Hopper 813 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september 2 uur geleden zei HJW5: Er zijn mensen die aan de lopende band linkjes plaatsen. Ik zie dat als intellectuele luiheid. Wie niet zelf zijn punt kan maken heeft geen punt. Bovendien communiceer met deze of gene, met linkjes kan ik niet communiceren. Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie kan het meeste terug kaatsen in het land? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW5 31 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september 4 minuten geleden zei Hopper: Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie kan het meeste terug kaatsen in het land? Dus je hebt wel door dat het terugkaatsen is. Misschien een begin… Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september 12 minuten geleden zei HJW5: Dus je hebt wel door dat het terugkaatsen is. Misschien een begin… De natuurlijke mens doet niet anders dan reflecteren op anderen. Vergeef het hem. Hij weet niet beter. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW5 31 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september (bewerkt) 2 minuten geleden zei Hopper: De natuurlijke mens doet niet anders dan reflecteren op anderen. Ik zie het je dan ook de hele tijd doen. Reflecteren op Israël, bredeweggers. Op mensen die filmpjes plaatsen, op bijdragen met vermeend poëzie album niveau. Eén en al reflecteren. Ik oordeel je niet, dus vergeving is ook niet nodig. Ik constateer alleen dat je gewoon mens bent net als de rest. 21 september bewerkt door HJW5 Flawless victory reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september (bewerkt) 4 minuten geleden zei HJW5: Ik zie het je dan ook de hele tijd doen. Reflecteren op Israël, bredeweggers. Op mensen die filmpjes plaatsen, op bijdragen met vermeend poëzie album niveau. Eén en al reflecteren. Jawel HJW, maar je begrijpt het niet 😂, als Hopper het doet is het de geestelijke mens, en als een ander het doet dan is dat de natuurlijke mens. Hopper onderscheidt zich van Niemand. Hij is namelijk zelf Iemand. En Iemand onderscheidt Zich van Niemand. Wij zijn Niemand. 21 september bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september 7 minuten geleden zei HJW5: Ik zie het je dan ook de hele tijd doen. Reflecteren op Israël, bredeweggers. Op mensen die filmpjes plaatsen, op bijdragen met vermeend poëzie album niveau. Eén en al reflecteren. Ik oordeel je niet, dus vergeving is ook niet nodig. Ik constateer alleen dat je gewoon mens bent net als de rest. Je hebt het weer voor elkaar, niet op de inhoud maar op de man. Het onderwerp was 'watermeloen' en niet Hopper. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september Zojuist zei Hopper: Je hebt het weer voor elkaar, niet op de inhoud maar op de man. Het onderwerp was 'watermeloen' en niet Hopper. Yesilgöz heeft groot gelijk dat ze tegen palestinapropaganda ingaat en geen antisemitisme tolereert. Dat jou dat stoort, als antisemiet, verbaast me niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september Zojuist zei Flawless victory: Yesilgöz heeft groot gelijk dat ze tegen palestinapropaganda ingaat en geen antisemitisme tolereert. Dat jou dat stoort, als antisemiet, verbaast me niet. De rechtsextremisten noemen iedereen die tegen hen is antisemiet. Antisemiet is een geuzennaam geworden. Ich bin ein antisemiet! Om Kennedy te parafraseren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW5 31 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september (bewerkt) 9 minuten geleden zei Hopper: Je hebt het weer voor elkaar, niet op de inhoud maar op de man. Het onderwerp was 'watermeloen' en niet Hopper. Spiegelen heet dat. Filmpjes plaatsen: niet op de inhoud, maar op de man. Poëziealbum niveau: op de man, niet op de inhoud. De lijst kan eindeloos worden gemaakt. Volgens mij kun je je 3 uurtjes beter spenderen aan wat introspectie. 21 september bewerkt door HJW5 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september 1 uur geleden zei HJW5: Spiegelen heet dat. Filmpjes plaatsen: niet op de inhoud, maar op de man. Poëziealbum niveau: op de man, niet op de inhoud. De lijst kan eindeloos worden gemaakt. Volgens mij kun je je 3 uurtjes beter spenderen aan wat introspectie. Je bent een groot promoter van de zogeheten Gulden regel. Die is bij jou kennelijk op de man spelen. Je komt hier weer een paar weken jij-bakken en dan verdwijn je weer een poos. Dat gaat nu al weer jarenlang zo. Ik wacht verder rustig af, in het eeuwig nu speelt tijd geen rol. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW5 31 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september (bewerkt) 2 uur geleden zei Hopper: Je bent een groot promoter van de zogeheten Gulden regel. Die is bij jou kennelijk op de man spelen. Je komt hier weer een paar weken jij-bakken en dan verdwijn je weer een poos. Dat gaat nu al weer jarenlang zo. Ik wacht verder rustig af, in het eeuwig nu speelt tijd geen rol. Klopt, de Gulden Regel. Als ik elke keer zo iets anders zou zeggen dan doen, mag een ander daar iets van zeggen en mij scherp houden. Kom maar op, ik zou ervan leren, introspectie tonen. Ik doe niet aan jij-bakken, ik doe aan spiegelen, zoals je zelf ook al constateerde. Jij bent al jarenlang bezig met op de man spelen. Ik constateer dat je dat doet. En houd je daarmee een spiegel voor. Je hebt er blijkbaar veel moeite mee, en toch blijf je constant doorgaan met proberen iedereen onderuit te halen. Misschien wat introspectie ? En eens naar jezelf kijken en zien welke verschillen er zitten tussen je woorden en je daden. Want die zie je natuurlijk zelf ook wel. Volg Jezus dan ook eens echt. Maak je woorden eens waar in daden. Iedereen ziet het, jijzelf ziet het ook. Houd dan eens op met je verheven gedrag en laat zien dat je je ook maar een gewoon mens bent. Laat zien dat je het evangelie werkelijk voor waar aanneemt en niet alleen lippendienst bewijst. Laat dan zelf ook je eigen bedachte God los en volg Jezus werkelijk. 3 uur geleden zei Flawless victory: Jawel HJW, maar je begrijpt het niet 😂, als Hopper het doet is het de geestelijke mens, en als een ander het doet dan is dat de natuurlijke mens. Hopper onderscheidt zich van Niemand. Hij is namelijk zelf Iemand. En Iemand onderscheidt Zich van Niemand. Wij zijn Niemand. Ik snap nooit ergens wat van, leeft heerlijk !!🙈 In 1973 hebben ze daar nog een film over gemaakt: My name is nobody. Leuk gevonden wel van je, trouwens. 21 september bewerkt door HJW5 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 21 september Rapport Share Geplaatst 21 september (bewerkt) 4 uur geleden zei Hopper: De rechtsextremisten noemen iedereen die tegen hen is antisemiet. Antisemiet is een geuzennaam geworden. Ich bin ein antisemiet! Om Kennedy te parafraseren. Wat rechtsextremisten doen moeten zij weten. De natuurmens in Hopper heeft meermaals aangegeven dat Israël volgens hem geen bestaansrecht heeft. Dat is gewoon een feit en dat maakt hem antisemiet. 21 september bewerkt door Flawless victory Hermanos2 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september 18 uur geleden zei Flawless victory: Yesilgöz heeft groot gelijk dat ze tegen palestinapropaganda ingaat en geen antisemitisme tolereert. Dat jou dat stoort, als antisemiet, verbaast me niet. en dat is nou juist het probleem. Het is GEEN antisemitisme... Maar jij bent net zo kritisch op Israel als de Russen op Putin heb ik het idee.Vandaag sluiten de Israeliers een tv station. Ze hebben meer journalisten gedood dan ieder ander leger ooit sinds 1992. Shapeau voor het meest morele leger van de wereld sinds 1940! Trouwens, wat is er mis met palestinapropaganda? Dat het tegen het zere been van Israel is ofzo? Ik lees vaak dat men Hamas en andere organisatie verwijt tegen de staat Israel te zijn. Maar in het manifest van Hamas willen ze terug tot de grenzen van 1967. Die grenzen die de VN en de andere instanties ook officieel hanteren. Het zijn de Israeliers die tegen een Palestijnse staat zijn. Beetje huilen om iets wat men zelf nog erger doet dus.. 13 uur geleden zei Flawless victory: Wat rechtsextremisten doen moeten zij weten. De natuurmens in Hopper heeft meermaals aangegeven dat Israël volgens hem geen bestaansrecht heeft. Dat is gewoon een feit en dat maakt hem antisemiet. Antisemitisme is als je tegen Joden iets hebt. Niet als je tegen Israel iets hebt.. Dus je moet niet zo liegen met je woorden iedere dag. Anders kan je spokesperson van Israel worden. Die liegen ook zo vaak. Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW5 31 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september 9 minuten geleden zei Paulus888: Maar jij bent net zo kritisch op Israel als de Russen op Putin heb ik het idee.Vandaag sluiten de Israeliers een tv station. Ze hebben meer journalisten gedood dan ieder ander leger ooit sinds 1992. Shapeau voor het meest morele leger van de wereld sinds 1940! Antisemitisme is als je tegen Joden iets hebt. Niet als je tegen Israel iets hebt.. Dus je moet niet zo liegen met je woorden iedere dag. Anders kan je spokesperson van Israel worden. Die liegen ook zo vaak. Hermanos een NSB’er noemen is ook liegen. Jij noemt iedereen die “klikt” een NSB’er. Is natuurlijk onzin. Als de politie vraagt om getuigen in bijv een moordzaak, is degene die iets gezien heeft en zich meldt dan een NSB’er. Als jij je buurvrouw beroofd ziet worden en mishandeld en je ziet wie het doet, ben je dan een NSB’er als je dat meldt bij de politie ? NSB was collaboreren met de vijand……er is hier geen vijand. Je vindt het liegen over jou niet leuk, stop dan zelf ook met liegen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september Zojuist zei HJW5: Hermanos een NSB’er noemen is ook liegen. Jij noemt iedereen die “klikt” een NSB’er. Is natuurlijk onzin. Als de politie vraagt om getuigen in bijv een moordzaak, is degene die iets gezien heeft en zich meldt dan een NSB’er. Als jij je buurvrouw beroofd ziet worden en mishandeld en je ziet wie het doet, ben je dan een NSB’er als je dat meldt bij de politie ? NSB was collaboreren met de vijand……er is hier geen vijand. Je vindt het liegen over jou niet leuk, stop dan zelf ook met liegen. Als je weinig hebt in te brengen dan ga je maar appels en peren vergelijken? Mijn mening en daarom klikken vergelijken met een moordzaak.. Sjapoo voor je domme vergelijking.. Ik weet niet precies wat je bedoeld met "stop dan zelf ook met liegen". Waar lieg ik precies? Leg ik antisemitisme niet goed uit? Volgens mij wel namelijk. Als je iets tegen Joden hebt dan ben je een antisemiet. Jood zijn ben je bij je geboorte. Maar als je kritiek hebt op het gedrag van iemand die Joods is dan ben je geen antisemiet. Net zoals je kritisch mag zijn op een christen, op een Nederlander, een Belg, een Arabier. Alhoewel, de zionisten hebben op 8 oktober 1 miljoen uitgegeven voor PR om kritiek op de staat Israel als Antisemitisme weg te zetten. Die miljoen dollar is geen weggegooid geld blijkbaar. Zelfs in NL is het doorgedrongen. Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september 12 minuten geleden zei Paulus888: Als je weinig hebt in te brengen dan ga je maar appels en peren vergelijken? Mijn mening en daarom klikken vergelijken met een moordzaak.. Sjapoo voor je domme vergelijking.. Ik weet niet precies wat je bedoeld met "stop dan zelf ook met liegen". Waar lieg ik precies? Leg ik antisemitisme niet goed uit? Volgens mij wel namelijk. Als je iets tegen Joden hebt dan ben je een antisemiet. Jood zijn ben je bij je geboorte. Maar als je kritiek hebt op het gedrag van iemand die Joods is dan ben je geen antisemiet. Net zoals je kritisch mag zijn op een christen, op een Nederlander, een Belg, een Arabier. Alhoewel, de zionisten hebben op 8 oktober 1 miljoen uitgegeven voor PR om kritiek op de staat Israel als Antisemitisme weg te zetten. Die miljoen dollar is geen weggegooid geld blijkbaar. Zelfs in NL is het doorgedrongen. Het is natuurlijk kolderiek als rechtsextremisten je voor antisemiet gaan uitmaken. Antisemieten zijn per definitie rechts-extremistisch. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW5 31 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september 31 minuten geleden zei Paulus888: Als je weinig hebt in te brengen dan ga je maar appels en peren vergelijken? Mijn mening en daarom klikken vergelijken met een moordzaak.. Sjapoo voor je domme vergelijking.. Ik weet niet precies wat je bedoeld met "stop dan zelf ook met liegen". Waar lieg ik precies? Leg ik antisemitisme niet goed uit? Volgens mij wel namelijk. Als je iets tegen Joden hebt dan ben je een antisemiet. Jij bent geen antisemiet, dat zie je goed. Maar je ziet het niet als je iedereen die iets meldt een NSB’er noemt. Ook dat is niet correct. Iemand die felle kritiek heeft op Israël kan een antisemiet zijn, als daar die achterliggende intenties in zitten. Echter: niet iedereen die kritiek heeft is antisemiet. Zo is ik niet iedereen die klikt een NSB’er. Je stelt het heel algemeen, net als de anderen hier het tegen kritiek op Israël heel algemeen stellen. Ik geef dan heel simpel een voorbeeld van iemand die iets meldt (klikt) en geen NSB’er is. En daarmee klopt je stelling niet meer. Heel simpele vergelijking van appels met appels. Je hoeft niet heel slim te zijn om de volledig correcte vergelijking te zien. Maar je zit zo vol boosheid dat je het niet meer leest en overal maar blind op in vliegt. Denk aan je hart. Je liegt dus als je stelt dat Hermanos een NSB’er is. En ja, je legt antisemitisme goed uit. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september Ter herinnering Zacharia 12 1Profetie. De woorden van de HEER over Israël. Zo spreekt de HEER, die de hemel heeft uitgespannen en de aarde heeft gegrondvest, die de mens het leven heeft gegeven: 2Ik zal van Jeruzalem een beker wijn maken die de omringende volken bedwelmt. Als Jeruzalem wordt belegerd, zal ook Juda onder de voet gelopen worden. 3Op de dag dat alle volken op aarde tegen Jeruzalem oprukken, zal Ik van de stad een zware steen maken waaraan haar belagers zich vertillen. 4Op die dag – spreekt de HEER – maak Ik de paarden schichtig en zaai Ik paniek onder hun berijders. Terwijl Ik de paarden van de vijand verblind, zullen mijn ogen over het volk van Juda waken. 5Dan zullen de stamhoofden van Juda bij zichzelf zeggen: Onze kracht ligt bij de inwoners van Jeruzalem, dankzij de HEER van de hemelse machten, hun God. 6Op die dag maak Ik de stamhoofden van Juda tot een vuurpot in een takkenbos, tot een fakkel in een korenschoof, zodat de vlammen om zich heen grijpen en de omringende volken verzengen. Jeruzalem zal zijn eigen plaats behouden. 7Eerst zal de HEER de overwinning schenken aan de bevolking die verspreid over Juda woont, opdat de roem van het huis van David en van de inwoners van Jeruzalem niet groter zal zijn dan die van heel Juda. 8Maar de HEER zal tegelijkertijd de inwoners van Jeruzalem steunen: de zwakste onder hen zal op die dag zo sterk zijn als David en het huis van David zal hen leiden alsof God zelf hen leidde, alsof er een engel van de HEERvoor hen uit ging. 9Op die dag zal Ik alles in het werk stellen om de volken uit te roeien die Jeruzalem belagen. 10Het huis van David en de inwoners van Jeruzalem echter zal Ik vervullen met een geest van mededogen en inkeer. Ze zullen zich weer naar Mij wenden, en over degene die ze hebben doorstoken, zullen ze weeklagen als bij de rouw om een enig kind; hun verdriet zal zo bitter zijn als het verdriet om een eerstgeborene. 11Op die dag zal de weeklacht in Jeruzalem even luid klinken als de weeklacht om Hadad-Rimmon in de vlakte van Megiddo. 12Het hele land zal rouwen: de nakomelingen van David en die van Natan, 13de nakomelingen van Levi en die van Simi, 14en alle overige families, elke familie afzonderlijk en de vrouwen steeds afzonderlijk van de mannen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september 6 minuten geleden zei HJW5: Jij bent geen antisemiet, dat zie je goed. Maar je ziet het niet als je iedereen die iets meldt een NSB’er noemt. Ook dat is niet correct. Iemand die felle kritiek heeft op Israël kan een antisemiet zijn, als daar die achterliggende intenties in zitten. Echter: niet iedereen die kritiek heeft is antisemiet. Zo is ik niet iedereen die klikt een NSB’er. Je stelt het heel algemeen, net als de anderen hier het tegen kritiek op Israël heel algemeen stellen. Ik geef dan heel simpel een voorbeeld van iemand die iets meldt (klikt) en geen NSB’er is. En daarmee klopt je stelling niet meer. Heel simpele vergelijking van appels met appels. Je hoeft niet heel slim te zijn om de volledig correcte vergelijking te zien. Maar je zit zo vol boosheid dat je het niet meer leest en overal maar blind op in vliegt. Denk aan je hart. Je liegt dus als je stelt dat Hermanos een NSB’er is. En ja, je legt antisemitisme goed uit. En waar heb ik precies gezegd dat IEDEREEN die klikt een NSB-er is? Dus weer is jouw mening en vergelijking afgeschminkt voor wat het is.. Tevens moet je NSB-er nooit letterlijk nemen. Ik neem niet aan dat mensen vandaag de dag nog een nsb speldje hebben. Tevens waren NSB-ers veelal antisemitisch dus dan snap je wel dat mensen op dit forum die mijn mening rapporteren alszijnde antisemitisch geen echte nsb-ers zijn. Maar het gedrag is wel hetzelfde.Ik dacht dat dit wel duidelijk was en dat dit een forum was waar slimme mensen zaten die dit soort dingen wel snapten. Maar waarschijnlijk niet, en daarom zitten we nu in een niet ter zake doende discussie. In mijn jeugd waren er mensen die weleens hun vinger opstaken en dan zeiden "juf, hij doet dit en dat" en dan werd er altijd gezegd "klikspanen worden niet geholpen".. En dit klikken van bepaalde mensen hier (rapporteren van een mening die men niet aanstaat) lijkt daar wel op. Daarom heb ik persoonlijk een hekel aan mensen die rapporteren. Zelf zou ik eerder iemand uitschelden voor rotte vis dan rapporteren bij Sjako. Met grote kans dat door dat schelden mijn post verwijderd word. Maar se be it. 1 minuut geleden zei Flawless victory: Ter herinnering Zacharia 12 1Profetie. De woorden van de HEER over Israël. Zo spreekt de HEER, die de hemel heeft uitgespannen en de aarde heeft gegrondvest, die de mens het leven heeft gegeven: 2Ik zal van Jeruzalem een beker wijn maken die de omringende volken bedwelmt. Als Jeruzalem wordt belegerd, zal ook Juda onder de voet gelopen worden. 3Op de dag dat alle volken op aarde tegen Jeruzalem oprukken, zal Ik van de stad een zware steen maken waaraan haar belagers zich vertillen. 4Op die dag – spreekt de HEER – maak Ik de paarden schichtig en zaai Ik paniek onder hun berijders. Terwijl Ik de paarden van de vijand verblind, zullen mijn ogen over het volk van Juda waken. 5Dan zullen de stamhoofden van Juda bij zichzelf zeggen: Onze kracht ligt bij de inwoners van Jeruzalem, dankzij de HEER van de hemelse machten, hun God. 6Op die dag maak Ik de stamhoofden van Juda tot een vuurpot in een takkenbos, tot een fakkel in een korenschoof, zodat de vlammen om zich heen grijpen en de omringende volken verzengen. Jeruzalem zal zijn eigen plaats behouden. 7Eerst zal de HEER de overwinning schenken aan de bevolking die verspreid over Juda woont, opdat de roem van het huis van David en van de inwoners van Jeruzalem niet groter zal zijn dan die van heel Juda. 8Maar de HEER zal tegelijkertijd de inwoners van Jeruzalem steunen: de zwakste onder hen zal op die dag zo sterk zijn als David en het huis van David zal hen leiden alsof God zelf hen leidde, alsof er een engel van de HEERvoor hen uit ging. 9Op die dag zal Ik alles in het werk stellen om de volken uit te roeien die Jeruzalem belagen. 10Het huis van David en de inwoners van Jeruzalem echter zal Ik vervullen met een geest van mededogen en inkeer. Ze zullen zich weer naar Mij wenden, en over degene die ze hebben doorstoken, zullen ze weeklagen als bij de rouw om een enig kind; hun verdriet zal zo bitter zijn als het verdriet om een eerstgeborene. 11Op die dag zal de weeklacht in Jeruzalem even luid klinken als de weeklacht om Hadad-Rimmon in de vlakte van Megiddo. 12Het hele land zal rouwen: de nakomelingen van David en die van Natan, 13de nakomelingen van Levi en die van Simi, 14en alle overige families, elke familie afzonderlijk en de vrouwen steeds afzonderlijk van de mannen. Het is al 23 keer uitgelegd. Een Joodse profetie over Israel is geen objectieve profetie. En niet omdat het Joods is. Als er in de Koran stond dat de moslims ooit over de wereld heersen dna moet je dat ook niet serieus nemen.. Dat is dus ook een groot probleem in deze situatie, iedere keer een Joods propagandaboek erbij halen om je zin te krijgen. Terwijl de Joden meestal niks van christenen moeten hebben. Maar dat terzijde. Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september Op 18-9-2024 om 21:39 zei Paulus888: klopt. ook zien mensen niet in dat er ook onschuldigen gedood zijn. De Mossad kan nou eenmaal niet zeker weten dat een pieper in de handen is van een terrorist toen ze de knop omdraaiden. En inderdaad, dit is niet anders dan een autobom of welk willekeurig gebruikt speelgoed ook maar dient om te doden. Tevens lees ik continu oorlogszuchtige taal vanuit Israel. Leren ze dan niet? Of enkel de verkeerde dingen? en ik snap dat Hezbollah een terreurorganisatie is maar ze hebben gezegd "Wanneer Israel stopt met Gaza dan stoppen wij met raketten sturen naar Israel". Dus Netanyahu hoeft enkel een verklaring te ondertekenen en iedereen leeft weer in piece en vrai. En de mensen die gegijzeld zijn komen weer levend terug. Win-win-win-win zou je zeggen. Maar voor 1 figuur niet en die zit helaas aan de knopjes. Net zoals in Rusland. Waar heb je deze "wijsheid" vandaan? Uit psalm 3:1 of zo? vijfhonderd blind bijvoorbeeld. Totaal nog niet bevestigd. De meesten hadden de pieper in hun broekzak. Tevens lagen veel pieper gewoon ergens zoals wij ook een telefoon ergens neerleggen zonder er naar om te zien. Die hebben enkel een ontploffing gehoord en meer niet. Of denk je dat er veel hezbollah strijders zijn die bijziend zijn? Dat ze hun pieper op een paar centimeter van hun gezicht moeten houden? Houdt ook op met je propaganda. Het is een Joods boek geschreven door Joden voor Joden. Dus "wie u aanvalt zal verliezen en wie u zegent zal ik zegenen" is ongeloofwaardig. Israel verloor overigens ook in de goede oude tijd meer dan dat zij wonnen. Vandaar hun ballingschap, hun veroverd worden door Syrie, door het Romeinse rijk etc. En daarna heeft Israel duizenden jaren niet bestaan. Tot het weer een staat werd vanwege "als wij de staat Israel stichten dan komt de messias sneller"... Beetje een manmade vervulling van een "profetie"...Religie is het grote probleem in het MiddenOosten. En dat los je niet op door andere religekte. Jij bent te veel geneigd tot oorlogszuchtige kretologie. Terwijl het veel makkelijker is. Netanyahu moet een akkoord tekenen voor vrede in Gaza. Dan valt Hezbollah niet meer aan, dreigt Iran niet Israel te vernietigen en keren de gijzelaars terug. Maar nu praat je naar de mond van de grote dictator Netanyahu. Je kletst uit je nek. Ellenlange naïeve onwetende propagandistische kletsverhalen waar @Chaim je al heel vaak op heeft geantwoord. Je blijft terugkomen en dan weer dezelfde kletsverhalen uitgieten. Boring. Ik zet je maar weer op negeer. Op 18-9-2024 om 21:39 zei Paulus888: Netanyahu moet een akkoord tekenen voor vrede in Gaza. Dan valt Hezbollah niet meer aan, dreigt Iran niet Israel te vernietigen en keren de gijzelaars terug. 😂😂😂 roflol. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW5 31 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september 38 minuten geleden zei Paulus888: En waar heb ik precies gezegd dat IEDEREEN die klikt een NSB-er is? Dus weer is jouw mening en vergelijking afgeschminkt voor wat het is.. Tevens moet je NSB-er nooit letterlijk nemen. Ik neem niet aan dat mensen vandaag de dag nog een nsb speldje hebben. Tevens waren NSB-ers veelal antisemitisch dus dan snap je wel dat mensen op dit forum die mijn mening rapporteren alszijnde antisemitisch geen echte nsb-ers zijn. Maar het gedrag is wel hetzelfde.Ik dacht dat dit wel duidelijk was en dat dit een forum was waar slimme mensen zaten die dit soort dingen wel snapten. Maar waarschijnlijk niet, en daarom zitten we nu in een niet ter zake doende discussie. In mijn jeugd waren er mensen die weleens hun vinger opstaken en dan zeiden "juf, hij doet dit en dat" en dan werd er altijd gezegd "klikspanen worden niet geholpen".. En dit klikken van bepaalde mensen hier (rapporteren van een mening die men niet aanstaat) lijkt daar wel op. Daarom heb ik persoonlijk een hekel aan mensen die rapporteren. Zelf zou ik eerder iemand uitschelden voor rotte vis dan rapporteren bij Sjako. Met grote kans dat door dat schelden mijn post verwijderd word. Maar se be it. Eergisteren in een reactie naar mij toe. Pagina 7 van dit topic: ”Als je mensen verlinkt, ben je gewoon een NSB’er”. Daar zeg je het dus generiek, zonder uitzondering. En dan begin je te draaien. NSB niet letterlijk nemen, antisemiet uiteraard wel. Tja…..zo kan iedereen alles. Het gedrag is ook niet hetzelfde. Dan komt het voorbeeld van de getuige van de moord weer. Dat is dan ook een klikspaan die gedrag vertoont van een NSB’er. Je roept in je constante woede allerlei zaken. Beetje introspectie en dan zou je zeggen: ja, dat heb ik een moment van woede gezegd, en dat had ik niet moeten doen. Dan toon je verantwoordelijkheid voor je gedrag. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september 2 minuten geleden zei HJW5: Eergisteren in een reactie naar mij toe. Pagina 7 van dit topic: ”Als je mensen verlinkt, ben je gewoon een NSB’er”. Daar zeg je het dus generiek, zonder uitzondering. En dan begin je te draaien. NSB niet letterlijk nemen, antisemiet uiteraard wel. Tja…..zo kan iedereen alles. Het gedrag is ook niet hetzelfde. Dan komt het voorbeeld van de getuige van de moord weer. Dat is dan ook een klikspaan die gedrag vertoont van een NSB’er. Je roept in je constante woede allerlei zaken. Beetje introspectie en dan zou je zeggen: ja, dat heb ik een moment van woede gezegd, en dat had ik niet moeten doen. Dan toon je verantwoordelijkheid voor je gedrag. is goed knul... iedereen snapt wat ik bedoel, maar jij niet.. Veel plezier met je appels en peren vergelijken en denken dat je gelijk hebt. jij bent degene die mij woede verwijt, ik heb niks met woede gezegd. Dus groetjes Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW5 31 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september (bewerkt) 5 minuten geleden zei Paulus888: is goed knul... iedereen snapt wat ik bedoel, maar jij niet.. Veel plezier met je appels en peren vergelijken en denken dat je gelijk hebt. jij bent degene die mij woede verwijt, ik heb niks met woede gezegd. Dus groetjes Stoere praat hoor. Beheers jezelf eens een beetje, denk aan je hart. Hard roepen: waar heb ik dat gezegd !!! En dan laat ik het gewoon zien……en dan ga je rennen, slappe hap. Je weet zelf blijkbaar niet meer wat je er allemaal uitkrijst. Introspectie zou je sieren. Beter dan al dat gegil van je. Word een beetje volwassen joh. En misschien eens een cursus zelfbeheersing gaan doen, ook beter voor je. Hele simpele vergelijkingen snap je al niet. Tja…..dan houdt het op. 22 september bewerkt door HJW5 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW5 31 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september (bewerkt) Op 18-9-2024 om 21:39 zei Paulus888: Terwijl het veel makkelijker is. Netanyahu moet een akkoord tekenen voor vrede in Gaza. Dan valt Hezbollah niet meer aan, dreigt Iran niet Israel te vernietigen en keren de gijzelaars terug. Maar nu praat je naar de mond van de grote dictator Netanyahu. Twee van de drie zijn correct: - Hezbollah zal dan stoppen, zij willen niet Israël vernietigen, maar Libanon beschermen tegen Israël - de gijzelaars komen terug Iran heeft als groot doel om Israël te vernietigen, dat verandert niet bij een accoord. En als Hamas vrede wil, waarom dan de grote aanval op 7 oktober. 22 september bewerkt door HJW5 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 22 september Rapport Share Geplaatst 22 september 57 minuten geleden zei HJW5: Stoere praat hoor. Beheers jezelf eens een beetje, denk aan je hart. Hard roepen: waar heb ik dat gezegd !!! En dan laat ik het gewoon zien……en dan ga je rennen, slappe hap. Je weet zelf blijkbaar niet meer wat je er allemaal uitkrijst. Introspectie zou je sieren. Beter dan al dat gegil van je. Word een beetje volwassen joh. En misschien eens een cursus zelfbeheersing gaan doen, ook beter voor je. Hele simpele vergelijkingen snap je al niet. Tja…..dan houdt het op. Weer dat vreemde framen van hard schreeuwen en hypocriet zeggen "denk aan je hart". Probleem met achter internet dingen schrijven is dat mensen die het lezen er iets anders van kunnen maken dan hoe je het bedoelt. Ik schreef niet met !!! maar met een ?. Dus gewoon heel netjes zoals volwassen mensen doen. Ik ben sowieso niet van de !!!! en zo, omdat ik het schreeuwerig vind overkomen. Ook praat ik nooit in CAPS LOCK, want dan kunnen mensen hetzelfde interpreteren en dan hebben ze er recht toe. De rest van je betoog gaat mijn mentale prullenbak in, of over mijn brede schouders. Dat is zoals Hopper zou zeggen "ego ziet ego" en heeft niks te maken met hoe ik iets bedoelde. Dus framing, zoals wij dat vandaag in discussieland zeggen. 42 minuten geleden zei HJW5: Twee van de drie zijn correct: - Hezbollah zal dan stoppen, zij willen niet Israël vernietigen, maar Libanon beschermen tegen Israël - de gijzelaars komen terug Iran heeft als groot doel om Israël te vernietigen, dat verandert niet bij een accoord. En als Hamas vrede wil, waarom dan de grote aanval op 7 oktober. Waarom proberen mensen Iran overal de schuld van te geven? Het is een beetje zoals het Westen reageert op Rusland. Dat is ook de grote boze wolf. Nu doet Rusland wel echt verkeerde dingen dus daar ga ik verder ook niks van zeggen. Maar Iran heeft zich nog erg netjes en in gehouden. Terwijl Israel (en dan met name de regering en de IDF) er alles aan doet om Iran uit te lokken. Zij willen namelijk Iran in de oorlog krijgen zodat Amerika meedoet met het spelletje. Israel heeft op Iraans grondgebied de leider van Hamas gedood. Israel heeft negen generaals van Iran gedood. Toen Iran, in samenspraak met Hamas en Hezbollah, reageerde kreeg Iran sancties aan de broek. Terwijl Iran dat vrij netjes had gedaan. Ze belden met Amerika en met Turkije om te zeggen "we moeten wel reageren, maar we willen geen grote oorlog. Dus bemoei je er niet mee". Tis een beetje alsof het Westen de pestkop aan het helpen is tegen de gepeste die 1 keer terug heeft geslagen en dan meteen duikt het Westen erop alsof de gepeste de bully is.. In de media merk je dit trouwens ook. Steeds als het over Hamas of Hezbollah gaat dan moet erbij "de door Iran gesteunde Hamas of Hezbollah". Alsof die partijen niets zelf doen. Men zegt toch ook niet bij Oekraine "de door het Westen gesteunde Oekraine"? Iran levert wel wapens, maar doet dit om te zorgen dat Hamas en Hezbollah zich kunnen verdedigen. Laatste regel is ook al zes keer uitgelegd. Hamas wilde vooral mensen meenemen naar Gaza om die vervolgens uit te ruilen met Palestijnse gevangenen. Voor 7 oktober zaten er 2000 Palestijnen gevangen. Ook zonder rechtsspraak (maar ook genoeg met uiteraard). En die wilde men ruilen voor de gijzelaars. Na 8 oktober heeft de IDF overigens ook weer duizenden Palestijnen gegijzeld maar daar hoor je de media meestal niet over. Ik wist al twee maanden dat men in Israelische gevangenissen gemarteld werd toen het Westen pas wakker werd. Zo loopt het Westen achter de feiten aan. 1 uur geleden zei Flawless victory: Je kletst uit je nek. Ellenlange naïeve onwetende propagandistische kletsverhalen waar @Chaim je al heel vaak op heeft geantwoord. Je blijft terugkomen en dan weer dezelfde kletsverhalen uitgieten. Boring. Ik zet je maar weer op negeer. Ach Chaim ja... Een ex idf-er die even komt vertellen hoe de vork in de steel zit 🤣 die over Palestijnen die gedood worden juicht en zegt "weer wat figuren naar de andere kant geholpen" 🖕 die dat wel mag zeggen, maar o wee als je dit zou zeggen over een aanval van Hezbollah op Israel. Dan word je antisemitisme verweten en word je account geband. Want in die tijd leven wij. Je mag vrij je mening verkondingen ALS het maar de mening van de goegemeente is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten