Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
14 minuten geleden zei Flawless victory:

Nee gelukkig niet. Niets menselijks is mij vreemd.  Dat is je grote probleem. Jij zoekt voorbeeldmensen in plaats van te geloven in de genade van De enige Voorbeeldmens en wanneer je ook maar vermoedt dat iemand homoseksueel is duik je er samen met je opperrabbijn als een hyena die bloed ruikt op je prooi af, laat deze niet meer los en sla je als een wilde om je heen.  Wat ben ik dankbaar dat je mij samen met je opperrabbijn voor een homoseksueel aanzag, want ik heb aan den lijve ondervonden wat jullie een echte homoseksueel aan zouden doen met jullie inquisitie. Ik ben ook dankbaar dat jullie mij met je rechtbankcultuur het allerlaatste zetje hebben gegeven om homoseksualiteit volledig te accepteren. Dankjewel daarvoor vriend. 

Jezus is de voorbeeldmens FV, ik zoek die dus niet meer en geen youtuber die daar boven staat. Noch wij.

Je bent wel een rechtbankcultuur want je stelde je boven God, en je onderbouwt dat met youtubers die vaak narcistische kenmerken vertonen: en dan kijk je daar nog naar op? "Indrukwekkend." Lol FV serieus, ben je aan het trollen?

34 minuten geleden zei Flawless victory:

Daar is inderdaad niets “absurd” aan. Hem, die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt. Die jongen mag troost putten uit de schaamte van het lendedoekje waarin Jezus ten toon gesteld werd aan het kruis op Golgotha. En juist deze homoseksueel, dat jongetje van twaalf, deze domineeszoon , door zijn zusje tot in het diepst van zijn ziel ten toon gesteld, heeft Jezus  verstaan. 

Daar ben ik het echt mee oneens. Er zijn mensen gestenigd voor hun geaardheid he. Dat schept wel perspectief.

14 minuten geleden zei Flawless victory:

Ik ben ook dankbaar dat jullie mij met je rechtbankcultuur het allerlaatste zetje hebben gegeven om homoseksualiteit volledig te accepteren. Dankjewel daarvoor vriend. 

En wie veroordeelt je daar hier op Credible op? Niemand anders dan God. Verwacht gewoon niet dat christendom het accepteert. Dat is de hele kwestie.

We hadden dat al wel door zenne ;)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer geen woord over de echte problematiek met kinderen.  Je zegt het 1 maar doet zelf het ander.    Wie of wat is de grootste bedreiging voor je eigen kinderen? Overigens luisteren die m.i. ook nie

Praat jij uit de theorie of uit de praktijk? Stel je krijgt een kind, ga je dit verhaal dan nog steeds vertellen.  Stel dat er jongeren meelezen op dit forum (ik hoop het niet). Wees dan gewaar

De tegenstrijdigheid in je reactie ligt in het feit dat je enerzijds kritiek levert op iemand omdat die persoon vermeende domheid en onwetendheid van anderen bekritiseert, terwijl je zelf ook een oord

Posted Images

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar waarom ziet u overal slachtoffers en haters in mensen die er niet in meelopen? 

Als mensen onderdrukt worden, naar westerse normen dan, komen ze daar meestal sterker en meer weerbaar uit. Ga je overal preventief optreden, dan creëer je een samenleving vol over-emotionele mensen die overal haat zien in mensen die niet meelopen in hun rolletje. 

Ok ik snap nu dat jij mensen wil onderdrukken (uitsluiten) om ze er zo sterker en weerbaarder uit te laten komen. 
Zo heb ik ook nog nooit tegen territoriale systemen met dictatuur aangekeken.    
Er gaat een nieuwe wereld voor me open.
 

 O nee ik word wakker uit een enge droom…

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Breuk:

Ok ik snap nu dat jij mensen wil onderdrukken (uitsluiten) om ze er zo sterker en weerbaarder uit te laten komen. 
Zo heb ik ook nog nooit tegen territoriale systemen met dictatuur aangekeken.    
Er gaat een nieuwe wereld voor me open.
 

 O nee ik word wakker uit een enge droom…

Dat is niet waar. Ik beweer meer dat degene die hier van onderdrukking spreken overdrijven en beter wat meer weerstand kweken. 

Word ik onderdrukt omdat ik geen koosjer- of halalslachter kan worden? Of geen Jood kan worden? Volgens jullie redenatie dus wel he. Word zelf eens wakker? De pride flag is beledigend naartoe God en dat willen opdringen binnen christendom is totalitair. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een jongen uit mijn straat (niet religieus opgevoed) met liefdevolle ouders, pleegde zelfmoord omdat hij zijn homoseksuele geaardheid niet kon accepteren.  
Dat is waar een maatschappij zich over mag schamen, want zijn zelfacceptatie stond niet los van de acceptatie in de wereld om hem heen.

En het is niet alleen een probleem van de kerken of van hier zich christen noemden gosers. Het is ook op scholen, sportverenigingen (voetbal!) en werkomgeving. 
Je kunt je verantwoordelijkheid niet meer ontlopen voor de hogere percentages zelfdodingen onder mensen met een andere geaardheid.

Je bent aan alle kanten gewaarschuwd. Ik hoop echt dat er een oordeel komt uit de hemel over al die religieuze mensen, die met bijbelteksten in hun hand de andere mens heeft veroordeeld, maar zijn of haar eigen leven buiten beschouwing laat. 
Jezus aan U alle macht in hemel en op aarde. Amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Breuk:

Een jongen uit mijn straat (niet religieus opgevoed) met liefdevolle ouders, pleegde zelfmoord omdat hij zijn homoseksuele geaardheid niet kon accepteren.  
Dat is waar een maatschappij zich over mag schamen, want zijn zelfacceptatie stond niet los van de acceptatie in de wereld om hem heen.

En het is niet alleen een probleem van de kerken of van hier zich christen noemden gosers. Het is ook op scholen, sportverenigingen (voetbal!) en werkomgeving. 
Je kunt je verantwoordelijkheid niet meer ontlopen voor de hogere percentages zelfdodingen onder mensen met een andere geaardheid.

Je bent aan alle kanten gewaarschuwd. Ik hoop echt dat er een oordeel komt uit de hemel over al die religieuze mensen, die met bijbelteksten in hun hand de andere mens heeft veroordeeld, maar zijn of haar eigen leven buiten beschouwing laat. 
Jezus aan U alle macht in hemel en op aarde. Amen.

Stop met de samenleving overal de schuld van te geven. Ik heb dat ook moeten leren.  Mensen plegen vaker zelfmoord door gendercare bv, maar daar was u dan weer stil. Intussen duizendtal slachtoffers permanent beschadigd and still counting. Waaraan meet u uw verontwaardiging en oordelen af? Uw gevoelens voor homofielen en niet God...

Ik heb homofielen nog niet half zo veroordeeld als jij mijn ass veroordeelde. Dus wee uw eigen oordeel 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Stop met de samenleving overal de schuld van te geven. Ik heb dat ook moeten leren.  Mensen plegen vaker zelfmoord door gendercare bv, maar daar was u dan weer stil. Intussen duizendtal slachtoffers permanent beschadigd and still counting. Waaraan meet u uw verontwaardiging en oordelen af? Uw gevoelens voor homofielen en niet God...

Ik heb homofielen nog niet half zo veroordeeld als jij mijn ass veroordeelde. Dus wee uw eigen oordeel 😛

Al die mensen die precies weten hoe God denkt… religieuze kolder.  
Het kostte Jezus zijn leven.  Gelukkig gaat het verhaal verder in zijn naam.  
Helaas mensen die het toen precies wisten, zijn nu nog steeds de zogenaamde orthodoxen, de rechtlijnigen. Ze denken God en de bijbel achter zich te hebben.

De bekende theoloog Miskotte zei al: men is wel bijbelvast, maar niet bijbelgetrouw.

Ps. Als je van geaardheid kan veranderen (jouw helaas niet wetenschappelijk onderbouwde woorden) dan moet je toch ook van ass kunnen genezen.

Moet ik zo het verhaal niet lezen over Maria van Magdala. Zij is genezen van 7 boze geesten.  
(Ps. dit is natuurlijk onzinnige uitleg, maar hier kom ik op uit als ik jouw redenatie volg.)

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mensen plegen vaker zelfmoord door gendercare bv, maar daar was u dan weer stil.

Kun je dit wetenschappelijk onderbouwen? En kom niet weer aan met 1 (!) artikel van 20 jaar geleden dat door de auteur zelf is ingetrokken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Breuk:

Al die mensen die precies weten hoe God denkt… religieuze kolder.  
Het kostte Jezus zijn leven.  Gelukkig gaat het verhaal verder in zijn naam.  
Helaas mensen die het toen precies wisten, zijn nu nog steeds de zogenaamde orthodoxen, de rechtlijnigen. Ze denken God en de bijbel achter zich te hebben.

De bekende theoloog Miskotte zei al: men is wel bijbelvast, maar niet bijbelgetrouw.

Ps. Als je van geaardheid kan veranderen (jouw helaas niet wetenschappelijk onderbouwde woorden) dan moet je toch ook van ass kunnen genezen.

Moet ik zo het verhaal niet lezen over Maria van Magdala. Zij is genezen van 7 boze geesten.  
(Ps. dit is natuurlijk onzinnige uitleg, maar hier kom ik op uit als ik jouw redenatie volg.)

Niemand roept op jullie te veroordelen, dus? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Flawless victory:

Ik ben dankbaar dat ik een homoseksueel onder de homoseksuelen mag zijn, zoals Paulus een jood onder de joden werd. Ik ben ook dankbaar dat jullie mij met je rechtbankcultuur het allerlaatste zetje hebben gegeven om homoseksualiteit volledig te accepteren. Dankjewel daarvoor vriend. 

Wat heb ik mij in hoge mate in u vergist Flawless, alsof er twee verschillende mensen van uw forum-account gebruikmaken! U heeft het nooit kenbaar gemaakt maar nu u de homoseksualiteit volledig hebt geaccepteerd en die zelfs propageert, roept dat de woorden van de apostel Petrus bij mij op, die nu op u van toepassing zijn!

"Dezen zijn bronnen zonder water, nevelen, door een windvlaag voortgejaagd, voor wie de donkerste duisternis is weggelegd. [18] Want met holle, hoogdravende klanken verlokken zij door vleselijke begeerten en door ongebondenheid hen, die zich ternauwernood aan degenen, die in dwaling verkeren, onttrekken.[19] Vrijheid spiegelen zij hun voor, hoewel zij zelf slaven des verderfs zijn; immers, door wie men overmeesterd is, diens slaaf is men." (2Petr.2:17-19)

@Flawless victory, u bent met hen geworden een slaaf van de zonde der homoseksuelen! U probeert de Schrift te misbruiken, alsof de Heer Jezus Christus homoseksualiteit zou accepteren(!), of er zogenaamd vanwege Zijn grote "liefde" en barmhartigheid niet over zou oordelen(!), maar dat is nu juist wat de Heer Jezus Christus in Zijn Gemeente wel doet, Hij oordeelt de duisternis en werpt demonen in de afgrond! (1Petr.4:17) Mensen die de duisternis liefhebben en die niet willen loslaten, die zoeken God niet en vormen evenmin Zijn Gemeente: op hen blijft de toorn van God! (Joh.3:36)

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Breuk:

Al die mensen die precies weten hoe God denkt… religieuze kolder.

En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is. (Rom.12:2, HSV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

 ik zag veel van jullie? Maar zag je ooit dit? Zij bevestigt het zelf:

Ik heb al eerder eens gezegd dat je bij geslachtsverandering heel erg voorzichtig moet zijn. Juist met mensen op jonge leeftijd die nog heel erg zoekend zijn naar hun identiteit.  
Jij gooit echter alles op 1 hoop. Er is geen nuance te vinden alleen maar agressieve teksten, doorspekt van religieuze zelfverheerlijking.

Jij hebt zelf een identiteit die meer dood uitstraalt dan het opgestane leven (maar dat is mijn beperkte  oordeel en uiteindelijk ga ik daar niet overj.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Breuk:

Ik heb al eerder eens gezegd dat je bij geslachtsverandering heel erg voorzichtig moet zijn. Juist met mensen op jonge leeftijd die nog heel erg zoekend zijn naar hun identiteit.  
Jij gooit echter alles op 1 hoop. Er is geen nuance te vinden alleen maar agressieve teksten, doorspekt van religieuze zelfverheerlijking.

Jij hebt zelf een identiteit die meer dood uitstraalt dan het opgestane leven (maar dat is mijn beperkte  oordeel en uiteindelijk ga ik daar niet overj.

De vraag was waar uw verontwaardiging toen was en dan vroeg je een link he. Dus zelfmoorden aan x of y toedichten is niet koosjer he.

Ik ben niet agressief, ik ben rechtuit. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Figulus:

En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is. (Rom.12:2, HSV)

En dan zeg je, ja dat doe ik? Er zijn ook nog wat andere teksten van Paulus, die over leven uit de Geest gaan. Wellicht moet je die ook citeren.

Wat jullie consequent fout doen, is dat Paulus geen kennis heeft van de huidige inzichten mbt seksualiteit.  
Jullie zijn dus (m.i.!) een beetje dom, maar doe niet of je namens Paulus spreekt (en helemaal niet namens God). 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Breuk:

Ik heb al eerder eens gezegd dat je bij geslachtsverandering heel erg voorzichtig moet zijn. Juist met mensen op jonge leeftijd die nog heel erg zoekend zijn naar hun identiteit.  
Jij gooit echter alles op 1 hoop. Er is geen nuance te vinden alleen maar agressieve teksten, doorspekt van religieuze zelfverheerlijking.

Jij hebt zelf een identiteit die meer dood uitstraalt dan het opgestane leven (maar dat is mijn beperkte  oordeel en uiteindelijk ga ik daar niet overj.

De nuance is dat de regenboogvlag en christendom als klei en ijzer zijn als we Bijbelse waarheden toepassen. Men past nu dwaalleren toe om het allemaal aanvaardbaar te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

De vraag was waar uw verontwaardiging toen was en dan vroeg je een link he. Dus zelfmoorden aan x of y toedichten is niet koosjer he.

Ik ben niet agressief, ik ben rechtuit. ;)

Ik zal het linkje wel weer eens (zucht) gaan bestuderen (maar ik heb ook nog een echt leven naast dit forum).  
Het voelt als bezigheidstherapie op een GGZ afdeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Breuk:

Ik zal het linkje wel weer eens (zucht) gaan bestuderen (maar ik heb ook nog een echt leven naast dit forum).  
Het voelt als bezigheidstherapie op een GGZ afdeling.

Beter luister je naar die getuigenis, de link bewijst niets maar weergeeft resultaten na behandeling, van een kleine poel mensen.

Die getuigenis zegt meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Enigszins: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10027312/

@Breuk ik zag veel van jullie? Maar zag je ooit dit? Zij bevestigt het zelf:

 

@Fundamenteel, vriendelijk bedankt voor het delen van dit zeer aangrijpende en veelzeggende filmpje! Wat verschrikkelijk demonisch wat jonge onwetende kinderen wordt aangedaan! Doordat heidense dokters en heidense psychiaters aan hen willen bevestigen dat ze in het verkeerde lichaam zouden zijn geboren!! En dat het hele duivelse traject en dito duivelse behandelingen, verschrikkelijk, maar bovenal heel, heel erg triest voor de jonge slachtoffertjes van deze demonische transgender-ideologie!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Jahu:

@Fundamenteel, vriendelijk bedankt voor het delen van dit zeer aangrijpende en veelzeggende filmpje! Wat verschrikkelijk demonisch wat jonge onwetende kinderen wordt aangedaan! Doordat heidense dokters en heidense psychiaters aan hen willen bevestigen dat ze in het verkeerde lichaam zouden zijn geboren!! En dat het hele duivelse traject en dito duivelse behandelingen, verschrikkelijk, maar bovenal heel, heel erg triest voor de jonge slachtoffertjes van deze demonische transgender-ideologie!

En de regenboogvlag is een kindvriendelijk symbool om hen te lokken, dan te verwarren. Veel autistische jongens worden prooi die zich "them" laten noemen, en zonder deze dwaalleren gewoon homofiel of hetero waren.

Dus homofielen zijn zelf slachtoffer van deze dwaalleer maar ze kijken erover en zien de haat bij die waarschuwen.

12 minuten geleden zei Breuk:

Er zijn ook nog wat andere teksten van Paulus, die over leven uit de Geest gaan. Wellicht moet je die ook citeren.

Waarom niet alles in 1 perspectief gieten in plaats van te sprokkelen wat bij uw gevoelens past? Bekeren is niet blijven hangen in wie je bent met teksten die je er een goed gevoel bij geven. Het werkt eerder andersom, we houden teveel van onze zondes, liefde voor de zonde is niet bekeren. Bekeren is die liefde voor God groter dan je zondes maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:
38 minuten geleden zei Breuk:

Kun je dit wetenschappelijk onderbouwen? En kom niet weer aan met 1 (!) artikel van 20 jaar geleden dat door de auteur zelf is ingetrokken. 

Enigszins: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10027312/

Dat artikel beweert juist het tegenovergestelde van wat jij zegt:

Citaat

Mensen plegen vaker zelfmoord door gendercare

Er staat nl in dat bij mensen die zijn behandeld, de zelfmoordgedachte bijna halveert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat artikel beweert juist het tegenovergestelde van wat jij zegt:

Er staat nl in dat bij mensen die zijn behandeld, de zelfmoordgedachte bijna halveert.

Hoezo? Quoteer eens door :) ik kijk er reikhalzend naar uit 😛

Ik zei dat mensen zelfmoord plegen na gendercare, en de link bevestigt dat maar legt geen bewezen relatie met de behandeling omdat er ook mogelijks andere factoren kunnen spelen. Zoals familie of stress.

Luister ook eens naar een MOEDER:

 

14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Er staat nl in dat bij mensen die zijn behandeld, de zelfmoordgedachte bijna halveert.

Heb ik gemist? Niet beweren maar doorquoten. Want ik ken uw begrijpend lezen al...

Het is ook algemeen geweten dat die groep al sowieso vaker worstelt met zelfmoorden. Als je dan die klachten van hormonen erbovenop krijgt.... En het vereist geen raketwetenschap om te beseffen dat de puberteit stoppen een nefast voor de lichamelijke ontwikkeling is.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:
23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat artikel beweert juist het tegenovergestelde van wat jij zegt:

Er staat nl in dat bij mensen die zijn behandeld, de zelfmoordgedachte bijna halveert.

Hoezo? Quoteer eens door :) ik kijk er reikhalzend naar uit 😛

Ik zei dat mensen zelfmoord plegen na gendercare, en de link bevestigt dat maar legt geen bewezen relatie met de behandeling omdat er ook mogelijks andere factoren kunnen spelen. Zoals familie of stress.

Wat loop je dan te zeiken ???
Er wordt gevraagd naar een wetenschappelijk onderzoek dat het verband aantoont tussen zelfmoord en gendercare, dan kom je met deze link.


En als ik dan aangeef dat het onderzoek  het tegenovergestelde laat zien, dan beweer je ineens dat er geen relatie is met de behandeling.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat artikel beweert juist het tegenovergestelde van wat jij zegt:

Er staat nl in dat bij mensen die zijn behandeld, de zelfmoordgedachte bijna halveert.

Ik heb het gevonden.

Ik heb het door AI laten vertalen: Suïcidale gedachten namen af van 73,3% voor de behandeling naar 43,4% na de behandeling, en suïcidepogingen namen af van 35,8% naar 9,4%. Dit betekent dat hoewel er een aanzienlijke vermindering is, sommige personen nog steeds suïcidale gedachten en pogingen rapporteren na de behandeling.

Je moet ook kijken naar diegene met hormonen en chirurgie he DBI. Je neemt 1 deel eruit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Breuk:
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Mensen plegen vaker zelfmoord door gendercare bv, maar daar was u dan weer stil.

Kun je dit wetenschappelijk onderbouwen? En kom niet weer aan met 1 (!) artikel van 20 jaar geleden dat door de auteur zelf is ingetrokken. 

 

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik heb het gevonden.

Ik heb het door AI laten vertalen: Suïcidale gedachten namen af van 73,3% voor de behandeling naar 43,4% na de behandeling, en suïcidepogingen namen af van 35,8% naar 9,4%. Dit betekent dat hoewel er een aanzienlijke vermindering is, sommige personen nog steeds suïcidale gedachten en pogingen rapporteren na de behandeling.

Je moet ook kijken naar diegene met hormonen en chirurgie he DBI. Je neemt 1 deel eruit.

Dus je plaatst een link naar een artikel, zonder dat je weet wat er in staat...... Man, man. waardeloos dit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid