Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 

Dus je plaatst een link naar een artikel, zonder dat je weet wat er in staat...... Man, man. waardeloos dit.

MAar neen, jij cherrypickt 1 groep waar inderdaad 30% afname was/ Maar ze onderzoeken ook man naar vrouw, vrouw naar man, met chirurgie, zonder chirurgie.

Het artikel bewijst dat mensen nog steeds zelfmoord plegen na hun behandeling. De behandeling kan helpen, maar je ook over de rand duwen . Ik zei nog tegen @Breuk "dus het is niet koosjer om het op X of Y te steken." Wat al wel aangaf dat ik het artikel wél kan samenvatten.

NL vertaling: Trans vrouwen liepen meer risico op suïcidepogingen dan controlegroepen van beide geslachten (aHR, 9.3; 95% CI, 4.4-19.9 voor vrouwelijke controles en aHR, 10.4; 95% CI, 4.9-22.1 voor mannelijke controles). Trans mannen liepen meer risico op suïcidepogingen in vergelijking met mannelijke controles (aHR, 6.8; 95% CI, 2.1-21.6), maar de vergelijking met vrouwelijke controles bereikte geen statistische significantie. De auteurs stellen: "[d]it suggereert dat man-naar-vrouw personen een hoger risico lopen op suïcidepogingen na geslachtsverandering, terwijl vrouw-naar-man personen een vrouwelijk patroon van suïcidepogingen behouden na geslachtsverandering."

16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Man, man. waardeloos dit.

Jij bent gewoon een ongeschoolde waardeloze discussievoerder. ;) Als dat artikel waardeloos is, weet ik niet wat geldig zou zijn naar hedendaagse normen? Cherrypick niet maar kijk naar alle groepen die ze opvolgden.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer geen woord over de echte problematiek met kinderen.  Je zegt het 1 maar doet zelf het ander.    Wie of wat is de grootste bedreiging voor je eigen kinderen? Overigens luisteren die m.i. ook nie

Praat jij uit de theorie of uit de praktijk? Stel je krijgt een kind, ga je dit verhaal dan nog steeds vertellen.  Stel dat er jongeren meelezen op dit forum (ik hoop het niet). Wees dan gewaar

De tegenstrijdigheid in je reactie ligt in het feit dat je enerzijds kritiek levert op iemand omdat die persoon vermeende domheid en onwetendheid van anderen bekritiseert, terwijl je zelf ook een oord

Posted Images

1 uur geleden zei Breuk:

Een jongen uit mijn straat (niet religieus opgevoed) met liefdevolle ouders, pleegde zelfmoord omdat hij zijn homoseksuele geaardheid niet kon accepteren.  

Ik zal me er ook eens mee bemoeien. Ik weet hoe mensen met hun gevoelens kunnen vechten. Ik ken bijv een ex-trappist monnik die openlijk homoseksueel is en zelfs op de spreekgestoelte staat in de kerk en het hier over heeft. Je hebt ook verenigingen voor christelijke homoseksuelen. God haat geen homoseksuelen. God haat wel het praktiseren ervan naar mijn mening. Ik als Christen haat niemand. Het is ongelofelijk moeilijk als je die geaardheid bij je geboorte krijgt daar niks mee te doen. Als je in een kerkelijke gemeenschap zit voel je je een paria. Het gevolg is dan dat die gevoelens er een keer als een fles prik kunnen ontploffen en dat je de kerk zelfs vaarwel zegt. Ik vind dus eigenlijk wel dat het bespreekbaar moet zijn. Als het bekend is dat jij met die gevoelens zit dan kan je erover praten en het onder controle houden. Die gevoelens blijf je houden. Conversie therapieën zijn wat mij betreft dan ook uit de boze. Het is nu eenmaal een stuk van jou en daar heb je maar mee te dealen en je gaat echt niet zomaar hetero worden. Ik heb begrip voor mensen die dat niet kunnen en ik ga ze er ook niet over oordelen, dat laat ik liever aan God over. 
Beheersing is het sleutelwoord denk ik. Dat kan je enkel met Gods heilige Geest. De ongetrouwde staat kan ook voordelen hebben. Want dat is volgens mij de enige optie als je met homoseksuele gevoelens kampt. 
Ik heb van dichtbij meegemaakt dat mensen helemaal de vernieling ingingen door er wél aan toe te geven. Het is een strik van satan dat wereldje. 
Zit je met deze gevoelens, praat erover met iemand die je vertrouwd. Maak het bespreekbaar. Het is niet jou schuld dat je hier mee zit. Bid om kracht om het te beheersen en God gaat je helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Figulus:

Paulus wist heel goed hoe de vork in steel zat. Precies zoals ze nog steeds in de steel zit.

 Je hebt een direct lijntje met Paulus? Zoals Paulus beweerde direct door Jezus te zijn geroepen, ben jij direct door Paulus geroepen.  
Jij weet wat Paulus nu denkt? Ook over slavernij natuurlijk.  
Is daar enig bewijs voor, ben je ook blind geworden en heeft iemand je de ogen geopend.

Jullie benoemen jezelf. In mijn geopende ogen zijn jullie nep. Hebben ook totaal geen autoriteit binnen de christelijke geloofsgemeenschappen. Geen onderdeel dus er niets over te zeggen. Het is jullie eigen mening gevoed door een m.i. beperkte intelligentie.  
Wie van jullie functioneert er eigenlijk normaal in de maatschappij? Hoe kan je hier de hele dag op een forum zitten als je enige andere verantwoordelijkheid hebt voor directe naasten en  maatschappelijke zaken. Doet er iemand van jullie 3 b.v. vrijwilligerswerk of heb je de zorg voor iemand anders?

Nogmaals lees Mattheus 25 vanaf vers 31: de werken van barmhartigheid is waar Jezus jullie 3 naar gaat vragen. Willen jullie het gewoon echt niet snappen?

Jahu, Fundamenteel, Figulus ik roep jullie op om je te bekeren. Ga in het licht staan en kom uit de duisternis van jullie bekrompen leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Beheersing is het sleutelwoord denk ik.

Heeft u die youtube dan niet gezien van die ex lesbo die hetero werd door bekering? Zij beweren dat je er niet mee hoeft te blijven worstelen, maar het kan overkomen door oprechte bekering.

misschien helpt conversietherapie niet voor de ene en wel voor de andere? Moet de andere het dan verbieden voor de ene? Let wel: vrijwillige conversie door op maat gemaakte therapie en vormsel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Breuk:

 Je hebt een direct lijntje met Paulus? Zoals Paulus beweerde direct door Jezus te zijn geroepen, ben jij direct door Paulus geroepen.  
Jij weet wat Paulus nu denkt? Ook over slavernij natuurlijk.  
Is daar enig bewijs voor, ben je ook blind geworden en heeft iemand je de ogen geopend.

Jullie benoemen jezelf. In mijn geopende ogen zijn jullie nep. Hebben ook totaal geen autoriteit binnen de christelijke geloofsgemeenschappen. Geen onderdeel dus er niets over te zeggen. Het is jullie eigen mening gevoed door een m.i. beperkte intelligentie.  
Wie van jullie functioneert er eigenlijk normaal in de maatschappij? Hoe kan je hier de hele dag op een forum zitten als je enige andere verantwoordelijkheid hebt voor directe naasten en  maatschappelijke zaken. Doet er iemand van jullie 3 b.v. vrijwilligerswerk of heb je de zorg voor iemand anders?

Nogmaals lees Mattheus 25 vanaf vers 31: de werken van barmhartigheid is waar Jezus jullie 3 naar gaat vragen. Willen jullie het gewoon echt niet snappen?

Jahu, Fundamenteel, Figulus ik roep jullie op om je te bekeren. Ga in het licht staan en kom uit de duisternis van jullie bekrompen leven.

Ik heb het voorlopig druk met de reclassering, dat proces kost best energie. Het strafblad werkt nu niet bepaald mee wbt het vinden van werk. Mijn hond vraagt ook veel aandacht, want het is echt niet de makkelijkste. Voorts is de beperking waar ik mee geboren ben van dien aard dat mensen er maar moeilijk mee overweg kunnen, zeker op de lange termijn.

Gelukkig is er een directe lijn met God die mij bewaard in alle situaties. Ik vertrouw erop dat het proces door Hem bewaakt wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Breuk:

Jahu, Fundamenteel, Figulus ik roep jullie op om je te bekeren. Ga in het licht staan en kom uit de duisternis van jullie bekrompen leven.

Dank u maar ik blijf wel vormend christen naar wat Paulus de gezonde leer noemt (traditioneel dus en niet werelds).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Heeft u die youtube dan niet gezien van die ex lesbo die hetero werd door bekering?

Het spectrum van homo zijn is heel breed van 40% tot 99% zeg maar. Sommige mensen zijn bijv meer bi-seksueel. Dan zou het best kunnen dat je je houdt bij vrouwen. Ik geloof niet dat je zomaar 100% hetero kan worden. En dat is ook niet nodig wanneer je je 100% beheerst, wat dus alleen kan met Gods Geest. Dat is je martelpaal die je mee moet dragen in je leven. God haalt niet alle mankementen uit je onvolmaakte lichaam in dit tijdperk. Zelfs Paulus had een doorn in het vlees. Niemand heeft een idee wat die doorn was, maar hij had er flink last van. God nam die doorn niet weg. En zo is het ook met geaardheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Het spectrum van homo zijn is heel breed van 40% tot 99% zeg maar. Sommige mensen zijn bijv meer bi-seksueel. Dan zou het best kunnen dat je je houdt bij vrouwen. Ik geloof niet dat je zomaar 100% hetero kan worden. En dat is ook niet nodig wanneer je je 100% beheerst, wat dus alleen kan met Gods Geest. Dat is je martelpaal die je mee moet dragen in je leven. God haalt niet alle mankementen uit je onvolmaakte lichaam in dit tijdperk. Zelfs Paulus had een doorn in het vlees. Niemand heeft een idee wat die doorn was, maar hij had er flink last van. God nam die doorn niet weg. En zo is het ook met geaardheid.

Dus die mensen liegen allemaal? 

Er veranderen -zonder therapie- toch regelmatig mensen van geaardheid? Is het dan altijd aangeboren of soms ook geconditioneerd?

5 minuten geleden zei Figulus:

Ik heb het voorlopig druk met de reclassering, dat proces kost best energie. Het strafblad werkt nu niet bepaald mee wbt het vinden van werk. Mijn hond vraagt ook veel aandacht, want het is echt niet de makkelijkste. Voorts is de beperking waar ik mee geboren ben van dien aard dat mensen er maar moeilijk mee overweg kunnen, zeker op de lange termijn.

Gelukkig is er een directe lijn met God die mij bewaard in alle situaties. Ik vertrouw erop dat het proces door Hem bewaakt wordt.

Die beperking kan een gave zijn. Maar ik ben daar mee gestopt omdat het mij helemaal overnam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dus die mensen liegen allemaal? 

Nee, zoals ik zeg is dat ze waarschijnlijk ergens in het midden van het spectrum zitten wat betreft hun geaardheid en dat ze die om laten slaan naar de hetero kant. Sommige dingen in je lijf of karakter worden niet weggenomen, maar moet je mee leren dealen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Nee, zoals ik zeg is dat ze waarschijnlijk ergens in het midden van het spectrum zitten wat betreft hun geaardheid en dat ze die om laten slaan naar de hetero kant. Sommige dingen in je lijf of karakter worden niet weggenomen, maar moet je mee leren dealen. 

Zoals ik altijd een verslaafde ben, maar dat pas ervaar als ik iets gebruik? Zolang ik niets gebruik worstel ik er niet mee en ben ik nuchter...

Of is het eerder zoals mijn ASS dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Die beperking is een onomkeerbare schade aan de hersenen. Ik zie niet in hoe dat een gave kan zijn.

Tegen mij hebben ze gezegd dat ik een "beperking" heb. Maar toen ik cijferkes voor mijn neus zag dansen, was ik er vrij snel mee weg. Hetzelfde op mijn jobs, ik verzette dubbel zoveel als mijn collega's (adhd bij mijn aspergersyndroom, wat ze bij ASS plaatste) Ik vergeet niet snel.  Dus wat is een beperking voor de wereld? Gewoon iemand die ze niet in hun hokje kunnen rammen :D

Althans zo ervaar ik dat. Dan liet ik mij een probleem aanpraten. Ben ik nog zo zot geweest hulp te zoeken ook lol!!! Ik heb dan mijn stoornis bespreekbaar willen maken en erkenning willen vragen voor mijn behandelingen, maar ik ben toen dakloos geworden en mocht daar gerust van ontbering sterven: nobody cares.

Eens ge tot het besef komt dat niemand om u geeft en ge op uzelf gewezen zijt, dan kunde verder in het leven.

Solus Christus!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
18 minuten geleden zei Figulus:

Mijn geheugen is gatenkaas.

Maar zelfs mensen met een "beperking" hebben een gave waarin ze uitblinken. Als samenleving volgen mensen meer de politiek dan Christus en de politiek geeft meer om uw economie dan u. Dus wat de economie doet draaien is "vervangbaar". Hoe gij in de economie draait is bijzaak.

Daarom is het wijs ons als mensen niet langer te laten verdelen door politieke thema's, maar eenheid in de Bijbel te vinden. En als dat iemand beledigt? Don't shoot the messenger he :D

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar zelfs mensen met een "beperking" hebben een gave waarin ze uitblinken. Als samenleving volgen mensen meer de politiek dan Christus en de politiek geeft meer om uw economie dan u. Dus wat de economie doet draaien is "vervangbaar". Hoe gij in de economie draait is bijzaak.

Daarom is het wijs ons als mensen niet langer te laten verdelen door politieke thema's, maar eenheid in de Bijbel te vinden. En als dat iemand beledigt? Don't shoot the messenger he :D

Waar ik erg veel moeite mee heb zijn mensen die voortdurend mij wijzen op wat ik niet goed zou doen, zoals bijvoorbeeld werkloos zijn. Het is zo gemakkelijk om te gaan fitten op een ander om jezelf beter te voelen. Soms lopen de emoties daarin zo hoog op dat ik de ander flink kan beschadigen. Terechte boosheid zet zich om in wrok en wrok in wraak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Man, man. waardeloos dit.

Jij bent gewoon een ongeschoolde waardeloze discussievoerder. ;) Als dat artikel waardeloos is, weet ik niet wat geldig zou zijn naar hedendaagse normen? Cherrypick niet maar kijk naar alle groepen die ze opvolgden

Het artikel is uitstekend! De manier waarmee jij er mee om gaat is tranentrekkend.

Jij stelde dit: 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Mensen plegen vaker zelfmoord door gendercare

Er wordt je gevraagd dat te onderbouwen en dan kom je met een artikel dat precies het tegenovergestelde laat zien. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Figulus:

Waar ik erg veel moeite mee heb zijn mensen die voortdurend mij wijzen op wat ik niet goed zou doen, zoals bijvoorbeeld werkloos zijn. Het is zo gemakkelijk om te gaan fitten op een ander om jezelf beter te voelen. Soms lopen de emoties daarin zo hoog op dat ik de ander flink kan beschadigen. Terechte boosheid zet zich om in wrok en wrok in wraak.

Ik zeg net dat men de werkloosheid moet stimuleren in een samenleving waar AI en robots het overnemen.

Schaf kindergeld af, schaf pensioen af, schaf alle subsidies af en geef ieder mens een basisinkomen geïndexeerd op de huurprijzen en voedselprijzen.

Maar dat gunnen ze ons niet, ze hebben onze landen zelfs overspoeld met migranten om onze sociale zekerheid te beperken. In BE zal een uitkering beperkt worden in tijd terwijl er meer werklozen dan vacatures zijn. De werkloosheid is hier driedubbel zoveel als de vacatures.

Het is puur pestbeleid, omvolking en politici stappen rijker uit de politiek maar laten een schuldenberg achter. Dan steken ze het op corona, of Rusland. Terwijl die "wappies" achteraf altijd komen met "told you so." :)

2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het artikel is uitstekend! De manier waarmee jij er mee om gaat is tranentrekkend.

Jij stelde dit: 

Er wordt je gevraagd dat te onderbouwen en dan kom je met een artikel dat precies het tegenovergestelde laat zien. 

Mensen plegen vaker zelfmoord door gendercare dan omdat ze worstelen met geaardheid. Dat was de context. Bewijs mij tegendeel? :) Zo kunnen we bezig blijven he

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zeg net dat men de werkloosheid moet stimuleren in een samenleving waar AI en robots het overnemen.

Schaf kindergeld af, schaf pensioen af, schaf alle subsidies af en geef ieder mens een basisinkomen geïndexeerd op de huurprijzen en voedselprijzen.

Maar dat gunnen ze ons niet, ze hebben onze landen zelfs overspoeld met migranten om onze sociale zekerheid te beperken. In BE zal een uitkering beperkt worden in tijd terwijl er meer werklozen dan vacatures zijn. De werkloosheid is hier driedubbel zoveel als de vacatures.

Het is puur pestbeleid, omvolking en politici stappen rijker uit de politiek maar laten een schuldenberg achter. Dan steken ze het op corona, of Rusland. Terwijl die "wappies" achteraf altijd komen met "told you so." :)

Ik denk dat het vervangen van werknemers door AI een bijzonder slechte ontwikkeling is. Het is goed voor de mens om te werken, en volgens mij ook een Bijbelse opdracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Huur is nu al boven de 1000 euro, volle benzinetank 100 euro, verzekeringen, voedsel dat duurder werd, ... 

Ze dwingen mensen met 2 te werken om de massa migratie te behouden. Je moet maar alleenstaande zijn....

1 minuut geleden zei Figulus:

Ik red me uitstekend met nog minder.

Zo hoort het. Ik heb eens geleefd van 20 euro per week.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mensen plegen vaker zelfmoord door gendercare dan omdat ze worstelen met geaardheid. Dat was de context. Bewijs mij tegendeel? :) Zo kunnen we bezig blijven he

Nee hoor, zo blijven we niet bezig.  jij doet een bewering:

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Mensen plegen vaker zelfmoord door gendercare

En dan is het eerst aan jou om die aan te tonen. 
Dat heb je niet gedaan, dus er valt niets te weerleggen.

Smiley.
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat mag, maar laat dan zien dat het klopt, in plaats van een link naar een artikel dat het tegengestelde aangeeft.

Het artikel weergaf dat er een verhoogd risico was op zelfmoord bij groep X. Ik vertaalde het nog naar Nederlands voor u en drukte het vet. Dus het artikel toonde enkel het tegenovergestelde bij groep Y maar niet bij groep X.

Als uw eigen moedertaal al te moeilijk is, zou ik niet gaan samenvatten wat dat verslag in totaliteit weergaf. Daarom dat ik erbij zei "het is niet koosjer om x of y te beweren" (two can play that game)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid