilt een schoon en zuiver christendom houden en daarom wijs je lhbtq af. Beetje zoals nazi's de Duitse geslachtlijn zuiver wilden houden en Joden uitroeide. Echt schrijnend dat je dit soort teksten bezigt en je dan afvraagt waarom je voor hater word uitgemaakt. Dan ben je echt ziende doof en horende blind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik doe het tenminste uit liefde om een zuiver christendom en school te behouden.

Waanzin dit. Pure waanzin. En je hebt het zelf niet eens door. Doet me denken aan de beginjaren van Hitler, die deed het ook uit liefde om een zuiver Arisch ras te behouden.  In hoeverre jij in staat bent tot fysiek geweld over te gaan voor je zuivere christendom, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat fysiek geweld in de geschiedenis vrijwel altijd vooraf wordt gegaan door complottheorieën 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bekeerling14:

Wat lees ik hier?

Je hebt geen idee wat fascisme is, dat is duidelijk. "overal opdringen".. Dat deed christendom ook, toen het staatsgodsdienst werd. Die zou je dan ook moeten afwijzen.

Totalitair wil zeggen dat iedereen zo moet zijn. En in Openbaring lees je dat men een totalitair christendom wil. 

Je wilt een schoon en zuiver christendom houden en daarom wijs je lhbtq af. Beetje zoals nazi's de Duitse geslachtlijn zuiver wilden houden en Joden uitroeide. Echt schrijnend dat je dit soort teksten bezigt en je dan afvraagt waarom je voor hater word uitgemaakt. Dan ben je echt ziende doof en horende blind.

Dan zal ik u later beter te woord staan om het eens door voorbeelden aan te tonen.

De methodieken zijn zeer zeker fascistisch en hun plebs staat bol van voorbeelden.

Zojuist zei Flawless victory:

Waanzin dit. Pure waanzin. En je hebt het zelf niet eens door. Doet me denken aan de beginjaren van Hitler, die deed het ook uit liefde om een zuiver Arisch ras te behouden.  In hoeverre jij in staat bent tot fysiek geweld over te gaan voor je zuivere christendom, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat fysiek geweld in de geschiedenis vrijwel altijd vooraf wordt gegaan door complottheorieën 

Subjectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bekeerling14:

Wat lees ik hier?

Je hebt geen idee wat fascisme is, dat is duidelijk. "overal opdringen".. Dat deed christendom ook, toen het staatsgodsdienst werd. Die zou je dan ook moeten afwijzen.

Totalitair wil zeggen dat iedereen zo moet zijn. En in Openbaring lees je dat men een totalitair christendom wil. 

Je wilt een schoon en zuiver christendom houden en daarom wijs je lhbtq af. Beetje zoals nazi's de Duitse geslachtlijn zuiver wilden houden en Joden uitroeide. Echt schrijnend dat je dit soort teksten bezigt en je dan afvraagt waarom je voor hater word uitgemaakt. Dan ben je echt ziende doof en horende blind.


Zo is dat.  Het doet me ook denken aan Breivik.  https://nl.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Amen. Die groep dacht invloed over mijn dierbaren te voeren en mij als homofoob weg te zetten. Ze gebruiken nu faggot en tranny als scheldwoord. 

Nou gefeliciteerd zeg. Ik ben zometeen even jeugdzorg dat ze die dierbaren bij je weg halen. Want ze groeien op voor galg en rad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bekeerling14:

Nou gefeliciteerd zeg. Ik ben zometeen even jeugdzorg dat ze die dierbaren bij je weg halen. Want ze groeien op voor galg en rad.

U gebruikte wel mongool. ;) 

Bel ze gerust, ik ben liever vervolgd als voorbeeld dan er in mee te lopen. Als ge MOET meelopen, dan klopt er iets niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid