Thinkfree 528 Geplaatst 15 december 2024 Rapport Share Geplaatst 15 december 2024 1 minuut geleden zei Figulus: Ik ben daar niet meer zo zeker van. Als ik er een voor de loop krijg gaat ie neer, zo ver is het inmiddels wel. Ik denk dat je beter wat rust kunt zoeken om tot jezelf te komen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 15 december 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 december 2024 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Thinkfree: Ik denk dat je beter wat rust kunt zoeken om tot jezelf te komen. Nee hoor, ik ben inmiddels wel op zoek zo in de nacht. Ze sluipen hier net zo goed om me huisje met hun alluhakbar gezeik, en ik pik dat niet. Volgens mij is de enige oplossing een dode terrorist. Dat zal dan wel cyclisch moeten gebeuren. 15 december 2024 bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 518 Geplaatst 15 december 2024 Rapport Share Geplaatst 15 december 2024 38 minuten geleden zei Figulus: Nee hoor, ik ben inmiddels wel op zoek zo in de nacht. Ze sluipen hier net zo goed om me huisje met hun alluhakbar gezeik, en ik pik dat niet. Volgens mij is de enige oplossing een dode terrorist. Dat zal dan wel cyclisch moeten gebeuren. Je bent zelf een terrorist aan het worden, in elk geval in je gedachten/woorden/intenties. Ik denk dat je een probleem zou hebben als de politie meeleest, met je dreigementen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 15 december 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 december 2024 (bewerkt) 30 minuten geleden zei Monachos: Je bent zelf een terrorist aan het worden, in elk geval in je gedachten/woorden/intenties. Ik denk dat je een probleem zou hebben als de politie meeleest, met je dreigementen. De politie is zelf schijtbenauwd voor aanklachten en verdeeld tot op het bot. Heb net me werkstraf afgerond, ook de taakstrafbegeleiders zijn schijtbenauwd voor consequenties, het barst er namelijk van de moslims en linkse kutjes. Het is een laffe bende geworden in vergelijk met 30 jaar geleden. Ik heb het recht om me te verdedigen en zal dat doen. Overigens dreig ik niet, maar beloof enkel iets. En dat is al lang in werking gezet. Met je dreigementen, dat hoofdstuk is reeds gepasseerd. 15 december 2024 bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 17 december 2024 Rapport Share Geplaatst 17 december 2024 Deze site is eindelijk weer online, en ik kan weer ongestoord genieten van de internetgekkies met de grote woorden en monden. Laat je behandelen Figulus, misschien dat je dan anders gaat denken dan wel jezelf uiten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 15 januari Rapport Share Geplaatst 15 januari De vrede kan eindelijk getekend worden! Hamas heeft gewonnen, IDF heeft verloren! Aangezien er volgens Blinken nu al net zoveel rekruten voor Hamas zijn als dat er vermoord zijn door de IDF bommen. De gijzelaars zijn niet vrijgekomen door bommen en andere gewelddadigheden maar door diplomatie. Leve Trump, die op dit vlak toch wel iets goeds en serieus in werking heeft gezet. Ben benieuwd naar de vredesonderhandelingen in Oekraine. En dan leven we in 2025 in een veiliger wereld dan in 2024 waarin mensen elkaar gewoon normaal behandelen. Niet meer tegenover elkaar staan maar met elkaar. Of blijft dat een utopie? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 15 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari Het laat zien dat Israël veel voor zijn volksgenoten over heeft. Het lijkt een gevaarlijk precedent te kunnen zijn, maar ik ga ervan uit dat Hamas zijn woord niet nakomt en dat die 250 vrijgelaten gevangenen in veelvoud zullen worden gedood. Die praatjes van Hamas kennen we inmiddels wel en vullen geen gaatjes. Ik heb medelijden met de vrouwen in Gaza; die moeten neuken voor hun leven om al die slachtoffers te compenseren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 15 januari Rapport Share Geplaatst 15 januari 12 minuten geleden zei Figulus: Het laat zien dat Israël veel voor zijn volksgenoten over heeft. Het lijkt een gevaarlijk precedent te kunnen zijn, maar ik ga ervan uit dat Hamas zijn woord niet nakomt en dat die 250 vrijgelaten gevangenen in veelvoud zullen worden gedood. Die praatjes van Hamas kennen we inmiddels wel en vullen geen gaatjes. Ik heb medelijden met de vrouwen in Gaza; die moeten neuken voor hun leven om al die slachtoffers te compenseren. je bent echt niet goed bij je paasei, is het wel? Weet je bijvoorbeeld dat een maand na 7 oktober de IDF al 4000 Palestijnen had gevangen genomen? En dat het deze zijn die weer vrij komen, samen met de Israelische gevangenen? Dus hoezo heeft Israel veel voor zijn volksgenoten over? Dit dacht ik ook tot ik me erin ging verdiepen. En toen pas besefte ik dat de IDF gewoon tig keer meer gijzelaars heeft en dat het dus niet vreemd is dat zij voor 1 Israelier 30 Palestijnen over hebben.. Gewoon een PR stunt voor mensen die totaal geen weet van die situatie hebben. Hoezo komt Hamas haar woord niet na? Is dit bij de eerste vrijlating ook niet gebeurd? Als er al gijzelaars gedood zijn dan toch wel door de bombardementen van de IDF, en 1 keer toen de IDF drie gijzelaars bevrijdde ten koste van 200 Palestijnen. Toen zijn uit wraak een paar gegijzelden gedood. Maar voor de rest houdt Hamas zich netjes aan zijn woord. Maar jij bent zo'n engnek die alles wat de ene groep heel goed vind en ze lekker pijpt en wat de andere groep doet altijd als fout ziet. En nee, zo krijgen we nooit vrede in Jeruzalem. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 15 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 11 minuten geleden zei Paulus888: Weet je bijvoorbeeld dat een maand na 7 oktober de IDF al 4000 Palestijnen had gevangen genomen? Ja, veel te weinig. Hadden er 40.000 moeten zijn en stuk voor stuk executeren door middel van een fusillade. Wedden dat ze al stuiptrekkend gebaren dat ze alsnog gewonnen hebben. Gekke lui. En dan hier in Nederland gekke Henkie gaan uithangen en het ggz vervuilen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 15 januari Rapport Share Geplaatst 15 januari 11 minuten geleden zei Figulus: Ja, veel te weinig. Hadden er 40.000 moeten zijn en stuk voor stuk executeren door middel van een fusillade. Wedden dat ze al stuiptrekkend gebaren dat ze alsnog gewonnen hebben. Gekke lui. En dan hier in Nederland gekke Henkie gaan uithangen en het ggz vervuilen. je bent niet goed bij je paasei man.. Tevens snap je mijn bedoeling ook niet als ik zeg dat Israel al 4000 Palestijnen had gevangen genomen een maand na dato. Dat is dus om uit te ruilen voor de 200 gegijzelden aan Israelische kant.. Dus hoezo "dit is hoeveel Israel voor hun volk overheeft"? Ze nemen gewoon tig meer mensen gevangen die ze dan vrijelijk kunnen uitruilen. En de media in het Westen doet er gewoon aan mee. Die noemen die Palestijnen namelijk gevangenen, en de Israeliers noemen ze gijzelaars. Dus de Palestijnen hebben blijkbaar wel iets gedaan, en die Israeliers zijn zo onschuldig als geslachte lammetjes.. Als je een beetje weet hebt van guerreliafigt en vrijheidsstrijd dan weet je dat de dood van velen de vrijheid van nog meer kan zijn. Dus dan zouden ze, hypothetisch gezien, nog gelijk hebben ook door hun gebaren.. Maar goed, jij bent mij veel te bloeddorstig achter je pc'tje. Dus je stikt er verder maar in. Hier graag enkel serieuze mensen die kunnen hopen op een vrede in het MO en later ook in Oekraine. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 606 Geplaatst 15 januari Rapport Share Geplaatst 15 januari (bewerkt) 2 uur geleden zei Paulus888: je bent niet goed bij je paasei man.. Tevens snap je mijn bedoeling ook niet als ik zeg dat Israel al 4000 Palestijnen had gevangen genomen een maand na dato. Dat is dus om uit te ruilen voor de 200 gegijzelden aan Israelische kant.. Dus hoezo "dit is hoeveel Israel voor hun volk overheeft"? Kennelijk zijn die Palestijnen ervan overtuigd dat een Israëlisch leven meer waard is dan een Hamasleven. Dat zien ze in zekere zin juist, want het Joodse volk doet er alles aan om zoveel mogelijk doden te voorkomen, terwijl Hamas er alles aan doet om zoveel mogelijk doden te veroorzaken, niet in de laatste plaats onder hun eigen volk door hun huizen en hun ziekenhuizen vol te leggen met wapentuig, tot en met onder kinderbedjes aan toe. Ze willen zoveel mogelijk martelaars voor Allah maken, zodat ze het toneelstuk kunnen blijven opvoeren aan de wereld hoe zielig ze zijn. Wat niet wegneemt dat het een diep trieste situatie is, die ze aan hun eigen leiders te danken hebben. 15 januari bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 16 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 16 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 16 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari Elke dag bid ik dat de Israëlische soldaten door God geleid mogen worden. Dat Hij hen behoedt, bewaart en in staat stelt om dat stelletje tuig weer de stront in de kont terug te schoppen. Wie niet luisteren wil, moet voelen. Opdat God ze de krokodillentranen niet afveegt, maar dat ze er in mogen verdrinken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 16 januari Rapport Share Geplaatst 16 januari (bewerkt) 3 uur geleden zei Figulus: Elke dag bid ik dat de Israëlische soldaten door God geleid mogen worden. Dat Hij hen behoedt, bewaart en in staat stelt om dat stelletje tuig weer de stront in de kont terug te schoppen. Wie niet luisteren wil, moet voelen. Opdat God ze de krokodillentranen niet afveegt, maar dat ze er in mogen verdrinken. wat ben jij toch een liefdevol persoon.. ik zou jou niet in het echt moeten tegenkomen, ik kan namelijk zeer slecht tegen jouw soort. Grote bek. Dus als je in real life ook zo bent hebben we geheide ruzie en misschien wel meer dan dat.. Het is juist Israel dat nooit wil luisteren of heeft willen luisteren. Zij jatten grond van mensen en denken dat die mensen ja en amen zeggen. Want "onze God heeft ons eeuwig dit land beloofd".. Serieus, zouden de Joden geen Joden zijn maar moslims die dreigen met hun God dan lacht het Westen hen uit. Maar omdat het Westen en de Joden denken dezelfde God te dienen is het prima wat Israel doet en helpt het Westen zelfs. 15 uur geleden zei Flawless victory: Kennelijk zijn die Palestijnen ervan overtuigd dat een Israëlisch leven meer waard is dan een Hamasleven. Dat zien ze in zekere zin juist, want het Joodse volk doet er alles aan om zoveel mogelijk doden te voorkomen, terwijl Hamas er alles aan doet om zoveel mogelijk doden te veroorzaken, niet in de laatste plaats onder hun eigen volk door hun huizen en hun ziekenhuizen vol te leggen met wapentuig, tot en met onder kinderbedjes aan toe. Ze willen zoveel mogelijk martelaars voor Allah maken, zodat ze het toneelstuk kunnen blijven opvoeren aan de wereld hoe zielig ze zijn. Wat niet wegneemt dat het een diep trieste situatie is, die ze aan hun eigen leiders te danken hebben. volgens mij weet jij ook niks maar doe je alsof.. ik heb filmpjes gezien van Hamas vechtend tegen de IDF. Tanks worden opgeblazen, soldaten door snipers naar de andere wereld geschoten etc. En wat opvalt is dat er geen burgers zijn bij die gevechten. Want zo vechten de Hamas lui ook niet. Dat is door IDF propaganda beweert en sommigen trappen overal in. Hebben ze een ziekenhuis gebombardeerd en naar de bliksem geholpen komen ze met 10 geweren om te bewijzen dat het een Hamas commanda centrum was. Juist, als je daar al mee tevreden bent met dat "bewijs".. Eerste zin is niet wat ik denk als ik de werkelijkheid aanschouw. De werkelijkheid is, en dat heb ik dus al gezegd, is dat IDF 4000 Palestijnen heeft ontvoerd en dat die mensen terug moeten komen. Er zijn nog 100 Israeliers die bevrijd moeten worden dus is het logisch dat per Israelier er meer Palestijnen vrij gelaten worden. Bij die 4000 zullen wel wat terroristen/vrijheidstrijders zitten, maar de meesten zijn net zo onschuldig als de 100 gegijzelde Israeliers. 3 uur geleden zei Figulus: als je in die man niet de duivel hemzelf erkent dan herken je de duivbel niet als die voor je staat.. Wat een dode ogen, wat een kwaadaardige blik en een grove bek. Het is voor Netanyahus goodwil om de deal on pause te zetten. Want als de deal er is dan is er vrede en dan komen er in Israel nieuwe verkiezingen. Kans dat hij weer gekozen word is klein. En dan kan hij vervolgd gaan worden voor fraude, voor okt 7 etc. Komt hij in de gevangenis. 16 januari bewerkt door Paulus888 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 16 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 53 minuten geleden zei Paulus888: wat ben jij toch een liefdevol persoon. Dank je, dat is fijn om te vernemen. Heel onverwachts ook. Vanuit een juridisch perspectief is het logischer dat de Ottomaanse autoriteiten aanspraak maken op het gebied na hun nederlaag in de Eerste Wereldoorlog, in plaats van de verscheidenheid aan Arabieren die in Palestina verbleven. Na de val van het Ottomaanse Rijk ontstonden er nieuwe landen en regeringen. Het Ottomaanse bestuur werd vervangen door Britse en Franse mandaten (voor Palestina en andere gebieden in het Midden-Oosten). Palestina was in de oudheid het hart van het oude Israël en Judea, waar Joden al duizenden jaren een aanwezigheid hadden. Dit was hun oorspronkelijke thuisland, volgens de Bijbelse en historische bronnen. De Joden werden echter na de Romeinse verovering van het gebied in de 1e eeuw na Christus verspreid over de wereld, in wat we de Joodse diaspora noemen. In de middeleeuwen en daarna was er een relatief kleine Joodse gemeenschap in Palestina, maar er waren altijd Joden die het land bewoonden, vooral in steden zoals Jeruzalem, Hebron, Safed, en Tiberias. In de 19e en vroege 20e eeuw begon het aantal Joden in Palestina geleidelijk te stijgen. In de 19e eeuw, vooral aan het eind van de eeuw, begon de Zionistische beweging een grotere Joodse migratie naar Palestina te bevorderen. Dit was het begin van de moderne Joodse gemeenschap in het gebied, die de oprichting van een Joodse staat ambieerde. Na de val van het Ottomaanse Rijk tijdens de Eerste Wereldoorlog kwam Palestina onder Brits bestuur, op basis van een mandaat dat was goedgekeurd door de Volkenbond in 1922. Groot-Brittannië ondersteunde het idee van een "nationaal tehuis voor het Joodse volk" in Palestina, maar benadrukte ook dat de rechten van bestaande niet-Joodse gemeenschappen moesten worden beschermd. Het VN-verdelingsplan (1947) werd door Joodse leiders geaccepteerd, maar Arabische leiders verwierpen het, wat leidde tot spanningen en uiteindelijk tot oorlog. Na de oprichting van Israël op 14 mei 1948 brak direct de Arabisch-Israëlische Oorlog uit, waarbij omliggende Arabische landen het jonge Israël aanvielen. Israël wist stand te houden en breidde zelfs zijn grondgebied uit ten opzichte van het oorspronkelijke VN-plan. Hierdoor zijn veel inwoners van Palestina (niet te verwarren met 'Palestijnen', aangezien dit geen etnische groep is, maar het gebied bewoond werd door Arabieren met diverse achtergronden) gevlucht of verdreven, wat de basis legde voor het huidige conflict. Deze potpourri aan Arabieren hebben zichzelf ten onrechte uitgeroepen tot Palestijnen, met als enkel doel de vernietiging van Israël. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 16 januari Rapport Share Geplaatst 16 januari En dan zeggen mensen dat je Hamas niet kan vertrouwen? Citaat 15:18 Deel deze update Witte Huis optimistisch dat bestand zondag ingaat, ondanks 'crisis' Washington is wakker geworden, en blijkbaar niet onder de indruk van de 'crisis' die volgens de Israëlische premier het bestand met Hamas in de weg staat. Vanochtend zou het Israëlische veiligheidskabinet bij elkaar komen om het akkoord te bespreken. Verwacht werd dat de deal vervolgens door het voltallige kabinet zou worden goedgekeurd. Maar de zitting werd vlak voor aanvang uitgesteld. Netanyahu gaf de schuld aan Hamas, dat delen van het akkoord niet zou willen uitvoeren. Daarmee is het maar de vraag of Israël akkoord gaat met de wapenstilstand die aanstaande zondag in zou moeten gaan. Maar de Amerikaanse regering houdt vol dat het akkoord in stand blijft, en laat blijken dat het probleem niet Hamas is, maar Netanyahu. "Ons team ter plekke werkt met hem en zijn mensen om dit allemaal glad te strijken en het weer op de rit te krijgen", zei woordvoerder John Kirby van het Witte Huis tegen de Amerikaanse televisiezender NBC. Netanyahu verwijt Hamas een 'crisis' te veroorzaken, maar Hamas zegt zich volledig te houden aan het akkoord. Woordvoerder Kirby verduidelijkte bij NBC waar de schoen wringt. "Het is overduidelijk dat de deal door de Israëlische regering moet worden goedgekeurd en dat weet premier Netanyahu." Kirby toont overigens wel optimisme. "We hebben er vertrouwen in dat we deze laatste problemen kunnen oplossen en dat dit staakt-het-vuren vanaf zondag kan doorgaan". oei, ik ben niet van "i told you so" maar i told you so. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 16 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari Vanuit een juridisch perspectief is het logischer dat de Ottomaanse autoriteiten aanspraak maken op het gebied na hun nederlaag in de Eerste Wereldoorlog, in plaats van de verscheidenheid aan Arabieren die in Palestina verbleven. Na de val van het Ottomaanse Rijk ontstonden er nieuwe landen en regeringen. Het Ottomaanse bestuur werd vervangen door Britse en Franse mandaten (voor Palestina en andere gebieden in het Midden-Oosten). Palestina was in de oudheid het hart van het oude Israël en Judea, waar Joden al duizenden jaren een aanwezigheid hadden. Dit was hun oorspronkelijke thuisland, volgens de Bijbelse en historische bronnen. De Joden werden echter na de Romeinse verovering van het gebied in de 1e eeuw na Christus verspreid over de wereld, in wat we de Joodse diaspora noemen. In de middeleeuwen en daarna was er een relatief kleine Joodse gemeenschap in Palestina, maar er waren altijd Joden die het land bewoonden, vooral in steden zoals Jeruzalem, Hebron, Safed, en Tiberias. In de 19e en vroege 20e eeuw begon het aantal Joden in Palestina geleidelijk te stijgen. In de 19e eeuw, vooral aan het eind van de eeuw, begon de Zionistische beweging een grotere Joodse migratie naar Palestina te bevorderen. Dit was het begin van de moderne Joodse gemeenschap in het gebied, die de oprichting van een Joodse staat ambieerde. Na de val van het Ottomaanse Rijk tijdens de Eerste Wereldoorlog kwam Palestina onder Brits bestuur, op basis van een mandaat dat was goedgekeurd door de Volkenbond in 1922. Groot-Brittannië ondersteunde het idee van een "nationaal tehuis voor het Joodse volk" in Palestina, maar benadrukte ook dat de rechten van bestaande niet-Joodse gemeenschappen moesten worden beschermd. Het VN-verdelingsplan (1947) werd door Joodse leiders geaccepteerd, maar Arabische leiders verwierpen het, wat leidde tot spanningen en uiteindelijk tot oorlog. Na de oprichting van Israël op 14 mei 1948 brak direct de Arabisch-Israëlische Oorlog uit, waarbij omliggende Arabische landen het jonge Israël aanvielen. Israël wist stand te houden en breidde zelfs zijn grondgebied uit ten opzichte van het oorspronkelijke VN-plan. Hierdoor zijn veel inwoners van Palestina (niet te verwarren met 'Palestijnen', aangezien dit geen etnische groep is, maar het gebied bewoond werd door Arabieren met diverse achtergronden) gevlucht of verdreven, wat de basis legde voor het huidige conflict. Deze potpourri aan Arabieren hebben zichzelf ten onrechte uitgeroepen tot Palestijnen, met als enkel doel de vernietiging van Israël. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 16 januari Rapport Share Geplaatst 16 januari 1 minuut geleden zei Figulus: Dank je, dat is fijn om te vernemen. Heel onverwachts ook. Vanuit een juridisch perspectief is het logischer dat de Ottomaanse autoriteiten aanspraak maken op het gebied na hun nederlaag in de Eerste Wereldoorlog, in plaats van de verscheidenheid aan Arabieren die in Palestina verbleven. Na de val van het Ottomaanse Rijk ontstonden er nieuwe landen en regeringen. Het Ottomaanse bestuur werd vervangen door Britse en Franse mandaten (voor Palestina en andere gebieden in het Midden-Oosten). Palestina was in de oudheid het hart van het oude Israël en Judea, waar Joden al duizenden jaren een aanwezigheid hadden. Dit was hun oorspronkelijke thuisland, volgens de Bijbelse en historische bronnen. De Joden werden echter na de Romeinse verovering van het gebied in de 1e eeuw na Christus verspreid over de wereld, in wat we de Joodse diaspora noemen. In de middeleeuwen en daarna was er een relatief kleine Joodse gemeenschap in Palestina, maar er waren altijd Joden die het land bewoonden, vooral in steden zoals Jeruzalem, Hebron, Safed, en Tiberias. In de 19e en vroege 20e eeuw begon het aantal Joden in Palestina geleidelijk te stijgen. In de 19e eeuw, vooral aan het eind van de eeuw, begon de Zionistische beweging een grotere Joodse migratie naar Palestina te bevorderen. Dit was het begin van de moderne Joodse gemeenschap in het gebied, die de oprichting van een Joodse staat ambieerde. Na de val van het Ottomaanse Rijk tijdens de Eerste Wereldoorlog kwam Palestina onder Brits bestuur, op basis van een mandaat dat was goedgekeurd door de Volkenbond in 1922. Groot-Brittannië ondersteunde het idee van een "nationaal tehuis voor het Joodse volk" in Palestina, maar benadrukte ook dat de rechten van bestaande niet-Joodse gemeenschappen moesten worden beschermd. Het VN-verdelingsplan (1947) werd door Joodse leiders geaccepteerd, maar Arabische leiders verwierpen het, wat leidde tot spanningen en uiteindelijk tot oorlog. Na de oprichting van Israël op 14 mei 1948 brak direct de Arabisch-Israëlische Oorlog uit, waarbij omliggende Arabische landen het jonge Israël aanvielen. Israël wist stand te houden en breidde zelfs zijn grondgebied uit ten opzichte van het oorspronkelijke VN-plan. Hierdoor zijn veel inwoners van Palestina (niet te verwarren met 'Palestijnen', aangezien dit geen etnische groep is, maar het gebied bewoond werd door Arabieren met diverse achtergronden) gevlucht of verdreven, wat de basis legde voor het huidige conflict. Deze potpourri aan Arabieren hebben zichzelf ten onrechte uitgeroepen tot Palestijnen, met als enkel doel de vernietiging van Israël. en van welke site heb je dit? Cidi.nl? Even een paar fouten eruit halen: Bijbelse bronnen tellen niet. Bijbel is geschreven door Joden voor Joden. Dus dat is propaganda. Nog een fout: De meeste Israelieten zijn niet verdreven door Romeinen maar zijn vrijwillig verdwenen. Naar Griekenland. Ook tijdens de Ballingschap zijn veel Joden daar gebleven in plaats van terug naar Israel te gaan. Nog een fout: Waarom zou Engeland een stukje van Palestina krijgen? Er deden zoveel landen meer mee met WOI die aan de winnende hand waren. Enkel Frankrijk en Engeland kregen land erbij. Een van de redenen waarom Italie later weer koos voor nazi-duitsland in plaats van voor de geallieerden. Zij voelden zich bedrogen toen zij niks van de winst kregen.. Waarom heeft deze site het enkel over 1947 en wat daarop volgde? Voor 1947 waren al 150.000 Arabieren/Palestijnen verdreven of vermoord. Want de hele situatie begon al in 1890 toen zionisten zich verenigden en Palestina wilden opeisen voor een Joodse staat. In 1917 kwam Engeland met de Balfour verklaring. https://en.wikipedia.org/wiki/Balfour_Declaration dat is ook de reden dat "toevallig" Engeland/UK Palestina kreeg van het Ottomaanse rijk. Het is gewoon een grote scam van christenen en Joden. De ene groep dacht dat de Messias sneller zou komen als de Joden allemaal "terug" naar "Israel" kwamen en de andere groep dacht "God heeft ons dit land voor eeuwig beloofd dus dan moet iedereen ervoor wijken"... Jammer dat jouw site daarin niet voorziet. Ik denk dat jouw site cidi is, of een andere bevooroordeelde kijk heeft. De aanval van 1947 had ook niet zoveel te maken met de staat Israel, als wel met het feit dat er zoveel Arabieren/Palestijnen gevlucht waren dat Egypte en andere landen de druk voelden om er iets aan te doen. Anders zou men die vluchtelingen moeten opnemen in hun eigen land en dat zagen ze niet zitten. Maar ook dat feit is onderbelicht en men doet alsof dit een antisemitische aanval was om Israel te vernietigen. Laatste zin van jouw verhaal klopt ook van geen kanten. Zelfs Hamas erkent Israel, want ze willen de grens van 1967 gerespecteerd zien. Dat is al meer dan je van Israel kan zeggen want die erkennen de Palestijnse staat niet. En Ierland kan je vertellen wat ze doen als je als land Palestina wel wil erkennen! Dan worden ze boos, want een Palestijnse staat erkennen zou een klap in het gezicht zijn van mensen die greater Israel voorhebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 16 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 3 minuten geleden zei Paulus888: en van welke site heb je dit? Cidi.nl? Even een paar fouten eruit halen: Bijbelse bronnen tellen niet. Bijbel is geschreven door Joden voor Joden. Dus dat is propaganda. Nog een fout: De meeste Israelieten zijn niet verdreven door Romeinen maar zijn vrijwillig verdwenen. Naar Griekenland. Ook tijdens de Ballingschap zijn veel Joden daar gebleven in plaats van terug naar Israel te gaan. Nog een fout: Waarom zou Engeland een stukje van Palestina krijgen? Er deden zoveel landen meer mee met WOI die aan de winnende hand waren. Enkel Frankrijk en Engeland kregen land erbij. Een van de redenen waarom Italie later weer koos voor nazi-duitsland in plaats van voor de geallieerden. Zij voelden zich bedrogen toen zij niks van de winst kregen.. Waarom heeft deze site het enkel over 1947 en wat daarop volgde? Voor 1947 waren al 150.000 Arabieren/Palestijnen verdreven of vermoord. Want de hele situatie begon al in 1890 toen zionisten zich verenigden en Palestina wilden opeisen voor een Joodse staat. In 1917 kwam Engeland met de Balfour verklaring. https://en.wikipedia.org/wiki/Balfour_Declaration dat is ook de reden dat "toevallig" Engeland/UK Palestina kreeg van het Ottomaanse rijk. Het is gewoon een grote scam van christenen en Joden. De ene groep dacht dat de Messias sneller zou komen als de Joden allemaal "terug" naar "Israel" kwamen en de andere groep dacht "God heeft ons dit land voor eeuwig beloofd dus dan moet iedereen ervoor wijken"... Jammer dat jouw site daarin niet voorziet. Ik denk dat jouw site cidi is, of een andere bevooroordeelde kijk heeft. De aanval van 1947 had ook niet zoveel te maken met de staat Israel, als wel met het feit dat er zoveel Arabieren/Palestijnen gevlucht waren dat Egypte en andere landen de druk voelden om er iets aan te doen. Anders zou men die vluchtelingen moeten opnemen in hun eigen land en dat zagen ze niet zitten. Maar ook dat feit is onderbelicht en men doet alsof dit een antisemitische aanval was om Israel te vernietigen. Laatste zin van jouw verhaal klopt ook van geen kanten. Zelfs Hamas erkent Israel, want ze willen de grens van 1967 gerespecteerd zien. Dat is al meer dan je van Israel kan zeggen want die erkennen de Palestijnse staat niet. En Ierland kan je vertellen wat ze doen als je als land Palestina wel wil erkennen! Dan worden ze boos, want een Palestijnse staat erkennen zou een klap in het gezicht zijn van mensen die greater Israel voorhebben. Leer eerst eens wat coherents te presenteren ipv tendentieus broddelwerk. Dit soort werk zou doorgaans worden afgekeurd vanwege de gebrekkige academische integriteit, emotionele overdrijvingen, en het ontbreken van objectieve onderbouwing. Kortom: typisch pro-Palestijns gepruts. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 997 Geplaatst 16 januari Rapport Share Geplaatst 16 januari 5 uur geleden zei Figulus: Elke dag bid ik dat de Israëlische soldaten door God geleid mogen worden. Dat Hij hen behoedt, bewaart en in staat stelt om dat stelletje tuig weer de stront in de kont terug te schoppen. Wie niet luisteren wil, moet voelen. Opdat God ze de krokodillentranen niet afveegt, maar dat ze er in mogen verdrinken. God zou beter geen enkele soldaat leiden en in plaats daarvan iedere agressor duidelijk maken dat samen vrede maken veel leuker is dan samen oorlog. Maar ja. de Joden hebben nu eenmaal een oorlogsgod. Paulus888 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 16 januari Rapport Share Geplaatst 16 januari 8 minuten geleden zei Figulus: Leer eerst eens wat coherents te presenteren ipv tendentieus broddelwerk. Dit soort werk zou doorgaans worden afgekeurd vanwege de gebrekkige academische integriteit, emotionele overdrijvingen, en het ontbreken van objectieve onderbouwing. Kortom: typisch pro-Palestijns gepruts. misschien moet je inhoudelijk reageren? WAT is er fout aan? En geef de site eens waar je jouw werk vandaan hebt? Zal wel cidi zijn, anders zou je wel triomfantelijk komen met "nee hoor, dit is objectiviteit! kijk eens ik haalde het van een vn site!".. Dus ik heb je betrapt en daarom reageer je niet inhoudelijk. 4 minuten geleden zei Dat beloof ik: God zou beter geen enkele soldaat leiden en in plaats daarvan iedere agressor duidelijk maken dat samen vrede maken veel leuker is dan samen oorlog. Maar ja. de Joden hebben nu eenmaal een oorlogsgod. Dat laatste mag je niet zeggen want is antisemitich! Figurus zal bidden dat je brand in de hel. Want zo liefdevol is hij wel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 16 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 1 uur geleden zei Paulus888: misschien moet je inhoudelijk reageren? WAT is er fout aan? Gebrek aan bronnenkritiek: De argumenten zijn selectief gebaseerd op onvolledige of bevooroordeelde interpretaties, zoals het ongenuanceerd afwijzen van Bijbelse bronnen als "propaganda." Feitelijke onjuistheden: Bijvoorbeeld, de bewering dat "de meeste Israëlieten vrijwillig verdwenen" naar Griekenland of dat Engeland "een stukje Palestina kreeg van het Ottomaanse Rijk" negeert de historische context van het Britse mandaat dat via de Volkenbond werd vastgesteld. Tendentieuze toon: Het gebruik van woorden zoals "scam" en veralgemeningen over Joden en christenen wijst op een emotionele en bevooroordeelde benadering, wat de argumentatieve waarde vermindert. Misleidende weergave van gebeurtenissen: Bijvoorbeeld, de claim dat "voor 1947 al 150.000 Arabieren/Palestijnen verdreven of vermoord waren" is historisch discutabel en vereist meer specificiteit en bronvermelding. Dit alles zou je al kunnen filteren uit mijn korte en bondige analyse van je schrijven in voorgaande reactie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 16 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari Opdat ze mogen stikken in hun krokodillentranen. Stelletje ratten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 16 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari (bewerkt) Pas op voor de Wikiterrorist met z’n copy-paste-artillerie! De feitenvervalsers hebben alles over voor hun allah van wie ze mogen liegen en bedriegen om dat nepevangelie maar te pushen. Dreknekken en leugenaars zijn het. 16 januari bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten