Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei HJW5:

Ik vind het een naar woord, maar goed, het heet niet anders.

Wat je hier doet heet een valse tegenstelling. Oftewel: slechts 2 keuzes benoemen terwijl er veel meer zijn. Er zijn op dit moment 8 miljard wegen naar Huis.

Ik ga mijn eigen pad, en vertrouw op de goddelijke Liefde. Hoe lang het pad dan is, dat zie ik dan wel. 

Loop je pad man, maar houdt op te zaniken over wegen naar huis. De weg naar me huis is me bekend. Daar kom je vast ook wel als je maar lang genoeg de tegenovergestelde richting op loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 953
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er zijn mensen die aan de lopende band linkjes plaatsen. Ik zie dat als intellectuele luiheid. Wie niet zelf zijn punt kan maken heeft geen punt. Bovendien communiceer met deze of gene, met linkjes ka

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Posted Images

3 uur geleden zei Flawless victory:

Als jouw zoon een bankoverval beraamt, waarschuw je hem toch ook voor de gevolgen? Dan zeg je toch ook niet “ach, er is toch Alverzoening”?  

Er wordt zoveel beraamd, dat ga ik echt niet allemaal tegenhouden. Morgen beraamt er weer iemand anders een bankoverval en zo blijft het maar doorgaan.

Voor mij speelt een heel andere vraag: hoe krijgen we de goddelijke Liefde (weer) zichtbaar op deze aarde. Dat is dan jouw en mijn verantwoordelijkheid. 
Als die Liefde er weer is, is er geen behoefte meer aan bankovervallen.

Liever het probleem oplossen dan de symptomen bestrijden.

3 minuten geleden zei Figulus:

Loop je pad man, maar houdt op te zaniken over wegen naar huis. De weg naar me huis is me bekend. Daar kom je vast ook wel als je maar lang genoeg de tegenovergestelde richting op loopt.

Precies. Als je er niet mee overweg kunt, negeer het dan gewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW5:

Er wordt zoveel beraamd, dat ga ik echt niet allemaal tegenhouden. Morgen beraamt er weer iemand anders een bankoverval en zo blijft het maar doorgaan.

Voor mij speelt een heel andere vraag: hoe krijgen we de goddelijke Liefde (weer) zichtbaar op deze aarde. Dat is dan jouw en mijn verantwoordelijkheid. 

Wat een gezeur en absoluut niet conform het onderwerp. Heb je nog iets zinnigs te melden over het onderwerp, of blijf je propaganda maken voor de godslasterende alverzoeners?

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei HJW5:

Er is je niet gevraagd of je ze allemaal gaat tegenhouden. Er is je gevraagd of je als je weet dat je zoon een bankoverval wilt plegen, hem dan niet waarschuwt voor de gevolgen. Kennelijk doe jij dat dan niet en dus ben je liefdeloos.  Liefde betekent niet dat je je kind zich zomaar zonder met hem te praten  in het onheil laat storten.

Voor mij speelt een heel andere vraag: hoe krijgen we de goddelijke Liefde (weer) zichtbaar op deze aarde.

We hebben net hierboven geconstateerd dat je niet van zins bent om “de goddelijke liefde zichtbaar te maken op deze aarde.”  Hoe waag je het dan het woord liefde nog in je mond te nemen. 

Dat is dan jouw en mijn verantwoordelijkheid. 

Nee. Dat is jouw geheel eigen verantwoordelijkheid. Je lijkt fundamenteel wel, die probeert ook altijd zijn smart te delen met een ander.  “De weg naar Huis” zoals jij het altijd noemt, kan alleen individueel gegaan worden. De smalle weg. Die is zo smal dat er maar 1 tegelijk op lopen kan. Die Weg zit in je eigen hart.

Prima. Wacht daar dan maar op.  Jij praat liever holle woorden over een nietszeggende  liefde dan dat je De Weg aanvaardt en de bewegwijzering volgt.    Ondertussen zal  zich aan en doorheen de Gemeente  manifesteren waar jij zelfs nog niet met je zoon over wilt praten. Romeinen 8:19.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Flawless victory:

Er is je niet gevraagd of je ze allemaal gaat tegenhouden. Er is je gevraagd of je als je weet dat je zoon een bankoverval wilt plegen, hem dan niet waarschuwt voor de gevolgen. Kennelijk doe jij dat dan niet en dus ben je liefdeloos.  Liefde betekent niet dat je je kind zich zomaar zonder met hem te praten  in het onheil laat storten.

We hebben net hierboven geconstateerd dat je niet van zins bent om “de goddelijke liefde zichtbaar te maken op deze aarde.”  Hoe waag je het dan het woord liefde nog in je mond te nemen. 

Nee. Dat is jouw geheel eigen verantwoordelijkheid. Je lijkt fundamenteel wel, die probeert ook altijd zijn smart te delen met een ander.  “De weg naar Huis” zoals jij het altijd noemt, kan alleen individueel gegaan worden. De smalle weg. Die is zo smal dat er maar 1 tegelijk op lopen kan. Die Weg zit in je eigen hart.

Prima. Wacht daar dan maar op.  Jij praat liever holle woorden over een nietszeggende  liefde dan dat je De Weg aanvaardt en de bewegwijzering volgt.    Ondertussen zal  zich aan en doorheen de Gemeente  manifesteren waar jij zelfs nog niet met je zoon over wilt praten. Romeinen 8:19.

Je begrijpt mij volledig verkeerd. Jammer dat je zo uitschiet.
Uiteraard ga ik met mijn zoon praten. Dat vind ik zo natuurlijk. Ik wilde alleen aangeven dat dan het probleem niet is opgelost. Liefde is voor mij veel breder dan alleen mijn dierbaren. Ik zou ook anderen van bankovervallen willen afhouden. Maar hoe doen we dat ? Wat is dan het werkelijke probleem.

Het probleem is het niet meer verbonden zijn met de Bron. En hoe gaan we dat herstellen. Via een individueel pad.

Juist door de goddelijke Liefde zichtbaar te maken, bereik je veel meer dan 1 gesprek met een dierbare. 

Helemaal eens dat de weg zo smal is dat alleen ik die kan gaan. Ik zou dan ook niemand willen overhalen mijn pad ook te lopen. De smalle weg betekent voor mij: trouw zijn aan mijzelf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-9-2024 om 13:57 zei Flawless victory:

Volgens de laatste berichten heeft de IDF ook de broer van president Assad geëlimineerd, Maher Assad. Het is nog niet duidelijk of dit de bedoeling was of dat het “collateral damage” is. Maher Assad was een belangrijke commandant in het leger van president Assad.

De opvolger van Nasrallah is zijn neef geworden, Hashem Safieddine. Hij draagt net als Nasrallah een zwarte tulband, waarmee men aangeeft dat zij directe afstammelingen zijn van de profeet Mohammed.

Ook Safieddine is niet meer.  Op 1 oktober was hij aangesteld als nieuwe leider van Hezbollah en op 3 oktober is hij geëlimineerd door Israël.  Dus er is weer een vacature.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Flawless victory:

Ook Safieddine is niet meer.  Op 1 oktober was hij aangesteld als nieuwe leider van Hezbollah en op 3 oktober is hij geëlimineerd door Israël.  Dus er is weer een vacature.

jij bent echt lachwekkend he. Denk je dat elke bombardement raak is van de IDF? Er is nog geen enkele bron die beweert dat die man dood is..

behalve bij jouw bronnen waarschijnlijk.. Je bent gewoon een bloeddorstig iemand. Meer kan ik er niet van maken. Vooral van moslims.. Bloed van Israeliers zal je niet zo leuk vinden.. Daar ga je voor bidden. Hypocriet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Paulus888:

jij bent echt lachwekkend he. Denk je dat elke bombardement raak is van de IDF? Er is nog geen enkele bron die beweert dat die man dood is..

behalve bij jouw bronnen waarschijnlijk.. Je bent gewoon een bloeddorstig iemand. Meer kan ik er niet van maken. Vooral van moslims.. Bloed van Israeliers zal je niet zo leuk vinden.. Daar ga je voor bidden. Hypocriet.

Stel dat deze man nu echt dood is. Is dat dan echt een gemis? Was het een man waarbij jij zoiets hebt van 'goh hee wat een lichtend voorbeeld voor de mensheid was hij'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Monachos:

Stel dat deze man nu echt dood is. Is dat dan echt een gemis? Was het een man waarbij jij zoiets hebt van 'goh hee wat een lichtend voorbeeld voor de mensheid was hij'?

nee maar dat heb ik bij anderen ook niet...

Ik vind het Westen wel erg hypocriet. Zoals die Biden die vond dat de dood van die Hezbollah leider die wel echt dood was terecht was. Want "die had veel doden op zijn geweten"... Zou hij dit ook bij de dood van Netanyahu vinden? Of bij zijn eigen dood?

Biden en Netanyahu hebben meer doden op hun geweten dat die gast van Hezbollah. Ze verwezen ook nog naar een aanslag in de jaren 80.. Als je daar naar moet verwijzen om een dood terecht te vinden dan ben je wel erg dom bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10558039/nieuwe-nummer-een-hezbollah-mogelijk-geraakt-elf-zware-luchtaanvallen

Mogelijk is vannacht Hashem Safieddine geraakt bij een Israëlische luchtaanval, zegt correspondent Ralph Dekkers. Safieddine is de man die vermoedelijk de gedode Hezbollah-leider Hassan Nasrallah zou opvolgen. 'De explosies waren nog groter en luider dan die van een week geleden', zegt Dekkers.

'Safieddine was nog niet officieel benoemd tot leider van Hezbollah', zegt Dekkers vanuit Tel Aviv. 'Vooral om hem niet tot doelwit te maken. Maar dat is de afgelopen nacht waarschijnlijk wel gebeurd.' Safieddine is de neef van de eerder gedode Nasrallah en leidde de civiele tak van Hezbollah.

Mogelijk....vermoedelijk....kortom, weten het niet.   Mogelijk is Hashem Safieddine slechts een stroman?   Maar dat is dan weer speculatie mijnerzijds.    Opvolging bekend maken lijkt me nooit slim.   Bij Hamas en Hezbollah kunnen de echte leiders zich achter de schermen bewegen en laten ze een retorisch begaafd lid het woord doen.  Maar ook dat is speculatie mijnerzijds.   

Wel is de waarheid het eerste wat sneuvelt in een oorlog.  En dat is dan weer geen speculatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens breng ik even in herinnering dat Hezbollah een creatie is van Israel.    Hezbollah is ontstaan als reactie op een eerdere inval van Israel in Libanon.  Israel bevecht een monster wat ze zelf geschapen hebben.   En momenteel is Israel een nog groter monster aan het scheppen.

Dus als er weer eens een nieuwe '7 oktober' aan de orde is, graag geen krokodillentranen.   Er is een goed Nederlands spreekwoord voor: wie kaatst kan de bal verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Hopper:

Overigens breng ik even in herinnering dat Hezbollah een creatie is van Israel.    Hezbollah is ontstaan als reactie op een eerdere inval van Israel in Libanon.  Israel bevecht een monster wat ze zelf geschapen hebben.   En momenteel is Israel een nog groter monster aan het scheppen.

Dus als er weer eens een nieuwe '7 oktober' aan de orde is, graag geen krokodillentranen.   Er is een goed Nederlands spreekwoord voor: wie kaatst kan de bal verwachten.

In principe een "jij bak" wat je hier poneert. Je probeert de schuld van één partij te minimaliseren door de acties van de ander te benadrukken en impliceert dat Israël zelf de verantwoordelijkheid draagt voor het bestaan en de daden van Hezbollah. Niets meer dan een oversimplificatie van de stand van zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

In principe een "jij bak" wat je hier poneert. Je probeert de schuld van één partij te minimaliseren door de acties van de ander te benadrukken en impliceert dat Israël zelf de verantwoordelijkheid draagt voor het bestaan en de daden van Hezbollah. Niets meer dan een oversimplificatie van de stand van zaken.

Dat komt omdat ik de zaken neutraal-causaal (Oorzaak en gevolg) bekijk en jij een vooringenomen standpunt hebt.  Waarschijnlijk ingegeven door een valse interpretatie van de Bijbel.   Een valse interpretatie op zijn beurt kan alleen voortkomen uit letterlijk lezen van de Bijbel en de veronderstelling dat jij als natuurlijk mens naar een of ander hiernamaals kan gaan.  

7 Oktober kwam niet uit de lucht vallen.   Daar zijn ook jarenlange onderdrukking, marteling, genocide e.d. aan vooraf gegaan.  Het Kwaad regeert in Israel, dat is helder.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

Heb je de objectieve statistieken al eens bekeken? Van hoeveel raketten Hezbollah heeft afgeschoten en hoeveel de IDF? Dan schrik je je toch lazarus? IDF verschoot 80 keer meer. En niet enkel vanaf twee weken geleden, want die werden er nog niet eens bijgerekend. Maar van Oktober tot juni..

Dan is het geen jij-bak meer, maar gewoon de naakte waarheid.

Tevens doden de Hezbollah raketten maar 16 mensen (soldaten en burgers) en doden de raketten van de IDF 400 mensen (Hezbollah en burgers). En in de laatste twee weken zijn er 1600 mensen omgekomen (Hezbollah en burgers)..

Dus ja, wie heeft nu het grootste stuk van de taart der verschrikking? 

En over jij-bak gesproken: De IDF en Israellovers doen aan jij-bakken door te stellen: Zij zijn van de duivel besnuffeld! Zij willen Israel wegvagen. Zij dit, zij dat.. Terwijl de enige groep die anderen kunnen wegvagen is de IDF en hun bondgenootschap met de US of A. Net Trump al die beweerde dat Israel de kernwapens van Iran moest aanvallen en wegvagen (met alle gevolgen voor ons qua kosten van olie en gas etc).

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.theologie.nl/perspectieven-op-ballingschap-en-een-diaspora-bestaan/

Geheel anders was het standpunt van de zionisten. Zij zagen het bestaan van Joden te midden van het toenmalige christelijke Europa als een onnatuurlijke toestand en als slecht voor de Joden. In de bloedige geschiedenis van de Joden in Europa zagen zij een bewijs voor hun inzichten. Bovendien vormden antisemitische incidenten in verlichte landen als Frankrijk (Dreyfus-affaire) en de vervolgingen van Joden in Oost-Europa in de negentiende en begin twintigste eeuw een bewijs dat ook de moderniteit niet het antwoord biedt aan het ‘Joodse probleem’. Hiervoor was nodig dat men terugkeert naar een genormaliseerd bestaan op een eigen territorium, met autonomie en de mogelijkheid om de eigen cultuur en taal op natuurlijke wijze tot uitdrukking te laten komen.

Als minderheid te midden van andere volkeren is voor Joden slechts een schaduwbestaan gegeven. Men was hierin uiteraard beïnvloed door het opkomende nationalisme uit de tweede helft van de negentiende eeuw dat volkeren vooral in de context van een (natie)staat en een territorium definieerde en staatloze etnische minderheden als cultureel en moreel inferieur zag. Hoewel men eerst open stond voor verschillende territoriale oplossingen, koos de zionistische beweging voor het land Israël als de plek waar een Joods huis gerealiseerd moest worden.

We kunnen er nog lang over delibereren, de huidige inwoners van Israel zijn vreemdelingen die zich opgedrongen hebben aan de oorspronkelijke inwoners.   De zionisten zijn niet eens afstammelingen van de Joden die in de diaspora verdwenen, maar mensen die zich Joods noemen.  (Wat natuurlijk hun goed recht is)    Wat niet hun goed recht is, is land stelen van een ander.

Daarnaast gaat nationalisme in tegen de leer van Jezus, nationalisme is anti-Logos.   Maar zoals we momenteel zien krijgen de zionisten ook steun van het westen.   Waarom dat zo is weet ik ook niet, maar mogelijkheden zijn:

- religieuze motieven

- wij zijn van ze af en we willen ze niet terug

- nationalisme is in het westen ook normaal.

Zonder de steun van het westen was Israel al lang al weggevaagd.   Doch het westen is in verval, dit is het slechtst denkbare moment om als zionist zijnde allemaal vijanden om je heen te hebben.   Gaza verwoest, Libanon verwoest, wil Israel allemaal verwoeste gedestabiliseerde niet-staten om zich heen hebben?  Dat zal ze op enig moment bezuren en mocht de dag komen dat in Israel geen steen meer op de andere staat, dan zeg ik ook: oorzaak en gevolg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Paulus888:

Heb je de objectieve statistieken al eens bekeken? Van hoeveel raketten Hezbollah heeft afgeschoten en hoeveel de IDF? Dan schrik je je toch lazarus? IDF verschoot 80 keer meer. En niet enkel vanaf twee weken geleden, want die werden er nog niet eens bijgerekend. Maar van Oktober tot juni..

Dan is het geen jij-bak meer, maar gewoon de naakte waarheid.

Tevens doden de Hezbollah raketten maar 16 mensen (soldaten en burgers) en doden de raketten van de IDF 400 mensen (Hezbollah en burgers). En in de laatste twee weken zijn er 1600 mensen omgekomen (Hezbollah en burgers)..

Dus ja, wie heeft nu het grootste stuk van de taart der verschrikking? 

En over jij-bak gesproken: De IDF en Israellovers doen aan jij-bakken door te stellen: Zij zijn van de duivel besnuffeld! Zij willen Israel wegvagen. Zij dit, zij dat.. Terwijl de enige groep die anderen kunnen wegvagen is de IDF en hun bondgenootschap met de US of A. Net Trump al die beweerde dat Israel de kernwapens van Iran moest aanvallen en wegvagen (met alle gevolgen voor ons qua kosten van olie en gas etc).

Je lijkt iets oneerlijk te vinden. Het e.e.a. hangt nogal af van subjectieve normen en waarden. Wat mij betreft is het inzetten van een grote hoeveelheid vuurkracht gerechtvaardigd als het bedoeld is om een grote dreiging te elimineren. Of zijn Hezbollah en dies meer zij soms prutsmannetjes die niet weten wat ze doen? Dat zou best eens kunnen. Want als ze alle centen die ze uitgeven aan bommen, granaten en tunnels, nu eens uitgeven aan eenzelfde raketafweersysteem, dan vallen er ook daar vast minder doden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Figulus:

Je lijkt iets oneerlijk te vinden. Het e.e.a. hangt nogal af van subjectieve normen en waarden. Wat mij betreft is het inzetten van een grote hoeveelheid vuurkracht gerechtvaardigd als het bedoeld is om een grote dreiging te elimineren. Of zijn Hezbollah en dies meer zij soms prutsmannetjes die niet weten wat ze doen? Dat zou best eens kunnen. Want als ze alle centen die ze uitgeven aan bommen, granaten en tunnels, nu eens uitgeven aan eenzelfde raketafweersysteem, dan vallen er ook daar vast minder doden.

alleen mensen die niet weten waar ze over praten zeggen dat laatste. Want het is Amerika dat luchtafweersystemen naar Libanon afwijst vanwege Hezbollah. 

En het zijn inderdaad ook prutsmannetjes. Net als Hamas. Dat aanvalt zonder doelen in Israel te raken. En dan doet de IDF de hele tijd alsof Hamas hen zou kunnen wegvagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Paulus888:

alleen mensen die niet weten waar ze over praten zeggen dat laatste. Want het is Amerika dat luchtafweersystemen naar Libanon afwijst vanwege Hezbollah.

Dat is weer een gevalletje schuld afschuiven. Men kan ook zelf bezig gaan met ontwikkelen. Alles beter dan bezuinigen op de verdediging en ipv daarvan mensen als schild te gebruiken. Hoewel dat ook een vorm van ontwikkelen zou kunnen zijn. Het gebruik van menselijke schilden leidt onvermijdelijk tot meer slachtoffers en vergroot de complexiteit van militaire operaties. Het is een tragische strategie die oorlogen verder brutaliseert

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Figulus:

Dat is weer een gevalletje schuld afschuiven. Men kan ook zelf bezig gaan met ontwikkelen. Alles beter dan bezuinigen op de verdediging en ipv daarvan mensen als schild te gebruiken. Hoewel dat ook een vorm van ontwikkelen zou kunnen zijn. Het gebruik van menselijke schilden leidt onvermijdelijk tot meer slachtoffers en vergroot de complexiteit van militaire operaties. Het is een tragische strategie die oorlogen verder brutaliseert

mensen die steeds menselijke schilden noemen neem ik niet serieus. Kom op zeg.. Mossad heeft zijn faciliteiten in Tel Aviv. De meest bewoonde stad van het land. Is dat ook een menselijk schild?

Hezbollah en ook Hamas zijn gewone burgers die de wapens hebben opgepakt. Die verstoppen zich niet onder de burgers, het zijn burgers..

Verdiep je eerst aan in dit soort organisaties voor je mensen napraat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote van het Midden oosten: Elke obsessie met de vijand resulteert er in dat je op die vijand gaat lijken.   Het zionisme heeft gefaald in het beschermen van Joden, dat heeft 7 oktober duidelijk gemaakt.  Wegens dat falen slaat het zionisme als een malle om haar heen.  De doden zijn ontelbaar en de ontmenselijking ook.   Nu het bijna weer 7 oktober is zijn de gruwelen van Hamas niets vergeleken met de gruwelen van het zionisme....

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hopper:

Nu het bijna weer 7 oktober is zijn de gruwelen van Hamas niets vergeleken met de gruwelen van het zionisme....

Nee hoor. Nu het bijna weer 7 oktober is zijn de gruwelen van alle Iraanse proxies blootgelegd, en nog willen sommigen zoals jij het niet zien en geven de Joden de schuld.  

Link naar bericht
Deel via andere websites