Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

De Koning van Gaza

En zo geschiedde: wat begon als een tijdelijke overgangsregering onder internationale supervisie, eindigde in een nieuw hoofdstuk van de wereldgeschiedenis. Donald J. Trump, ex-president, vastgoedmagnaat en zelfverklaard vredesapostel, streek neer in Gaza. Officieel geen koning, maar in de praktijk wél degene die de sleutels van het nieuwe “Trump Peace Resort” vasthield.

Verkiezingen? “Die komen eraan, heel binnenkort, geloof me, de béste verkiezingen.”
Ontwapening van Hamas? “We hebben fantastische deals gesloten, echt waar, iedereen is blij. Ze hebben hun raketten ingeruild voor gratis golfabonnementen.”
En de bevolking? Die mocht toekijken hoe Gaza langzaam veranderde in een permanent “tijdelijk” protectoraat, compleet met gouden hekken en een Trump Tower met uitzicht op de Middellandse Zee.

De wereld fronste, maar Trump lachte. Hij had eindelijk gevonden waar hij altijd naar gezocht had: een plek waar hij president, zakenman én koning tegelijk kon zijn — zonder lastige persconferenties, zonder democratische instituties. Gaza had zijn “tijdelijk bestuur”, en Trump had zijn kroon… van puur 24-karaats zelfvertrouwen.

Hehehe

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er zijn mensen die aan de lopende band linkjes plaatsen. Ik zie dat als intellectuele luiheid. Wie niet zelf zijn punt kan maken heeft geen punt. Bovendien communiceer met deze of gene, met linkjes ka

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Posted Images

Op 29-9-2025 om 09:16 zei Figulus:

Israël zal naar alle waarschijnlijkheid doorgaan met sluipende annexatie van de Westoever, waarbij nederzettingen en controle geleidelijk worden uitgebreid. Tegelijkertijd is een gedeeltelijke formele annexatie van grote nederzettingsblokken ook mogelijk onder Trump, die dit gedoogt om de Abraham-akkoorden en regionale relaties niet te schaden. Een volledige annexatie blijft echter onwaarschijnlijk vanwege internationale druk en risico’s voor stabiliteit. De Palestijnse Autoriteit zal diplomatiek protesteren, maar weinig invloed hebben, terwijl Hamas geweld en propaganda intensifieert. De bevolking op de Westoever loopt daardoor steeds meer risico op opstanden bij formele annexatie. Kortom, Israël bereikt zijn doelen stap voor stap, ondanks mogelijke spanningen met Trump, terwijl Palestijnse actoren vooral reageren met protest en escalatie.

Als Israël verdergaat met annexatie, zelfs gedeeltelijk of sluipend, kan dit in Nederland en andere westerse landen leiden tot protesten van linkse groepen die solidair zijn met de Palestijnen en protesten van moslimgemeenschappen, deels uit solidariteit, deels uit culturele of religieuze verbondenheid. Dit kan de maatschappelijke spanningen in steden met een gemengde bevolking verhogen, vooral rond politieke acties of demonstraties. Hoewel deze protesten waarschijnlijk vreedzaam blijven, kunnen ze soms escaleren wanneer politieke retoriek of internationale incidenten de emoties opstoken.

Het spreekwoordenboek zou uitgebreid moeten worden met twee spreekwoorden:

• Liegen als een Palestijn.
  • Zo eigenwijs als een jood.

Kerel, je gaat al de fout in door Hams en de Westbank in een zin te noemen. Hamas zit niet op de Westbank. Wel andere verzetsgroepen. Waarvan sommige weer uit hun as gekomen zijn. En die hebben al enkel aanvallen op de IDF ondernomen..

Maar ook zonder die verzetsgroepen ging de IDF escalerend te werk. Dus ik snap niet dat je doet alsof het enkel en alleen vanuit Palestina komt.. 

Heb je weleens filmpjes gezien van de IDF en hoe zij handelen op de Westbank? Met geweld? Noem je dit niet escalerend? Ze hebben zelfs heel stoer een wisselkantoor overvallen en al het geld eruit gestolen (dit kan je zien op hun eigen go pro beelden).. En de kolonisten vallen iedere dag Palestijnen aan.. Hoezo is dat niet escalerend?

Je bent weer je domme vooringenomenheid ana het etaleren, en je onwetendheid..

En over "liegen als een Palestijn" gesproken.. Welke groep heeft ook alweer vele miljoenen in propaganda gestopt? Eerst op 8 oktober 2023 en daarna nog miljarden in 2025? Je kan kiezen uit Hamas en Israel. En ik geef je een tip: Het rijmt niet op tamas..

Dus aub, wees niet zo fucking eenzijdig en eenkennig in dit soort zaken. Want je laat jezelf zo kennen dat het lachwekkend is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Najrebii:

Kerel, je gaat al de fout in door Hams en de Westbank in een zin te noemen. Hamas zit niet op de Westbank. Wel andere verzetsgroepen. Waarvan sommige weer uit hun as gekomen zijn. En die hebben al enkel aanvallen op de IDF ondernomen..

Maar ook zonder die verzetsgroepen ging de IDF escalerend te werk. Dus ik snap niet dat je doet alsof het enkel en alleen vanuit Palestina komt.. 

Heb je weleens filmpjes gezien van de IDF en hoe zij handelen op de Westbank? Met geweld? Noem je dit niet escalerend? Ze hebben zelfs heel stoer een wisselkantoor overvallen en al het geld eruit gestolen (dit kan je zien op hun eigen go pro beelden).. En de kolonisten vallen iedere dag Palestijnen aan.. Hoezo is dat niet escalerend?

Voor mijn punt maakt het niet uit of het Hamas of een andere gewapende groep is – het mechanisme blijft hetzelfde: er zijn gewapende aanvallen op Israël, en Israël reageert verdedigend. Het onderscheid in namen verandert weinig aan de vicieuze cirkel. Het zal me niets verbazen als dezelfde mensen hun grote smoel lostrekken bij verschillende terroristische groeperingen. In de praktijk lopen die netwerken en loyaliteiten vaak door elkaar: het zijn geen strak georganiseerde legers, maar losse verbanden van clans en milities. Ze delen hetzelfde vijandbeeld en hanteren dezelfde methodes, dus of iemand nu bij Hamas, Islamitische Jihad of een lokale brigade staat, maakt in essentie weinig verschil. Voor Israël is het allemaal één pot nat, want de uitkomst is telkens gewapend terrorisme en escalatie. Allemaal apen van dezelfde soort. Naast hun schoenen lopende bavianen die menen gorilla te zijn.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk idioot Figulus.. De IDf is enkel verdedigend bezig...

Echt, je bent de grootste mongool die ik sinds lange tijd ben tegengekomen. Alhoewel, op FT had je ene Mart/Chaim. Die kon er ook wat van als mongool zijnde.. Altijd in slachtofferrol.. "waarom houden ze niet van ons, wij nemen enkel hun land in"... "waarom nemen ze geen genoegen met 40% van hun eigen land"..

Dit is dus wat de IDF al jaren doet op de Westbank en in Gaza. Kinderen opsluiten. Ze vrees aanjagen. En als die kinderen later groot zijn en "terroristen" worden is het "wir haben das nicht gewust"... Wat dat betreft lijken de IDF-ers heel veel op Nazi's uit de jaren 30 van de vorige eeuw.. 

En dan ons als normale mensen wijsmaken "er zijn geen onschuldige Palestijnen" "zelfs kinderen zijn terroristen in wording" etc.. Om hun genocide goed te praten tegen onschuldige Palestijnen..

Remember: in Juli is er een rapport uitgekomen dat liet zien dat 83% van de doden geen Hamas leden waren (of van elke andere groepering). En dit gaat over de doden. Laat staan de gewonden..

Laatst las ik nog dat sinds 2008 170.000 Palestijnen gewond zijn geraakt en 7000 gedood (dus vanaf 7 oktober niet meegerekend) en slechts 270 Israelische Zionisten gedood zijn. En 5000 gewond..

Dus je spreekt hier van een totaal eenzijdige "oorlog" en doet dan alsof de aanvallende partij slachtoffer is..

Jij zou mooi passen in 1940-1945. Daar zou je de Nazi's vergoelijken die door de resistance worden aangevallen.. "zij verdedigen enkel"...

Echt, ga je schamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Najrebii:

Laatst las ik nog dat sinds 2008 170.000 Palestijnen gewond zijn geraakt en 7000 gedood (dus vanaf 7 oktober niet meegerekend) en slechts 270 Israelische Zionisten gedood zijn. En 5000 gewond..

Dus je spreekt hier van een totaal eenzijdige "oorlog" en doet dan alsof de aanvallende partij slachtoffer is..

Dat wordt dan aangehaald als een ‘ratio’ die zou aantonen dat Israël nauwelijks lijdt, maar een ‘ratio’ zegt weinig over wie gelijk heeft of wie bedreigd wordt. Zo’n vergelijking is misleidend: het verschil zegt vooral iets over Israëls defensieve capaciteit — Iron Dome, schuilkelders, medische zorg — niet over de ernst van de dreiging. Voor Israëlische burgers is elk raketalarm en elke aanval een existentiële bedreiging. En als je bedenkt dat veel van deze aanvallen worden uitgevoerd door groepen die in feite als proxy van Iran opereren, is het des te opmerkelijker dat Israël dit met relatief beperkte verliezen weet te doorstaan. Die cijfers bevestigen eerder de veerkracht van Israëls verdediging dan dat ze de dreiging zouden bagatelliseren.

Baviaan met je grote bek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Dat wordt dan aangehaald als een ‘ratio’ die zou aantonen dat Israël nauwelijks lijdt, maar een ‘ratio’ zegt weinig over wie gelijk heeft of wie bedreigd wordt. Zo’n vergelijking is misleidend: het verschil zegt vooral iets over Israëls defensieve capaciteit — Iron Dome, schuilkelders, medische zorg — niet over de ernst van de dreiging. Voor Israëlische burgers is elk raketalarm en elke aanval een existentiële bedreiging. En als je bedenkt dat veel van deze aanvallen worden uitgevoerd door groepen die in feite als proxy van Iran opereren, is het des te opmerkelijker dat Israël dit met relatief beperkte verliezen weet te doorstaan. Die cijfers bevestigen eerder de veerkracht van Israëls verdediging dan dat ze de dreiging zouden bagatelliseren.

Baviaan met je grote bek.

Ik wist dat je dit zou zeggen, want je denkt uniek te zijn maar je herhaalt continu de zionisten handboek..

Hoeveel mensen er gedood worden aan de andere kant zegt wel veel over de IDF. Namelijk dat ze reageren zoals Rauter reageerde toen men in NL in April en Mei 1943 ging staken: JE hoeft niet de schuldige te doden, als je maar iemand dood..

Israel deed dit bijvoorbeeld ook in Libanon. Ze bombardeerden totaal onschuldige burgers na een aanval van Hezbollah. In de hoop dat de gewone burgers Hezbollah zat waren en zich van Hezbollah ontdeden in een burgeroorlog. Helaas voor hen vielen ze een christelijk dorp aan maar gingen die lui juist ACHTER Hezbollah staan tegen de Zionistische tirannie.

Je blijft maar doen alsof "oh Israel, is de verdedigende partij, o o ,ween ween, waarom willen ze Israel weg hebben, o o ween ween, moet wel iets met religie te doen hebben, o o ween ween". Terwijl je al 80 jaar van geschiedenis aan het negeren bent. Waarin Israel de ene na de andere aanval deed.. Eerst als Zionistische Joden (toen was er nog geen staat) en daarna als het Israel dat het nu is. 

Zelfs de zogenaamde zesdaagse oorlog (de zo grote en hevig geerde overwinning van de Zionisten) was in wezen een oorlog die Israel startte. Met het bombarderen van de Egyptische vliegvelden voor er officieel oorlog was. Doet me denken aan hoe de Nazi's onze vliegvelden bombardeerden zonder de oorlogsverklaring.. Een oorlogsmisdaad pur sang!

En wij hebben de geschiedenis van 1940-1945 achter de rug. Die oorlog is mijn hobbie dus ik weet er heel veel van. En ik weet dat wij al vrij snel verzetsstrijders hadden tegen de bezetting van de Nazi's. En na vijf jaar kon 70% van de mensen het bloed van de Nazi's wel drinken. "de enige goede Duitser is een dode Duitser"..

Dus hoe jij maar blijft staan achter de bezetters in het geval van Israel en Gaza is mij een raadsel. Behalve dan dat het religieus is. Jij hebt meer een hekel aan moslims dan aan Joden dus blijf je achter de Joden/Zionisten staan.. Wat ze ook doen..

Behalve als ze eens een "christelijk" land aanvallen. Dan zullen de schelpen wel van je ogen waaien denk ik.

Israel is een grote fout en zou in feite hersteld moeten worden. MAar dat gaat helaas niet meer gebeuren..

Geef de Joden een eigen staat in Europa. Daar hebben ze toch hun "vrienden".. Limburg lijkt me wel wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Najrebii:

En wij hebben de geschiedenis van 1940-1945 achter de rug. Die oorlog is mijn hobbie dus ik weet er heel veel van. En ik weet dat wij al vrij snel verzetsstrijders hadden tegen de bezetting van de Nazi's. En na vijf jaar kon 70% van de mensen het bloed van de Nazi's wel drinken. "de enige goede Duitser is een dode Duitser"..

Mijn onconventionele hobby is het opsporen van vermomde nazi's die zich voordoen als onschuldige terroristen. Dat is een pittige hobby, maar heel leuk. Ik kan de nek van dergelijke wolven wel omdraaien, de enige goede wolf is een dode wolf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Figulus:

Mijn onconventionele hobby is het opsporen van vermomde nazi's die zich voordoen als onschuldige terroristen. Dat is een pittige hobby, maar heel leuk. Ik kan de nek van dergelijke wolven wel omdraaien, de enige goede wolf is een dode wolf. 

Dan vind ik het bijzonder dat jij de echte nazi's die zonder vermomming zijn niet kan herkennen en ze steeds als slachtoffertjes ziet..

Jij zou waarschijnlijk in Mei 1940 ook hebben staan janken dat de Nederlanders, Belgen en Fransen niet met bloemen aan de kant van de weg stonden toen de Nazi's hun landen binnenvielen? En toen Franse en Belgische verzetssstrijders af en toe een Nazi soldaat omlegde zou je ook staan stampvoeten "waarom doen ze dat nou?!@"

Want voor iedereen met twee hersencellen of meer is wel duidelijk dat Israel nu de nazirol speelt. 

Maar goed, wij in NL kunnen er ook over meepraten. Toen wij Indonesie wilden "bevrijden" gebruikten we ook Nazi methoden. Of te vechten tegen de verzetsstrijders en vrijheidsstrijders daar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Najrebii:

Maar goed, wij in NL kunnen er ook over meepraten. Toen wij Indonesie wilden "bevrijden" gebruikten we ook Nazi methoden. Of te vechten tegen de verzetsstrijders en vrijheidsstrijders daar. 

Ik ben het niet eens met de directe vergelijking richting ons over Indonesië. Destijds waren er in Indonesië ook gewelddadige groepen en koppensnellers actief in hun eigen land, die vergelijkbare of zelfs ergere wreedheden pleegden. Het is daarom ronduit hypocriet om te doen alsof wij als Nederlanders uitsluitend barbarij hebben gebracht en anderen dat te verwijten, zonder de context te bekijken. Kritiek is terecht, maar moet volledig en genuanceerd zijn, anders verliest het zijn geloofwaardigheid.

Met andere woorden: zolang we het elkaar als eigen volk aandoen, is het acceptabel, maar zodra een ‘koppenseller’ van buiten komt, is het ineens vreselijk. Dubbele moraal op z’n best. Donder ook maar een eind op met zulke apen uit Indonesië.

Link naar bericht
Deel via andere websites