Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er zijn mensen die aan de lopende band linkjes plaatsen. Ik zie dat als intellectuele luiheid. Wie niet zelf zijn punt kan maken heeft geen punt. Bovendien communiceer met deze of gene, met linkjes ka

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Posted Images

Geplaatst (bewerkt)
29 minuten geleden zei Naatje1973:

Waarom ben jij nooit geband van dit forum Figulus?

Omdat jij geen bevoegdheid hebt.

Weet je iets van Sjako?

Hij is Jehova's Getuige en op dit moment werkeloos.

Bedreigde je hem ook?

Ook? Voel je je bedreigd?

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
10 uur geleden zei leren_schoen:

Je bent er geëmotioneerd van.

Dat kun je wel stellen. Hoe halen ze het in hun hoofd om zo te doen. Een meisje van 10 doodschieten... Dan ben je terecht te vergelijken met de kanker, en daar helpt maar 1 ding tegen: fors snijden.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

Kijk ze voldaan lachen! Dat noemen ze dan een held. Hij pakt een geweer af, komt tegenover een soortgenoot te staan, en in een cognitief dissonant moment (en dan druk ik mij mild uit) vergeet hij de trekker over te halen... Vervolgens loopt de dader weer terug naar de brug, pakt een ander geweer en gaat vrolijk verder met schieten.

Ik vind dat geen held maar een opportunistische prutser. Als je geweld inzet om geweld te stoppen, moet je bereid zijn het ook af te maken. Echt heel onbevredigend dit.

Ik verwacht:

Er is kwaad → Iemand grijpt in → Het kwaad stopt

Maar de werkelijkheid levert een open lus:

impulsiviteit → half succes → meer doden

Dat is existentieel frustrerend, niet alleen rationeel. Deze meneer is m.i. verantwoordelijk voor juist meer doden. Door in te grijpen zonder het geweld af te maken, heeft hij de dader tijd en gelegenheid gegeven om daarna méér slachtoffers te maken. Daarmee draagt hij causaal bij aan extra doden.

Pas maar op met deze mensen, ze lijken vriendelijk te lachen, maar ze lachen je uit!

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-12-2025 om 07:54 zei Figulus:

Dat kun je wel stellen. Hoe halen ze het in hun hoofd om zo te doen. Een meisje van 10 doodschieten... Dan ben je terecht te vergelijken met de kanker, en daar helpt maar 1 ding tegen: fors snijden.

Dan is de IDF ook kanker en moet je die ook kapot maken. Dan snap ik de opmerking van die rapper ook "dead to the IDF"...

Die lui hebben 20.000+ kinderen gedood. En vaak expres op de kinderen gemikt. Op hun testikels zelfs.

Op 17-12-2025 om 09:24 zei Figulus:

Kijk ze voldaan lachen! Dat noemen ze dan een held. Hij pakt een geweer af, komt tegenover een soortgenoot te staan, en in een cognitief dissonant moment (en dan druk ik mij mild uit) vergeet hij de trekker over te halen... Vervolgens loopt de dader weer terug naar de brug, pakt een ander geweer en gaat vrolijk verder met schieten.

Ik vind dat geen held maar een opportunistische prutser. Als je geweld inzet om geweld te stoppen, moet je bereid zijn het ook af te maken. Echt heel onbevredigend dit.

Ik verwacht:

Er is kwaad → Iemand grijpt in → Het kwaad stopt

Maar de werkelijkheid levert een open lus:

impulsiviteit → half succes → meer doden

Dat is existentieel frustrerend, niet alleen rationeel. Deze meneer is m.i. verantwoordelijk voor juist meer doden. Door in te grijpen zonder het geweld af te maken, heeft hij de dader tijd en gelegenheid gegeven om daarna méér slachtoffers te maken. Daarmee draagt hij causaal bij aan extra doden.

Pas maar op met deze mensen, ze lijken vriendelijk te lachen, maar ze lachen je uit!

Jij bent echt een gestoorde gast, ik hoop dat Sjako jou eens voor eens en altijd bant.. Wat een woorden gebruik jij:

soortgenoten? 

Wat bedoel je daar precies mee? Zijn we niet allemaal "soort"genoten?

En niemand weet hoe hij of zij reageert in een crisissituatie. Jij denkt waarschijnlijk dat jij een bad ass bent met je mesje en je hondje. Maar als je daadwerkelijk ergens bij betrokken bent weet je pas hoe je reageert. Iedereen die nu leeft zou in WWII ook in het verzet gezeten hebben..

De man wist ook helemaal niet dat zijn opponent nog wapens had. Dus hij dacht "ik heb het wapen afgepakt, en gevaar is geweken". Dan schiet je de tegenstander ook niet dood of zo. Mag trouwens ook niet, dan kan je zelfs worden aangeklaagd voor moord.

En hoe het afpakken van een wapen zorgt voor meer doden is mij een vraagteken. Dat ene wapen kan die terrorist in elk geval niet meer gebruiken dus dat zijn minder kogels die zij kunnen gebruiken. Maar goed, jij hebt zo'n kronkel in je kop dat niemand jou meer zal snappen denk ik.. Ik hoop dat jouw begeleiders jou wel kunnen begrijpen. Misschien je medicijnen ophogen zodat je weer normaal reageert?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Naatje1973:

Dan is de IDF ook blablablablab bla bla bladiebla normaal reageert?

Hey Paulus de boskabouter, lekker gewipt op je paddenstoel? Vast en zeker een puntig kaalkopje die je hebt betrokken. Wat een wartaal sla je uit. Bij sommige mensen vermindert de intensiteit van de trip door het eten van wat suiker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet de sharia waar we bang voor hoeven te zijn. Het idee dat de sharia op zichzelf een monolithische bedreiging vormt, negeert het feit dat juridische systemen nooit geïsoleerd bestaan. Ze worden altijd beïnvloed door verdragen, economische belangen en mondiale normen. Internationale wetgeving gaat de sharia hybridiseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Figulus:

Hey Paulus de boskabouter, lekker gewipt op je paddenstoel? Vast en zeker een puntig kaalkopje die je hebt betrokken. Wat een wartaal sla je uit. Bij sommige mensen vermindert de intensiteit van de trip door het eten van wat suiker.

Je bent gewoon een lul, en dat weet je...

De IDF doodt 20.000 kinderen en baby's en jij durft er niks negatiefs over te zeggen. Neutrale bronnen (Amerikaanse dokters die in Gaza vrijwillegerswerk deden en terug in Amerika een interview gaven, voor het geval je zegt dat zij bang waren voor Hamas) zeggen dat er dagelijks kinderen werden binnengebracht met specifieke wonden. De ene keer in de genetalieen, dan in de buik, dan in een arm. Alsof de snipers expres op kinderen schoten..

Dus waarom noem je hen niet de kanker, maar mensen die toevallig jouw standpunt niet innemen en die 2 kinderen hebben gedood wel?

JE bent een f****** hypocriet, en je weet het. Ik hoop dat Sjako jou een keer band. En anders doet Josti dat wel, kan je bij de Jostiband. 

16 uur geleden zei Figulus:

Hehehe, genoeg gelachen voor vandaag. De groeten en tot de volgende keer met die grote smoel van je.

Ik zeg dat jij een grote bek hebt en doet alsof je precies weet wat je zou doen in een slechte situatie. Wat heeft het posten van een filmpje hiermee van doen? Je erkent enkel datgene wat zeg, namelijk dat je een toetsenbord held bent..

Ik hoop jou ooit eens in het echt te zien, kan ik op je schijten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Naatje1973:

De IDF doodt 20.000 kinderen en baby's en jij durft er niks negatiefs over te zeggen. Neutrale bronnen (Amerikaanse dokters die in Gaza vrijwillegerswerk deden en terug in Amerika een interview gaven, voor het geval je zegt dat zij bang waren voor Hamas) zeggen dat er dagelijks kinderen werden binnengebracht met specifieke wonden. De ene keer in de genetalieen, dan in de buik, dan in een arm. Alsof de snipers expres op kinderen schoten..

Dus waarom noem je hen niet de kanker, maar mensen die toevallig jouw standpunt niet innemen en die 2 kinderen hebben gedood wel?

In een extreem gewelddadige oorlog worden kinderen gedood, soms door fouten, soms mogelijk door misdrijven van individuen, maar claims over bewuste systematische targeting vereisen uitzonderlijk sterk bewijs. En dat zijn de filmpjes die je laat zien niet. Gaza is extreem dichtbevolkt. Hamas opereert aantoonbaar vanuit burgergebieden. Kinderen bevinden zich daardoor onvermijdelijk in vuurlinies, of worden daar bewust geplaatst door hamas. Dat kinderen op specifieke plekken, zoals hoofd of borst, zijn geraakt zegt niets over opzet. Als Hamas ~20.000 zegt, ligt het werkelijke aantal vermoedelijk ergens tussen grofweg 8.000 en 18.000, afhankelijk van definities en verificatie. Bij mij tellen "kinderen" van 15- of 16-jaar met een AK in de handen, ideologisch opgejut, actief deelnemend aan geweld, niet mee.

1 uur geleden zei Naatje1973:

Ik zeg dat jij een grote bek hebt en doet alsof je precies weet wat je zou doen in een slechte situatie. Wat heeft het posten van een filmpje hiermee van doen? Je erkent enkel datgene wat zeg, namelijk dat je een toetsenbord held bent..

Ik hoop jou ooit eens in het echt te zien, kan ik op je schijten.

Je verwart emotie met argumentatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

In een extreem gewelddadige oorlog worden kinderen gedood, soms door fouten, soms mogelijk door misdrijven van individuen, maar claims over bewuste systematische targeting vereisen uitzonderlijk sterk bewijs. En dat zijn de filmpjes die je laat zien niet. Gaza is extreem dichtbevolkt. Hamas opereert aantoonbaar vanuit burgergebieden. Kinderen bevinden zich daardoor onvermijdelijk in vuurlinies, of worden daar bewust geplaatst door hamas. Dat kinderen op specifieke plekken, zoals hoofd of borst, zijn geraakt zegt niets over opzet. Als Hamas ~20.000 zegt, ligt het werkelijke aantal vermoedelijk ergens tussen grofweg 8.000 en 18.000, afhankelijk van definities en verificatie. Bij mij tellen "kinderen" van 15- of 16-jaar met een AK in de handen, ideologisch opgejut, actief deelnemend aan geweld, niet mee.

Ach man, flikker toch een eind op met je domme redenering en altijd mensen de hand boven het hoofd houdne omdat he tIsrael betreft.. Terwijl je waarschijnlijk niet zo redeneert als Arabische legers zo zouden handelen..

Iedere instantie zegt dat de IDF dit doet maar jij wil het weer downgraden. 

Tevens weet iedereen die hier verstand van heeft en neutraal is dat de cijfers van Hamas doorgaans betrouwbaar zijn. Dit weten ze van andere oorlogen (zoals die van 2014). En men zegt niet zo maar dat mensen dood zijn, die mensen moeten zo naar het ziekenhuis gebracht zijn en geregistreerd staan..

Tevens is het zo dat men wel onder controle van Hamas staan, maar dit komt omdat Gaza onder Hamas bestuur valt. 

Dat Hamas overigens opereert vanuit burgergebieden is onzin. Ik heb duizend filmpjes gezien van Hamas dat een bulldozer opblies of een soldaat targette, en geen burger was erbij. O ja, een filmpje heb ik gezien waarin een tank over burgers heenschoot en dat een Hamas lid vervolgens de tank opblies. Voor de rest is het onzin wat je zegt. Want zoals je misschien weet en misschien ook niet (mensen in bepaalde bubbels hebben erg weinig verstand van deze "oorlog") de Palestijnen moeten steeds verhuizen naar gebieden. Daar zit Hamas niet. Die blijven in hun tunnels, totdat ze zien dat de bulldozers hun demonische werk doen (zoals ik dat noem, want het is enkel en alleen bedoeld om de huizen van bewoners te slopen) en dan vallen ze hen aan. Burgers zijn er dan niet meer.

Zie je hier burgers? Nee, ik ook niet. Omdat Hamas onder de tunnels blijft zitten, en het gewone volk wegtrekt. Vervolgens komen de ITF-ers hun duivelse werk doen en worden ze belaagd.

Zo zijn de feiten, niet jouw domme "o, die 20.000 kinderen zijn colletaral dammage"..

Jij, die huilt en woedend bent bij 2 kinderen van Israeli's of van andere niet Arabische mensen en die dit afdoet als "dit hoort nu eenmaal in een oorlog"... Hypocriete klootzak.

1 uur geleden zei Figulus:

Je verwart emotie met argumentatie.

Over welke emotie heb je het, en over welke argumentatie? Jij deed alsof de held van de aanslagen eigenlijk geen held was, want hij liet de terrorist in leven. En je stelde zelfs dat de terrorist hierdoor MEER doden op zijn naam kon schrijven dan als de held de terrorist niet had tegengehouden. Je hebt er geen enkel argument voor gegeven. 

De held pakte een wapen af, dus dat wapen was niet meer bruikbaar. Dus hoezo zou de terrorist nu meer doden op zijn geweten kunnen hebben dan wanneer de held het wapen niet had afgepakt (nog afgezien van het feit dat de held niet kon weten dat de terrorist weer een wapen zou krijgen).

En toen stelde ik dat jij een toetsenbordkrijger bent die altijd loopt te roepen over je mesjes en je hond, maar dat je nooit zal weten hoe jij reageert als je niet in zo'n situatie gekomen bent (en ook nadien weet je niet hoe je daarna gaat reageren, dat is iedere keer anders).. Dus waar zit de emotie en waar de argumentatie. Bij jou zitten de argumenten in elk geval niet. Wel Arabische mensen proberen te bashen, door je domme hypcrisie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Figulus:

Over jouw emotie en het ontbreken van argumenten. Beetje schelden en dreigen om een punt te maken. Je bent net een blaffende hond.

KErel, ik geef je honderd argumenten..

ik zeg toch dat als jij mensen die twee kinderen doden kanker noemt je de ITF ook kanker moet noemen. Zij killden namelijk 10.000-20.000 kinderen. En nee, ga niet beweren "zij zijn daar gezet door Hamas als levend schild" want een normaal volk zal niet schieten als er mensen gegijzeld worden (als levend schild worden gebruikt). Stel dat een bankoverval mis loopt en de crimineel gijzelt het personeel en wil voor dat personeel een vrije uitgeleide, dan ga je ook niet dwars door het personeel schieten om de crimineel om te leggen. Dan ga je in gesprek. Daar zijn gijzelingen immers voor bedoeld.  Dus houdt op met de drogreden "zij zijn daar als levend schild". Of je moet de ITF dezelfde mores toedenken als Rusland.

Vervolgens gaf ik aan dat men moedwillig op kinderen schoot. Op kinderen die voedsel haalden, op  kinderen die buiten speelden etc. En ik gaf yt interviews met mense die er getuigen van waren. En mensen die in ziekenhuizen werkten waar die kinderen opgevangen werden.

Tevens is het zo dat de ITF al voor 7 oktober 2023 expres op Palestijnen schoten. Ze hebben namelijk al 50 jaar een untermensch gevoel bij de Palestijnen... 

Dus als je terorristen die 2 kinderen doodden kanker noemt, dan kan je de ITF zo ook noemen. Maar blijkbaar durf je dit niet, omdat je bang bent voor de Joodse God? Misschien te weinig geschiedenisboeken gelezen? Dat je niet snapt dat de Joodse God niet bestaat? Holocaust, doet dat een belletje rinkelen?

Vervolgens zeg je dat die held van de terreuraanvallen geen held was maar een sukkel. Omdat de man een wapen afpakte, en de terrorist niet doodde. Wat overigens in een beschaafd land niet mag, zodra je iemand ontwapent hebt mag je de persoon niet doden. En als je nog nooit een mens hebt gedood is dat het moeilijkste wat er is. 

En je doet ook nog alsof het ontnemen van het wapen van de terrorist ervoor gezorgd heeft dat de terrorist MEER doden kon maken, dan wanneer de held het wapen niet had ontnomen.. Dan ben je toch gewoon gek? Een wapen afpakken met 10 kogels (ik doe maar een gok hiermee) zorgt ervoor dat de terrorist die 10 kogels in elk geval niet meer kon afschieten. Want als het wapen niet was afgepakt had de terrorist de wapens die hij verder kreeg ook kunnen krijgen.

Echt, ik geef je allerlei argumenten. Dat jij het niet wil zien ligt vooral bij jezelf. Misschien eens een EQ en IQ test doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Naatje1973:

ik zeg toch dat als jij mensen die twee kinderen doden kanker noemt je de ITF ook kanker moet noemen. Zij killden namelijk 10.000-20.000 kinderen. En nee, ga niet beweren "zij zijn daar gezet door Hamas als levend schild" want een normaal volk zal niet schieten als er mensen gegijzeld worden (als levend schild worden gebruikt). Stel dat een bankoverval mis loopt en de crimineel gijzelt het personeel en wil voor dat personeel een vrije uitgeleide, dan ga je ook niet dwars door het personeel schieten om de crimineel om te leggen. Dan ga je in gesprek. Daar zijn gijzelingen immers voor bedoeld.  Dus houdt op met de drogreden "zij zijn daar als levend schild". Of je moet de ITF dezelfde mores toedenken als Rusland.

Zucht. Je vergelijkt een bankoverval met een oorlog... Dat zegt eigenlijk al genoeg. Dat zijn moreel en juridisch totaal verschillende situaties. Onderhandelen werkt alleen als de tegenpartij stopt met geweld. Hamas doet dat niet, en dat is precies waarom de vergelijking mank gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Figulus:

Zucht. Je vergelijkt een bankoverval met een oorlog... Dat zegt eigenlijk al genoeg. Dat zijn moreel en juridisch totaal verschillende situaties. Onderhandelen werkt alleen als de tegenpartij stopt met geweld. Hamas doet dat niet, en dat is precies waarom de vergelijking mank gaat.

Je bent niet goed man.. De vergelijking is prima.

Hamas had mensen gegijzeld OM ER IETS VOOR TERUG TE KRIJGEN. Namelijk de vrijheid van hun Palestijnse broeders en zusters in de gevangenissen van de IDF. Daarom hebben ze die mensen gegijzeld. 

Dan moet je niet denken dat je mensen terugkrijgt door alles naar gort te schieten..

En het ging ook om "menselijk schild" wat veel Zionistische lovers altijd boven water halen. Alsof dat ook maar het doden van burgers goed praat. Veel burgers zijn vermoord omdat er twee hamas leden ergens waren en de IDF een drone erboven een granaat liet vallen. Of ze werden met artillerie beschoten. Dan weet je dat je burger slachtoffers riskeert. Terwijl je ook die Hamas leden op dat moment laat lopen, en wacht tot ze niet meer in de buurt van burgers zijn. 

Maar goed, het hele verhaal van "we vechten tegen Hamas en daarbij vallen ook burgerdoden" is al een wassen neus. Aangezien Hamas nooit is waar de burgerij is. Zij zaten in tunnels en wachtten tot de burgers wegtrokken en de IDF op de plek kwam om met bulldozers huizen te slopen. Dan werden ze bestookt met Palestijnse RPG en zo. Al Yassin 105 heet het geloof ik.  

Ik merk op dat inhoudelijk jij nooit echt reageert. Alsof je echt nul verstand hebt van de hele situatie in Gaza. 

Hamas stopte overigens al heel lang met geweld. Het was de IDF dat Gaza binnen kwam en dan beschoten werd. Wat logisch is, je mag jezelf verzetten. En Hamas had in november 2023 al gezegd "wij zijn bereid ALLE gijzelaars vrij te laten, als jullie dan zoveel van onze mensen vrijlaten".. Israel ging daar niet op in. Want hun werk is niet "bevrijden van gijzelaars" maar "slopen van Palestina, voor een groot Israel".. En nogmaals, als je dan het vergelijk gaat treffen met een hostagesituation in een bank overval: Dan luister je, dan doe je concessies en je krijgt de gijzelaars levend terug. Maar de IDF heeft later een van de onderhandelaars vermoord. En later in 2025 deden ze weer een poging om onderhandelaars te vermoorden..

Gewoon heel slecht van Israel, en van mensen die hen nog steunen. Dat moeten wel gekken en religekkies zijn (bang voor de Joodse Godheid, ondanks de holocaust)..

Edit:

o ja, er is in 2025 een document gehackt waaruit bleek dat 1 op de 6 doden een hamas "terrorist" was. Dit is slechter dan wat de Amerikanen deden in Afghanistan en Irak. Meer dan 80% van de doden was een burger.

Over kanker gesproken.. Uitroeien met hak en tak.

bewerkt door Naatje1973
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Naatje1973:

Je bent niet goed man.. etc.

Dit is inmiddels geen discussie meer maar een pamflet, vol aannames, halve waarheden en morele absolutismen. Je zet schijnheilige stromanconstructies op en presenteert die als analyse.

Dit is geen argumentatie meer maar een ideologisch verhaal waarin Israël per definitie fout is en Hamas per definitie rationeel en verdedigend handelt. In zo’n frame valt niets zinnigs te bespreken.

Veel plezier met je ideologische zelfbevrediging, ik ga weer verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites