Paulus888 83 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei Figulus: Wellicht is de aard van de dwaalweg in beide gevallen gelijk: kwaadaardig, gericht op ontmenselijking en onderdrukking. Maar het karakter verschilt wezenlijk. Het nazisme kende een strak gecentraliseerde structuur en ideologische discipline; de fundamentalistische islam daarentegen manifesteert zich als een diffuse, vaak intern verdeelde kracht met uiteenlopende uitingsvormen. Het ene was een frontmars, het andere een veelkoppige uitval. En waar de Duitsers in beginsel in uitblonken, namelijk de frontmars in de vorm van blitzkrieg, had de aanval op 7 oktober trekken van een blitzkrieg, maar zonder de effectiviteit, schaal en structurele doelen ervan; een ‘mislukte Blitzkrieg’, vooral in militaire zin. serieus? Dit is jouw antwoord... Heb je wel gelezen wat ik geschreven heb?! Ik heb het over de leugens van Israel over 7 oktober. ZIJ waren het die het op een holocaust wilden laten lijken. Namelijk dat een baby in een oven was verbrand, en baby's onthoofd. Niet Hamas. Echt, als je zo met iedere gesprek in de wedstrijd zit en expres of per ongeluk mensen verkeerd begrijpt dan is het kwaad kersen eten.. Tevens vind iedereen die er verstand van heeft de aanval van Hamas in militaire zin geslaagd. Ze hadden namelijk niet het idee om Israel kapot te maken, maar om mensen te gijzelen en mee naar Gaza te nemen. En dat is gelukt. Tevens dachten ze dat ze al in het begin zouden worden tegengehouden en de meeste hamas leden zouden al gedood zijn. Maar dat gebeurde niet. Omdat de IDF volkomen overrompeld was. Veel IDF-ers werden dan ook gedood in hun kampementen, zelfs in bed.. Dus je kan, als je ook maar enig verstand van zaniken hebt, de aanval op 7 oktober niet als mislukt zien.. En zelfs nu hebben ze nog alles wat ze wilden. Bewustzijn voor hun zaak, gijzelaars die ze kunnen uitruilen en een Israel dat lange tijd het liefste jongetje in de klas werd bevonden door het Westen dat nu veranderd is in een paria.. Hoe groot succes wil je hebben! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 9 minuten geleden zei Paulus888: Tevens vind iedereen die er verstand van heeft de aanval van Hamas in militaire zin geslaagd. Ze hadden namelijk niet het idee om Israel kapot te maken, maar om mensen te gijzelen en mee naar Gaza te nemen. En dat is gelukt. Tevens dachten ze dat ze al in het begin zouden worden tegengehouden en de meeste hamas leden zouden al gedood zijn. Maar dat gebeurde niet. Omdat de IDF volkomen overrompeld was. Veel IDF-ers werden dan ook gedood in hun kampementen, zelfs in bed.. Dus je kan, als je ook maar enig verstand van zaniken hebt, de aanval op 7 oktober niet als mislukt zien.. En zelfs nu hebben ze nog alles wat ze wilden. Bewustzijn voor hun zaak, gijzelaars die ze kunnen uitruilen en een Israel dat lange tijd het liefste jongetje in de klas werd bevonden door het Westen dat nu veranderd is in een paria.. Hoe groot succes wil je hebben! Vanuit militair-strategisch en territoriaal opzicht was het een mislukking. Er is opportunistisch raak geschoten, en de actie kan dan ook hooguit worden gekwalificeerd als een succes zonder fundament: iets dat op het juiste moment zijn doel trof, maar niet was gebaseerd op een degelijke strategische onderbouwing. Er werd niets langdurig veroverd of vastgehouden. Het betrof een korte, intense actie zonder territoriale of structurele machtsverschuiving. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 52 minuten geleden zei Figulus: Vanuit militair-strategisch en territoriaal opzicht was het een mislukking. Er is opportunistisch raak geschoten, en de actie kan dan ook hooguit worden gekwalificeerd als een succes zonder fundament: iets dat op het juiste moment zijn doel trof, maar niet was gebaseerd op een degelijke strategische onderbouwing. Er werd niets langdurig veroverd of vastgehouden. Het betrof een korte, intense actie zonder territoriale of structurele machtsverschuiving. Dat was ook niet de bedoeling.. Wat voor domkop ben jij? Zonder respect overigens. Heb je het plan van Hamas niet gezien, dat al een jaar bij Israel op de burelen lag? Men wilde geen terrein winnen, men wilde geen machtsverschuiving hebben (wat je daar ook maar mee bedoelt).. Men wilde gijzelaars weer mee nemen naar Gaza om die te ruilen voor Palestijnse gijzelaars (die vaak gevangenen worden genoemd door bepaalde media).. En dat is gelukt. Tevens hebben ze een aantal kampen waar Israelische soldaten zaten overvallen en mensen daar ontvoerd en vooral gedood.. Het was 1 grote overwinning. Maar een beetje te groot. Daarom ook dat er ineens allemaal andere mensen meegingen, en die hebben veel van de doden op hun geweten. Volgens mij heeft Sinwar (of die politiek leider die Israel vermoord heeft) ook gezegd dat de aanval geslaagd was maar dat men teveel doden heeft gemaakt.. Vanwege hoe de mensheid kijkt naar 7 oktober. Zou men veel minder doden (de helft van de doden was overigens militair of andersinds bewapend zoals beveiligers van kiboetsen) veroorzaakt hebben dan had men kunnen spreken van een totale overwinning. Nu is het vooral een terreurdaad. Sorry hoor, maar als je dit niet weet dan heb je je echt niet verdiept in degene waar je commentaar op levert. En dan zou ik zwijgen als ik jou was. Maar goed, ik dank God op mijn blote knieen dat ik jou niet ben. nytimes.com/2023/11/30/world/middleeast/israel-hamas-attack-intelligence.html hier lees dit zelf maar.. Mensen die 7 oktober een militaire falen noemen hebben er gewoon geen verstand van. Wat denk je dat het plan van Hamas was? Heel Israel overnemen (zoals zionisten wel vaak beweren, als ze zeggen dat ze strijden voor puur lijfsbehoud)? Hamas is een guerrilagroep, niet een regulier leger. Zonder airpower (behalve die gliders dan), bijna zonder artillerie, zonder deugdelijk informatiegebeuren, zonder veel drones. Dus dan pak je Israel niet.. Even een tekst uit de tekst hierboven: Citaat The translated document, which was reviewed by The New York Times, did not set a date for the attack, but described a methodical assault designed to overwhelm the fortifications around the Gaza Strip, take over Israeli cities and storm key military bases, including a division headquarters. Hamas followed the blueprint with shocking precision. The document called for a barrage of rockets at the outset of the attack, drones to knock out the security cameras and automated machine guns along the border, and gunmen to pour into Israel en masse in paragliders, on motorcycles and on foot — all of which happened on Oct. 7. En nu is het tij aan het keren, iedereen vind dat Israel te ver gaat. Weer iets dat Hamas wilde, dat we Israel niet zien als een leuk landje met heilige mensen, maar als de oppressor die het is. Natuurlijk, veel Hamas leden zijn nu dood, maar tijdens het staakthetvuren is er naar buiten gekomen dat Hamas meer leden aanwerft dan men verloren heeft. Dus ook dat valt nog wel op te vangen. Niet te vergeten al die baby's die nu opgroeien met PTSS en moeders en vaders die gedood zijn in deze "oorlog". Hoeveel aanwas krijgt men over 10-15 jaar? Kinderen van nu 6 of 7 zullen over 6 of 7 jaar zich aanmelden.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 541 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Oog om oog, tand om tand, gebouw om gebouw, stad om stad, kind om kind: wraak om wraak. Vicieuze cirkel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Zojuist zei Monachos: Oog om oog, tand om tand, gebouw om gebouw, stad om stad, kind om kind: wraak om wraak. Vicieuze cirkel. Klopt.. En voor Israel klopt dit al jaren niet. Men viel Libanon binnen omdat 1 iemand een aanslag op een bus pleegde. Men is nu al ,15 jaar bezig voor een actie van vijf uur. 50.000 doden (en vele nog niet erbij gerekend) voor 600 burgers die dood zijn.. Zo kan ik nog wel even bezig zijn. Zelfs schieten ze mensen dood in Iran en Syrie, maar op ene aanval van Iran zonder doden reageerde men woedend. Iedere dag worden tientallen mensen vermoord, maar 2 Joden die vermoord werden in Amerika en men spuugt weer vuur en bloed.. Lijkt wel of Israelische leiders denken dat zij 100 keer belangrijker zijn dan ieder ander.. Hoe zou dat nou komen? Misschien door het leven van de Thora elke dag en lezen dat je uitverkoren bent? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 15 minuten geleden zei Paulus888: Hamas is een guerrilagroep, niet een regulier leger. Hamas is een terroristische organisatie die zich bedient van guerrillastrategieën. Dat wil zeggen dat zij niet opereren als een regulier leger met conventionele oorlogsdoelen, maar gebruikmaken van asymmetrische tactieken zoals hinderlagen, verrassingsaanvallen en het inzetten van terreur onder burgerbevolkingen. Hun operaties zijn primair bedoeld om angst te zaaien, druk uit te oefenen en politieke doelen af te dwingen, eerder dan om terrein duurzaam te veroveren of te behouden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 1 minuut geleden zei Figulus: Hamas is een terroristische organisatie die zich bedient van guerrillastrategieën. Dat wil zeggen dat zij niet opereren als een regulier leger met conventionele oorlogsdoelen, maar gebruikmaken van asymmetrische tactieken zoals hinderlagen, verrassingsaanvallen en het inzetten van terreur onder burgerbevolkingen. Hun operaties zijn primair bedoeld om angst te zaaien, druk uit te oefenen en politieke doelen af te dwingen, eerder dan om terrein duurzaam te veroveren of te behouden. Ja en? Dat is toch precies wat ik zeg, en jij niet? Echt, ben je weer aan de drugs of zo? Je deed namelijk alsof Hamas op 7 oktober een niet geslaagde aanval deed omdat ze geen terrein hadden gewonnen en geen machtsverschuiving hadden bewerkstelligd. En nu zeg je ineens dat dat ook hun doel niet was? Weet je nog wel wat je schrijft, of doe je alsof je ergens verstand van hebt waar je het niet hebt? En nogmaals: De helft vna de doden was militair of anders bewapend. Ze hebben kazernes van de IDf aangevallen en veroverd. Dus doe niet alsof het ze enkel en alleen gaat om de burgerbevolking. Dat is wat Israel je graag wijsmaakt, omdat ze dan terroristen genoemd kunenn of moeten worden.. De hele aanval was een grote geslaagdheid. Alle doelen zijn gehaald. Doelen die Israel al een jaar daarvoor kon lezen. Zoals mijn link heeft bewezen (ik vraag me af of je wel leest als ik een linkje stuur of uit iets citeer want je negeert steevast 80% van mijn schrijven, zoals gelovigen wel vaker doen overigens). Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 20 minuten geleden zei Paulus888: Ja en? Dat is toch precies wat ik zeg, en jij niet? Nee. 20 minuten geleden zei Paulus888: De helft vna de doden was militair of anders bewapend. Ze hebben kazernes van de IDf aangevallen en veroverd. Dus doe niet alsof het ze enkel en alleen gaat om de burgerbevolking. Dat is wat Israel je graag wijsmaakt, omdat ze dan terroristen genoemd kunenn of moeten worden.. De overgrote meerderheid van de slachtoffers op 7 oktober waren burgers, waaronder kinderen, ouderen en festivalgangers. Dat is vastgesteld door onder andere de Verenigde Naties, Human Rights Watch en Amnesty International. Dat Hamas ook militaire doelen heeft aangevallen, klopt. Maar dat doet niets af aan het feit dat er sprake was van grootschalig geweld tegen willekeurige burgers, iets wat fundamenteel in strijd is met het internationaal humanitair recht en duidelijk onder de noemer van terrorisme valt. Bovendien: in Israël geldt dienstplicht, maar dat maakt een burger niet automatisch tot legitiem militair doelwit, hoe graag Hamas dat ook in hun statistieken wil meenemen. Een reservist is volgens het oorlogsrecht pas een geoorloofd doelwit op het moment dat hij of zij actief deelneemt aan vijandelijkheden. Als Hamas soldaten aanvalt die op dat moment niet deelnemen aan gevechten, bijvoorbeeld slapend in een kampement buiten een oorlogssituatie, dan is dat niet automatisch een legitieme militaire actie, zeker niet wanneer het ononderscheiden geweld betreft, zoals tijdens 7 oktober het geval was. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten