Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.

Aanbevolen berichten

De Koning van Gaza

En zo geschiedde: wat begon als een tijdelijke overgangsregering onder internationale supervisie, eindigde in een nieuw hoofdstuk van de wereldgeschiedenis. Donald J. Trump, ex-president, vastgoedmagnaat en zelfverklaard vredesapostel, streek neer in Gaza. Officieel geen koning, maar in de praktijk wél degene die de sleutels van het nieuwe “Trump Peace Resort” vasthield.

Verkiezingen? “Die komen eraan, heel binnenkort, geloof me, de béste verkiezingen.”
Ontwapening van Hamas? “We hebben fantastische deals gesloten, echt waar, iedereen is blij. Ze hebben hun raketten ingeruild voor gratis golfabonnementen.”
En de bevolking? Die mocht toekijken hoe Gaza langzaam veranderde in een permanent “tijdelijk” protectoraat, compleet met gouden hekken en een Trump Tower met uitzicht op de Middellandse Zee.

De wereld fronste, maar Trump lachte. Hij had eindelijk gevonden waar hij altijd naar gezocht had: een plek waar hij president, zakenman én koning tegelijk kon zijn — zonder lastige persconferenties, zonder democratische instituties. Gaza had zijn “tijdelijk bestuur”, en Trump had zijn kroon… van puur 24-karaats zelfvertrouwen.

Hehehe

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er zijn mensen die aan de lopende band linkjes plaatsen. Ik zie dat als intellectuele luiheid. Wie niet zelf zijn punt kan maken heeft geen punt. Bovendien communiceer met deze of gene, met linkjes ka

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Posted Images

Op 29-9-2025 om 09:16 zei Figulus:

Israël zal naar alle waarschijnlijkheid doorgaan met sluipende annexatie van de Westoever, waarbij nederzettingen en controle geleidelijk worden uitgebreid. Tegelijkertijd is een gedeeltelijke formele annexatie van grote nederzettingsblokken ook mogelijk onder Trump, die dit gedoogt om de Abraham-akkoorden en regionale relaties niet te schaden. Een volledige annexatie blijft echter onwaarschijnlijk vanwege internationale druk en risico’s voor stabiliteit. De Palestijnse Autoriteit zal diplomatiek protesteren, maar weinig invloed hebben, terwijl Hamas geweld en propaganda intensifieert. De bevolking op de Westoever loopt daardoor steeds meer risico op opstanden bij formele annexatie. Kortom, Israël bereikt zijn doelen stap voor stap, ondanks mogelijke spanningen met Trump, terwijl Palestijnse actoren vooral reageren met protest en escalatie.

Als Israël verdergaat met annexatie, zelfs gedeeltelijk of sluipend, kan dit in Nederland en andere westerse landen leiden tot protesten van linkse groepen die solidair zijn met de Palestijnen en protesten van moslimgemeenschappen, deels uit solidariteit, deels uit culturele of religieuze verbondenheid. Dit kan de maatschappelijke spanningen in steden met een gemengde bevolking verhogen, vooral rond politieke acties of demonstraties. Hoewel deze protesten waarschijnlijk vreedzaam blijven, kunnen ze soms escaleren wanneer politieke retoriek of internationale incidenten de emoties opstoken.

Het spreekwoordenboek zou uitgebreid moeten worden met twee spreekwoorden:

• Liegen als een Palestijn.
  • Zo eigenwijs als een jood.

Kerel, je gaat al de fout in door Hams en de Westbank in een zin te noemen. Hamas zit niet op de Westbank. Wel andere verzetsgroepen. Waarvan sommige weer uit hun as gekomen zijn. En die hebben al enkel aanvallen op de IDF ondernomen..

Maar ook zonder die verzetsgroepen ging de IDF escalerend te werk. Dus ik snap niet dat je doet alsof het enkel en alleen vanuit Palestina komt.. 

Heb je weleens filmpjes gezien van de IDF en hoe zij handelen op de Westbank? Met geweld? Noem je dit niet escalerend? Ze hebben zelfs heel stoer een wisselkantoor overvallen en al het geld eruit gestolen (dit kan je zien op hun eigen go pro beelden).. En de kolonisten vallen iedere dag Palestijnen aan.. Hoezo is dat niet escalerend?

Je bent weer je domme vooringenomenheid ana het etaleren, en je onwetendheid..

En over "liegen als een Palestijn" gesproken.. Welke groep heeft ook alweer vele miljoenen in propaganda gestopt? Eerst op 8 oktober 2023 en daarna nog miljarden in 2025? Je kan kiezen uit Hamas en Israel. En ik geef je een tip: Het rijmt niet op tamas..

Dus aub, wees niet zo fucking eenzijdig en eenkennig in dit soort zaken. Want je laat jezelf zo kennen dat het lachwekkend is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Najrebii:

Kerel, je gaat al de fout in door Hams en de Westbank in een zin te noemen. Hamas zit niet op de Westbank. Wel andere verzetsgroepen. Waarvan sommige weer uit hun as gekomen zijn. En die hebben al enkel aanvallen op de IDF ondernomen..

Maar ook zonder die verzetsgroepen ging de IDF escalerend te werk. Dus ik snap niet dat je doet alsof het enkel en alleen vanuit Palestina komt.. 

Heb je weleens filmpjes gezien van de IDF en hoe zij handelen op de Westbank? Met geweld? Noem je dit niet escalerend? Ze hebben zelfs heel stoer een wisselkantoor overvallen en al het geld eruit gestolen (dit kan je zien op hun eigen go pro beelden).. En de kolonisten vallen iedere dag Palestijnen aan.. Hoezo is dat niet escalerend?

Voor mijn punt maakt het niet uit of het Hamas of een andere gewapende groep is – het mechanisme blijft hetzelfde: er zijn gewapende aanvallen op Israël, en Israël reageert verdedigend. Het onderscheid in namen verandert weinig aan de vicieuze cirkel. Het zal me niets verbazen als dezelfde mensen hun grote smoel lostrekken bij verschillende terroristische groeperingen. In de praktijk lopen die netwerken en loyaliteiten vaak door elkaar: het zijn geen strak georganiseerde legers, maar losse verbanden van clans en milities. Ze delen hetzelfde vijandbeeld en hanteren dezelfde methodes, dus of iemand nu bij Hamas, Islamitische Jihad of een lokale brigade staat, maakt in essentie weinig verschil. Voor Israël is het allemaal één pot nat, want de uitkomst is telkens gewapend terrorisme en escalatie. Allemaal apen van dezelfde soort. Naast hun schoenen lopende bavianen die menen gorilla te zijn.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk idioot Figulus.. De IDf is enkel verdedigend bezig...

Echt, je bent de grootste mongool die ik sinds lange tijd ben tegengekomen. Alhoewel, op FT had je ene Mart/Chaim. Die kon er ook wat van als mongool zijnde.. Altijd in slachtofferrol.. "waarom houden ze niet van ons, wij nemen enkel hun land in"... "waarom nemen ze geen genoegen met 40% van hun eigen land"..

Dit is dus wat de IDF al jaren doet op de Westbank en in Gaza. Kinderen opsluiten. Ze vrees aanjagen. En als die kinderen later groot zijn en "terroristen" worden is het "wir haben das nicht gewust"... Wat dat betreft lijken de IDF-ers heel veel op Nazi's uit de jaren 30 van de vorige eeuw.. 

En dan ons als normale mensen wijsmaken "er zijn geen onschuldige Palestijnen" "zelfs kinderen zijn terroristen in wording" etc.. Om hun genocide goed te praten tegen onschuldige Palestijnen..

Remember: in Juli is er een rapport uitgekomen dat liet zien dat 83% van de doden geen Hamas leden waren (of van elke andere groepering). En dit gaat over de doden. Laat staan de gewonden..

Laatst las ik nog dat sinds 2008 170.000 Palestijnen gewond zijn geraakt en 7000 gedood (dus vanaf 7 oktober niet meegerekend) en slechts 270 Israelische Zionisten gedood zijn. En 5000 gewond..

Dus je spreekt hier van een totaal eenzijdige "oorlog" en doet dan alsof de aanvallende partij slachtoffer is..

Jij zou mooi passen in 1940-1945. Daar zou je de Nazi's vergoelijken die door de resistance worden aangevallen.. "zij verdedigen enkel"...

Echt, ga je schamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Najrebii:

Laatst las ik nog dat sinds 2008 170.000 Palestijnen gewond zijn geraakt en 7000 gedood (dus vanaf 7 oktober niet meegerekend) en slechts 270 Israelische Zionisten gedood zijn. En 5000 gewond..

Dus je spreekt hier van een totaal eenzijdige "oorlog" en doet dan alsof de aanvallende partij slachtoffer is..

Dat wordt dan aangehaald als een ‘ratio’ die zou aantonen dat Israël nauwelijks lijdt, maar een ‘ratio’ zegt weinig over wie gelijk heeft of wie bedreigd wordt. Zo’n vergelijking is misleidend: het verschil zegt vooral iets over Israëls defensieve capaciteit — Iron Dome, schuilkelders, medische zorg — niet over de ernst van de dreiging. Voor Israëlische burgers is elk raketalarm en elke aanval een existentiële bedreiging. En als je bedenkt dat veel van deze aanvallen worden uitgevoerd door groepen die in feite als proxy van Iran opereren, is het des te opmerkelijker dat Israël dit met relatief beperkte verliezen weet te doorstaan. Die cijfers bevestigen eerder de veerkracht van Israëls verdediging dan dat ze de dreiging zouden bagatelliseren.

Baviaan met je grote bek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Dat wordt dan aangehaald als een ‘ratio’ die zou aantonen dat Israël nauwelijks lijdt, maar een ‘ratio’ zegt weinig over wie gelijk heeft of wie bedreigd wordt. Zo’n vergelijking is misleidend: het verschil zegt vooral iets over Israëls defensieve capaciteit — Iron Dome, schuilkelders, medische zorg — niet over de ernst van de dreiging. Voor Israëlische burgers is elk raketalarm en elke aanval een existentiële bedreiging. En als je bedenkt dat veel van deze aanvallen worden uitgevoerd door groepen die in feite als proxy van Iran opereren, is het des te opmerkelijker dat Israël dit met relatief beperkte verliezen weet te doorstaan. Die cijfers bevestigen eerder de veerkracht van Israëls verdediging dan dat ze de dreiging zouden bagatelliseren.

Baviaan met je grote bek.

Ik wist dat je dit zou zeggen, want je denkt uniek te zijn maar je herhaalt continu de zionisten handboek..

Hoeveel mensen er gedood worden aan de andere kant zegt wel veel over de IDF. Namelijk dat ze reageren zoals Rauter reageerde toen men in NL in April en Mei 1943 ging staken: JE hoeft niet de schuldige te doden, als je maar iemand dood..

Israel deed dit bijvoorbeeld ook in Libanon. Ze bombardeerden totaal onschuldige burgers na een aanval van Hezbollah. In de hoop dat de gewone burgers Hezbollah zat waren en zich van Hezbollah ontdeden in een burgeroorlog. Helaas voor hen vielen ze een christelijk dorp aan maar gingen die lui juist ACHTER Hezbollah staan tegen de Zionistische tirannie.

Je blijft maar doen alsof "oh Israel, is de verdedigende partij, o o ,ween ween, waarom willen ze Israel weg hebben, o o ween ween, moet wel iets met religie te doen hebben, o o ween ween". Terwijl je al 80 jaar van geschiedenis aan het negeren bent. Waarin Israel de ene na de andere aanval deed.. Eerst als Zionistische Joden (toen was er nog geen staat) en daarna als het Israel dat het nu is. 

Zelfs de zogenaamde zesdaagse oorlog (de zo grote en hevig geerde overwinning van de Zionisten) was in wezen een oorlog die Israel startte. Met het bombarderen van de Egyptische vliegvelden voor er officieel oorlog was. Doet me denken aan hoe de Nazi's onze vliegvelden bombardeerden zonder de oorlogsverklaring.. Een oorlogsmisdaad pur sang!

En wij hebben de geschiedenis van 1940-1945 achter de rug. Die oorlog is mijn hobbie dus ik weet er heel veel van. En ik weet dat wij al vrij snel verzetsstrijders hadden tegen de bezetting van de Nazi's. En na vijf jaar kon 70% van de mensen het bloed van de Nazi's wel drinken. "de enige goede Duitser is een dode Duitser"..

Dus hoe jij maar blijft staan achter de bezetters in het geval van Israel en Gaza is mij een raadsel. Behalve dan dat het religieus is. Jij hebt meer een hekel aan moslims dan aan Joden dus blijf je achter de Joden/Zionisten staan.. Wat ze ook doen..

Behalve als ze eens een "christelijk" land aanvallen. Dan zullen de schelpen wel van je ogen waaien denk ik.

Israel is een grote fout en zou in feite hersteld moeten worden. MAar dat gaat helaas niet meer gebeuren..

Geef de Joden een eigen staat in Europa. Daar hebben ze toch hun "vrienden".. Limburg lijkt me wel wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Najrebii:

En wij hebben de geschiedenis van 1940-1945 achter de rug. Die oorlog is mijn hobbie dus ik weet er heel veel van. En ik weet dat wij al vrij snel verzetsstrijders hadden tegen de bezetting van de Nazi's. En na vijf jaar kon 70% van de mensen het bloed van de Nazi's wel drinken. "de enige goede Duitser is een dode Duitser"..

Mijn onconventionele hobby is het opsporen van vermomde nazi's die zich voordoen als onschuldige terroristen. Dat is een pittige hobby, maar heel leuk. Ik kan de nek van dergelijke wolven wel omdraaien, de enige goede wolf is een dode wolf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Figulus:

Mijn onconventionele hobby is het opsporen van vermomde nazi's die zich voordoen als onschuldige terroristen. Dat is een pittige hobby, maar heel leuk. Ik kan de nek van dergelijke wolven wel omdraaien, de enige goede wolf is een dode wolf. 

Dan vind ik het bijzonder dat jij de echte nazi's die zonder vermomming zijn niet kan herkennen en ze steeds als slachtoffertjes ziet..

Jij zou waarschijnlijk in Mei 1940 ook hebben staan janken dat de Nederlanders, Belgen en Fransen niet met bloemen aan de kant van de weg stonden toen de Nazi's hun landen binnenvielen? En toen Franse en Belgische verzetssstrijders af en toe een Nazi soldaat omlegde zou je ook staan stampvoeten "waarom doen ze dat nou?!@"

Want voor iedereen met twee hersencellen of meer is wel duidelijk dat Israel nu de nazirol speelt. 

Maar goed, wij in NL kunnen er ook over meepraten. Toen wij Indonesie wilden "bevrijden" gebruikten we ook Nazi methoden. Of te vechten tegen de verzetsstrijders en vrijheidsstrijders daar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Najrebii:

Maar goed, wij in NL kunnen er ook over meepraten. Toen wij Indonesie wilden "bevrijden" gebruikten we ook Nazi methoden. Of te vechten tegen de verzetsstrijders en vrijheidsstrijders daar. 

Ik ben het niet eens met de directe vergelijking richting ons over Indonesië. Destijds waren er in Indonesië ook gewelddadige groepen en koppensnellers actief in hun eigen land, die vergelijkbare of zelfs ergere wreedheden pleegden. Het is daarom ronduit hypocriet om te doen alsof wij als Nederlanders uitsluitend barbarij hebben gebracht en anderen dat te verwijten, zonder de context te bekijken. Kritiek is terecht, maar moet volledig en genuanceerd zijn, anders verliest het zijn geloofwaardigheid.

Met andere woorden: zolang we het elkaar als eigen volk aandoen, is het acceptabel, maar zodra een ‘koppenseller’ van buiten komt, is het ineens vreselijk. Dubbele moraal op z’n best. Donder ook maar een eind op met zulke apen uit Indonesië.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Figulus:

Nog meer allahuakbarrende mensen, ga daar maar bij staan. Stupide Hamas moet het weer eens heel duidelijk gesteld krijgen. Niet regeren betekent niet regeren...

Hahahaha, ben jij dom?

"Bibi"ordert nu juist om minder te vernietigen. Want de man wil Trumps wraak niet over zich krijgen..

Trouwens, waarom heeft een oorlogsmisdadiger een bijnaampje als "bibi"? Mensen die Satanyahu Bibi noemen zullen Hitler in WWII waarschijnlijk Adolfje noemen, of gewoon Dolfje.

Ik vind het schitterend overigens hoe jij steeds dezelfde kanalen hier aan het promoten bent. Alsof je maar van 1 kant geinformeerd wil worden of zo? En dan nog wel van de verkeerde kant. Deze zelfde kanaal heeft namelijk bij de aanslag op die Synagoge met uitroeptekens gemeld: EXPLOSIE gemeld bij synagoge!

En dat bleek een gecontroleerde explosie van de EOD te zijn. Maar de man meldde het alsof het een aanslag was.Echt, die gast is niet goed bij zijn snikkel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-9-2025 om 17:12 zei Najrebii:

Geef de Joden een eigen staat in Europa. Daar hebben ze toch hun "vrienden".. Limburg lijkt me wel wat.

Het is correct dat de joodse cultuur reeds 2000 jaar vanuit de joodse kant gezien in vrede en veiligheid werd gezocht. Er was geen geweld of revolutie en geen afscheidingsbeweging of landoccupatiestreven. 

Dus is inderdaad logisch om ze land in Europa toe te denken. Echter, dat is dan gelijk opnieuw een afzonderen en wegnemen uit de maatschappelijke context waarvan ze reeds deel uitmaakten, voor zover hun dat werd toegestaan. Ze zouden dus eerder recht hebben op woonwijken in binnensteden,  zoals ze inderdaad ook reeds gedurende honderden jaren verdiend en verworven hadden.

Maar dat is niet gebeurd.  Nadat ze als beesten waren ontdaan van naam en identiteit, en anatomisch naar bruikbare lichaamsdelen waren opgebruikt of geslacht en tot productiemiddelen verwerkt, werd het schamele inmiddels thuisloze restant gestimuleerd c.q. toegelaten om net op die ene plek te gaan wonen, waar ze nog meer werden gehaat dan in Polen en Duitsland.

Dat dat restant in zelfbewustzijn, zichzelf niet meer in de rol zag van lam en slachtoffer op het altaar van de haat tegen God, maar zich ging organiseren en verdedigen is niet meer dan historisch logisch en een plicht aan hun uitgeroeide voorgeslacht. Plus, ze mochten erop vertrouwen dat die enorme haat, omgezet in schuldige bereidwilligheid, hun ook een zekere rust zou geven. 

Tot zover, logisch. Onlogisch en  weerzinwekkend, is dat Duitsland en de andere schuldige Europese landen, hun handen van Israël aftrokken, alsof Israël NIET een resultaat is van de Europese geschiedenis, en Niet een cultureel en daadwerkelijk Europees bastion is, in het land van de moslims, die ook al tweeduizend jaar in vijandschap leven met de christenvolken van Europa.

Onlogisch en weerzinwekkend is ook dat de broederhaat en oud-testamentische tegenstelling die Israël heeft met de moslim-Arabische wereld  in Europa gewoon stem en ruimte en zelfs activistisch support krijgt.

Kennelijk beseft niemand het principiële verschil tussen de oudtestamentische cultuur en denkwijze van de moslims, tegenover de van oud-testamentisch tot christelijk geässimileerde vreedzame joodse cultuur.

Kennelijk beseft niemand in Europa, dat het niet nodig moet zijn dat Israël zichzelf verdedigt, omdat Europa de ereplicht heeft om de kinderen van 6 miljoen systematisch uitgeroeide joden te beschermen in het land, dat Europa zelf heeft toebedacht aan het volk dat zich reeds 2000 jaar probeert aan te passen aan de Europees-christelijke cultuur.

Of Netanyahu nu wel of niet te ver gaat, zou dan nooit aan de orde zijn, omdat de Duitse adelaar en de Europese gemeenschap de grenzen beschermt. 

En bedenk wel, wat de joden overkomen is, is geprofeteerd door Jesaja en Ezechiël en door Jezus Christus, die zelf als lam zijn volk voorging, en geslachtofferd werd op het altaar van de haat tegen God. 

Als je moslim bent, snap ik je wel. Want geprofeteerd is dat Jacob zal heersen over Ezau. Dat is niet fijn. Maar zou je tegen een profetie willen strijden? Waarom zijn moslims zo vol oudtestamentische ijver, dat ze niet kunnen wachten, zoals ook is geprofeteerd, tot de dag dat God ingrijpt? Hebben ze dan niet dat geduld en die volharding en dat geloof, dat God het Zelf zal doen? Nee, want waar haat heerst, is geduld en volharding en geloof kansloos.

Maar als je christen bent, snap ik je niet. Alles wat het joodse volk overkwam, is een voorafschaduwing van de werkelijkheid die na Christus komt. Dat wat de joden overkomt, geeft dus steeds een profetie van wat de christenen te wachten staat.

De haat voor wat nu joods is, zal dus straks de haat zijn voor wat christelijk is. Dat is de les die maar niemand aannemen wil. Niemand wil zien dat de haat tegen God erin heeft geresulteerd dat Israël de facto  een wereldghetto is geworden, dat alsnog wordt geliquideerd, als de wapens daar worden neergelegd.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Tomega:

Het is correct dat de joodse cultuur reeds 2000 jaar vanuit de joodse kant gezien in vrede en veiligheid werd gezocht. Er was geen geweld of revolutie en geen afscheidingsbeweging of landoccupatiestreven. 

Dus is inderdaad logisch om ze land in Europa toe te denken. Echter, dat is dan gelijk opnieuw een afzonderen en wegnemen uit de maatschappelijke context waarvan ze reeds deel uitmaakten, voor zover hun dat werd toegestaan. Ze zouden dus eerder recht hebben op woonwijken in binnensteden,  zoals ze inderdaad ook reeds gedurende honderden jaren verdiend en verworven hadden.

Maar dat is niet gebeurd.  Nadat ze als beesten waren ontdaan van naam en identiteit, en anatomisch naar bruikbare lichaamsdelen waren opgebruikt of geslacht en tot productiemiddelen verwerkt, werd het schamele inmiddels thuisloze restant gestimuleerd c.q. toegelaten om net op die ene plek te gaan wonen, waar ze nog meer werden gehaat dan in Polen en Duitsland.

Dat dat restant in zelfbewustzijn, zichzelf niet meer in de rol zag van lam en slachtoffer op het altaar van de haat tegen God, maar zich ging organiseren en verdedigen is niet meer dan historisch logisch en een plicht aan hun uitgeroeide voorgeslacht. Plus, ze mochten erop vertrouwen dat die enorme haat, omgezet in schuldige bereidwilligheid, hun ook een zekere rust zou geven. 

Tot zover, logisch. Onlogisch en  weerzinwekkend, is dat Duitsland en de andere schuldige Europese landen, hun handen van Israël aftrokken, alsof Israël NIET een resultaat is van de Europese geschiedenis, en Niet een cultureel en daadwerkelijk Europees bastion is, in het land van de moslims, die ook al tweeduizend jaar in vijandschap leven met de christenvolken van Europa.

Onlogisch en weerzinwekkend is ook dat de broederhaat en oud-testamentische tegenstelling die Israël heeft met de moslim-Arabische wereld  in Europa gewoon stem en ruimte en zelfs activistisch support krijgt.

Kennelijk beseft niemand het principiële verschil tussen de oudtestamentische cultuur en denkwijze van de moslims, tegenover de van oud-testamentisch tot christelijk geässimileerde vreedzame joodse cultuur.

Kennelijk beseft niemand in Europa, dat het niet nodig moet zijn dat Israël zichzelf verdedigt, omdat Europa de ereplicht heeft om de kinderen van 6 miljoen systematisch uutgeroeide joden te beschermen in het land, dat Europa zelf heeft toebedacht aan het volk dat zich reeds 2000 jaar probeert aan te passen aan de Europees-christelijke cultuur.

Of Netanyahu nu wel of niet te ver gaat, zou dan nooit aan de orde zijn, omdat de Duitse adelaar en de Euroopese gemeenschap de grenzen beschermt. 

En bedenk wel, wat de joden overkomen is, is geprofeteerd door Jesaja en Ezechiël en door Jezus Christus, die zelf als lam zijn volk voorging, en geslachtofferd werd op het altaar van de haat tegen God. 

Als je moslim bent, snap ik je wel. Want geprofeteerd is dat Jacob zal heersen over Ezau. Dat is niet fijn. Maar zou je tegen een profetie willen strijden? Waarom zijn moslims zimmzo vol oudtestamentische ijver, dat ze niet kunnen wachten, zoals ook is geprofeteerd, tot de dag dat God ingrijpt? Hebben ze dan niet dat geduld en die volharding en dat geloof, dat God het Zelf zal doen? Nee, want waar haat heerst, is geduld en volharding en geloof kansloos.

Maar als je christen bent, snap ik je niet. Alles wat het joodse volk overkwam, is een voorafschaduwing van de werkelijkheid die na Christus komt. Dat wat de joden overkomt, geeft dus steeds een profetie van wat de christenen te wachten staat.

De haat voor wat nu joods is, zal dus straks de haat zijn voor wat christelijk is. Dat is de les die maar niemand aannemen wil. Niemand wil zien dat de haat tegen God erin heeft geresulteerd dat Israël de facto  een wereldghetto is geworden, dat alsnog wordt geliquideerd, als de wapens daar worden neergelegd.

wat een enorme onzin. Ik zal alles even langs gaan en debunken:

Citaat

Nooit gehoord van de messentrekkers? In de Bijbel bekent als Iscariot? En de Zeloten? Dus in hoeverre vanuit de Joodse kant vrede en veiligheid wilde in die tijd? Revolutie wilden ze in elk geval wel.

5 minuten geleden zei Tomega:

Hier ga je dus de fout in. En veel mensen die van toeten noch blazen weten zullen denken dat jij gelijk hebt. Maar de Zionisten kwamen niet NA de tweede wereldoorlog naar Palestine maar daarvoor. En ook daarvoor trokken al Joodse terroristen het land door om mensen te vermoorden.

En wat je precies bedoelt met "net die ene plek waar ze nog meer gehaat werden dan in Polen en Duitsland" weet ik niet. Ik denk dat ik het snap, aangezien ik jouw hele tekst helemaal gelezen heb voordat ik het ging debunken en jij lijkt nogal een naief beeld te hebben, beetje zoals Figulus. "Moslims are bad!"...

Maar klopt het met de werkelijkheid? Ik meen van niet.

10 minuten geleden zei Tomega:

Nogmaals, ze slachtten al mensen af VOORDAT ze door de Nazi's werden afgeslacht. Vele massaslachtingen zijn hier het voorbeeld van. Ook zelf werden ze aangevallen en gedood overigens. Kwam van twee kanten..

Maar je schijnt te denken dat pas na WWII de Joden naar Palestine vluchtten en dat is geschiedkundig niet waar.

12 minuten geleden zei Tomega:

Kerel, je hebt geen idee.. Hoe kunnen de moslims nu al 2000 jaar in vijandschap met christenvolkeren in Europa leven als de islam maar 1400 jaar oud is? 

En ik denk eerder dat die zogenaamde christenvolkeren met iedereen in oorlog leefden, ook met elkaar, dan dat we de schuld bij moslims moeten leggen.. Ik heb veel gelezen over de kruistochten. En voordat de christenen naar Jeruzalem toogden gingen ze Joden bekeren. En als ze weigerden zich te bekeren werden ze over de kling gejaagd. Om zich op te warmen voor de strijd tegen de Moslims.

Dat Duitsland en andere landen hun handen van Israel aftrokken is je reinste kolder. Anders hadden ze wel harder ingegrepen tijdens de genocide die Israel nu op Gaza pleegt.. Maar juist omdat Duitsland een band heeft met Israel (een schuldband vol bloed) durfden ze Netanyahu niet te hard aan te pakken.

16 minuten geleden zei Tomega:

Hahaha, je bent zot.. Maar goed, iemand die denkt dat de islam 2000 jaar oud is zal ook niet zoveel verstand hebben van de islam an sich.

16 minuten geleden zei Tomega:

Kennelijk beseft niemand in Europa, dat het niet nodig moet zijn dat Israël zichzelf verdedigt, omdat Europa de ereplicht heeft om de kinderen van 6 miljoen systematisch uutgeroeide joden te beschermen in het land, dat Europa zelf heeft toebedacht aan het volk dat zich reeds 2000 jaar probeert aan te passen aan de Europees-christelijke cultuur.

Dat Europa iets heeft toebedacht is prima. Maar in onze tijd niet meer houdbaar.. Er leefden mensen in dat gebied waar nu de Joden leven. 

Dus Europa heeft niks te bedenken..

Tevens is Israel stelselmatig bezig om zich land toe te eigenen. Via de kolonisten op de Westbank. Via wat er nu in Gaza gebeurd. In welk universum is dat "zichzelf verdedigen"? In het mijne niet..

En in het mijne mogen volkeren die zichzelf land toe eigenen dat niet het hunne is worden aangevallen. MET ALLE MIDDELEN. Precies zoals het in een VN verdrag staat. Als Duitsland ons landje probeert in te nemen en ons kapot te maken dan mogen we die Duitsers ook aanvallen met alles wat we hebben.

21 minuten geleden zei Tomega:

Of Netanyahu nu wel of niet te ver gaat, zou dan nooit aan de orde zijn, omdat de Duitse adelaar en de Euroopese gemeenschap de grenzen beschermt. 

Dit snap ik niet.. Maar goed, ik snap veel gelovigen niet.

21 minuten geleden zei Tomega:

Dus je denkt dat de Jodenhaat nu komt vanwege haat tegen God? Ik denk dat als Israel normaal zou hebben gereageerd dat ze vrij en veilig in hun land konden wonen. 

Dat iets is geprofeteerd kan mij mijn reet roesten. Ik ben niet van de profetieeen. En vooral niet als het over Joden door Joden is. WC-EEND adviseert WC-EEND..

Trouwens, om niet van anti Semitisme beschuldigt te worden: Ik heb hetzelfde als een christen over christenen profeteert en een moslim over moslims. Allemaal "wc-eend adviseert wc-eend"..

24 minuten geleden zei Tomega:

Als je moslim bent, snap ik je wel. Want geprofeteerd is dat Jacob zal heersen over Ezau. Dat is niet fijn. Maar zou je tegen een profetie willen strijden? Waarom zijn moslims zimmzo vol oudtestamentische ijver, dat ze niet kunnen wachten, zoals ook is geprofeteerd, tot de dag dat God ingrijpt? Hebben ze dan niet dat geduld en die volharding en dat geloof, dat God het Zelf zal doen? Nee, want waar haat heerst, is geduld en volharding en geloof kansloos.

Wie is er moslim?

En wat boeit het precies dat een Jood profeteert over een Jood die zal heersen over de rest? Weet je, als je dit anno vandaag zou opschrijven zou iedereen het zien zoals het is: Propaganda..

En het Joodse geschrift staat vol met propaganda. De profeten ook. Die dan andere volkeren er op papier van langs geven en profeteren dat hun God die landen wel een poepje zal laten ruiken! Op papier hebben ze een grote mond, omdat het in het echt niet lukte.

Tevens wel erg makkelijk om over moslims te schrijven "waar haat heerst"...

Dit is pas haat. Door settlers tegen de anderen..

Jij hebt een naief en dom beeld van zowel moslims als Joden heb ik het idee. Joden zijn onschuldig en moslims vol met haat.

28 minuten geleden zei Tomega:

Jajaja, verder alles wel?

Wat Joden is overkomen is verschrikkelijk. Maar komt vooral omdat men zich niet wil aanpassen. Ze hebben zich nergens willen aanpassen. In het Romeinse rijk niet. Niet Europa niet. Nu in Palestine niet..

En dan is het voor populisten makkelijk om hen de schuld te geven als het financieel niet zo goed gaat. 

Dit zien we vandaag de dag bij moslims in NL die de schuld krijgen van alles wat fout gaat. De schuld krijgen ze van populistische politici zoals Wilders..

Heeft niks met voorafschaduwing te maken. Dat is ook een verzonnen term overigens :D

31 minuten geleden zei Tomega:

Echt, denk je dit serieus? En wie wil dit gaan doen dan?

Het is een drogreden van Israel lovers om maar door te blijven gaan met geweld. "anders gaan wij eraan"..

Terwijl iedereen weet dat zeven Oktober nooit meer gaat plaatsvinden. EN nooit had plaatsgevonden als Israel zijn huiswerk op orde had. Ik denk dat Natanyahu het expres heeft laten gebeuren om een excuus te vinden om heel Gaza te ontvolken. Voor zijn "Groot Israel" plan..

Google daar maar eens op, en je zal versteld staan hoe een complot theorie nu bijna werkelijkheid is geworden. Dan zie je de Israeliers misschien niet meer zo als slachtoffers, maar als mede daders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Najrebii:

Deze zelfde kanaal heeft namelijk bij de aanslag op die Synagoge met uitroeptekens gemeld: EXPLOSIE gemeld bij synagoge!

En dat bleek een gecontroleerde explosie van de EOD te zijn. Maar de man meldde het alsof het een aanslag was.Echt, die gast is niet goed bij zijn snikkel.

De hypocrisie rond Jihad al-Shamie

De dader van de aanslag in Manchester is dood — en niemand zal daar rouwig om zijn. Wat hij deed was verachtelijk, een daad van fanatiek geweld die alleen maar ellende en verdriet heeft veroorzaakt.

Wat echter minstens zo wrang is, is de rol van zijn ouders. Je geeft je zoon de naam Jihad — een woord dat beladen is met religieuze strijd — en vervolgens distantieer je je publiekelijk van wat hij heeft gedaan, alsof het allemaal niets met de opvoeding of overtuigingen thuis te maken heeft. Dat komt niet geloofwaardig over.

De vader, Faraj al-Shamie, schreef eerder op Facebook dat de Hamas-aanvallen van 7 oktober waren uitgevoerd door “men of God on Earth”. Hij prees de daders, sprak over een “laatste strijd” met Israël en verheerlijkt geweld in religieuze termen. En dan ineens, na een aanslag door je eigen zoon, zou je “geschokt” zijn? Die omslag is moeilijk te geloven.

Wie openlijk geweld prijst, draagt mede verantwoordelijkheid voor de haat die eruit voortvloeit. Woorden doen ertoe. En als die woorden uitmonden in daden van bloedvergieten, kun je niet zomaar doen alsof het niets met jou te maken heeft.

Dan staat je zoon ineens tegenover God ipv 72 maagden...

Dat wordt geen Rest in peace, maar Rot in hel. Blijken die 72 maagden een stel kenaus te zijn die je tot in eeuwigheid het rotte leven zuur maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

Ga je gang. Verder dan dit, deze zin van jou, hoef ik niet te gaan.

Dus je kan niet tegen de waarheid? Je wilt graag in jezelf verklaarde bubbeltje leven? Prima, donder dan op van een forum en ga op de heide wonen..

Of kijk enkel op een forum zonder iets te schrijven, want als je een statement maakt dan weet je dat je tegengas kan krijgen als het niet waar is.

4 minuten geleden zei Figulus:

De hypocrisie rond Jihad al-Shamie

De dader van de aanslag in Manchester is dood — en niemand zal daar rouwig om zijn. Wat hij deed was verachtelijk, een daad van fanatiek geweld die alleen maar ellende en verdriet heeft veroorzaakt.

Wat echter minstens zo wrang is, is de rol van zijn ouders. Je geeft je zoon de naam Jihad — een woord dat beladen is met religieuze strijd — en vervolgens distantieer je je publiekelijk van wat hij heeft gedaan, alsof het allemaal niets met de opvoeding of overtuigingen thuis te maken heeft. Dat komt niet geloofwaardig over.

De vader, Faraj al-Shamie, schreef eerder op Facebook dat de Hamas-aanvallen van 7 oktober waren uitgevoerd door “men of God on Earth”. Hij prees de daders, sprak over een “laatste strijd” met Israël en verheerlijkt geweld in religieuze termen. En dan ineens, na een aanslag door je eigen zoon, zou je “geschokt” zijn? Die omslag is moeilijk te geloven.

Wie openlijk geweld prijst, draagt mede verantwoordelijkheid voor de haat die eruit voortvloeit. Woorden doen ertoe. En als die woorden uitmonden in daden van bloedvergieten, kun je niet zomaar doen alsof het niets met jou te maken heeft.

Dan staat je zoon ineens tegenover God ipv 72 maagden...

Dat wordt geen Rest in peace, maar Rot in hel. Blijken die 72 maagden een stel kenaus te zijn die je tot in eeuwigheid het rotte leven zuur maken.

Hahaha, je vind iemand die met een mes een aanval doet erger dan het dagelijks bombarderen van een gebied zo klein als Texel?

De man had messen bij zich. En geen vuurwapens. Bleek een van de doden ook nog (waarschijnlijk) gedood te zijn door een politiekogel..

En of die zoon tegenover God staat in plaats van 72 maagden heeft weet je niet. Ik geloof nergens in, dus in mijn wereld staat die man nergens tegenover. Maar is er gewoon niet meer..

De Jihad is geen beladen woord. Het betekent A de strijd tegen de kleine zelf of het ego. Ten meerdere eer en glorie van Allaaf.

En B betekend het vooral verdedigen tegen hen die je weerstaan. Zoals de extreme figuren het zien is het nooit bedoeld. 

Citaat

Uiterlijke jihad

De uiterlijke of kleine jihad is met name in de oorspronkelijke betekenis, de gewapende strijd tegen diegenen die de islam of de eenheid van de islamitische heerschappij bedreigen. In beginsel draagt de jihad dus een defensief karakter maar volgens sommige islamitische rechtsscholen, met name die van het sjafisme, die in de negende eeuw een theologische onderbouwing probeerden te geven van het feit dat de eerste kaliefen met grote geloofsijver een enorm wereldrijk veroverden, mag de jihad ook gericht zijn op een uitbreiding van deze heerschappij door de strijd tegen ongelovige rijken. Allerlei regels die de rechtsgeleerden opstelden, werden aan de eerste kaliefen toegeschreven.

Moderne westerse historici zijn steeds kritischer geworden over dat soort interpretaties en het wordt nu algemeen betwijfeld of de veroveringen in de zevende eeuw een uitdrukking waren van een dogmatisch leerstuk van een "jihad". Andere rechtsscholen, zoals die van het onder Europese moslims dominante hanafisme, ontkenden dat er voor de individuele moslim een geloofsplicht zou zijn om aan een aanvalsoorlog deel te nemen. De uiterlijke jihad wordt beschouwd als een collectieve verplichting onder verantwoordelijkheid van een islamitisch heerser (kalief). Dat wil zeggen dat er, wanneer een moslimstaat wordt bedreigd of aangevallen, voldoende mankracht wordt gemobiliseerd om het land te verdedigen.

Ga je dus even inlezen in de materie..

Daarom vind ik de Swastika ook niet "beladen". Je moet gewoon kijken naar hoe het normaal gebruikt word en niet door extreme figuren gekidnapt is. 

Tevens ga je weer helemaal langs mijn inhoudelijke bijdrage. Namelijk dat dat kanaal deed alsof er een explosie was in een synagoge met vele doden. Terwijl het om een gecontroleerde ontploffing ging en niks met de dader te maken had.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Najrebii:

Dus je kan niet tegen de waarheid? Je wilt graag in jezelf verklaarde bubbeltje leven? Prima, donder dan op van een forum en ga op de heide wonen..

Ik kom graag in waarheid tegemoet. Maar waar waarheid waardeloos is en haat heerst, is elk woord teveel. En jouw reactie bevestigt dat.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-10-2025 om 13:52 zei Najrebii:

Nooit gehoord van de messentrekkers? In de Bijbel bekent als Iscariot? En de Zeloten? Dus in hoeverre vanuit de Joodse kant vrede en veiligheid wilde in die tijd? Revolutie wilden ze in elk geval wel.

1. De groepen waarvan jij spreekt bewijzen dat de Joodse claim op hun land oud en authentiek is en hun strijd geen zaak van revolutie, maar van een strijd om herstel in de oude toestand. Heel anders dan de Filistijnen die door hun gebrek aan identitietitswaarborging waren opgegaan in de volken rondom, en dus ook niet als volk of natie bestonden. En het waren niet de Joden as volk, maar groepen onder de Joden die hun vaderland, (dat door de Romeinen Palestina werd gedoopt) zochten te bevrijden van de Romeinse bezetters. Van Filistijnen was in he land dat toen Palestina genoemd ging worden, geen sprake meer.
2. De tijd waarvan jij spreekt markeert precies het begin van de tijd waarvan ik sprak, dat de joden vreedzame gastbewoners werden van Europa. Ken jij dan wel een bewijs van de Joodse revolutie in Europa of van een Joodse staat in Europa of van een regering die omver werd geworpen door Joodse complotten? Nee, maar de Joden waren structureel vreedzaam, terwijl ze veel moesten verduren, dat aanleiding gaf om zich te gaan verzetten. Maar dat gebeurde niet, ook niet toen daar alle aanleiding voor was. De Joden hebben duidelijk meer geloof en afhankelijkheid aan hun God, die hun een moraal voorschrijft die terug te zien is in hun bestaan door de eeuwen en zelfs millennia heen.
3. De strijd van een groep, is ongelijk aan de strijd van de joden als natie, en etniciteit en als geloof. Als natie en als etniciteit en als geloof, zijn de joden opgegaan in wat nog steeds de diaspora kan worden genoemd, omdat zij erin slaagden hun etnicititeit en geloof te blijven bewaren in trouw aan hun godsdienst en traditie. Heel anders dan de omringende volken inderdaad, die van primitieve natuurgodsdiensten, bijeen gebracht werden in een soort anti-Joodse boederhaatgodsdienst, die zich vooral ten doel stelt om de wettige claim van de Joden als volk van God, te betwisten. Wat redelijk bizar is, omdat God zelf de wet en de profeten heeft gegeven, waardoor het verwerpen van de overlevering van de joden ook een verwerpen van de Thora is.

Dus, als het gaat om jouw zogenaamd gedebunk is het heel simpel. Je brengt niet lege praat over messentrekkers en zeloten, en op geen enkele wijze blijkt ergens ook maar iets van een Joodse eigenschap om revolutie tegen het wettige gezag te initiëren of zelf te willen. Hun God geeft hun daarvoor geen ruimte, en anders dan de moslims en christenen, geloven zij dat hun God geen grapjes maakte toen Hij hun Zijn geboden gaf.  

Op 4-10-2025 om 15:50 zei Najrebii:

Of kijk enkel op een forum zonder iets te schrijven, want als je een statement maakt dan weet je dat je tegengas kan krijgen als het niet waar is.

Of lees terug wat je schrijftm en ebsef dat je gewoon niet in staat bent om iets te lezen, zonder dat je je verliest in primaire emotionele uitspattingen van krampachtig disrespect voor jouw door jou zo graag authentiek geschoeide inbreng.  

Op 4-10-2025 om 13:18 zei Tomega:

Hier ga je dus de fout in. En veel mensen die van toeten noch blazen weten zullen denken dat jij gelijk hebt. Maar de Zionisten kwamen niet NA de tweede wereldoorlog naar Palestine maar daarvoor. En ook daarvoor trokken al Joodse terroristen het land door om mensen te vermoorden.

Je brengt hier onsamenhangende emotie die niet uit mijn woorden komt, maar uit jezelf. Ik heb niet gezegd dat er geen zionistische beweging bestond. Ik ga hier niet de fout in. Maar jij. En jij bestempelt een door jou ingebrachte niet onderbouwde kletskoek dat de joden als terroristen door het land trokken om mensen te vermoorden, als iets van het joodse volk en culturele intenties of eigenschap van het Joodse volk. Wat, gewoon meer getuigt van haatgedreven emotie dan van verstandige samenhang en respect voor jezelf en je eigen inbreng. Wat toevallig wel de intenties zijn en de eigenschappen van de religie waar de moslims mee behept zijn, als het gaat om hun omgang met de Joden. Maar Palestina is ondertussen gewoon het thuisland van het Joodse volk. Dat is wat het woord Palestina beschrijft. Want het is een Romeinse term voor Juda en Israël van drie eeuwen nadat de Filistijnen hadden opgehouden een samenhangend volk te zijn. Dus nee, opnieuw, ik ga niet de fout in, maar jij glibbert met je luie praat in in een donker gat van wrevel en afkeer.

Hahaha, je bent zot.. Maar goed, iemand die denkt dat de islam 2000 jaar oud is zal ook niet zoveel verstand hebben van de islam an sich.

Wat wil je nou? Wat wil je bewijzen? Wees blij dat ik de primitieve natuurgodsdiensten van voor de islam onder een noemer neem met de meer samenhangende anti-Joodse religie die de islam wordt genoemd. De islam wordt een totaal andere godsdienst, als de islam moet geloven dat God niet liegt, en zijn Wet Zelf in bescherming neemt onder de mensen. Want dan moet elk geschrift dat claimt van God te zijn, zich confronteren en vereenzelvigen met wat God al eerder had geschreven aan de mensheid. Dan kan de islam niet om het Jodendom heen, als voortgaande lijn van Gods plan voor de aarde. Maar het is de nabijheid van broederschap, die de haat zo intens maakt. het is Kaïn tegen Abel, en Ezau tegen Jacob. Maar, dan is er nog een weg, want Jacob en Ezau legden het ook bij.

Dat Europa iets heeft toebedacht is prima. Maar in onze tijd niet meer houdbaar.. Er leefden mensen in dat gebied waar nu de Joden leven. 

Tja, als we nu de zigeuners en Marokkanen en Turken en asielzoekers naar hun vaderlanden terugsturen, kan het ook best zijn dat ze ongewenst zijn en erom moeten vechten. maar dat zegt dan tegelijk iets over die vaderlanden. Zolang er een intense haat heerst, is de enige rule of law die Ivanl principe van Machiavelli.

Tevens is Israel stelselmatig bezig om zich land toe te eigenen. Via de kolonisten op de Westbank. Via wat er nu in Gaza gebeurd. In welk universum is dat "zichzelf verdedigen"? In het mijne niet..

Dat is een keuze. Een politieke keuze of een overlevingskeuze. Zonder die keuze was de haat tegen de Joden in Israël er ook, dus je kunt je ook afvragen of niet wordt geoogst wat eerst is gezaaid. Zonder waardeoordeel over hoe netjes dat wel of niet geschiedt. Maar genocide is het nooit. Het woord genocide gebruiken voor verdrijving of onderdrukking of stelselmatige opjaging is een gotspe tegen het licht van de genocide waar het woord aan is ontleent, de genocide tegen het Volk van God. Dat Maakt moord en oorlog niet minder ernstig. Maar wel jouw gebruik van die term in een context van haat tegen de Joden. Dat is een taalkundige gruwel. En meer dan dat.

En in het mijne mogen volkeren die zichzelf land toe eigenen dat niet het hunne is worden aangevallen. MET ALLE MIDDELEN. Precies zoals het in een VN verdrag staat. Als Duitsland ons landje probeert in te nemen en ons kapot te maken dan mogen we die Duitsers ook aanvallen met alles wat we hebben.

Jawel, Rusland mag worden aangevallen omdat Rusland de Oekraïne claimt voor de Russiche meerderheden. En China mag aangevallen worden omdat China Formosa claimt als onderdeel van China. En De Oekraïne mag zijn eigen privincie en eigen bugers aanvalen op de Krim omdat de bevolking zelf niets te zeggen heeft over het bestuur en de taal en de cultuur binnen hun landsgrenzen. En in elk VN verdrag staat dat landen zich niet met elkaars interne zaken mogen bemoeien. Er gebeurt ondertussen niets anders dan dat op vrome smoezen van burgerrechten en democratieprediking. Maar de realiteit leert ondertussen dat mensen elkaar dood blijven maken, totdat ze er zat van zijn. Sommige volken zijn de haat nooit zat en blijven elkaar duizenden jaren het leven zuur maken. Toevallig Is de haat gelukkig niet overal. Maar wel erg kinderlijk is, om te rekenen met een liefdevolle wereld terwijl je zelf praat in een verzengende emotie van haat.

Nogmaals, ze slachtten al mensen af VOORDAT ze door de Nazi's werden afgeslacht. Vele massaslachtingen zijn hier het voorbeeld van. Ook zelf werden ze aangevallen en gedood overigens. Kwam van twee kanten..

Maar je schijnt te denken dat pas na WWII de Joden naar Palestine vluchtten en dat is geschiedkundig niet waar.

Taal is een dingetje bij jou. Maar misschien is het ernstiger. Het afslachten van de Joden was niet een term voor brute doding, maar een concrete daadwerkelijk georganiseerde slachting met een daadwerkelijk voor de slecht georganiseerde distributieketen en een slachtplaats. Net als de term genocide, is je gebruik van het woord slachting onwerkelijk en een gruwel aan de taal en een lastering en spot aan het verstand van weldenkende mensen.

Wat jij zegt dat ik schijn te denken, dat zit slechts in je eigen hoofd. Jammer voor je, maar je lijkt enigszins behept.

Kerel, je hebt geen idee.. Hoe kunnen de moslims nu al 2000 jaar in vijandschap met christenvolkeren in Europa leven als de islam maar 1400 jaar oud is? 

En ik denk eerder dat die zogenaamde christenvolkeren met iedereen in oorlog leefden, ook met elkaar, dan dat we de schuld bij moslims moeten leggen.. Ik heb veel gelezen over de kruistochten. En voordat de christenen naar Jeruzalem toogden gingen ze Joden bekeren. En als ze weigerden zich te bekeren werden ze over de kling gejaagd. Om zich op te warmen voor de strijd tegen de Moslims.

Voordat de samenleving instort, storten eerst de fundamenten van het denken in. Besef dat jij daarin ook je aandeel hebt. Het onderwerp was dat de Joden 2000 jaar in vrede en geweldloosheid leefden in al die landen waar ze woonden. En als beloning voor hun vreedzame samenleving werden ze uitgeroeid. De moslims hebben heel hun bestaan in vijandschap geleefd met Europa, de Marokkanen en Berbers en Turken en Moslimgemeenschappen in Europa. De laatste groep heeft tot voor kort in vrede geleefd, maar toen het kruitvat van de Balkan plofte, was het gewoon weer ouderwets, sla elkaar dood totdat al je buren hetzelfde zijn als jijzelf bent. En zoals je weet ontstaat dan het klimaat voor broederhaat, want de mens haat gewoon meer, dan dat een lang vredig leven zou worden gezocht. Besef dat, en bepaal je eigen positie.

Op 4-10-2025 om 13:18 zei Tomega:

Dit snap ik niet.. Maar goed, ik snap veel gelovigen niet.

Hoe minder je snapt, hoe minder aanmatigend je toon zou zijn, Als je verstandig was, niet gehinderd door overtolligheden van emoties. Want dan valt er nog wat te snappen, voordat je begrijpt hoe het echt zit.

Dus je denkt dat de Jodenhaat nu komt vanwege haat tegen God? Ik denk dat als Israel normaal zou hebben gereageerd dat ze vrij en veilig in hun land konden wonen. 

Dat iets is geprofeteerd kan mij mijn reet roesten. Ik ben niet van de profetieeen. En vooral niet als het over Joden door Joden is. WC-EEND adviseert WC-EEND..

Trouwens, om niet van anti Semitisme beschuldigt te worden: Ik heb hetzelfde als een christen over christenen profeteert en een moslim over moslims. Allemaal "wc-eend adviseert wc-eend"..

Absoluut. De haat tegen God is geculmineerd in de haat tegen het oorspronkelijke volk van God. Het nazisme is een zuivere vorm van God loochenen met als bewijsvoering van het eigen gelijk een serieuze poging om Gods middelen en machten op de aarde vernietigen. Het boek Esther profeteerde dit al, maar gaf juist een voorbeeld van redding en bevestiging, en niet een van vernietiging. Dat zou je kunnen zien als bewijs dat het nu anders is, maar ook als bewijs dat God een omkeer zal geven.

En geen enkele moslim ontsnapt aan de koran, die leert om de Joden te beschouwen als vijanden. En de moslim wc-eend adviseert om de Joden te beschouwen als probleem.

En wat boeit het precies dat een Jood profeteert over een Jood die zal heersen over de rest? Weet je, als je dit anno vandaag zou opschrijven zou iedereen het zien zoals het is: Propaganda..

En het Joodse geschrift staat vol met propaganda. De profeten ook. Die dan andere volkeren er op papier van langs geven en profeteren dat hun God die landen wel een poepje zal laten ruiken! Op papier hebben ze een grote mond, omdat het in het echt niet lukte.

Tevens wel erg makkelijk om over moslims te schrijven "waar haat heerst"...

Lees wat je hier schrijft. Je slaat onsamenhangende taal uit over de Joodse geschriften. Zie wat de realiteit biedt. Moslims mogen wonen in Nederland, en nog maken ze elkaar en anderen het leven zuur. De Joden mogen hier leven in Nederland, voor zover ze niet uitgeroeid zijn en ze hebben recht op een extra beschermde status, en nog worden ze lastiggevallen door nationaliteiten en geloofsgezinde groepen die hier zelf alleen maar bestaansrecht hebben doordat ons land gebouwd is op tolerantie. Ook het taalkundige begrip Tolerantie, is hier uit zijn voegen geraakt.

Jij hebt een naief en dom beeld van zowel moslims als Joden heb ik het idee. Joden zijn onschuldig en moslims vol met haat.

Je hebt geen overzicht. De Joden als geloof en als volk, zijn onschuldig. En de moslims als geloof en ook als verschillende volken zijn schuldig. Dat moeten jullie onderling uitvechten, maar de Joden krijgen onze bescherming door dik en door dun. dat hebben ze verdiend omdat ze in wezen totaal opgenomen en opgegaan zijn in de Europese cultuur, wat hun 2000 jaar heeft gekost, en wat andere meer primitieve volkeren zeker een aantal honderden jaren kost. Want tot in het vierde en vijfde geslacht werken de overgeleverde tradities en dingetjes van haat en cultuur en weerstand en voorgeprogrammeerd zijn door. En dat zegt ons boek van geloof, dat ons de cultuur heeft gebracht waar we zo trots op zijn, dat we denken dat alle andere volken dat automatisch gelijk en vrijwillig geheel over zullen nemen als ze hier maar mogen wonen, of als we maar hun regeringen voor ze hebben weggejaagd. En jij bewijst zelf al dat dat niet zo werkt.

Jajaja, verder alles wel?

Wat Joden is overkomen is verschrikkelijk. Maar komt vooral omdat men zich niet wil aanpassen. Ze hebben zich nergens willen aanpassen. In het Romeinse rijk niet. Niet Europa niet. Nu in Palestine niet..

De JODEN willen zich niet aanpassen??? Hoor je jezelf wel?  Je bedoelt dat ze geen moslim willen worden, Voor de rest is dit weer zo'n punt dat ik gewoon afhaak. Je klinkt als een nazi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha, je vind iemand die met een mes een aanval doet erger dan het dagelijks bombarderen van een gebied zo klein als Texel?

De man had messen bij zich. En geen vuurwapens. Bleek een van de doden ook nog (waarschijnlijk) gedood te zijn door een politiekogel..

En of die zoon tegenover God staat in plaats van 72 maagden heeft weet je niet. Ik geloof nergens in, dus in mijn wereld staat die man nergens tegenover. Maar is er gewoon niet meer..

De Jihad is geen beladen woord. Het betekent A de strijd tegen de kleine zelf of het ego. Ten meerdere eer en glorie van Allaaf.

En B betekend het vooral verdedigen tegen hen die je weerstaan. Zoals de extreme figuren het zien is het nooit bedoeld. 

Grappig dat mensen bij elke terreurdaad meteen beginnen over Israël. Alsof een man die onschuldige voorbijgangers met messen te lijf gaat ineens minder erg wordt, omdat er elders bombardementen plaatsvinden. Het is precies die morele drek die de discussie vergiftigt: alles wordt vergeleken, tot niemand meer verantwoordelijkheid hoeft te nemen. Als die man echt lef had ging ie vechten in Gaza. Wat overblijft na al zijn geweld en opgeblazen bravoure? Niets. Een dode laffe bodybuilder met een kleine pik, die dacht dat het terroriseren van onschuldigen zijn “principes” of moed zou tonen. Meer dan een micropenis kwam er niet tevoorschijn. Kan ie geen enkele maagd mee bevredigen.

En over “Jihad” — dat mag dan oorspronkelijk iets moois hebben betekend, maar zodra je zoon die naam draagt én radicale denkbeelden omarmt, verliest dat spirituele laagje alle geloofwaardigheid.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites