Naatje1973 0 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden 7 minuten geleden zei Figulus: Ja, uitstekende combinatie. Bijten en snijden. Waarom ben jij nooit geband van dit forum Figulus? Weet je iets van Sjako? Bedreigde je hem ook? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden (bewerkt) 29 minuten geleden zei Naatje1973: Waarom ben jij nooit geband van dit forum Figulus? Omdat jij geen bevoegdheid hebt. 29 minuten geleden zei Naatje1973: Weet je iets van Sjako? Hij is Jehova's Getuige en op dit moment werkeloos. 29 minuten geleden zei Naatje1973: Bedreigde je hem ook? Ook? Voel je je bedreigd? 16 uur geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden Je bent er geëmotioneerd van. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 10 uur geleden zei leren_schoen: Je bent er geëmotioneerd van. Dat kun je wel stellen. Hoe halen ze het in hun hoofd om zo te doen. Een meisje van 10 doodschieten... Dan ben je terecht te vergelijken met de kanker, en daar helpt maar 1 ding tegen: fors snijden. 1 uur geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 15 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 15 minuten geleden (bewerkt) Dat noemen ze dan een held. Hij pakt een geweer af, komt tegenover een soortgenoot te staan, en in een cognitief dissonant moment (en dan druk ik mij mild uit) vergeet hij de trekker over te halen... Vervolgens loopt de dader weer terug naar de brug, pakt een ander geweer en gaat vrolijk verder met schieten. Ik vind dat geen held maar een opportunistische prutser. Als je geweld inzet om geweld te stoppen, moet je bereid zijn het ook af te maken. Echt heel onbevredigend dit. Ik verwacht: Er is kwaad → Iemand grijpt in → Het kwaad stopt Maar de werkelijkheid levert een open lus: moed → half succes → meer doden Dat is existentieel frustrerend, niet alleen rationeel. Deze meneer is m.i. verantwoordelijk voor juist meer doden. Door in te grijpen zonder het geweld af te maken, heeft hij de dader tijd en gelegenheid gegeven om daarna méér slachtoffers te maken. Daarmee draagt hij causaal bij aan extra doden. zojuist bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten