Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei HJW5:

Ik vind het een naar woord, maar goed, het heet niet anders.

Wat je hier doet heet een valse tegenstelling. Oftewel: slechts 2 keuzes benoemen terwijl er veel meer zijn. Er zijn op dit moment 8 miljard wegen naar Huis.

Ik ga mijn eigen pad, en vertrouw op de goddelijke Liefde. Hoe lang het pad dan is, dat zie ik dan wel. 

Loop je pad man, maar houdt op te zaniken over wegen naar huis. De weg naar me huis is me bekend. Daar kom je vast ook wel als je maar lang genoeg de tegenovergestelde richting op loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 339
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Er zijn mensen die aan de lopende band linkjes plaatsen. Ik zie dat als intellectuele luiheid. Wie niet zelf zijn punt kan maken heeft geen punt. Bovendien communiceer met deze of gene, met linkjes ka

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Posted Images

3 uur geleden zei Flawless victory:

Als jouw zoon een bankoverval beraamt, waarschuw je hem toch ook voor de gevolgen? Dan zeg je toch ook niet “ach, er is toch Alverzoening”?  

Er wordt zoveel beraamd, dat ga ik echt niet allemaal tegenhouden. Morgen beraamt er weer iemand anders een bankoverval en zo blijft het maar doorgaan.

Voor mij speelt een heel andere vraag: hoe krijgen we de goddelijke Liefde (weer) zichtbaar op deze aarde. Dat is dan jouw en mijn verantwoordelijkheid. 
Als die Liefde er weer is, is er geen behoefte meer aan bankovervallen.

Liever het probleem oplossen dan de symptomen bestrijden.

3 minuten geleden zei Figulus:

Loop je pad man, maar houdt op te zaniken over wegen naar huis. De weg naar me huis is me bekend. Daar kom je vast ook wel als je maar lang genoeg de tegenovergestelde richting op loopt.

Precies. Als je er niet mee overweg kunt, negeer het dan gewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW5:

Er wordt zoveel beraamd, dat ga ik echt niet allemaal tegenhouden. Morgen beraamt er weer iemand anders een bankoverval en zo blijft het maar doorgaan.

Voor mij speelt een heel andere vraag: hoe krijgen we de goddelijke Liefde (weer) zichtbaar op deze aarde. Dat is dan jouw en mijn verantwoordelijkheid. 
Als die Liefde er weer is, is er geen behoefte meer aan bankovervallen.

Liever het probleem oplossen dan de symptomen bestrijden.

Wat een gezeur en absoluut niet conform het onderwerp. Heb je nog iets zinnigs te melden over het onderwerp, of blijf je propaganda maken voor de godslasterende alverzoeners?

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei HJW5:

Er wordt zoveel beraamd, dat ga ik echt niet allemaal tegenhouden. Morgen beraamt er weer iemand anders een bankoverval en zo blijft het maar doorgaan.

 


Er is je niet gevraagd of je ze allemaal gaat tegenhouden. Er is je gevraagd of je als je weet dat je zoon een bankoverval wilt plegen, hem dan niet waarschuwt voor de gevolgen. Kennelijk doe jij dat dan niet en dus ben je liefdeloos.  Liefde betekent niet dat je je kind zich zomaar zonder met hem te praten  in het onheil laat storten.

 

36 minuten geleden zei HJW5:


Voor mij speelt een heel andere vraag: hoe krijgen we de goddelijke Liefde (weer) zichtbaar op deze aarde.

 

 

We hebben net hierboven geconstateerd dat je niet van zins bent om “de goddelijke liefde zichtbaar te maken op deze aarde.”  Hoe waag je het dan het woord liefde nog in je mond te nemen. 

 

36 minuten geleden zei HJW5:

Dat is dan jouw en mijn verantwoordelijkheid. 
 


Nee. Dat is jouw geheel eigen verantwoordelijkheid. Je lijkt fundamenteel wel, die probeert ook altijd zijn smart te delen met een ander.  “De weg naar Huis” zoals jij het altijd noemt, kan alleen individueel gegaan worden. De smalle weg. Die is zo smal dat er maar 1 tegelijk op lopen kan. Die Weg zit in je eigen hart.

 

36 minuten geleden zei HJW5:

Als die Liefde er weer is, is er geen behoefte meer aan bankovervallen.

Liever het probleem oplossen dan de symptomen bestrijden.


Prima. Wacht daar dan maar op.  Jij praat liever holle woorden over een nietszeggende  liefde dan dat je De Weg aanvaardt en de bewegwijzering volgt.    Ondertussen zal  zich aan en doorheen de Gemeente  manifesteren waar jij zelfs nog niet met je zoon over wilt praten. Romeinen 8:19.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Flawless victory:


Er is je niet gevraagd of je ze allemaal gaat tegenhouden. Er is je gevraagd of je als je weet dat je zoon een bankoverval wilt plegen, hem dan niet waarschuwt voor de gevolgen. Kennelijk doe jij dat dan niet en dus ben je liefdeloos.  Liefde betekent niet dat je je kind zich zomaar zonder met hem te praten  in het onheil laat storten.

 

 

We hebben net hierboven geconstateerd dat je niet van zins bent om “de goddelijke liefde zichtbaar te maken op deze aarde.”  Hoe waag je het dan het woord liefde nog in je mond te nemen. 

 


Nee. Dat is jouw geheel eigen verantwoordelijkheid. Je lijkt fundamenteel wel, die probeert ook altijd zijn smart te delen met een ander.  “De weg naar Huis” zoals jij het altijd noemt, kan alleen individueel gegaan worden. De smalle weg. Die is zo smal dat er maar 1 tegelijk op lopen kan. Die Weg zit in je eigen hart.

 


Prima. Wacht daar dan maar op.  Jij praat liever holle woorden over een nietszeggende  liefde dan dat je De Weg aanvaardt en de bewegwijzering volgt.    Ondertussen zal  zich aan en doorheen de Gemeente  manifesteren waar jij zelfs nog niet met je zoon over wilt praten. Romeinen 8:19.

 

Je begrijpt mij volledig verkeerd. Jammer dat je zo uitschiet.
Uiteraard ga ik met mijn zoon praten. Dat vind ik zo natuurlijk. Ik wilde alleen aangeven dat dan het probleem niet is opgelost. Liefde is voor mij veel breder dan alleen mijn dierbaren. Ik zou ook anderen van bankovervallen willen afhouden. Maar hoe doen we dat ? Wat is dan het werkelijke probleem.

Het probleem is het niet meer verbonden zijn met de Bron. En hoe gaan we dat herstellen. Via een individueel pad.

Juist door de goddelijke Liefde zichtbaar te maken, bereik je veel meer dan 1 gesprek met een dierbare. 

Helemaal eens dat de weg zo smal is dat alleen ik die kan gaan. Ik zou dan ook niemand willen overhalen mijn pad ook te lopen. De smalle weg betekent voor mij: trouw zijn aan mijzelf. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-9-2024 om 13:57 zei Flawless victory:

Volgens de laatste berichten heeft de IDF ook de broer van president Assad geëlimineerd, Maher Assad. Het is nog niet duidelijk of dit de bedoeling was of dat het “collateral damage” is. Maher Assad was een belangrijke commandant in het leger van president Assad.

De opvolger van Nasrallah is zijn neef geworden, Hashem Safieddine. Hij draagt net als Nasrallah een zwarte tulband, waarmee men aangeeft dat zij directe afstammelingen zijn van de profeet Mohammed.


Ook Safieddine is niet meer.  Op 1 oktober was hij aangesteld als nieuwe leider van Hezbollah en op 3 oktober is hij geëlimineerd door Israël.  Dus er is weer een vacature.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Flawless victory:


Ook Safieddine is niet meer.  Op 1 oktober was hij aangesteld als nieuwe leider van Hezbollah en op 3 oktober is hij geëlimineerd door Israël.  Dus er is weer een vacature.

jij bent echt lachwekkend he. Denk je dat elke bombardement raak is van de IDF? Er is nog geen enkele bron die beweert dat die man dood is..

behalve bij jouw bronnen waarschijnlijk.. Je bent gewoon een bloeddorstig iemand. Meer kan ik er niet van maken. Vooral van moslims.. Bloed van Israeliers zal je niet zo leuk vinden.. Daar ga je voor bidden. Hypocriet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Paulus888:

jij bent echt lachwekkend he. Denk je dat elke bombardement raak is van de IDF? Er is nog geen enkele bron die beweert dat die man dood is..

behalve bij jouw bronnen waarschijnlijk.. Je bent gewoon een bloeddorstig iemand. Meer kan ik er niet van maken. Vooral van moslims.. Bloed van Israeliers zal je niet zo leuk vinden.. Daar ga je voor bidden. Hypocriet.

Stel dat deze man nu echt dood is. Is dat dan echt een gemis? Was het een man waarbij jij zoiets hebt van 'goh hee wat een lichtend voorbeeld voor de mensheid was hij'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Monachos:

Stel dat deze man nu echt dood is. Is dat dan echt een gemis? Was het een man waarbij jij zoiets hebt van 'goh hee wat een lichtend voorbeeld voor de mensheid was hij'?

nee maar dat heb ik bij anderen ook niet...

Ik vind het Westen wel erg hypocriet. Zoals die Biden die vond dat de dood van die Hezbollah leider die wel echt dood was terecht was. Want "die had veel doden op zijn geweten"... Zou hij dit ook bij de dood van Netanyahu vinden? Of bij zijn eigen dood?

Biden en Netanyahu hebben meer doden op hun geweten dat die gast van Hezbollah. Ze verwezen ook nog naar een aanslag in de jaren 80.. Als je daar naar moet verwijzen om een dood terecht te vinden dan ben je wel erg dom bezig.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10558039/nieuwe-nummer-een-hezbollah-mogelijk-geraakt-elf-zware-luchtaanvallen

 

Mogelijk is vannacht Hashem Safieddine geraakt bij een Israëlische luchtaanval, zegt correspondent Ralph Dekkers. Safieddine is de man die vermoedelijk de gedode Hezbollah-leider Hassan Nasrallah zou opvolgen. 'De explosies waren nog groter en luider dan die van een week geleden', zegt Dekkers.

'Safieddine was nog niet officieel benoemd tot leider van Hezbollah', zegt Dekkers vanuit Tel Aviv. 'Vooral om hem niet tot doelwit te maken. Maar dat is de afgelopen nacht waarschijnlijk wel gebeurd.' Safieddine is de neef van de eerder gedode Nasrallah en leidde de civiele tak van Hezbollah.

Mogelijk....vermoedelijk....kortom, weten het niet.   Mogelijk is Hashem Safieddine slechts een stroman?   Maar dat is dan weer speculatie mijnerzijds.    Opvolging bekend maken lijkt me nooit slim.   Bij Hamas en Hezbollah kunnen de echte leiders zich achter de schermen bewegen en laten ze een retorisch begaafd lid het woord doen.  Maar ook dat is speculatie mijnerzijds.   

Wel is de waarheid het eerste wat sneuvelt in een oorlog.  En dat is dan weer geen speculatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens breng ik even in herinnering dat Hezbollah een creatie is van Israel.    Hezbollah is ontstaan als reactie op een eerdere inval van Israel in Libanon.  Israel bevecht een monster wat ze zelf geschapen hebben.   En momenteel is Israel een nog groter monster aan het scheppen.

Dus als er weer eens een nieuwe '7 oktober' aan de orde is, graag geen krokodillentranen.   Er is een goed Nederlands spreekwoord voor: wie kaatst kan de bal verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid